Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Nattråden


Siterer The Cookiemonster:
Bra. Til forskjell fra deg har jeg derimot ikke sett på anime tidligere heller.


Jeg har ikke sett stort utover de populære barndomsseriene som Pokémon eller Digimon jeg heller.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Pokémon eller Digimon


Digimon var jo overlegen Pokémon.
  • 0
Siterer SirThomas:
Digimon var jo overlegen Pokémon.


I hvert fall på enkelte måter.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Hva med Better Call Saul?


Etter hvert.

Siterer Ole-Christian:
Jeg hadde håpet på en litt sintere og mer aggressiv respons. Anime-fans pleier å være litt følsomme. Jeg har egentlig ikke noen klar formening om anime, utover at jeg ikke har noen interesse av å sjekke det ut overhodet.


Jeg synes du burde sjekke ut noe av det, det er mye som er rettet mot eldre seere. Film-noir-inspirerte Cowboy Bebop for eksempel.

Men er ikke du en filmbuff, da? Sier du at du ikke har sett noe av Miyazaki, Satoshi Kon eller Makoto Shinkai? Og heller ikke Akira eller Ghost in the Shell?

Jeg utfordrer deg uansett til å se første episode av thrillerserien Monster: https://www.youtube.com/watch?v=eAPBFMOwMd8
  • 0
Får Pokémon: The Movie 2000-vibber av antallet sider i denne tråden nå.
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Jeg har ikke sett stort utover de populære barndomsseriene som Pokémon eller Digimon jeg heller.


Jeg så på Pokémon og en eller annen serie der de hadde noen kort av noe slag, men that's it. Ikke noe utenom hva som var vanlig da jeg var 6-7 år gammel og rundt den alderen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer LesMiserable:
Jeg synes du burde sjekke ut noe av det, det er mye som er rettet mot eldre seere. Film-noir-inspirerte Cowboy Bebop for eksempel.

Men er ikke du en filmbuff, da? Sier du at du ikke har sett noe av Miyazaki, Satoshi Kon eller Makoto Shinkai? Og heller ikke Akira eller Ghost in the Shell?

Jeg utfordrer deg uansett til å se første episode av thrillerserien Monster: https://www.youtube.com/watch?v=eAPBFMOwMd8


Jeg misliker generelt japansk underholdning, og særlig animasjonene. Jeg finner det særdeles silly og lite troverdig. Det er selvfølgelig en lang rekke gode japanske live action-filmer, men selv der er det til tider vanskelig å komme over det japanske. Nei, forresten, tror ikke jeg har sett noe av det du ramser opp. Det er så mange filmer som frister at jeg aldri helt finner lysten til å se anime.

Sjekker kanskje ut episoden av Monster i natt. For din skyld.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Jeg misliker generelt japansk underholdning, og særlig animasjonene. Jeg finner det særdeles silly og lite troverdig. Det er selvfølgelig en lang rekke gode japanske live action-filmer, men selv der er det til tider vanskelig å komme over det japanske. Nei, forresten, tror ikke jeg har sett noe av det du ramser opp. Det er så mange filmer som frister at jeg aldri helt finner lysten til å se anime.


Har du gitt det et ordentlig forsøk? Når du sier at du ikke har sett en eneste film av (motherfuckings) Miyazaki, får jeg inntrykk av at du ikke har prøvd engang. Hvem har liksom ikke sett Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke, Castle in the Sky eller My Neighbour Totoro? Ja, mye er tåpelig, men sånn er det i ethvert medium.

Siterer Ole-Christian:
Sjekker kanskje ut episoden av Monster i natt. For din skyld.


Da blir jeg imponert.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Miyazaki


Who?

Siterer LesMiserable:
Hvem har liksom ikke sett Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke, Castle in the Sky eller My Neighbour Totoro?


http://media.tumblr.com/tumblr_mbhsx2bxMQ1ror6v2.gif
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Siterer LesMiserable:Miyazaki

Who?

Siterer LesMiserable:Hvem har liksom ikke sett Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke, Castle in the Sky eller My Neighbour Totoro?

http://media.tumblr.com/tumblr_mbhsx2bxMQ1ror6v2.gif


Noen burde ta fra deg internettilgangen.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Noen burde ta fra deg internettilgangen.


