Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Spøkelseshistorier og legender!


Nå kom jeg på noe jeg alltid har likt....å fortelle/høre spøkelseshistorier!
Så hvis det er interesse for det kan dere fortelle historier her som dere har opplevd selv, legender fra der dere bor, ting dere har lest/sett andre steder osv.

og hvis det er interesse for det så kan man jo fortelle om kjente legender og deres opprinnelse....vampyrer f.eks.

Jeg begynner med en historie jeg fant på www.hellhoundslair.com:

en versjon om hvordan se "bloody mary"(på engelsk)
"Here's how I always heard the story. You go into a room with a mirror and turn all the lights off. You begin, in a whisper, to chant 'Bloody Mary. Bloody Mary, Bloody Mary', as you continue to chant your voice should grow louder and louder into a near scream. You should be spinning while chanting, looking at the mirror at each turn. Near the 13th repetition of the words . . . "she" should appear. A friend of mine said that her roommate tried this and ran out screaming from the bathroom. She was shaking and appeared genuinely terrified and refused to talk about the incident, but those who were around her when she came out noticed that her clenched fingers were covered in blood."

kommer jeg ALDRI TIL Å GJØRE!
Så da er det bare å fyre løs

Lagt til 2007-07-22 22:38:
Og forresten....mange av historiene dere finner på siden over brukes i serien supernatural.(noen ihvertfall)
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Faen da, jeg har et speil på rommet!
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Pappa fortalte meg at det er et sted lenger oppe i Norge hvor det spøker som bare det...det skulle visst være en slags vei som leder forbi et gammelt hus og det er til og med satt opp et skilt før du kjører inn på den veien,som advarer folk om at de helst bør ungå å stoppe bilen visst de ser noe merkelig!
Pappa har til og med kjørt forbi det huset,men det var før skiltet ble satt opp.... skal aldri kjøre forbi det huset,,,,NEVER !!
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Det huset jeg er i na ser jeg skygger og bevegelser personlig synes jeg det ruler.
Hade GR! Luxe du skylder meg en diskusjon!
  • 0
Dette er noe som skjedde med meg: Det var en helt vanelig kveld, jeg min mor, søster og min far gikk for og legge oss. Pappa lånte mobilen min til vekkeklokke, og midt på nattan ringte den (mobilen) på diplayet sto det "hjem". Pappa ble tålig grinete for han regnet med at det var jeg og søstra mi som var nede i stua å tulla med ham, og han skulle opp kl. 04.00. Han gikk ned; det var ingen der. Men borte i hjørnet brant et stearinlys som vi hadde tent kvelden føre vi la oss.

Det er litt sykt da! at det ringer uten at noen har gjort det, og at et stearinlys brenner. Det var nemelig en kvinne som døde i dette huset, og vi liker å tro at hun passer på oss, for hvem andre kunne det ha hvært?
"Now, my Mamma always told me that miracles happen every day. Some people don't think so, but they do."
  • 0
Det sies at Anne Boleyn går igjen i the tower of London. Jeg var der men jeg fant henne ikke. Synd. Jeg hadde så mye å spørre henne om.
  • 0
Siterer alex_9691:
Dette er noe som skjedde med meg: Det var en helt vanelig kveld, jeg min mor, søster og min far gikk for og legge oss. Pappa lånte mobilen min til vekkeklokke, og midt på nattan ringte den (mobilen) på diplayet sto det "hjem". Pappa ble tålig grinete for han regnet med at det var jeg og søstra mi som var nede i stua å tulla med ham, og han skulle opp kl. 04.00. Han gikk ned; det var ingen der. Men borte i hjørnet brant et stearinlys som vi hadde tent kvelden føre vi la oss.

Det er litt sykt da! at det ringer uten at noen har gjort det, og at et stearinlys brenner. Det var nemelig en kvinne som døde i dette huset, og vi liker å tro at hun passer på oss, for hvem andre kunne det ha hvært?


