Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Politikk- og valgtråden


I denne tråden kan alt av politikk og politiske diskusjoner bringes opp.

Dere kan diskutere politiske beslutninger, spørsmål og prioriteringer, kommende og passerte valg, både kommune- og stortingsvalg, de politiske partiene i Norge og hva de står for, demokratiske system og hvordan vårt politiske system fungerer, hvilke politiske standpunkt dere har, og om dere er medlemmer i et politisk parti.

Selv er jeg medlem i et politisk ungdomsparti, Venstre. Jeg studerer for tiden et fag, POL1001, ved NTNU der jeg frem mot sommeren skal lese en mengde om politisk adferd, tidligere valg i Norge, og hva som får velgere til å stemme på det partiet de velger. Og jeg er generelt ganske interessert i politiske spørsmål.

Jeg kan sparke igang diskusjonen med å spørre hva dere synes om å bygge lyntog i Norge, for eksempel forslaget om å binde sammen Oslo og København med lyntog?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Synes denne videoen er utrolig beskrivende:
http://www.youtube.com/watch?v=bxOtdnev0k8

Den tar for seg sommerleiren til Rød Ungdom og FpU.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er medlem av AUF og kommer til å stemme Ap ved valget. Liker også Høyre. Så lenge ikke FrP eller Rødt ikke vinner valget er jeg fornøyd.

Kunne godt tenkt meg et samarbeid mellom Ap og Høyre en gang. Det er de som samarbeider i hele Nordland. Ap og Høyre blir mer og mer lik, men partiene tør ikke å innrømme det.
  • 0
Siterer fantomena:
Ap og Høyre


Det er litt som om Bowser og Mario skulle blitt venner.

Skjønner ikke hvordan man kan være AP-er, men også være for Høyre? Det er litt ambivalent?