Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Nattråden


Siterer The Cookiemonster:
Hvordan i helvete skal jeg komme med en twist på en blogg som i praksis var en logg? Få hodet ditt ut av rævva di, SirThomas.


Dere tenker på to forskjellige twister.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer LesMiserable:
That escalated quickly


Han trenger litt kjeft noen ganger.

Lagt til 2015-03-26 23:51:
Siterer Ole-Christian:
Hvilke valgfag har du, egentlig?


Matte S1, Økonomistyring (trolig det jeg angrer mest på at jeg tok, nesten bare regnskap, budsjett osv.), Historie og Filosofi og Breddeidrett.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hvordan i helvete skal jeg komme med en twist på en blogg som i praksis var en logg? Få hodet ditt ut av rævva di, SirThomas.


^He mad
  • 0
LFC Supporter og Nazi tatovering på brystet.. Lite stereotypisk kombinasjon
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Matte S1, Økonomistyring (trolig det jeg angrer mest på at jeg tok, nesten bare regnskap, budsjett osv.), Historie og Filosofi og Breddeidrett.


Bortsett fra historie og filosofi høres det ut som en ganske kjedelig rekke.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Glorfindel:
Actually is Perkérmern.


Pelkérlemeln?
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Bortsett fra historie og filosofi høres det ut som en ganske kjedelig rekke.


Historie og filosofi liker jeg. Fantastisk lærer som virkelig kan det han lærer bort, og som gir elevene en del frihet.

Matte må jeg nesten ha. 2P var uaktuelt, selv om det ville vært en griseenkel sekser.

Breddeidrett liker jeg, men jeg må uheldigvis kutte det til neste år for å få det til å gå opp. Irriterende greier.

Økonomistyring har vært utrolig skuffende. Håpet å lære mer om økonomi generelt, men det har ikke vært nevnt engang. Som om ikke det er frustrerende nok, så har vi heller ikke lært stor om bedriftsøkonomi, som man skulle tro at vi egentlig har. Vi lærer hvordan vi skal føre ting inn i diverse Excel-modeller, men det er det. Lite til ingen fokus på å forbedre forståelsen vår av bedriftsøkonomien. Angrer på at jeg valgte det. Skulle heller gått for IT, fysikk eller engelsk.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Breddeidrett liker jeg, men jeg må uheldigvis kutte det til neste år for å få det til å gå opp. Irriterende greier.


Hva er det egentlig som skiller Breddeidrett fra de vanlig kroppsøvingstimene?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Historie og filosofi liker jeg. Fantastisk lærer som virkelig kan det han lærer bort, og som gir elevene en del frihet.


Historie og filosofi var et av de bedre fagene jeg hadde også. Det var i tillegg skikkelig enkelt.

Siterer The Cookiemonster:
Matte må jeg nesten ha. 2P var uaktuelt, selv om det ville vært en griseenkel sekser.


Det er litt flaut å gå 2P, men med mindre man trenger S1+S2 når man skal søke opptak til høyere utdanning, så gir det mening. Jeg hadde selv S1, og jeg fikk egentlig ikke stort igjen for det. Skal du ha S2?

Siterer The Cookiemonster:
Økonomistyring har vært utrolig skuffende. Håpet å lære mer om økonomi generelt, men det har ikke vært nevnt engang.


Vet ikke helt hvorfor du forventet noe særlig om økonomi generelt i økonomistyring, men jeg har alltid sett på det som et ganske ubrukelig fag. Jeg hadde IT, og det fikk man egentlig ikke så veldig mye ut av heller. En veldig grunnleggende innføring i blant annet photoshop og en masse selvfølgeligheter de aller fleste med en viss interesse for teknologi/internett allerede kan. Ganske mye om databaser, som var helt utrolig uinteressant og lite anvendelig.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hva er det egentlig som skiller Breddeidrett fra de vanlig kroppsøvingstimene?


Det er langt flere av de (altså, én gymtime i uka er ganske tynt for min smak), og dermed får man utdypet langt mer i øvelsene, og vi rekker å prøve langt flere forskjellige øvelser. Vi har f.eks. hatt lengre perioder med fotball, volleyball og basketball. Et fag jeg liker veldig godt.

Hadde faktisk breddeidrett da det var åpen dag på onsdag med masse 9. klassinger på besøk.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Det er langt flere av de (altså, én gymtime i uka er ganske tynt for min smak), og dermed får man utdypet langt mer i øvelsene, og vi rekker å prøve langt flere forskjellige øvelser. Vi har f.eks. hatt lengre perioder med fotball, volleyball og basketball. Et fag jeg liker veldig godt.


Ja, så det er egentlig bare et utvidet antall kroppsøvingstimer. Dere kan ikke velge ut idretter slik Toppidrett gjør?

Forresten helt enig i at kun én time i uka ikke hører noe sted hjemme på denne jord.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Historie og filosofi var et av de bedre fagene jeg hadde også. Det var i tillegg skikkelig enkelt.


Jeh. Ligger på 5-6 i faget.

