Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Siterer Glorfindel:
Gin Gin Gin Gin Gin. Gintamaaaaan.

Nei meneh. Det er jo noe forskjell i lengde på de seriene der, så du kan vel sikkert se de to andre først. Cowboy Bepop har ikke jeg fått sett enda, men den er jo ranket ganske bra.
Steins;Gate er pretty kewl.


Skal se alle, må bare velge hvem jeg ser først. Og om jeg skal se Gintama, hvor skal jeg starte? So many Choices and I don't understand shit.

Siterer LesMiserable:
Cowboy Bebop. Man har ikke sett anime før man har sett den.


Kan være greit å starte med den da.
  • 0
Siterer ElGamer:
Og om jeg skal se Gintama, hvor skal jeg starte?


Fra begynnelsen?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer ElGamer:
Må nesten høre hva folket her inne anbefaler å se først. Så burde jeg starte med Cowboy Bebop, Steins;Gate eller Gintama (da eventuelt hvor starter jeg da)? Please help me!


Cowboy Bebop of course. Også kan du se Stein Gate. Begge to er gode serier. Også tar du den lengste til slutt.
Har faktisk også alltid hatt lyst til å se på Gintama, men har ikke orket å se igjennom alle de episodene.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Fra begynnelsen?


Tenkte mer på det at det var flere Gintama navn der, men skjønte det nå når jeg bare leste litt...

Siterer albaga:
Cowboy Bebop of course. Også kan du se Stein Gate. Begge to er gode serier. Også tar du den lengste til slutt.
Har faktisk også alltid hatt lyst til å se på Gintama, men har ikke orket å se igjennom alle de episodene.


Da blir det Cowboy Bebop som står for tur.
  • 0
Da er Tokyo Ghoul sesong 2 ferdig. En veldig tilfredsstillende episode. Kan forestille meg at de som ikke har lest mangaen ble ganske forvirret, men jeg likte avslutningen til en viss grad. Likte spesielt at de spilte av den første openingen i episoden. Elsker den sangen så jævlig mye.

De hintet også til en sesong 3 for de som ikke la merke til det. Spoiler poiler poiler:Fortsettelsen på mangaen heter jo :re og det sto på skiltet helt på slutten etter rulleteksten/endingen.

Samtidig er sesong 2 en halvveis anime only så er litt usikker...

Siterer ElGamer:
Da blir det Cowboy Bebop som står for tur.


Flott.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Da er Tokyo Ghoul sesong 2 ferdig.


Så nettopp at episoden har kommet ut, så skal se den selv nå. Så får jeg se om jeg skjønner hva du skriver her.
  • 0
Siterer ElGamer:
Siterer albaga a er Tokyo Ghoul sesong 2 ferdig.

Så nettopp at episoden har kommet ut, så skal se den selv nå. Så får jeg se om jeg skjønner hva du skriver her.


Herlig.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
En veldig tilfredsstillende episode.


Må si meg enig på den. Men samtidig så åpner det seg så ekstremt mange spørsmål med hva som skjedde med de forskjellige. Så må vel enten vente på neste sesong, eller begynne å lese mangaen.

Siterer albaga:
Kan forestille meg at de som ikke har lest mangaen ble ganske forvirret, men jeg likte avslutningen til en viss grad.


Kan ikke si at forvirret er ordet jeg ville ha brukt. For ikke særlig forvirrende i mine øyne, derimot så er det mye jeg vil ha svar på.

Siterer albaga:
Likte spesielt at de spilte av den første openingen i episoden. Elsker den sangen så jævlig mye.


Akkurat det var bare herlig.
  • 0
Skulle skrevet en topp 10 liste over mine favoritt anime serier, men har ikke sett mange nok til å gjøre det. Hadde en awkard periode som tenåring hvor Naruto var alt som stod i hodet på meg. Og noen år før det hvor Pokemon var tingen.. Skal heller ikke utelukke de første sporene av barndommen min hvor Mummitrollet var sjefen!!

Ja, mummi er teknisk sett anime.. Google it
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer ElGamer:
eller begynne å lese mangaen.


Det anbefaler jeg veldig. Det er tross alt min favorittmanga, som jeg skrev på min forrige blogg.

Siterer ElGamer:
Kan ikke si at forvirret er ordet jeg ville ha brukt. For ikke særlig forvirrende i mine øyne, derimot så er det mye jeg vil ha svar på.


Ja, det er vel det jeg egentlig tenkte på.

Siterer ElGamer:
Akkurat det var bare herlig.


<3

Siterer Bob-Ingolf:
Hadde en awkard periode som tenåring hvor Naruto var alt som stod i hodet på meg.


I know the feeling, bro..
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Det anbefaler jeg veldig. Det er tross alt min favorittmanga, som jeg skrev på min forrige blogg.


