Chat 4.0 
Antall innlegg: 17186Moderator | Citerer 192: Jeg mener; kom igjen, se sannheten i øynene, jenta er garantert død, Det er mest trolig, men da er det viktigste å finne ut HVEM det er som står bak det, så de rette myndighetene kan hindre at han/de ikke gjør det samme igjen. Derfor får saken mer oppmerksomhet. Siden vi er et nokså lite land så er det også mistenkelig at en person kan forsvinne så til de grader sporløst. Forsvinninger er det opptil flere av hvert år, men som regel så er det ikke noe kriminelt som står bak. Derfor er denne saken viktig, og høyt profilert. Are you my mommy? // Je Vois Tout | |
| ||
Moderator | Citerer Parkour Gamer: Har tatt et bilde av meg sjøl, å prøvd å redigere det inn i en BF3 bakgrunn. Er ikke lett med kun Paint.net. Men fikk et brukbart resultat da! Og jeg poserer riktig, sånn som soldaten i det ene reklame-wallpaperet gjør! Uffda, det der gikk ikke så bra. Total bakgrunnskrasj. Citerer 192: Ikke for å være kynisk, men er det bare jeg som syns Sigrid Schjetne-saken får altfor mye oppmerksomhet? Jeg mener; kom igjen, se sannheten i øynene, jenta er garantert død, og mens det dør andre her i landet som ikke får noe oppmerksomhet, får denne fosvinningssaken all oppmerksomheten. Jeg sier ikke at det ikke er kritisk, men verdens undergang er det da virkelig ikke. Snilt av så mange å lete, men hva er vitsen? Noe sier meg at de gjør det mer for deres egen godfølelse enn å faktisk prøve å finne henne. Hvis hun er bortført og drept ligger hun sannsynligvis på havets bunn ett eller annet sted uansett. Og DET er worst case scenario, mens det hele tiden er hundrevits av kvinner og barn som blir torturert og dept andre steder i verden som ikke får noe tid i media. Tåpelig! Nei, er helt enig. Sikkert fordi hu er fra sossedelen av Oslo. - You think you could break a log like that? - Don't know. Never been attacked by a tree. • Moderator @ Gamereactor.no® • | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer 192: Ikke for å være kynisk, men er det bare jeg som syns Sigrid Schjetne-saken får altfor mye oppmerksomhet? Nei. "Viva la Revolution" - Jesus | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | fantomena, jeg mener det alltid vil være saker i verden det er verdt å melde om, som også er mye viktigere enn det her. Citerer Kronoz: Derfor er denne saken viktig, og høyt profilert. Jeg er helt sikker på at det har skjedd andre alvorlige (og kanskje til om med mer alvorlige) hendelser i det siste som har blitt overskygget av dette, både fra politiet og media sin side. De blir i beste fall bare så vidt nevnt under nyhetssendingene. Jeg tror nok det heller er noe med folks absurde fascinasjon for mystiske forsvinningsaker som har fått både politiet og media til å se gull i denne saken. Det er tross alt mer politikk innad i politiet en det folk flest kanskje tror. Ta Maddie-saken som et eksempel. Det fins andre mennesker som er mye, mye mer kriminelle enn den ene personen (eller gruppen) som bortførte henne, som kan ha vært det eneste kriminellet vedkomne (eller gruppen) har gjort. Allikevel fikk saken enormt mye oppmerskomhet, og får det enda. Dette er fordi slike historier selger mer enn at store folkegrupper blir torturert og drept. Igjen; tåpelig! "I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer The Cookiemonster: Uffda, det der gikk ikke så bra. Total bakgrunnskrasj. Ja, jeg vet. Men Paint.net lot meg ikke klippe ut selve siluetten. Synes likevel det ble litt stilig, hvitt mot sort, hvis du skjønner. Jeg prøvde ikke å få det til å se ut som om jeg var en del av bildet Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies. | |
| ||
