Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Wow, fant akkurat ut at Akame ga Kill animeen ganske effektivt hoppet over 14 kapittler. Den nyeste episoden heter "Kill the Fate". Det samme gjør kapittel 36-38. Neste episode heter "Kill The Carnage". Det gjør også kapittel 52. De har praktisk talt hoppet gjennom hele arcen, av èn eller annen grunn. Tror jeg skal lese mangaen fra nå av.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Wooooot! FMA:B er så utrolig bra! Er ferdig med episode 26. Veldig glad for at jeg kjøpte blu-ray settet. Må ønske meg del 2 til jul.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Wooooot! FMA:B er så utrolig bra! Er ferdig med episode 26. Veldig glad for at jeg kjøpte blu-ray settet. Må ønske meg del 2 til jul.
Har hele serien på DVD og har sett hele greia 3-4 ganger. Beste serien noen gang. Mye å glede deg til i del 2
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer sowns:
Har hele serien på DVD og har sett hele greia 3-4 ganger. Beste serien noen gang. Mye å glede deg til i del 2


Det kommer til å bli lenge å vente til Julaften...

Jeg tenker å kjøpe noen mangabøker til fettere og kusiner som julegave i år, og jeg lurte på om folk hadde noen forslag. Han eldste er 8år og digger alt nerdete, så er det en kusine på 5 som er veldig "prinsessete" og han minste er 3 år. Tror dere det er mulig å finne noen bøker for alle sammen? Tror det skal være noen bøker på norsk på outland, men han eldste takler engelsk uten problemer. Har dere noen forslag? Jeg setter pris på all hjelp!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Wow, fant akkurat ut at Akame ga Kill animeen ganske effektivt hoppet over 14 kapittler. Den nyeste episoden heter "Kill the Fate". Det samme gjør kapittel 36-38. Neste episode heter "Kill The Carnage". Det gjør også kapittel 52. De har praktisk talt hoppet gjennom hele arcen, av èn eller annen grunn. Tror jeg skal lese mangaen fra nå av.


Takk for infoen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Ingen som har noen forslag til Manga for barn før jeg skal handle i dag?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ingen som har noen forslag til Manga for barn før jeg skal handle i dag?


Jeg vet ærlig talt ikke så mye om hvilke mangaer de har på Norsk. De eneste jeg kommer på i farten er vel egentlig Dragon Ball og Rave Master. Til han eldste som takler engelsk er jo utvalget selvsagt litt bredere. Har han lest noe manga før?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har han lest noe manga før?


Tror ikke det. Tenkte kanskje at FMA kunne vært kult for han eldste, humoren der ville ihvertfall passet perfekt til han. Men den er kanskje litt før mørk? Hvis ikke så er det jo serier som One Piece og Naruto, men de kan jeg ikke noe om sånn egentlig.

Dragon Ball på norsk kunne sikkert vært morsomt for han på 3 år, men jeg er veldig usikker på hva hun på 5 år skal få. Kan ingen ting om jenteserier i mangaformat. Eller kanskje det ikke er så vitkig å kjøpe en "prinsesse" serie?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Rave Master

Rave Master = barndom = nostalgi = fantastisk


Siterer Crazy Kraken:
Det kommer til å bli lenge å vente til Julaften...

Jeg tenker å kjøpe noen mangabøker til fettere og kusiner som julegave i år, og jeg lurte på om folk hadde noen forslag. Han eldste er 8år og digger alt nerdete, så er det en kusine på 5 som er veldig "prinsessete" og han minste er 3 år. Tror dere det er mulig å finne noen bøker for alle sammen? Tror det skal være noen bøker på norsk på outland, men han eldste takler engelsk uten problemer. Har dere noen forslag? Jeg setter pris på all hjelp!


Han eldste vil nok like FMA, Haruhi Suzumiya eller kanskje Mirai Nikki. Hun på 5 vil kanskje like Sailor Moon, men den har ikke blitt oversatt til norsk... Hmm...
Du burde nok gi Dragonball til han yngste ja, Shounen er en god sjanger for litt yngre lesere.
  • 0
Wow. One Piece har virkelig den beste arcen akkurat nå. Leste nettopp det nye kapitlet. The feels are strong with this one.