Takk for at du fikk meg tile å ikke tørre å gå opp på rommet mitt det kan ha vert en innbruddstjuv og da, Men merkelig å bare ringe og tenne på et lys, og hvordan hadde den mobilnummeret ditt Jaja, finnes noe som ikke kan besvares i verden
  • 0
en versjon om hvordan se "bloody mary"(på engelsk)

Det har jeg gjort, og godtroende som jeg er var jeg jævlig nervøs.
Så ingenting da, hadde ikke regna med det heller. Hehe.

Jeg liker å tro på spøkelser, jeg er ikke 100% sikker på at det finnes, for det kan ingen vite, men velger å "tro" på det for spenningens skyld.
Har selv ingen spøkelser-historier på lager akkurat nå, men fyr løs dere andre! Så gjør jeg det samme hvis jeg kommer over noe.

Morsomt å lese
  • 0
wow. Det der var skummelt.
Har hørt noe lignende før. Ting stod en plass den ene dagen, og neste dag stod de en annen plass. Ingen i huset hadde gjort det. De mente det var den avdøde faren, så derfor var de ikke redde. Kona kunne føle hans nærvær når disse tingene skjedde, så derfor ville hun ikke at det skulle stoppe.

Her er noe annet jeg og har hørt: (sikkert noen som også har hørt det)
Det var ei jente som sendte et bilde av seg selv til kjæresten sin. Jenta fikk svar tilbake, hvor han spurte om hvem som stod bak henne i stua.

Jeg har sett det bildet selv, og ja, lagt baki der kan man se en liten gutt i en blå boxser som står rett opp og ned og stirrer på jenta.
Hun var forresten helt alene i huset......elr.... var hun virkelig det?
Asså... selvfølgelig. Bildet kan være redigert, men uansett
Is it wrong to be strong? You be the judge!
  • 0
Siterer Metalizd:
Her er noe annet jeg og har hørt: (sikkert noen som også har hørt det)
Det var ei jente som sendte et bilde av seg selv til kjæresten sin. Jenta fikk svar tilbake, hvor han spurte om hvem som stod bak henne i stua.

Jeg har sett det bildet selv, og ja, lagt baki der kan man se en liten gutt i en blå boxser som står rett opp og ned og stirrer på jenta.
Hun var forresten helt alene i huset......elr.... var hun virkelig det?
Asså... selvfølgelig. Bildet kan være redigert, men uansett


Har også sett det bildet å det ga meg frysninger, jeg legger ut linken til det her, må bare finne det først

Har hørt at hun jenta har blitt gal, på grunn av det som skjedde, og for å være ærlig, det tror jeg faen meg at jeg også hadde blitt!
  • 0
Ok, dette er kanskje ikke sånn store greier, og det er første gangen jeg har opplevd noe slik. Men når jeg en kveld skulle flytte den gamle Xboxen min fra kjelleren og opp på rommet, så hadde jeg plugget Xboxen i TVen, med scart kabler stikkontakt og det hele.
Så jeg gikk til stua for å se litt på TV, så kom jeg tilbake på rommet mitt og skulle spille Ninja Gaiden, så satte jeg på TVen og skrudde på AV kanalen og Xboxen, så kom det ingen signaler.
Så dro jeg TVen fram, så var scart kabelen dratt ut, og ledningene som går inn i scart kontakten var slengt på gulvet. Og jeg mener fast og bestemt at jeg plugget i hele Xboxen. Og jeg tror ikke forldrene mine ville finne på å gjøre noe sånt. Ikke hørt jeg en lyd heller for de hadde lagt seg.

Men jeg har en CREEPY video jeg vil dele med dere om spøkelser, poltergeist, demoner som har besatt barn osv.
http://www.unexplained-mysteries.com/viewvideo.php?id=deoJUB
W9CI8&tid=99916
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
http://jorno.net/archives/44

Her er linken til både bildet, og historien bak "Gutten i speilet".
Creepy..
  • 0
Altså videoen jeg la ut er en samling om spøkelser, poltergeist osv og varer i ni min, eller ni min om dere tørr. Holdte seriøst på å pisse på meg når jeg så den barnet som satt ved radiatoren
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Altså videoen jeg la ut er en samling om spøkelser, poltergeist osv og varer i ni min, eller ni min om dere tørr. Holdte seriøst på å pisse på meg når jeg så den barnet som satt ved radiatoren


