Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

22 juli - rettsaken

Antall innlegg: 85
Til førstesidenTil forrige side (3)Til siste sideTil neste side (4)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
fantomena
Etter det jeg har lest meldte AP seg ut av komitern slik at 3 "Arbeiderpartier" ble dannet, Arbeiderpartiet vi har i dag, det sosialdemokratiske partiet og det norske kommunistpartiet. Etter dette skjedde i 1923 prøvde AP alt for å knuske det norske kommunistpartiet, både lovlige og skitne grep. Så å si at AP er kommunister i dag når der prøvde faktisk å knuse det norske kommunistpartiet er man vel på grensen til høyreekstrem (?).

Men er enig i alt du sier Strategist, iallfall delen om kringkastingen av forklaringen til Breivik.
Les min blogg! fantomena.bloggr.no - Ferske anmeldelser og nyheter
Strategist
Community Manager
At AP ikke følger en kommunistisk ideologi i dag er korrekt, og å hevde det motsatte basert på at de var med i Komintern for en evighet siden minner om Mccarthyismen der alle som noen gang hadde vært på et møte i kommunistpartiet i USA ble fordømt som kommunister og utsatt for en heksejakt. Men det ble sagt at AP aldri har vært kommunistiske, noe som det viser en viss ignoranse å etterpå misrepresentere som at aldri=ikke siden 1995. Om AP var kommunistiske i 1920-årene kan helt klart diskuteres, jeg vil ikke nødvendigvis uten videre gå med på premisset, og medlemsskap i Komintern er helt klart ikke evidens i seg selv. Men det er lite relevant for dagens Arbeiderparti som helt klart har tatt avstand fra Kommunismen for lenge siden og nå stiller seg i en ganske annen ende av skalaen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
Thorn
Selvfølgelig skal vi ikke holde fortiden til plage, men det viser en viss ignoranse når man ikke vet at arbeiderpartiet har en kommunistisk fortid. Jeg vil definitivt si at medlemskap i selveste Komintern er nok bevis på at partiet hadde kommunistiske tanker den gang. For og i det hele tatt bli medlem i dette verdenspartiet, så måtte partiene godta betingelsene og vilkårene, og det gjorde arbeiderpartiet, eller Det norske Arbeiderparti som det het den gang. En av betingelsene var blant annet at de måtte kalle seg kommunistiske, resten av betingelsene finnes vel på nettet. De skulle sammen kjempe for å skape proletariatets verdensdiktatur, altså den proletære revolusjon.

Citerer fantomena:
Etter det jeg har lest meldte AP seg ut av komitern slik at 3 "Arbeiderpartier" ble dannet, Arbeiderpartiet vi har i dag, det sosialdemokratiske partiet og det norske kommunistpartiet. Etter dette skjedde i 1923 prøvde AP alt for å knuske det norske kommunistpartiet, både lovlige og skitne grep. Så å si at AP er kommunister i dag når der prøvde faktisk å knuse det norske kommunistpartiet er man vel på grensen til høyreekstrem (?).

Det norske Arbeiderparti ble splittet etter en stund i Komintern, blant annet på grunn av for strenge betingelser, og fordi deler av folket var misfornøyde med ideologiskiftet. Til tross for splittelsen, så samlet de seg igjen til ett parti senere. Med andre ord: de som støttet kommunismen ble fortsatt en del av arbeiderpartiet.

Jeg sier slettes ikke at AP er kommunistiske i dag, men det verdt å merke seg.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
333-half-evil
Anders Behring Breivik Burde hvert Henrettet for lengst.
"A man without a past, fights for a world without a future"
fantomena
Citerer 333-half-evil:

Ikke enig. Henretting eller dødsdom hadde vært kos for fyren.
Predator
Citerer 333-half-evil:

Useriøst.
Zed's dead, baby. Zed's dead.
333-half-evil
Hva er useriøst med det der? hvorfor skal en sånn person leve?

