Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Fotball-tråden


Siterer Glorfindel:
Derfor tror jeg det nye systemet blir en tilvenningssak. Forhåpentligvis vil det ta seg opp etterhvert.


Van Gaal sa vel noe sånt som at lagene hans pleier å slite i de tre første månedene. Ikke veldig ideelt, ettersom United møter mange svakere lag de tre første månedene.

Siterer Glorfindel:
Er ganske enig og derfor liker jeg han i grunn best på midtbanen, i den "ryddegutt" rollen. Han kan også være grei som midtstopper, men som "back" eller "sidestopper" så kan det bli litt mye kål, siden han har så begrenset med ballferdigheter.


Ryddegutt i toppkamper er greit, men ellers ville jeg holdt han unna. Bør settes på teknikktrening asap.

Siterer Glorfindel:
Det ser nok dessverre sånn ut ja og derfor er det også litt synd at det ikke ser ut som at det vil komme inn noen nye der heller. Carrick er nok også på vei nedover, så midtbanen er fremdeles sår.


Dere trenger i alle fall en ordentlig ryddegutt på midten hvis dere skal fortsette med 3-4-1-2. For at Herrera skal få blomstre ordentlig som en dyptliggende playmaker må ha få en bevegelig fyr ved siden av seg som kan gjøre drittarbeidet. Fletcher, Carrick og Cleverley (og Anderson, hvis han fortsatt eksisterer) er for dårlige, og bør ideelt sett erstattes. Sier litt om det søppelet Ferguson samlet på. Utrolig at han vant noe med den gjengen, men også fryktelig svakt av han å la noe sånt skje. Han har en stor del av ansvaret for at forrige sesong gikk i dass, og nå må Van Gaal prøve å erstatte dem med hjelp av en udugelig direktør. Woodward er og blir søppel.

Siterer Glorfindel:
Tror en del lag kan være med å kjempe i topp 5-6 i år, så håper på en spennende sesong uansett. Men jeg håper selvfølgelig på CL plass i det minste.


Jeg glemte selvfølgelig Tottenham. Topp sju blir nok følgende lag (urangert): Chelsea, Arsenal, Liverpool, City, Spurs, United og Everton. Jeg ser ikke at noen andre kan blande seg inn. Soton har som kjent svekket seg, og ingen andre har forsterket seg nok til at de virker som seriøse kandidater. Stoke og Newcastle kan fort ende opp som de nærmeste, men de ender sikkert 10-15 poeng bak laget som havner på sjuende plass.

Siterer Glorfindel:
Nani har jeg i grunn sett på som ferdig ganske lenge. Han har ekstremferdigheter, men er alt for ustabil, i tillegg til å ha et bunnnivå som ikke ligner grisen.


Han er ikke noe å spare på lenger. Har opplagt en eller annen mental sperre som gjør at han ikke lenger viser toppnivået sitt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Trist kamp av Arsenal i dag.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Trist kamp av Arsenal i dag.


Giroud og Cazorla har levert til en ener på børsen. Tilsammen. Og naturligvis får dere en skade. Ramsey med en tullete utvisning i tillegg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Giroud og Cazorla har levert til en ener på børsen. Tilsammen. Og naturligvis får dere en skade. Ramsey med en tullete utvisning i tillegg.


Hele laget er en ener akkurat nå. Er så frustrerende å se på alle balltapene og spill uten retning. Det var enda mer irriterende mot Palace, men da var det to mål på dødball som ble redningen.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Hele laget er en ener akkurat nå. Er så frustrerende å se på alle balltapene og spill uten retning. Det var enda mer irriterende mot Palace, men da var det to mål på dødball som ble redningen.


Blir interessant å se hvordan det går for dere i returoppgjøret uten Ramsey, og muligens uten Arteta. Da blir det tynt på midten.