Ville nok hjulpet på døgnrytmen min, om noe.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer LesMiserable:
Har du gitt det et ordentlig forsøk? Når du sier at du ikke har sett en eneste film av (motherfuckings) Miyazaki, får jeg inntrykk av at du ikke har prøvd engang. Hvem har liksom ikke sett Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke, Castle in the Sky eller My Neighbour Totoro? Ja, mye er tåpelig, men sånn er det i ethvert medium.


Det er nok ikke urettferdig å si at jeg ikke har gitt det et skikkelig forsøk, men jeg har heller ikke sett noe som helst som antyder at jeg bør. Vi får se om Monster kan gjøre noe med det.

Lagt til 2015-03-29 05:40:
Forresten, hva er topp 10-listen din over TV-serier? Gjerne én med anime inkludert og én uten.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Ville nok hjulpet på døgnrytmen min, om noe.


ys

Siterer Ole-Christian:
Det er nok ikke urettferdig å si at jeg ikke har gitt det et skikkelig forsøk, men jeg har heller ikke sett noe som helst som antyder at jeg bør. Vi får se om Monster kan gjøre noe med det.


Hadde vært kult om det skjedde.

Siterer Ole-Christian:
Forresten, hva er topp 10-listen din over TV-serier? Gjerne én med anime inkludert og én uten.


Jeg tror at jeg ikke har sett nok til å sett opp en liste over topp 10 TV-serier, men sånn ser det ut hittil:

1. Sopranos
2. Breaking Bad
3. Game of Thrones
4. House of Cards
5. True Detective
6. Sherlock
7. Firefly
8. Hannibal
9. Fargo
10. Suits

Anime:

1. Legend of the Galactic Heroes (tidenes beste, uansett medium)
2. Fullmetal Alchemist: Brotherhood
3. Monster
4. Death Note
5. Nichijou
6. Fate/Zero
7. The Tatami Galaxy
8. Mushishi
9. Hajime no Ippo
10. Darker than Black/Great Teacher Onizuka/Ping Pong The Animation/Gintama
  • 0
Siterer LesMiserable:
1. Sopranos
2. Breaking Bad
3. Game of Thrones
4. House of Cards
5. True Detective
6. Sherlock
7. Firefly
8. Hannibal
9. Fargo
10. Suits


Det er en del gapende hull her. Antar at du ikke har sett The Wire, Twin Peaks, Rome, Six Feet Under, Generation Kill, Band of Brothers, House M.D. osv osv? Særlig The Wire er du nesten nødt til å sjekke ut. Det er en ganske slow burn, så man må gi den noen episoder før den griper deg, men når den gjør det er det ingenting som kan måle seg. Vi er ganske enige om de tre-fire øverste bortsett fra det dog. Jeg klarer ikke helt å begrense det til bare 10, så blir 15. Min liste ser nok omtrent slik ut:

1. The Wire
2. The Sopranos
3. Breaking Bad
4. Game of Thrones
5. Twin Peaks
6. Deadwood (foreløpig)
7. BBC Earth (samler dokumentarseriene til BBC her, som Planet Earth, Life og Africa)
8. House M.D.
9. Rome
10. Generation Kill
11. Six Feet Under
12. The West Wing
13. Band of Brothers
14. True Detective
15. Sherlock / Dexter (vi ser bort ifra de siste sesongene av Dexter...)

Det er slettes ikke utenkelig at serier som Oz, The Shield, House of Cards eller Mad Men kan sikre seg en plass, men har altså ikke sett dem ennå.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Det er en del gapende hull her. Antar at du ikke har sett The Wire, Twin Peaks, Rome, Six Feet Under, Generation Kill, Band of Brothers, House M.D. osv osv?


Jeg venter på BD-utgaven av The Wire (1. juni), Band of Brothers og Generation Kill har jeg liggende klare og Twin Peaks er egentlig inne blant topp 5, men jeg har bare sett 20 episoder, og dem så jeg for tre år siden. Må se alt før jeg "offisielt" legger den inn. Resten av seriene du nevner er ennå ikke med i planene. Har ikke spesielt lyst til å se House.