Den ser jeg imorgen, i dagslys. Orker ikke å sitte presset i PC-stolen, og være nærvøs hele natta
  • 0
hmmm.. må si at jeg har vanskilheter med å tro på alt dette... med alle de effektene og manipulering av bilder som skjer nå for tiden så har jeg store vanskilgheter... Men kansje alt er sant.. who knows... men jeg kommer med en skummel historie i morgen.. bare vent
  • 0
Vi venter i spenning...
Is it wrong to be strong? You be the judge!
  • 0
ja det gjør vi....en annen versjon av bloody mary er at man snurrer rundt forran speilet 13 ganger mens man sier bloody mary, og på det 13. snurret ser man henne i speilet

og den videoen heretic må jeg se i dagslys(som forsåvidt er nå)

Lagt til 2007-07-23 12:10:
og det bildet med han gutten, hvis dere ser nøye ser dere at han står rett forran jenta! gå utifra speilbildet hennes også!

Lagt til 2007-07-23 12:13:
og den videoen, der de kjører i bil og ser spøkelset over veien kan være fake!

Det er en flekk på vinduet som det virker som de får til å bevege seg ved å snu kameraet fra en vinkel til en annen, men jeg kan ta feil, bare leste det på youtube.....men det andre så ekte ut. veldig creepy....og jeg tror på det

Lagt til 2007-07-23 12:33:
og dessuten tror jeg ikke at alle som sier de ser spøkelser!
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
dere høres alle ut som forskremte små åtteårige jenter... : P
Bytta til nicket K!M
  • 0
Film om Bloody Mary: Urban Legends: Bloody Mary, tror det er den tredje Urban Legends filmen
....eehhhh...lol
  • 0
Siterer Razorsharp:
dere høres alle ut som forskremte små åtteårige jenter... : P


etter den filmen ovenfor er jeg redd for speil men dette er jo SYKT skummelt da!

Lagt til 2007-07-23 13:39:
forresten har både mormor og onkelen min sett spøkelser....og jeg tror på de! (onkelen min tror ikke på det selv da )
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Siterer Maggot:
http://jorno.net/archives/44

Her er linken til både bildet, og historien bak "Gutten i speilet".
Creepy..


Får ikke åpna siden
  • 0
det bildet vil ikke vises

Lagt til 2007-07-23 16:57:
Siterer Maggot:
en versjon om hvordan se "bloody mary"(på engelsk)

Det har jeg gjort, og godtroende som jeg er var jeg jævlig nervøs.
Så ingenting da, hadde ikke regna med det heller. Hehe.

Jeg liker å tro på spøkelser, jeg er ikke 100% sikker på at det finnes, for det kan ingen vite, men velger å "tro" på det for spenningens skyld.
Har selv ingen spøkelser-historier på lager akkurat nå, men fyr løs dere andre! Så gjør jeg det samme hvis jeg kommer over noe.

Morsomt å lese


ikke fuck om jeg hadde turt å prøve det
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Her er en historie som skjedde med en jeg kjenner, navnet skal jeg ikke nevne, for det er hysj hysj.

Det var altså en jeg kjenner hun var en forsovidt en helt vanlig jente men med litt spesielle venner. Hun drev å hang sammen med demon dyrkere.
Hun sa det var litt creepy, men jeg sa at det bare er tull.

Hun fortsatte å henge med dem i lang tid, men etter en rekke snodige og veldig skumle og uforklarlige hendelser, ifølge henne selv, bestemte hun seg for å slutte å henge ilag med dem.

Men en morgen da jeg ringte bort til henne, så var det ingen som tok den, men jeg hadde jo en avtale om kino den dagen, så hun burde jo ha vært hjemme.

Så jeg stakk bort og fant ut at hun var lagt inn på midlertidig psykiater.
Grunnen var at hun hadde våknet om natta og laget leven meed hyl og skrik. De sa også at hun hadde ropt noe som: "La meg være" osv.
men da foreldrene kom inn var det ingen der.

Jeg veit i alle fall at jeg aldri skal nerme meg sånne folk.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Syyykt!

Syke folk
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!