Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Nattråden


Siterer dark samus nemesis:
Praktisk når de lager cover av papp.


VHS cover I guess.

Siterer The Cookiemonster:
Man trenger ikke en spesiell sammenheng for å si at du er en tulling.


Joda, ellers kunne vi jo bare kalt deg for nigger.

Video
  • 0
Siterer SirThomas:
VHS cover I guess.


DVD faktisk.

Men nå gir jeg meg. Sengetid, tjohei.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer SirThomas:
Joda, ellers kunne vi jo bare kalt deg for nigger.


Do it.

Siterer SirThomas:
Video


Det der var bare trist.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Tidlig oppe, yet again.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Tidlig oppe, yet again.


Skulle hatt et sånt morgensitat nå elns
  • 0
Siterer SirThomas:
Skulle hatt et sånt morgensitat nå elns


Ser ikke noe poeng i å ha et "morgensitat". Nå er vi våkne, trenger ikke å si noe mer enn det.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Ser ikke noe poeng i å ha et "morgensitat".


Fem om dagen er godt for magen.

Siterer Predator:
Nå er vi våkne


Den som er lykkelig kan aldri stå for tidlig opp!
  • 0
Også var det kveld igjen! Men stikker og ser en film med fattern, så snakkes om en 2 timers tid, kanskje.
  • 0
Det er en mørk og stormfull aften. Ihvertfall mørk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Heisann sveisann.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Det føles litt rart å nærmest måtte passe på bikkja som om han var en baby.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Det har vært lange måneder uten internett. Telefonregning til helvete for noe nett trenger man. The curse of being in love.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Sen til dansen, men fullførte Beatles av Saabye Christensen for en time siden. Den var faen så bra. Men får vondt i magen av å se trailerene til filmen, tror de har missa som faen akkurat der.

Men boka var faen så bra.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Sen til dansen, men fullførte Beatles av Saabye Christensen for en time siden. Den var faen så bra. Men får vondt i magen av å se trailerene til filmen, tror de har missa som faen akkurat der.

Men boka var faen så bra.


Hva handler boka om?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hva handler boka om?


Du kan umulig ikke ha hørt om Beatles, spesielt nå som filmatiseringen er oppe?

Men hvis ikke; Følger ungdomsårene, helt opp til tidlig 20-årene, i livet til fire bestevenner. Det som gjør den så bra er båndet du knytter til de.

Historien er episk, i den forstand av at jeg følte et emosjonelt bånd knyttet til gutta gjennom årene vi får innblikk i. Det er så bra skildret og så godt skrevet at det er umulig å ikke bli totalt investert. Dessuten totalt relatable.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Du kan umulig ikke ha hørt om Beatles, spesielt nå som filmatiseringen er oppe?


Jeg har hørt om den, men jeg har aldri satt meg inn i hva den handler om.

Siterer Predator:
Men hvis ikke; Følger ungdomsårene, helt opp til tidlig 20-årene, i livet til fire bestevenner. Det som gjør den så bra er båndet du knytter til de.

Historien er episk, i den forstand av at jeg følte et emosjonelt bånd knyttet til gutta gjennom årene vi får innblikk i. Det er så bra skildret og så godt skrevet at det er umulig å ikke bli totalt investert. Dessuten totalt relatable.


Høres bra ut. Skal se om jeg kan få lest den en eller annen gang.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg har hørt om den, men jeg har aldri satt meg inn i hva den handler om.


Skjønner.

Siterer The Cookiemonster:
Høres bra ut. Skal se om jeg kan få lest den en eller annen gang.


Anbefales på det sterkeste. En av mine fem favorittbøker.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Anbefales på det sterkeste. En av mine fem favorittbøker.


Hvilke er de fire andre?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hvilke er de fire andre?


Tror mine fem favoritter går slik;

Catcher in the Rye av JD Salinger
Harry Potter-serien av JK Rowling
Beatles av Lars Saabye Christensen
The Adventures of Huckleberry Finn av Mark Twain
Hamlet av William Shakespeare

Sistnevnte er jo selvsagt skuespill, men skitt faen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Tror mine fem favoritter går slik;

Catcher in the Rye av JD Salinger
Harry Potter-serien av JK Rowling
Beatles av Lars Saabye Christensen
The Adventures of Huckleberry Finn av Mark Twain
Hamlet av William Shakespeare

Sistnevnte er jo selvsagt skuespill, men skitt faen.


Personlig har jeg aldri vært spesielt interessert i å lese. Førstnevnte bok har jeg faktisk aldri hørt om. Harry Potter fattet jeg aldri hvorfor folk fant så spennende. Resten har jeg hørt om, men ikke lest. Hamlet har jeg derimot hørt hva handler om en drøss med ganger.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Personlig har jeg aldri vært spesielt interessert i å lese


Jeg ville ikke definert meg selv som en lesehest. Jeg er personlig mye mer fan av å skrive enn å lese. Det er alltid en følelse av kjedsomhet som følger med når man setter seg ned med en bok. Men hvis det er noe fantastisk, som de fem over der, så er det alltid verdt det.

