Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Den ultimate Tegnetråden!


Noen er nesten litt for flinke til å tegne... Får vel nesten bare applaudere alle kreative sjeler her i verden

Den Freddy Krueger tegningen Tommy linka til lenger opp var drit fet
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
http://tommyk88.deviantart.com/art/Blackbeard-BW-211974125

Fullførte den idag.
Begynte samme dag som filmen hadde premiere.
Men etter å ha sett hvor kjip de hadde gjort karakteren Blackbeard, følte jeg ikke for å gjøre den ferdig.
Men idag gjorde jeg det likevel.

Kan ikke si jeg er fornøyd med resultatet.
Skjegg er et helsike å tegne, spesielt når det er røyk som skal ligge over.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Kan ikke si jeg er fornøyd med resultatet.
Skjegg er et helsike å tegne, spesielt når det er røyk som skal ligge over.


Syntes den så bra ut jeg, skjegget også selvom det må ha vært en biitch å tegne.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
skjegget også selvom det må ha vært en biitch å tegne.


Indeed.
Også begynte jeg å kødde med viskel over for å få til røyk effektene, men tok bort for mye, så måtte jeg tegne på enda et lag med skjegg, også begynte jeg med viskelet igjen.
Til slutt sa jeg f**k it og lot det være som det er nå.
  • 0
Been there done that.

Kan vel forsåvidt hive ut noe her jeg også.

Mitt bidrag til X-men tegnekonken som var her på GR:

http://jesvenning.deviantart.com/#/d3i7alv

Kan ikke si meg helt fornøyd, har ikke akkuratt den beste scanneren i verden og om den er god så vet ihvertfall ikke jeg hvordan jeg får skikkelig kvalitet utifra bildene Anywhooo den var ihvertfall gøy å tegne selvom jeg ikke er noe spesielt stor Cyclops fan.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Mitt bidrag til X-men tegnekonken som var her på GR:

http://jesvenning.deviantart.com/#/d3i7alv


Syns den er veldig bra tegnet.
Vet ikke om det er scanneren din som gjør det, men du kunne nok til fordel brukt en litt bløtere blyant.
Da hadde skyggene fått tegningen til å se mer levende ut.

Her er mitt bidrag til konkurransen.
Første fargeportrettet jeg fullfører, så jeg er over middels fornøyd.
Men jeg kunne sikkert gjort mer.
http://tommyk88.deviantart.com/#/d3hst02
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Vet ikke om det er scanneren din som gjør det, men du kunne nok til fordel brukt en litt bløtere blyant.
Da hadde skyggene fått tegningen til å se mer levende ut.


Satt egentlig bare å skisset litt lett som ble gjort med en 2H blyant og endte opp med å bare fortsette. Det så bra ut helt til jeg begynte på jakken som jeg gjorde med en HB/2B, da var det akkurat som om jeg ikke hadde tegnet noe ansikt siden jakken var såpass mørk. Prøvde å fikse på det i etterkant men har såpass liten tålmodighet at jeg ikke orket

Siterer Tommy Kvaernerud:
Første fargeportrettet jeg fullfører, så jeg er over middels fornøyd.


Fargeblyanter eller fettstifter (ellerhvafaen folk kaller dem) ?

Uansett så ser det veldig bra ut, du har liksom ikke muligjeten til å viske skikkelig. Det jeg ihvertfall kan si er at jeg ble småimponert av glidelåsen
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Satt egentlig bare å skisset litt lett som ble gjort med en 2H blyant og endte opp med å bare fortsette. Det så bra ut helt til jeg begynte på jakken som jeg gjorde med en HB/2B, da var det akkurat som om jeg ikke hadde tegnet noe ansikt siden jakken var såpass mørk. Prøvde å fikse på det i etterkant men har såpass liten tålmodighet at jeg ikke orket


I see.
Pleier stort sett alltid å bruke en 4B blyant og 6B til de mørkeste delene.
Kommer dog litt an på bildet. Noen ganger bruker jeg 2B, men aldri noe høyere, da blir det for lyst.

Siterer NewAge:
Fargeblyanter eller fettstifter (ellerhvafaen folk kaller dem) ?


"Derwent watercolour pencils"

Kjøpte et sett til 700kr for et par år sia, har ikke brukt dem før nå
  • 0
Er det sånne som du kan pensle vann på så blir det til "maling" ?

har ett sett av dem selv, bruker de aldri
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Er det sånne som du kan pensle vann på så blir det til "maling" ?

har ett sett av dem selv, bruker de aldri


Japp.
Liker dem ikke noe særlig.

Foretrekker maling til alt som skal farges.
Men jeg eier utrolig nok ikke blå maling, så da måtte fargeblyanter til på bildet av Mystique.
  • 0
Viser ett par tegninger her tenker jeg, ingen som ser dem på Deviant Art likkavel. Ikke splitter nye, har hatt tegnepause men skal begynne igjen for fullt nå...kanskje får jeg litt inspirasjon og tilbakemeldinger fra likesinnede her?
http://toddys.deviantart.com/gallery/#/d3fevjc http://toddys.deviantart.com/gallery/#/d3fevns
  • 0
Takk!
Er det noen her som skal prøve seg på RIFT Create a Colossus Contest?
  • 0
Siterer toddys:
Er det noen her som skal prøve seg på RIFT Create a Colossus Contest?


hm?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
vil prøve å svare på de siste 5 innlegga!