I know, noe som har gjort meg enda mer nysgjerrig. Også leser jeg jo også bare en manga per nå, så der kan jeg alltids legge til noe.

Siterer albaga:
Ja, det er vel det jeg egentlig tenkte på.


Samtidig virker det som om flere ting i animen er annerledes kontra det som skjer i mangaen (utfra hva jeg ha lest meg opp til).
  • 0
Du burde ikke se Gintama, ElGamer. Ikke ennå. Hovedtyngden av humoren ligger i referansene. Du burde se flere serier før du gyver løs på den, eller bare ha kunnskap om andre serier. Blant annet refereres det endel til Dragonball og Ghiblis filmer. Det skader heller ikke å lese seg opp på Edo-perioden, som mye er basert på.
  • 0
Siterer ElGamer:
Samtidig virker det som om flere ting i animen er annerledes kontra det som skjer i mangaen (utfra hva jeg ha lest meg opp til).


Åja, ganske mye. Spesielt slutten var HELT annerledes i mangaen. Og mye bedre utført selvfølgelig.

Siterer LesMiserable:
Hovedtyngden av humoren ligger i referansene. Du burde se flere serier før du gyver løs på den, eller bare ha kunnskap om andre serier. Blant annet refereres det endel til Dragonball og Ghiblis filmer. Det skader heller ikke å lese seg opp på Edo-perioden, som mye er basert på.


Gir meg også enda større grunn til å se på serien.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer LesMiserable:
Du burde ikke se Gintama, ElGamer. Ikke ennå. Hovedtyngden av humoren ligger i referansene. Du burde se flere serier før du gyver løs på den, eller bare ha kunnskap om andre serier. Blant annet refereres det endel til Dragonball og Ghiblis filmer. Det skader heller ikke å lese seg opp på Edo-perioden, som mye er basert på.


Ta starter jeg med de andre i alle fall. Så kan jeg putte mer jeg finner underveis, og får anbefalt her. Så får jeg ta Gintama en eller annen gang senere.

Siterer albaga:
Åja, ganske mye. Spesielt slutten var HELT annerledes i mangaen. Og mye bedre utført selvfølgelig.


Tviler ikke. Spoiler:Kan tenke meg at delen med Hide var annerledes, siden han bare er borte i mangaen, ikke dø som han i alle fall så ut til å være.
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Hadde en awkard periode som tenåring hvor Naruto var alt som stod i hodet på meg. Og noen år før det hvor Pokemon var tingen.. Skal heller ikke utelukke de første sporene av barndommen min hvor Mummitrollet var sjefen!!


Slik var det vel for oss alle. Om jeg vil velge å kalle den perioden awkward er heller usikkert men.

Og når vi først er inne på Gintama her, så er den nye sesongen ranket som nr. 14 på MAL. Selv om det er litt i underkant av 2 uker til den i det hele tatt begynner. Luls, the hype.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Og når vi først er inne på Gintama her, så er den nye sesongen ranket som nr. 14 på MAL. Selv om det er litt i underkant av 2 uker til den i det hele tatt begynner. Luls, the hype.


Så burde penge settes på skuffelse, eller at den overgår hypen?
  • 0
Siterer ElGamer:
Så burde penge settes på skuffelse, eller at den overgår hypen?


Jeg kan ikke huske én av de til nå 265 episodene som jeg vil definere som skuffende. There will be no disappointments. Gintaman is too awesome.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Death Parade ass. Må være den animeserien som har utforsket mest ved mennesket siden Mushishi og Welcome to the NHK.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Den følelsen når årets så langt beste åpningslåt er på Norske Itunes.
https://itunes.apple.com/no/album/flyers/id968989499?i=96898950
2

Everybody Put Your Hands Up!


Så sant<3
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Da var Nanatzu No Taizai også ferdig. De gjorde det veldig åpent for en sesong 2.

Nå, over til mangaen....
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Da var Nanatzu No Taizai også ferdig. De gjorde det veldig åpent for en sesong 2.


Ligger veldig til rette for en sesong 2. Noe som det bare er å håpe på. Så fremt de lar mangaen få dra i fra skikkelig. Så de i det minste har stoffet til å lage en ny sesong.

Siterer albaga:
Nå, over til mangaen....


Sjæl, let the Reading begin!
  • 0
Endelig endte Aldnoah Zero S2. Gen Urobuchi burde ha skrevet hele greia selv. Pinlige greier.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Endelig endte Aldnoah Zero S2. Gen Urobuchi burde ha skrevet hele greia selv. Pinlige greier.


Enig stusslige greier
Per aspera ad astra
  • 0
En uke igjen til Gintamææææn.

Who wants some soundtrack to #hype them up? \o/

Hey

yay

yey

yayyay

hey

yay

yey

I say hey, whats going on?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!