Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Skoletråden!


  • gnyg
  • gnyg
Siterer remote:
Du må kontakte skolen du har gått på og be om et nytt vitnemål hvor du ber at den karakteren endres.


Takk for kjapt svar.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Takk for kjapt svar.


Det var da så lite! Du får vitnemålet i posten og de skal "automatisk" oppdatere på nettet. Hvis du ser på samordna opptak, skal det ligge to vitnemål der når alt er ordnet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Jeppzki:
Det står det på lånekassen sine sider, men jeg har likevel prøvd å sende inn en usignert kontrakt. Hvis jeg ikke hører noe mer antar jeg alt har gått greit.


Hvor i pokker er det du laster det opp hen egentlig? Jeg finner ikke den funksjonen på Dine Sider jeg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvor i pokker er det du laster det opp hen egentlig? Jeg finner ikke den funksjonen på Dine Sider jeg.


Du må se på "status dine søknader" elns. Det kommer visstnok på samme hvilken tidsperiode du velger. Og når du kommer inn der står det "ettersend/send vedlegg" elns.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvor i pokker er det du laster det opp hen egentlig? Jeg finner ikke den funksjonen på Dine Sider jeg.


Det står også forklart når du logger inn, men jeg tror Jeppzkis forklaring er tilstrekkelig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det står også forklart når du logger inn, men jeg tror Jeppzkis forklaring er tilstrekkelig.


Ja det står under Dine Sider og Dine Søknader. Men det er ingenting som heter Dine Søknader, men heller Status Søknader. Rent flisespikkeri, but still.

Uansett, er det noen som har sendt inn usignert kontrakt som har fått svar tilbake?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja det står under Dine Sider og Dine Søknader. Men det er ingenting som heter Dine Søknader, men heller Status Søknader. Rent flisespikkeri, but still.

Uansett, er det noen som har sendt inn usignert kontrakt som har fått svar tilbake?


Jeg har ikke blitt kontaktet ennå, så jeg antar det gikk greit. Man får visstnok bare svar hvis ting ikke er i orden.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Uansett, er det noen som har sendt inn usignert kontrakt som har fått svar tilbake?


Jeg har sendt inn med signatur, men heller ikke fått svar. Går ut ifra at man får svar når det er behandlet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer remote:
Det var da så lite! Du får vitnemålet i posten og de skal "automatisk" oppdatere på nettet. Hvis du ser på samordna opptak, skal det ligge to vitnemål der når alt er ordnet.


Tok tak og fikk det gjort. Er nok klart og fikset i morra. Ting tar kanskje tid i systemet vanligvis. Men veldig glad for at hun jeg snakket med gjorde det fortest mulig. 3 timer tok det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Haha, wow. Prisen på å ta opp fag fra VGS har økt fra rundt 800 til 2000. Og jeg som liksom skulle ta opp Matte 1T til høsten.

Nå må jeg altså bruke mer enn jeg tjener per måned på det. Begynner å like denne regjeringen mer og mer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Prisen på å ta opp fag fra VGS har økt fra rundt 800 til 2000.


Herregud. Kunne vært artig og hørt logikken bak det. Få færre til å fullføre utdanning? Jaja, for all del...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Haha, wow. Prisen på å ta opp fag fra VGS har økt fra rundt 800 til 2000. Og jeg som liksom skulle ta opp Matte 1T til høsten.

Nå må jeg altså bruke mer enn jeg tjener per måned på det. Begynner å like denne regjeringen mer og mer.


Det er nok mange som lar seg merke av dette. Jeg synes ikke det heller er så lur løsning. De vil nok forhindre at folk planlegger å gjøre det dårlig på vgs, at mange ikke møter opp og for å få mindre press på inntaket til universitetet, men jeg synes det finnes mange bedre løsninger enn å heve prisen. En kan være å sette maksantall på hvor mange eksamener man kan ta iløpet av et år.

Husk også at det er slik at du ikke kan velge karakter etter å ha tatt eksamen. Du må ta det du får.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
En kan være å sette maksantall på hvor mange eksamener man kan ta iløpet av et år.


I agree. Eventuelt tillate at man få ta opp eksamen eller et fag 1 gang for deretter å måtte betale for nye forsøk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Det er nok mange som lar seg merke av dette. Jeg synes ikke det heller er så lur løsning. De vil nok forhindre at folk planlegger å gjøre det dårlig på vgs, at mange ikke møter opp og for å få mindre press på inntaket til universitetet, men jeg synes det finnes mange bedre løsninger enn å heve prisen. En kan være å sette maksantall på hvor mange eksamener man kan ta iløpet av et år.

Husk også at det er slik at du ikke kan velge karakter etter å ha tatt eksamen. Du må ta det du får.


Jeg ser den. Personlig ønsket jeg simpelthen å ta opp Matte 1T, et fag jeg naturlig vil ha et bedre grunnlag til å få bra i nå eller til høsten, ettersom jeg har S1 nå, og har lært mer, samt lært ting bedre. Da føles det litt som et slag under beltestedet at det nå skal koste meg mer enn jeg får i stipend i måneden + det jeg får av pappa. 2000 kroner er ganske mye penger for meg, for jeg tjener ikke inn det over natta, og ikke har jeg en finansielt sterk familie som kan hjelpe meg med det heller.

Men liksom, øke prisen med 140% fordi enkelte ikke dukker opp til eksamen? Virkelig? Er det nødvendig å øke prisen så sykelig mye bare pga. det?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Men liksom, øke prisen med 140% fordi enkelte ikke dukker opp til eksamen? Virkelig? Er det nødvendig å øke prisen så sykelig mye bare pga. det?


Svaret er selvsagt nei, men logikken til Høyre henger ikke sammen. Så enkelt er det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!