Lagt til 2014-08-19 23:21:
Jeg har en liten sang til United-fansen:

Rojo Rojo row your boat
Gently down the league
Merrily Merrily Merily Merily
You've got no Champions League
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Blir interessant å se hvordan det går for dere i returoppgjøret uten Ramsey, og muligens uten Arteta. Da blir det tynt på midten.


Det er ikke noe stress med noen av posisjonene. Ox kan spille SDM istedenfor Arteta. Offensive midtbanespillere har vi vel også nok av. Det er ikke noen krise med mindre noen av forsvarsspillerne må ut. Regner også med at tyskerne er tilbake til returoppgjøret.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg har en liten sang til United-fansen:

Rojo Rojo row your boat
Gently down the league
Merrily Merrily Merily Merily
You've got no Champions League


Hohoho, kjempemorosam.

Nesten like morsom som denne.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer LesMiserable:
Det er ikke noe stress med noen av posisjonene. Ox kan spille SDM istedenfor Arteta. Offensive midtbanespillere har vi vel også nok av. Det er ikke noen krise med mindre noen av forsvarsspillerne må ut. Regner også med at tyskerne er tilbake til returoppgjøret.


Tenkte på kvaliteten. Ramsey har ut av det blå blitt en god målscorer, og er vel per nå bedre enn Chamberlain. Wilshere skjønner jeg meg ikke helt på. Han er snart 23, men han har fortsatt ikke lært seg når han bør sentre og når han kan holde på ballen. Føler at han blir taklet med ballen i føttene alt for ofte, og at han til tider går seg fast i stedet for å sentre.

Siterer Glorfindel:
Hohoho, kjempemorosam.

Nesten like morsom som denne.


Ikke sant?

Forresten, se disse lekkerbiskene som Liverpool skal ha på ermene snart: http://assets2.lfcimages.com/uploads/0190__3169__badge517.jpg

Er de ikke flotte? Liker spesielt den der det står 5.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Forresten, se disse lekkerbiskene som Liverpool skal ha på ermene snart: http://assets2.lfcimages.com/uploads/0190__3169__badge517.jpg

Er de ikke flotte? Liker spesielt den der det står 5.


De får passe på så de ikke syr dem på Premier League draktene da.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
De får passe på så de ikke syr dem på Premier League draktene da.


Sikkert noen dumme supportere som klarer å bestille PL-drakt med CL-merker på. CL-fonten til Liverpool er forøvrig litt deilig. Skal definitivt kjøpe en drakt med Gerrard 8 bakpå, med CL-font og CL-merker.

Forøvrig morsomt hvordan Vincent Kompany kommer med "råd" til Liverpool om hvordan vi skal takle CL-spill. Hva er det neste? Skal han lære bort backhand-skudd til Roger Federer?

Lagt til 2014-08-20 00:10:
Skal han lære Usain Bolt å løpe fort?

Lagt til 2014-08-20 00:11:
Skal han lære Rory McIlroy hvordan han skal svinge golfkøller riktig?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Tenkte på kvaliteten. Ramsey har ut av det blå blitt en god målscorer, og er vel per nå bedre enn Chamberlain. Wilshere skjønner jeg meg ikke helt på. Han er snart 23, men han har fortsatt ikke lært seg når han bør sentre og når han kan holde på ballen. Føler at han blir taklet med ballen i føttene alt for ofte, og at han til tider går seg fast i stedet for å sentre.


Özil eller Podolski kommer nok inn for Ramsey, ikke Ox. Ox eller Flamini erstatter nok Arteta hvis han er skadet. Jeg er enig ang. Wilshere. Han går fra den ene siden til den andre for så å miste ballen uten å ha utrettet noe. Et par ganger får han til noen greie pasninger, men da er de alltid noen centimetre for dårlig. Men mange av problemene de siste kampene er han ikke alene om, det har vært for dårlig bevegelse fremover av samtlige, og da går han seg fast.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Özil eller Podolski kommer nok inn for Ramsey, ikke Ox. Ox eller Flamini erstatter nok Arteta hvis han er skadet.