| SuperHoT | Hei er ny her | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Citerer 192: Ikke for å være kynisk, men er det bare jeg som syns Sigrid Schjetne-saken får altfor mye oppmerksomhet? Jeg mener; kom igjen, se sannheten i øynene, jenta er garantert død, og mens det dør andre her i landet som ikke får noe oppmerksomhet, får denne fosvinningssaken all oppmerksomheten. Jeg sier ikke at det ikke er kritisk, men verdens undergang er det da virkelig ikke. Snilt av så mange å lete, men hva er vitsen? Noe sier meg at de gjør det mer for deres egen godfølelse enn å faktisk prøve å finne henne. Hvis hun er bortført og drept ligger hun sannsynligvis på havets bunn ett eller annet sted uansett. Og DET er worst case scenario, mens det hele tiden er hundrevits av kvinner og barn som blir torturert og dept andre steder i verden som ikke får noe tid i media. Tåpelig! Seriøst hva er det som feiler deg? Selvsagt skjer det tragedier andre steder men herregud da man, når en 16 åring jente forsvinner på dette viset er det på sin plass at saken får oppmerksomhet. Time has run out, time to die heretic! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer SuperHoT: Hei er ny her hva spiller folka fortiden? Velkommen! "There is no use crying over every mistake, you just keep on trying 'till you run out of cake." -GladOS | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Temujin: når en 16 åring jente forsvinner på dette viset er det på sin plass at saken får oppmerksomhet. Har jeg sagt noe annet? Nei. "I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein | |
| ||
Moderator | Citerer SuperHoT: Hei er ny her hva spiller folka fortiden? Velkommen til gamereactor.no! Håper du får det fint her, og blir et aktivt medlem! Jeg spiller DiRT 3 akkurat nå. Må si, jeg er utrolig lei av å ikke ha nett tilgjengelig for tiden. Alt av nett tilgang er med telefonen... Ikke bare GR. Det betyr også at jeg ikke får spilt med nett, oppdatert spillene jeg kjøpte nylig, brukt VIP-koden til DiRT 3 osv. Fordømt dritt. Lagt til 2012-08-12 23:13: Citerer 192: Citerer Temujin:når en 16 åring jente forsvinner på dette viset er det på sin plass at saken får oppmerksomhet. Det 192 vil frem til er at saken blir overhypet, og overprioritert. Andre saker får knapt mediatid, mens de gnåler opp og ned i over halvparten av hver nyhets-sending om denne saken. Plutselig vier de 10 minutter av hver sending til å snakke om jentas facebook, og ikke bare en gang. De vier utrolig mye tid til småting i den ene saken, mens andre saker blir ignorert. Samtidig kan du spare deg for spydigheter som "seriøst hva er det som feiler deg" i svarene dine. Du virker bare tåpelig og aggressiv. - You think you could break a log like that? - Don't know. Never been attacked by a tree. • Moderator @ Gamereactor.no® • | |
| ||
Moderator | Det kan vel ikke akkurat sies å være så mye mer annet viktig som skjer i det norske nyhetsbildet for tiden. Et av prinsippene som norske medier fører i sakene sine er graden av aktualitet. En kidnapping av en 16 år gammel jente er ikke akkurat hverdagskost i lille Norge. Helt klart at slike forsvinningssaker skjer flere ganger daglig i resten av verden, men norske medier vil alltid prioritere norske nyhetssaker. Slik har det vært hele tiden fordi graden av aktualitet og nærhet er det som gjør nyheten mer interessant. Et barn som forsvinner i Burkina Faso er ikke interessant og det er det som er den harde realiteten. Et barn som forsvinner i Norge derimot, da er det plutselig i vårt nabolag og en hendelse som er relativt uvanlig her til lands. ††† | |
| ||
| SuperHoT | spiller skyrim for tiden det er nice | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | De burde ihvertfall ha skrevet litt om alle stjerneskudda som syns i natt. VG hadde en liten artikkel for ikke så lenge siden, men den var ikke akkurat særlig informativ. Problemet er at de melker ut så mange artikler de kan. Selvfølgelig er det alvorlig, men de skriver jo opptil flere artikler om det hver dag uten at det hjelper en dritt. Forresten anbefaler jeg dere å ta en titt opp mot himmelen i natt (00:00-03:00). Stjerneskudd er et fantastisk syn, og i natt er det et ekstra fantastisk syn "Viva la Revolution" - Jesus | |