Siterer Ole-Christian:
Min liste ser nok omtrent slik ut:

1. The Wire
2. The Sopranos
3. Breaking Bad
4. Game of Thrones
5. Twin Peaks
6. Deadwood (foreløpig)
7. BBC Earth (samler dokumentarseriene til BBC her, som Planet Earth, Life og Africa)
8. House M.D.
9. Rome
10. Generation Kill
11. Six Feet Under
12. The West Wing
13. Band of Brothers
14. True Detective
15. Sherlock / Dexter (vi ser bort ifra de siste sesongene av Dexter...)


Nice, men Dexter hører ikke hjemme på en toppliste. Bare halvparten av serien kan i det hele tatt kalles bra.

Men jeg tar nok kvelden/morgenen nå. Si hva du synes om Monster, hvis du ser første episode, når nattråden åpner igjen. God natt.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Jeg venter på BD-utgaven av The Wire (1. juni)


Jeg er vanligvis en av de største forkynnerne av BD som finnes, men akkurat The Wire er jeg litt usikker på. Simon har uttalt en rekke ganger at han ikke ville utgi den i HD på grunn av måten den ble filmet på, og scenekomposisjonen blir helt annerledes enn planlagt med nytt sideforhold. Med det sagt, så kjøper jeg den sikkert på BD etter hvert selv også. Har den jo på DVD i tillegg for den "riktige" opplevelsen.

Siterer LesMiserable:
Twin Peaks er egentlig inne blant topp 5, men jeg har bare sett 20 episoder, og dem så jeg for tre år siden. Må se alt før jeg "offisielt" legger den inn.


Du har sett serien. De siste episodene kan du egentlig med fordel unngå. Det er den første sesongen som er Twin Peaks.

Siterer LesMiserable:
Har ikke spesielt lyst til å se House.


House er åpenbart litt annerledes enn de fleste andre seriene på listen/e. Den er jo ikke en sammenhengende dramaserie på helt samme måte. Jeg vil påstå at det er den beste serien noensinne med - for det meste - avsluttende episoder. Karakteren House er en av de beste noensinne, uavhengig av medium, og Hugh Laurie kunne ikke vært mer perfekt i rollen. Han har også til tider briljant dialog.

Siterer LesMiserable:
men Dexter hører ikke hjemme på en toppliste. Bare halvparten av serien kan i det hele tatt kalles bra.


Det er helt klart vanskelig å forsvare en plass for Dexter. Det er et veldig subjektivt valg, da jeg virkelig nøt de første sesongene da de kom ut. Derfor er nok hele serien mer enn en smule farget av nostalgiske briller. Fra sesong 5 og utover har den slettes ingenting på en toppliste å gjøre, det er jeg helt enig i.

Siterer LesMiserable:
Men jeg tar nok kvelden/morgenen nå. Si hva du synes om Monster, hvis du ser første episode, når nattråden åpner igjen. God natt.


Skal se noen episoder til av Deadwood, så sjekker jeg den nok ut. God natt.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
God kveld og skål for at 6 timer med nedlastning på PS4 ikke utgjorde 6 timer i virkeligheten.
  • 0
God aften ja!
  • 0
Siterer ElGamer:
God aften ja!


Tar sikkert en time eller to før det tar av her i dette tempoet. 2 og en halv time nedlastning så langt.
  • 0
Klassisk GR, nedetid når folk vurderer å dukke opp her.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Klassisk GR, nedetid når folk vurderer å dukke opp her.


Yeah, I know.

Lagt til 2015-03-30 00:57:
Og der var vi jammen inne på side 2000!
  • 0
Siterer ElGamer:
Og der var vi jammen inne på side 2000!


Og Joey var ikke tilstede. Hah.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Og Joey var ikke tilstede. Hah.


Oh but he was, in our minds.
  • 0
Fuckings GR. Nedetid for andre gang på to timer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Og Joey var ikke tilstede. Hah.


Haha, nope. Og han som alltid vil være tilstede under sånne begivenheter.

Siterer The Cookiemonster:
Fuckings GR. Nedetid for andre gang på to timer.


I konw. Første varte jo nesten en time. Så forsvinner det igjen, så forsvinner jeg for kvelden.
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Chat 4.0 er tilbake. Bruk den. /Strategist