Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Nattråden


Siterer Predator:
You've seen mine, let's see yours.


I rekkefølge:

1: Ulysses - James Joyce
2: The Divine Comedy - Dante Aligieri
3: One Hundred Years of Solitude - Gabriel Garcia Marquez
4: The Little Prince - Antoine de Saint Exupery
5: L - Erlend Loe
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer ElGamer:
Har den på lista over fremtidige bøker, men akkurat nå så prøver jeg å ikke knekke sammen på grunn av ventetiden til 6. bok i A Song of Ice and Fire.


Well that's comprehensible. Har hatt litt lyst til å lese den serien selv, men på en annen side har jeg heller ikke den helt store given for lesing lenger. Og da skjer det intet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
1: Ulysses - James Joyce
2: The Divine Comedy - Dante Aligieri
3: One Hundred Years of Solitude - Gabriel Garcia Marquez
4: The Little Prince - Antoine de Saint Exupery
5: L - Erlend Loe


The Little Prince er barndommen min. Leste den så utrolig mange ganger.

L er Loe's mesterverk, som sementerer han som det beste Norge har å by på innen litteratur. Språket hans er bare så utrolig godt.

Resten har jeg hørt om - men ikke lest. Med tanke på at jeg selv prøver å ta til bruk tankestrøm-teknikken i mye av min egen fiksjon, er det ganske forbløffende at jeg ikke har lest Ulysses. The Divine Comedy og One Hundred Years of Solitude har jeg aldri viet en tanke til annet enn å lese generelt om de.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Well that's comprehensible. Har hatt litt lyst til å lese den serien selv, men på en annen side har jeg heller ikke den helt store given for lesing lenger. Og da skjer det intet.


Fortsetter å spre propagandaen min, og sier at du virkelig må lese de. Selv om vi snakker om, på engelske Pocket, alt fra 500-1100 sider per bok, men herregud som de er verdt det!
  • 0
Siterer Predator:
Mine demoner er matte og spansk. Naturfag i litt mindre grad. Ferdig med alle tre - jeg er fan av 3. VGS så langt.


Matte gikk veldig greit før VGS, men T-matte gikk rett og slett litt for fort for meg. Har tenkt til å ta det opp til våren eller neste høst, for 3 i T-matte holder ikke. Naturfag har jeg alltid ansett som kjedelig, så at jeg hadde 5 i det gjennom hele ungdomsskolen overrasket meg litt. At jeg falt ned til 4 i det på VGS overrasket meg derimot ikke, og det er en karakter jeg sier meg fornøyd med. Glad jeg er ferdig med naturfag.

Jeg har tysk ut dette året, så jeg skal legge inn litt innsats for å heve karakteren min i faget.

Lagt til 2014-10-01 01:32:
Siterer ElGamer:
s.


Langt PM-svar er på vei.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Predator:
The Little Prince er barndommen min. Leste den så utrolig mange ganger.


En grunn den er på min topp 5.

Siterer Predator:
L er Loe's mesterverk, som sementerer han som det beste Norge har å by på innen litteratur. Språket hans er bare så utrolig godt.


Min favorittbok innenfor norsk litteratur.

Siterer Predator:
Resten har jeg hørt om - men ikke lest.


Les dem.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Langt PM-svar er på vei.


Lange bøker skremmer meg ikke, men lange PMer som krever svar, det er skremmende!
  • 0
Siterer ElGamer:
Lange bøker skremmer meg ikke, men lange PMer som krever svar, det er skremmende!


Lol. Nå har jeg utsatt svaret i en uke, så du har hatt god tid til å restituere deg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Lol. Nå har jeg utsatt svaret i en uke, så du har hatt god tid til å restituere deg.


Hehe, I know. Er vel mer det at jeg ikke akkurat føler for å svare på noe langt noe.
  • 0
Siterer ElGamer:
Hehe, I know. Er vel mer det at jeg ikke akkurat føler for å svare på noe langt noe.