Han er jo syk i hue, mannen har jo drept unger for faen.
fantomena
Citerer Predator:
Citerer 333-half-evil:Anders Behring Breivik Burde hvert Henrettet for lengst.

Useriøst.

I din mening er det useriøst, ikke i hans/hennes mening.

Citerer 333-half-evil:
Hva er useriøst med det der? hvorfor skal en sånn person leve?

Han er jo syk i hue, mannen har jo drept unger for faen.

Jeg tror ikke han er psykotisk, men han har kun ekstreme meninger. Man trenger ikke å være psykisk syk for å ha hans ekstreme meninger og verdensbilde.
333-half-evil
Når jeg sier syk i hue, mente jeg ikke at han hadde noen form for mentalt lidelse
simidude
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=1005
1076

Er det nødvendig å bruke så mye penger på den fyren?
GR Minecraft server: 95.143.206.150:26165 el. 1650821.mc.mpgs.co
Til førstesidenTil forrige side (3)Til siste sideTil neste side (4)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- Bold Italic Underline Spoiler

Poll Hvilken konsoll velger du?
  • 13% Wii U
  • 40% Playstation 4
  • 12% Xbox One
  • 25% PC
  • 11% ALLE!!
Resultat
remote: Nattråden er helgeåpen for denne uka.Følg
2013-05-25 10:16
Ingar Hauge: Happy Intergalactic Towel Day! http://www.gamereactor.no/blog/ingar+hauge/#59521Følg
2013-05-25 08:40
Animorpher: Ganske sikker på at bikkja har løpetid igjen...Det eneste minuset med og ha en hunn bikkje og en himla irriterende periode :/Følg
2013-05-25 00:28
Royality-indeed: Fast & Furious 6 var siiickFølg
2013-05-24 23:56
ElGamer: Tar en tidlig kveld for en gangs skyld. Så god natt GR.Følg
2013-05-24 23:48
xXAkresSXx94: Det bringer tilbake gode minner når eg ser på videoer av Pokèmon Cards Unboxing på YouTube.Følg
2013-05-24 23:16
princesszelda: akkurat nå er det perfekt ute! sommerkvelder er de fineste.Følg
2013-05-24 22:10
ElGamer: Føler meg overaskende sliten selv om jeg føler at jeg har gjort veldig lite.Følg
2013-05-24 21:52
Parkour Gamer: Så da var jeg dyttet ned av top fem aktive all time ... Og jeg som en gang var nummer to!Følg
2013-05-24 20:52
sonic og link: Da er det bare bonus oppgaven igjen, så er jeg ferdig med XNA eksamen!!Følg
2013-05-24 20:38
xXAkresSXx94: Ain`t no angel gonna greet me, just you and I, my friend! And my clothes don`t fit me no more.Følg
2013-05-24 19:04
remote: FrP føler seg mobbet av journalister og politikere. Vi får si at de stiller seg lagelig til hugg.Følg
2013-05-24 18:45
Tommy Kvaernerud: Takker! Prøver å få bildet bedre før neste video. Sliter med lyset.Følg
2013-05-24 17:08
ElGamer: @TK: Er deg velfortjent! Utrolig rått å se deg tegne som du gjør!Følg
2013-05-24 17:04
The Cookiemonster: @TK: Skjønner jeg godt, den videoen var jo veldig bra! Vil gjerne se flere av de der!Følg
2013-05-24 16:53
Kakashi sensei: http://www.twitch.tv/markus0000 må få brukt opp bonus poolen.Følg
2013-05-24 16:49
The Cookiemonster: http://www.gamereactor.no/blog/the+cookiemonster/59491/ Nyeste innlegget i bloggserien er ute nå! #reklameFølg
2013-05-24 16:39
sonic og link: Da har jeg gjort alle oppgavene som er nødvendig. Da gjenstår bonus oppgaven + finpussingFølg
2013-05-24 15:44
remote: @TK: Det er kanskje ikke så rart! Videoen er stilig!Følg
2013-05-24 15:02
BETA +