Siterer Ole-Christian:
Det er litt flaut å gå 2P, men med mindre man trenger S1+S2 når man skal søke opptak til høyere utdanning, så gir det mening. Jeg hadde selv S1, og jeg fikk egentlig ikke stort igjen for det. Skal du ha S2?


2P ville rett og slett vært for lett. Utmerker meg ikke i S1, men 2P skal jo være på nivå med ungdomsskole-matten, som jeg ikke slet med i det hele tatt. Skal ha S2 ja.

Siterer Ole-Christian:
Vet ikke helt hvorfor du forventet noe særlig om økonomi generelt i økonomistyring, men jeg har alltid sett på det som et ganske ubrukelig fag.


Yeh. Min feil det der. Skulle ha valgt noe annet. Forhåpentligvis kan jeg faktisk lære noe interessant i økonomi og ledelse, slik at interessen min våkner igjen. Sliter med å motivere meg til økonomistyring, for å være ærlig. Dermed har jo karakteren i faget gått samme veien.

Siterer Ole-Christian:
Jeg hadde IT, og det fikk man egentlig ikke så veldig mye ut av heller. En veldig grunnleggende innføring i blant annet photoshop og en masse selvfølgeligheter de aller fleste med en viss interesse for teknologi/internett allerede kan. Ganske mye om databaser, som var helt utrolig uinteressant og lite anvendelig.


Hehe. Skal visstnok være en helt enorm forskjell på IT-lærerne. Hun ene er visstnok ubrukelig og kan ikke stoffet spesielt bra, mens han andre skal være ganske bra. Dermed ligger den ene klassen langt bak den andre. Hadde jeg valgt IT ville jeg enten ha måttet gå i den andre h&f-klassen eller hatt hun ubrukelige IT-læreren.

Altså, hun er så ille at klassen hennes skrev et klagebrev til rektoren. Det førte ikke til noe som helst.

Lagt til 2015-03-27 00:40:
Siterer Glorfindel:
Ja, så det er egentlig bare et utvidet antall kroppsøvingstimer. Dere kan ikke velge ut idretter slik Toppidrett gjør?

Forresten helt enig i at kun én time i uka ikke hører noe sted hjemme på denne jord


Det kan vi i andre året, som jeg ikke får hatt

Alt for lite. Skjønner ingenting av det. Som nevnt hadde vi ti tusen 9. klassinger på besøk på onsdag (føltes i alle fall slik, umulig å komme seg frem rundt kantineområdet), og da møtte jeg den gamle RLE-læreren min mens jeg hadde noen 9. klassinger i bredde. Han spurte bla. om hvor mange timer vi har med det i uka, og hvor mange timer med vanlig gym vi har. Da jeg sa at vi har én gymtime i uka trodde han knapt på meg.

Smått utrolig at det er så få, og det samme gjelder historie. Resultatet er at vi knapt har timer i basisgruppa i løpet av uka. Kontaktlæreren min har jeg én gang i uka, i historie.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Så noen her fortsatt?
  • 0
Siterer LesMiserable:
no


ok
  • 0
Og der forsvant muligheten min til å gå på butikken - heldigvis har jeg massevis av pizza og cola, så god kveld alle sammen!
  • 0
Siterer furu:
Tror ikke Nintendofansen får en god kveld.


Personlig er jeg ikke Zelda-fan, men den beskjeden var jo alt annet enn negativt. Blir omtrent det samme som med Uncharted 4.
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Gir Microsoft en uke før de utsetter Halo eller Forza nå
  • 0
Siterer furu:
Gir Microsoft en uke før de utsetter Halo eller Forza nå


Haha, de må jo ha et forsprang, eller?
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Nja,kan jo si at de startet det med ryktene rundt Quantum Break-utsettelsen. Men tror nok aksjene kommer til å stige enormt frem til E3. Halo,Forza,Quantum Break, Tomb Raider og mer for høsten 2015,mens de to andre har "ingen ting"
  • 0
Siterer furu:
Tror ikke Nintendofansen får en god kveld. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=866919960035802&i
d=170177419710063&refsrc=http%3A%2F%2Fm.neogaf.com%2Fs
howthread.php&_rdr


Joda. We still got Xenoblade.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
hehe,sant det.Og Star Fox i sommermånedene
  • 0
Tror Phantom Pain, The Witcher 3 og Xenoblade blir mer enn nok uansett, så egentlig gjør det ikke så mye at Zelda og Uncharted 4 utsettes litt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer furu:
Men tror nok aksjene kommer til å stige enormt frem til E3. Halo,Forza,Quantum Break, Tomb Raider og mer for høsten 2015,mens de to andre har "ingen ting"


Tomas Veiden skrev jo en blogg senest idag om hvor godt spillåret allerede har vært, så tror ikke vi har noe å frykte. Utgiverne har nok kontroll på det meste. Hvilken side står du på?

Siterer Glorfindel:
Joda. We still got Xenoblade.


We still got Smash Bros.
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Åpen 23:00 - 09:00