Det får bare være. Suck it up.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Det får bare være. Suck it up.


Okay da, bare fordi det er deg. For en hvis annen person som sendte et helvete av en PM, som fikk svar pronto (på bare 1 melding), har enda til gode å svare.
  • 0
Siterer ElGamer:
Okay da, bare fordi det er deg. For en hvis annen person som sendte et helvete av en PM, som fikk svar pronto (på bare 1 melding), har enda til gode å svare.


Haha, koselig.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Men det virker som nettet hater meg akkurat nå. Mister tilkobling annethvert minutt nå, så tar nok kvelden. Like greit når jeg må opp klokka 10 i morra uansett.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Oi oi bokdiskusjon. Me want. Med unntak av bøker som må leses som Ringenes Herre, og Harry Potter så er jeg veldig lite belest på bøker av klassisk standard o.l. Harry Potter er åpenbart veldig stort for meg av de samme nostalgiske grunnene. Leser generelt for lite dog og det siste året har jeg kun lest American Psycho, Mockingjay og Shadow's Son (tenk dishonored i bokform, bare mye svakere og mer uinteressant).

Har dog planer om å pløye rett gjennom maze runner for så og fullføre AC/DC-biografien min før jeg leser under the dome av Stephen King. Mulig at jeg leser A song of Ice and Fire enda en gang for å gjøre det. Dette er mer enn nok i begynnelsen for en utrent leser..

@ElGamer: Ringenes Herre, Hobbiten og Silmarillion er det viktigste. Du får eventuelt legge til Hurins Barn og Ufullendte fortellinger for litt ekstra krydder på maten om du føler det nødvendig.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Ringenes Herre, Hobbiten og Silmarillion er det viktigste. Du får eventuelt legge til Hurins Barn og Ufullendte fortellinger for litt ekstra krydder på maten om du føler det nødvendig.


Mangler Silmarillion, men den får vel tas om ikke altfor lenge. Så kanskje leser over Ringens Herre igjen. Begynner å bli en stund siden sist nå. Så slenger jeg kanskje med de to sistnevnte når den tid kommer.

Så får jeg vel bare ønske god kveld, når jeg først er i gang.
  • 0
Siterer gnyg:
Hurins Barn


#Túrin #Turambar.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
LotR <3
Oh god, har så mange gode minner fra den trilogien.
En venn av meg hater den fordi "den er (legg merke til skj) skjedelig"

Men jeg foretrekker Le Hobbit

Lagt til 2014-10-01 23:41:
Jeg er ikke den største boknerden (unnskyld, Selphy, men det er sant), så jeg har lest De fire og han som gjør galt verre veldig lenge
  • 0
IOC ass. Godt at det ikke blir noe OL i Oslo.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
BLIR DET IKKE NOE OL I OSLO???

whattheactualhellmuchshockedverydisappointwow.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
BLIR DET IKKE NOE OL I OSLO???


Følger du ikke med på nyhetene?!?!?!?!

#WhatWheActualHellMuchShockedVeryDisappointWow
  • 0
Siterer Glorfindel:
BLIR DET IKKE NOE OL I OSLO???


Heldigvis. Godt vi tettet igjen pengesluket før det utvidet seg ytterligere.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Det er digg å ikke ha OL.
Jeg bor rett ved Jordal, og det er ikke gøy å ikke ha skateramp og og lekeplass.
  • 0
Siterer ElGamer:
Følger du ikke med på nyhetene?!?!?!?!


Ikke hørt noe annet de siste 6 timene. Nummeret før jeg hiver TV-en ut stuevinduet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Linebeck:
Jeg bor rett ved Jordal, og det er ikke gøy å ikke ha skateramp og og lekeplass.


Jeg bor på fjellet, her er skaterampene ned fjellskrensen og lekeplassen er skogen og fjella rundt. Bruk fantasien din pjokk!
  • 0
Endelig har Fjerna gjort noe som ikke er forferdelig
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Chat 4.0 er tilbake. Bruk den. /Strategist