Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Sjokoladetråden


Mørk sjokolade (86%) er digg. Fact.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg hadde aldri sansen for sjokolade eller godteri generelt, før jeg begynte på vgs.
Jeg ga etterhvert etter for gruppepress fra noen venner, som mente det var umulig å ikke like sjokolade.
Når jeg så sluttet på skolen og ble gående hjemme og bare så på film, ble jeg mildt sagt avhengig av sjokolade. Om jeg fant plater på tilbud, så kjøpte jeg veldig mange.

Det har avtatt en del, men jeg tester alltid nye sjokolader hvis jeg ser en, og hvis det er tilbud noe sted, så har jeg fremdeles vanskelig for å styre unna.

Jeg skjønner forresten ikke de som klarer å ha en sjokoladeplate over lengre tid. De er jo ikke så store...
Hvis jeg ser på film, så forsvinner den første omtrent før den har begynt. Og hvis jeg ikke følger med, kan jeg fint "trylle bort" et par til i løpet av den samme filmen.
Det er en grunn til at jeg prøver å ikke se så mye film lenger, aktiviteter som ikke krever mer enn at jeg stirrer på en skjerm, gjør meg svak (og feit)
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Jeg skjønner forresten ikke de som klarer å ha en sjokoladeplate over lengre tid.


Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å ha noen ting over lengre tid. Når jeg først skal skeie ut, så varer det meste en hel kveld. Er jeg heldig, så greier jeg to. >)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Predator:
så er det enkelt for meg å innse hvorfor vi nordmenn så og si runker til vår Freia melkesjokolade

Når det gjelder ren melkesjokolade så er det lite som kan måle seg med Freia ja.

Siterer Predator:
Hershey's Cookies and Cream

Søkte den opp på nettet. Den så veldig kjedelig ut, men kan tenke meg at den er god.

Siterer Crazy Kraken:
Mørk sjokolade (86%) er digg. Fact.

Det der hadde jeg håpet kom opp. Hørt noen som sier at mørk sjokolade er godt nettopp fordi intensiteten gjør at man klarer seg med et par biter, og derfor varer det mye lenger. Jeg mistenker at de bare vil være sunne, og derfor spiser knallsort sjokolade, fordi det visstnok skal være sunnere. Jeg liker Freias selskaps- og dronningsjokolade. Men de er ganske mye mildere enn 86%.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Det er en grunn til at jeg prøver å ikke se så mye film lenger, aktiviteter som ikke krever mer enn at jeg stirrer på en skjerm, gjør meg svak (og feit)

Er jo synd om du må droppe filmen fordi du liker sjokolade da. Dropp heller bare sjokoladen til filmen. Eller kjøp mindre sjokolader. Men én sjokoladeplate alene, det er for meget for meg.
  • 0
Sjokolade med chili er godt
  • 0
Sport Lunch FTW. 1001 ganger bedre enn Kvikk Lunch.
  • 0
Siterer Mexis:
Er jo synd om du må droppe filmen fordi du liker sjokolade da. Dropp heller bare sjokoladen til filmen. Eller kjøp mindre sjokolader. Men én sjokoladeplate alene, det er for meget for meg.


Hehe, går mer på at jeg må ha noe å gjøre mens jeg ser på film. Jeg har vanskelig for å bare sitte pal å glo. Og for å ikke miste helt fokus på selve filmen, blir det som regel til at jeg trøkker trynet fullt av sjokolade og/eller potetgull. Ikke sunt...
Det er en grunn til at jeg spiller mer enn jeg ser på film
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Mexis:
Det der hadde jeg håpet kom opp. Hørt noen som sier at mørk sjokolade er godt nettopp fordi intensiteten gjør at man klarer seg med et par biter, og derfor varer det mye lenger. Jeg mistenker at de bare vil være sunne, og derfor spiser knallsort sjokolade, fordi det visstnok skal være sunnere. Jeg liker Freias selskaps- og dronningsjokolade. Men de er ganske mye mildere enn 86%.


MEN DET ER BEST OKEI???? Alle de såkalte antioksidantene er verdt det. Hvorfor kjøpe blåbær når en kan kjøpe sjokolade??

/limit /sarkasme /uviten
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Superdaniel:
Sjokolade med chili er godt

Aldri smakt.

Siterer Kristiano:
Sport Lunch

I så fall er Kex så latterlig mange ganger bedre.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Og for å ikke miste helt fokus på selve filmen, blir det som regel til at jeg trøkker trynet fullt av sjokolade og/eller potetgull. Ikke sunt...

Haha, nei, da skjønner jeg situasjonen.

Siterer gnyg:
MEN DET ER BEST OKEI????

Den er grei, kompis. Litt fyldigere kakaosmak kan være veldig godt en gang i blant, men 86% er rett og slett for mye for meg.