Litt rart at tyskerne deres ikke har fått noen innhopp så langt, så det kan hende at de ikke er helt i kampform enda. Regner med at Flamini kommer inn for Arteta, mens WIlshere trekkes ned, mens enten Özil eller Podolski (har sistnevnte noen gang spilt 90 minutter eller mer i en enkeltkamp for Arsenal?) kommer inn, som du sier. Chamberlain og Wilshere sammen i en midtbanetoer høres litt kamikaze ut.

Siterer LesMiserable:
Jeg er enig ang. Wilshere. Han går fra den ene siden til den andre for så å miste ballen uten å ha utrettet noe. Et par ganger får han til noen greie pasninger, men da er de alltid noen centimetre for dårlig. Men mange av problemene de siste kampene er han ikke alene om, det har vært for dårlig bevegelse fremover av samtlige, og da går han seg fast.


Jeg tenker ikke spesifikt nå i det siste men over lang tid. Det virker som om han fortsatt tror at han spiller på juniornivå, og at han kan vandre med ballen i evigheter. Med mindre han forbedrer den delen av spillet så mistenker jeg at han vil stå igjen i historiebøkene som en spiller som aldri ble så god som man trodde at han kunne bli.

Forøvrig rart at Raymond Verheijen ikke har kjeftet på Wenger enda, for nå er det på'n igjen med skader.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Litt rart at tyskerne deres ikke har fått noen innhopp så langt, så det kan hende at de ikke er helt i kampform enda. Regner med at Flamini kommer inn for Arteta, mens WIlshere trekkes ned, mens enten Özil eller Podolski (har sistnevnte noen gang spilt 90 minutter eller mer i en enkeltkamp for Arsenal?) kommer inn, som du sier. Chamberlain og Wilshere sammen i en midtbanetoer høres litt kamikaze ut.


Ikke så veldig rart, egentlig. De var ikke nødvendige mot City, og Palace og Besiktas burde ha vært grei skuring. De har derfor tatt det rolig etter VM, men forventer å se dem mot Everton til helgen. Tror Podolski ikke har spilt en hel kamp, det nærmeste er sikkert 85 min. elns.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg tenker ikke spesifikt nå i det siste men over lang tid. Det virker som om han fortsatt tror at han spiller på juniornivå, og at han kan vandre med ballen i evigheter. Med mindre han forbedrer den delen av spillet så mistenker jeg at han vil stå igjen i historiebøkene som en spiller som aldri ble så god som man trodde at han kunne bli.


Du har sikkert rett i det.
  • 0
Jøsses, det virker som det faktisk ligger noe i ryktene om at Liverpool er interessert i Balotelli. På enkelte måter er jeg negativ til en slik overgang, men på en annen side vil det også være en potensielt enormt bra deal. Scorer ca. 0.5 mål per kamp, men alle vet at han et enormt potensiale. Uansett om han får ut potensialet sitt eller ei kan det vise seg å være en god signering.

Han har også en "fear factor", for alle vet at han skape helvete hvis han har dagen. Pluselig banker han inn et mål fra 30 meter, eller leverer en assist i siste liten av en kamp. Å komme til et ganske stabilt og trygt miljø i Liverpool kan også være godt for han. City-troppen var rimelig splittet da han var der, og Mancini gjorde en ganske dårlig jobb med å holde kontroll på spillerne. I Liverpool har det ikke engang vært en antydning til problematiske spillere, og ikke en eneste spiller har ytret en eneste negativ ting mot klubben eller manageren. Å være i et slikt miljø kan kanskje hjelpe Mario selv med å endelig finne roen.

I tillegg, noen må fylle tomrommet etter Suárez. Balotelli er like sprø som Suárez, så han passer bra.