| ||
Moderator | Citerer RockFuzzEleven: Problemet er at de melker ut så mange artikler de kan. Selvfølgelig er det alvorlig, men de skriver jo opptil flere artikler om det hver dag uten at det hjelper en dritt. Er nødvendigvis poenget at det skal hjelpe? Er ikke medienes hovedoppgave å informere? De som skal løse saken er politiet, ikke mediene, og informasjonen mediene kommer med er informasjon de stort sett får fra politiet. Citerer RockFuzzEleven: De burde ihvertfall ha skrevet litt om alle stjerneskudda som syns i natt. VG hadde en liten artikkel for ikke så lenge siden, men den var ikke akkurat særlig informativ. De kunne sikkert skrevet om en hel haug med nyheter om hendelser i verden, hadde de hatt ressurser. Noe prioriteres, resten glemmes. Akkurat nå er det jo faktisk bare to nyhetssaker om forsvinningen på forsiden av VG. Synes ikke akkurat det er brutalt mye. Hadde de vært informert eller ansett det som vesentlig å informere om stjerneskuddene i natt, så hadde nok helt klart hatt ressurser til det. ††† | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer SuperHoT: Hei er ny her hva spiller folka fortiden? Velkommen til GR Battlefield Bad Company 2 og Trine 2. _______________________________________________________ Jeg et spørsmål, om PS vita... 3G eller Wi-fi Verdt det eller ikke? ‘Unreal Engine 4 doesn't surprise us. CryEngine 3 is the benchmark' Cevat Yerli | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer SuperHoT: Hei er ny her hva spiller folka fortiden? Velkommen! Her går det i Demon's Souls og Metal Gear Solid 4 for tiden. Everyone has a bazooka in their heart! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Da var ny pc kjøpt! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752490 I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Elektro Banana: Da var ny pc kjøpt! Ingenting slår følelsen av å få en ny bærbar PC! Så ut som en ålreit maskin og. "I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Creteck: Jeg et spørsmål, om PS vita... Vel, online spilling er jo ikke så viktig i bærbar gaming. Jeg har i det minste aldri følt noe behov for å ha 3G på min Vita. Men det er sikkert digg hvis store skytespill som CoD osv kommer til Vita da. Og spille online mens man er på tur, altså. Men av spilla hittil ser jeg ikke noen spesielt god grunn. Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Fikk leilighet i dag. Fløtter 1 september. HAKUNA MATATA! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Les min blogg! fantomena.bloggr.no - Ferske anmeldelser og nyheter | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer gnyg: Fikk leilighet i dag. Fløtter 1 september. Gratulerer! Hvor er det du skal fløtte? Everyone has a bazooka in their heart! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Grallen: Citerer gnyg:Fikk leilighet i dag. Fløtter 1 september. Drammen er stedet. De som skulle fløtte ut av leiligheten ombestemte seg første gangen. Også ombestemte de seg igjen. HAKUNA MATATA! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Har laget en ny sang! http://www.youtube.com/watch?v=TtpdCikrHMY&feature=youtu.be Improviserte mens jeg tok opp lyden, så er ikke helt perfekt da. Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies. | |
| ||
Moderator | Citerer gnyg: Citerer Grallen:Citerer gnyg:Fikk leilighet i dag. Fløtter 1 september. Hvor i Drammen? - You think you could break a log like that? - Don't know. Never been attacked by a tree. • Moderator @ Gamereactor.no® • | |
| ||
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
/Strategist