Hva synes folk om konfekt da? Og hva er Twix-favorittene?
  • 0
Konfekt er for snobber som gir bort FLAX-lodd og gavekort i presanger, men det er jækla godt da. Liker de som har mint eller nougat fyll.
  • 0
I følge noen forskere, så er mørk sjokolade både sunnere enn frukt og inneholder mer antioksidanter enn blåbær.

Synes forsåvidt mørk sjokolade er helt greit. Spørs litt hvor mørk den er da. Snakker vi 86 % etc etc. så begynner det å smake høgg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Kristiano:
Konfekt er for snobber som gir bort FLAX-lodd og gavekort i presanger, men det er jækla godt da.

Konfekt spises så å si kun når det serveres av andre. Ikke noe man kjøper selv, noen gang! Men digg er det, ja!

Siterer Glorfindel:
Synes forsåvidt mørk sjokolade er helt greit. Spørs litt hvor mørk den er da. Snakker vi 86 % etc etc. så begynner det å smake høgg.

Enighet!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Mexis:
Aldri smakt.


Har du ikke smakt Walters Mandler nr 86? Spiste latterlig mye av den når nesten hele varepartiet på jobben gikk ut på dato.

Siterer Mexis:
Den er grei, kompis. Litt fyldigere kakaosmak kan være veldig godt en gang i blant, men 86% er rett og slett for mye for meg.


Jeg spiser nesten aldri mørk sjokolade dog. Går mest i vanlig melkesjokolade.

Hva med kokesjokolade? Har prøvd det noen ganger når jeg har utrolig lyst på sjokolade, men ikke ork eller motivasjon til å reise på butikken. Lysten gir seg fortere da føler jeg. Noen tanker?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Hva med kokesjokolade? Har prøvd det noen ganger når jeg har utrolig lyst på sjokolade, men ikke ork eller motivasjon til å reise på butikken. Lysten gir seg fortere da føler jeg. Noen tanker?

Har det akkurat som deg. Spiser det med glede når det er det eneste jeg har i skapet. Og da er det faktisk ganske greit at man ikke orker mer enn et par biter.
  • 0
Akkurat nå sitter jeg og nyter en velfortjent Sport Lunch.

Siterer Mexis:
I så fall er Kex så latterlig mange ganger bedre.


Dette er ikke helt bak mål, men såvidt jeg vet (så bare korriger meg her) er IKEA den eneste som importerer Kex i Norge, men også de hadde visst sluttet å ta den inn i fjor engang.
  • 0
Siterer SirThomas:
Akkurat nå sitter jeg og nyter en velfortjent Sport Lunch.

Siterer Mexis:I så fall er Kex så latterlig mange ganger bedre.

Dette er ikke helt bak mål, men såvidt jeg vet (så bare korriger meg her) er IKEA den eneste som importerer Kex i Norge, men også de hadde visst sluttet å ta den inn i fjor engang.


Både KEX og Sport Lunch er svenske da, og de er produsert på samme fabrikk om jeg ikke tar helt feil. Mener jeg har sett KEX på div. bensinstasjoner, men litt usikker. Sport Lunch finnes nesten overalt.
  • 0
Siterer Kristiano:
Både KEX og Sport Lunch er svenske da, og de er produsert på samme fabrikk om jeg ikke tar helt feil.

Så det er egentlig samme sjokolade? Hm... Da er det vel bare imaget som har lurt meg.
  • 0
Elsker Freia!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Elsker Freia!

Amen! Er visst noe tilbud på Freia-plater på Kiwi for tiden. Fem plater for en hundrelapp. Akkurat nå har vi fire stående i skapet. To av typen Kvikk-Lunsj, to av typen Oreo.
  • 0
Spiste sån Sjokolade-appelsin i dag. Den er veldig god ;)
mah boi
  • 0
Siterer Mexis:
Amen! Er visst noe tilbud på Freia-plater på Kiwi for tiden. Fem plater for en hundrelapp. Akkurat nå har vi fire stående i skapet. To av typen Kvikk-Lunsj, to av typen Oreo.



I svarte.. Til Kiwi med meg
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Duck Song:
Spiste sån Sjokolade-appelsin i dag. Den er veldig god ;)

Den er greit god. Men den er verdt å spise fordi det er en ekte appelsin av sjokolade.
  • 0
Siterer Duck Song:
Spiste sån Sjokolade-appelsin i dag. Den er veldig god ;)


Må ærlig innrømme at jeg klarer å styre min begeistring for sjokoladeappelsinen. Ikke min favoritt. Den er helt grei da, men ikke det beste jeg vet.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Mor og far kom hjem med en én-kilo-pose M&M etter en spaniatur. Dette var av den typen uten peanøtter, men kun sjokolade. Personlig liker jeg best de med peanøtter, men min søster vil helst ha uten. (Jeg fikk en pakke Biler som kompensasjon.) Hvilken variant er det dere liker best? Vet også at det finnes andre enn de to jeg har nevnt, men disse er vel de mest vanlige.
  • 0
Åh jeg bare kan ikke vente til i kveld med en skål full av Troika!!!.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!