Og jo, nevnte jeg at Liverpool har et tilbud på bordet til Monaco hvis Falcao ikke ender opp i Real? Satan, hvis en av de to kommer inn skal det bli latterlig morsomt å følge Liverpool denne sesongen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
I tillegg, noen må fylle tomrommet etter Suárez. Balotelli er like sprø som Suárez, så han passer bra.


Bytte ut en gærning med en annen. Balotelli er ihvertfall litt "morsom" da, i motsetning til Suárez som bare er kvalm.

Nå har Di Maria bedt om å forlate Real og bookmakerne begynt å fjerne oddsen på United overgang. Hadde vært en klar forsterkning på kanten, men det spørs hva prislappen blir. Og om han i det hele tatt er aktuell lenger. Går jo rykter om at Van Gaal har droppet interessen for han.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vargas og Fer klare for QPR henholdsvis på tirsdag og igår. Knakende gode signeringer. Remy blir også, visstnok. Satan, nå har vi mye bra.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Nå er Bundesliga i gang igjen. Bayern mot Wolfsburg på Eurosport nå.

Siterer A to the H:
Vargas og Fer klare for QPR henholdsvis på tirsdag og igår. Knakende gode signeringer. Remy blir også, visstnok. Satan, nå har vi mye bra.


Gode signeringer det. Regner med at QPR holder seg uten enorme problemer i år.

Siterer Glorfindel:
Bytte ut en gærning med en annen. Balotelli er ihvertfall litt "morsom" da, i motsetning til Suárez som bare er kvalm.


Trenger litt galskap i laget.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Nei men altså, dette går jo fremover det. Uavgjort nå må jo bety seier i neste kamp. \o/

Men seriøst Woody Woodpecker, nå må du se å få inn både Marie og Vidar her, for det som foregår på midtbanen nå er semmert. Og Rooney har virkelig et bunnnivå som er dypere enn Hornindalsvatnet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Er dette Uniteds nye hverdag? Det håper jeg hvert fall.
  • 0
Synd at Sunderland kaster bort poeng på den måten. Hjemmekamp mot United skal være tre poeng hvis man ønsker å holde seg i Premier League.

Siterer LesMiserable:
Er dette Uniteds nye hverdag? Det håper jeg hvert fall.


Alle håper det. Og med det mannskapet vil det nok forbli sånn, Di Maria eller ei. Di Maria inn endrer ikke på det faktum at de trenger en stopper, en høyreback/høyre vingback, en venstreback/venstre vingback, to sentrale midtbanespillere, to nye kantspillere, og en spiss som faktisk har litt tempo i beina.

Ooops, det viste seg at det var ganske mye.

Og siden United kun er tilfreds med 'marquee signings', så vil de aldri i livet få inn så mange spillere. "Vi er Manchester United, vi skal bare hente stjernespillere, selv om spillerkjøpene til Newcastle kunne ha styrket oss mer enn de tre vi har hentet".

Forøvrig gikk det jo strålende for QPR i dag eller hva, holebass?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Alle håper det.


Hva behager?!

Men nei, Di Maria alene vil ikke gjøre helomvending på noe som helst, selv om han er en klar forsterkning. Men skadelisten begynner også å bli et problem. Bare vi får tilbake Herrera og Shaw og Rojo og evt. Di Maria blir klar, så bør det bedre seg. For Cleverley får jeg snart aids av å se på og det samme gjelder forsåvidt Young og "110% høyreben" Valencia. I hvertfall få en av dem ut. Og Rooney bør se å gjøre noe med den mentaliteten sin om han skal være kaptein. For som sagt, når han er ræva, da er han r.æ.v.a.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Fuck Spurs og Unicef a.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hva behager?!


Som i alle som ikke er United-fans.

Siterer Glorfindel:
Men nei, Di Maria alene vil ikke gjøre helomvending på noe som helst, selv om han er en klar forsterkning.