Siterer The Cookiemonster:
ørstnevnte bok har jeg faktisk aldri hørt om


Sjukt.

Sjukt!! Den må du faktisk lese. Enestående roman om oppvekst og de rebelske tankene mot samfunnet det kan føre meg seg. Er og blir min nummer 1. Utrolig, utrolig morsom samtidig som den går dypt med sin filosofi.

Siterer The Cookiemonster:
Harry Potter fattet jeg aldri hvorfor folk fant så spennende.


Tror hovedgrunnen til hvorfor så mange, inkludert meg, har den såpass nært og kjært til hjertet, er på grunn av dens rolle i barndommen. Jeg vokste opp på Harry Potter, og det har betydd så mye for meg. I tillegg er de selvsagt utrolig kreative, godt, humoristisk skrevet og med en fantastisk spenningskurve som holder seg konsist gjennom alle syv bøkene.

Siterer The Cookiemonster:
Hamlet har jeg derimot hørt hva handler om en drøss med ganger.


Anbefaler deg å lese en versjon som har det originale gammelengelsk-språket på en side, med et moderne språk på neste. Eller bare se en av filmatiseringene hvis du ikke vil lese. Hamlet må oppleves, samme hvordan.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Jeg ville ikke definert meg selv som en lesehest. Jeg er personlig mye mer fan av å skrive enn å lese. Det er alltid en følelse av kjedsomhet som følger med når man setter seg ned med en bok. Men hvis det er noe fantastisk, som de fem over der, så er det alltid verdt det.


Jeg har som regel alltid satt meg ned med ett eller annet spill.

Dog har det vært morsomt når lærere opp gjennom årene har spurt meg om jeg leser mye, og jeg svarer "Nei, jeg leser knapt bøker", til deres overraskelse. Enkelte lærere virker å ha fått for seg at man må lese en drøss med bøker for å kunne skrive å lese bra.

Siterer Predator:
Sjukt.

Sjukt!! Den må du faktisk lese. Enestående roman om oppvekst og de rebelske tankene mot samfunnet det kan føre meg seg. Er og blir min nummer 1. Utrolig, utrolig morsom samtidig som den dypt med sin filosofi.


Da er det at jeg skal få lånt Beatles og Catcher in the Rye snarlig notert på telefonen.

Siterer Predator:
Tror hovedgrunnen til hvorfor så mange, inkludert meg, har den såpass nært og kjært til hjertet, er på grunn av dens rolle i barndommen. Jeg vokste opp på Harry Potter, og det har betydd så mye for meg. I tillegg er de selvsagt utrolig kreative, godt, humoristisk skrevet og med en fantastisk spenningskurve som holder seg konsist gjennom alle syv bøkene.


Jeg så den første Harry Potter-filmen da jeg var 6-7 eller noe i den duren, men jeg sovnet i ren kjedsomhet. Jeg har alltid vært glad i Star Wars, samt en del Disney-filmer. Jeg så mye film da jeg var yngre, men det ga seg etterhvert.

Siterer Predator:
Anbefaler deg å lese en versjon som har det originale gammelengelsk-språket på en side, med et moderne språk på neste. Eller bare se en av filmatiseringene hvis du ikke vil lese. Hamlet må oppleves, samme hvordan.


Jeg sliter egentlig ikke stort med å forstå gammelengelsk, selv om det tar litt mer tid. Jeg skal se hva jeg får gjort.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
OKTOBERFEST.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Enkelte lærere virker å ha fått for seg at man må lese en drøss med bøker for å kunne skrive å lese bra.


Den mentaliteten har gått under skinnet mitt flere ganger for noen år tilbake. Trodde at for å få nok innsikt i den litterære verden til å faktisk skrive, så måtte man være veldig belest. Har i de senere år funnet ut at dette ikke er nødvendig - hvertfall ikke på en så stor skala.

Siterer The Cookiemonster:
Da er det at jeg skal få lånt Beatles og Catcher in the Rye snarlig notert på telefonen.


Catcher først. 200 raske sider. Beatles er på vel over 500.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg har alltid vært glad i Star Wars


Ah....du er en av dem.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg sliter egentlig ikke stort med å forstå gammelengelsk, selv om det tar litt mer tid. Jeg skal se hva jeg får gjort.


Kan vedde noen kronasjer på at du vil stoppe opp og tenke "hææ?" hvertfall et par steder i teksten hvis du ikke har en modernisering tilgjengelig. Mark my words.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Ah....du er en av dem.


Star Wars er tidenes mest oppskrytte filmserie. Aldri sett appellen.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Chat 4.0 er tilbake. Bruk den. /Strategist