Spoiler:Digger Corazon <3
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Er One Piece verdt å starte med egentlig? Er det en bra serie? (Sammenliknet med FMA, Naruto...)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er One Piece verdt å starte med egentlig? Er det en bra serie? (Sammenliknet med FMA, Naruto...)


FMA er definitvt en bedre anime enn Naruto og One Piece på så mange måter. Mangaen er en annen sak.

Naruto og One Piece er to gode manga serier og vis du vil starte med en av de anbefale jeg å lese de 100 først kapitlene. Vis du fremdeles liker det, burde du starte, vis ikke, vel ja det sier seg selv.

For meg er One Piece en smule bedre enn Naruto. Akkurat nå i alle fall.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er One Piece verdt å starte med egentlig? Er det en bra serie? (Sammenliknet med FMA, Naruto...)


Ja, men de 30 første episodene er ren tortur. Etter det tar det helt av. Det finnes ikke en mer underholdende og gøyal serie enn One Piece. Og den kan ikke sammenlignes med FMA, de har helt forskjellig fokus.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er One Piece verdt å starte med egentlig? Er det en bra serie? (Sammenliknet med FMA, Naruto...)

One Piece er søppel sammenlignet med FMA. Men den er nok på lik linje med Naruto.
  • 0
Har nettopp nådd opp til Akame Ga Kill mangaen.
Hvorfor i helvete skippa de så mye i animeen? Den delen de har hoppet over er jo awesome.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Har nettopp nådd opp til Akame Ga Kill mangaen.
Hvorfor i helvete skippa de så mye i animeen? Den delen de har hoppet over er jo awesome.


I begynnelsen fulgte de mangaen hele veien men nå i de siste episodene har de hoppet over mye
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer sowns:
Siterer albaga:Har nettopp nådd opp til Akame Ga Kill mangaen.
Hvorfor i helvete skippa de så mye i animeen? Den delen de har hoppet over er jo awesome.

I begynnelsen fulgte de mangaen hele veien men nå i de siste episodene har de hoppet over mye


Ja, det er skuffende. I alle fall siden det som pågår i mangaen nå er håndtert veldig bra.

Da har jeg sett ferdig Fate Zero. Elsket det.
Fant et godt sitat på tumblr som fikk meg til å le:

"I think trying to marathon Fate/Zero was a mistake. That much despair in that short a time isn't healthy."
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Det må komme en Rhythm Thief-anime.
  • 0
For de av dere som ikke har plukket den opp, kan i hvertfall jeg kåre Kiseijuu: Sei no Kakuritsu aka Parasyte the maxim til sessongens beste serie. Sjekk den ut!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
For de av dere som ikke har plukket den opp, kan i hvertfall jeg kåre Kiseijuu: Sei no Kakuritsu aka Parasyte the maxim til sessongens beste serie. Sjekk den ut!


Liker den veldig godt, i en sesong som for min del er dominert av oppfølgere. Men akkurat nå vil jeg nok si at Mushishi er sesongens beste.

Men hva er greia med Psycho-Pass denne sesongen? Det er jo mer sjokkeffekt uten Urobuchi som manusforfatter enn med han. Det er hva jeg kaller en Urobuchi-twist.
  • 0
Nå fikk jeg lyst til å se Baka & Test igjen.
  • 0
Vell da ble det slutt på Akame ga kill for min del
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer sowns:
Vell da ble det slutt på Akame ga kill for min del


Samme her. Animeen dreit på mangaen så jævlig. Synd de må avslutte animeen på denne måten.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Samme her. Animeen dreit på mangaen så jævlig. Synd de må avslutte animeen på denne måten.


Leser at animen nå har gått forbi mangaen. Mye hissige folk på MAL og omegn i går.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer albaga amme her. Animeen dreit på mangaen så jævlig. Synd de må avslutte animeen på denne måten.

Leser at animen nå har gått forbi mangaen. Mye hissige folk på MAL og omegn i går.


Hehehe. Overrasker meg ikke.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!