Toddy, tegningene dine var dritkule, stilig stil og det så meget kreativt ut, ikke liknende noe jeg har sett før hvertfall!

newage/bruvva; sammenlikne 0:24 med 3:24 DÆVEN

Create a colossus virka jo som ett stilig tiltak da *lese mer*
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Takk Svenningen, kult å høre!
Jeg leste for litt siden om en tegnekonkurranse noen arrangerte på siden her, men jeg finner den ikke igjen! Mener temaet for juni var retro/nostalgi....noen som vet?
  • 0
Siterer toddys:
Takk Svenningen, kult å høre!
Jeg leste for litt siden om en tegnekonkurranse noen arrangerte på siden her, men jeg finner den ikke igjen! Mener temaet for juni var retro/nostalgi....noen som vet?


Det er Tommy sin konkurranse

Link: http://www.gamereactor.no/blog/tommy+kvaernerud/27899/
Let the voice of love take you higher
  • 0
Nå var det ikke så veldig aktivt her lenger, og jeg ønsker at vi kan starte opp igjen. Jeg har veldig lyst til å bli bedre til å tegne men sliter veldig med motivasjon og så er jeg kanskje litt for selvkritisk så alt jeg tegner er i mine øyne dårlig.

Stilen jeg prøver å lære meg er en cartoon variant av realisme. Litt Pixar aktig kan man kanskje si. Jeg syns vel så og si alt er vanskelig og vet ikke om jeg burde melde meg på kurs, kjøpe tegnebøker, ta bilder av folk/meg selv og tegne av eller bare gjøre som jeg gjør nå, som består mye i å prøve seg frem.

Setter pris på all hjelp og hvis noen har noe de vil anbefale for å forbedre læringsprosessen så skrik ut.

For et par dager siden tegnet jeg denne:

http://www.gamereactor.no/minebilder/Crazy+Kraken/?id=79821

Jeg må bare beklage at jeg ikke klarte å få til noe annet enn å ta bilde av tegningen med Mac kameraet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Du har ihvertfall en veldig god begynnelse!

Jeg kan ihvertfall si at "hvordan å tegne bøker" er ikke nødvendig, I DET HELE TATT! Du vil ikke lære deg en annen sin tegnestil fra en bok, da anbefaler jeg heller youtube, da lærer du ihvertfall hvilken fremgangsmåte forskjellige artister har på de forskjellige tingene..

En artist som jeg har lært en god del av selvom han har en forskjellig tegnestil enn det jeg har er Mark Crilley, http://www.youtube.com/markcrilley

Du kan alltids bare youtube det du tegner der og da også.

Ellers funker ALLTID deviantart.com som hjelp, om det er snakk om kritikk eller for å finne Tutorials.

Hadde også vært fint om du linket noen bilder av hvordan du kanskje vil tegne..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Takk for tips. Bok kan virke litt unødvendig ja, men jeg syns det er vanskelig å finne riktig stil og gode tutorials på youtube. Jeg har sett endel på videoene til Mark Crilley, men jeg syns det er vanskelig å lære fra dem de jeg trenger ikke 100% hjelp med ett øye feks, men heller helheten og hvordan alt henger sammen i ansiktet. Har Miki Falls serien på manga da.

Jeg pleide å tegne manga før, men som sagt så har jeg gått litt vekk fra det nå. Så derfor har jeg begynt å bruke deviantart litt for å få inspirasjon osv.

Når det kommer til et konkret eksempel på hvordan jeg ønsker å tegne så blir det noe slik: http://gabbyd70.deviantart.com/gallery/#/d4298mc

Selv elsker jeg den stilen. Det er ganske realistisk, men absolutt ikke fotorealistisk men samtidig er det rom for masse skyggelegging og detaljer som kan være vanskelig å få med i Manga. Jeg ville gitt så utrolig mye for å kunne tegne sånn, men jeg vet jeg har langt igjen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
www.youtube.com/Idrawgirls
Enda en god en...

Siterer Crazy Kraken:
men heller helheten og hvordan alt henger sammen i ansiktet.


Tror kanskje en anatomi bok eller noe i den duren hjelper mer her.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
www.youtube.com/Idrawgirls
Enda en god en...


Syns det gikk litt fort i svingene der. Jeg trenger litt mer steg for steg og han tegner jo på PC så da blir det noe litt annet.

Siterer NewAge:
Tror kanskje en anatomi bok eller noe i den duren hjelper mer her.


Kanskje, men det fins jo tegnebøker som tar for seg anatomi på en måte. Hender fra alle mulig vinkler osv, realistisk tegnet. Eller tenkte du på noe mer spesielt?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siden du skrev "hvordan alt henger sammen i ansiktet" tenkte jeg kanskje du mente muskler etc. (som kan være greit å vite når du tegner, spesielt når du tegner kropp..)

Jeg kommer aldri til å anbefale tegnebøker uansett, ofte så tegner folk bare akkuratt det de ser i bøkene istedenfor å prøve det ut selv på egne karakterer.
Da ville jeg heller funnet bilder av kjendiser eller noe sånt og prøvd å tegnet det istedenfor...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Jeg vil også lære å tegne bra for frihånd. Men jeg lander stort sett tilbake på spaceart, da det er her jeg føler meg mest trygg. Men det hadde vært morro å være på deres nivå, det skal jeg ærlig inrømme. Bra arbeid dere har lagt ut her folkens
Hvorfor leser du dette?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!