Forsterkning er han, men jeg ser egentlig ikke helt hvor han skal spille hvis United skal fortsette med 3-4-1-2. Hvis det legges om til 4-3-3 eller 4-2-3-1 gir det mening.

Siterer Glorfindel:
Bare vi får tilbake Herrera og Shaw og Rojo og evt. Di Maria blir klar, så bør det bedre seg.


Ikke umulig, men det laget skriker etter forsterkninger over hele banen.

Siterer Glorfindel:
For Cleverley får jeg snart aids av å se på


Haha, nesten trist å se hvor blottet han er for selvtillit.

Siterer Glorfindel:
og det samme gjelder forsåvidt Young og "110% høyreben" Valencia. I hvertfall få en av dem ut.


Alle tre ut ville vært best. Ingen av de har noe i en toppklubb å gjøre.

Siterer Glorfindel:
Og Rooney bør se å gjøre noe med den mentaliteten sin om han skal være kaptein. For som sagt, når han er ræva, da er han r.æ.v.a.


Funker ikke med van Persie heller. De to blir for like. Blir lite tempo med de to sammen på topp. Ikke kombinerer de spesielt bra heller.

Lagt til 2014-08-25 00:07:
Siterer A to the H:
Fuck Spurs og Unicef a.


Dere var tragikomisk dårlige mot tottene. 3-4-1-2 har funket ganske dårlig så langt, mye fordi Ferdinand og Dunne virker å være godt over toppen. Eneste positive mot Spurs var vel Barton og Isla, ellers var det grisesvakt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Forsterkning er han, men jeg ser egentlig ikke helt hvor han skal spille hvis United skal fortsette med 3-4-1-2. Hvis det legges om til 4-3-3 eller 4-2-3-1 gir det mening.


Nå er vel ikke Van Gaal kjent for å bytte taktikk støtt og stadig, men jeg begynner å lure litt på om den formasjonen med 3 bak ikke fungerer noe særlig når vi har så begrenset forsvar som vi har. I en ny artikkel så sier jo Van Gaal at han er fan av 4-3-3, men at mulighetene blir mye større med 3-4-1-2. For da slipper han å måtte velge mellom Rooney og RvP f.eks. Men jeg ser ikke helt hvordan Di Maria skal passe inn i den formasjonen nei. Ser ikke på han som noe "vingback".

Siterer The Cookiemonster:
Ikke umulig, men det laget skriker etter forsterkninger over hele banen.


Klart, men man skal være rimelig optimistisk hvis man tror at vi kommer til å bytte ut hele laget. Jeg skulle hvertfall helst sett en sentral midtbane til om ikke en stopper også. Men det spørs vel.

Siterer The Cookiemonster:
Haha, nesten trist å se hvor blottet han er for selvtillit.


Gitt opp han for lenge siden egentlig. Det er helt natta.

Siterer The Cookiemonster:
Funker ikke med van Persie heller. De to blir for like. Blir lite tempo med de to sammen på topp. Ikke kombinerer de spesielt bra heller.


De er ganske like ja, selv om Rooney (ut ifra statistikker) fremdeles skal ha noe fart i beina. Hadde bare Welbeck vært målfarlig. Og hatt balanse...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Dere var tragikomisk dårlige mot tottene. 3-4-1-2 har funket ganske dårlig så langt, mye fordi Ferdinand og Dunne virker å være godt over toppen. Eneste positive mot Spurs var vel Barton og Isla, ellers var det grisesvakt.


Barton og Isla var begge skuffende. Kun Onouha som var god etter at han kom på for Dunne. Dunne hører ikke hjemme i klubben på dette nivået. Det fungerer med Rio hvis man han har to raske stoppere ved siden av seg. Det hadde han ikke med Dunne ved siden av seg. Forsvaret ble betraktelig bedre i andre omgang (noe som ikke skulle så mye til).

Skrev referat av kampen på qpr.no. Check it out.
http://www.qpr.no/helsvart-dag.5547083-192831.html
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!