Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Podcast-tråden


Podcast er et medie i sterk vekst. I USA er det stort. Her hjemme er det ennå så og si synonymt med "radio i reprise uten musikk".
Som fast lytter av flere podkaster. dvs innhold utelukkende laget for nedlasting/streaming fra nett ønsker jeg å lodde stemningen her på GR ang dette temaet.

Er det noen her med egen podcast ?

Podcast anbefalinger ?

Hater du podcast ?

Uansett, her kan det diskuteres.

Lagt til 2014-04-12 14:00:
Lagt til 2014-04-12 13:59:
Jeg er fast lytter av flere podcaster. En av grunnene er at jeg avskyr musikk på radio. Jeg vil ha prat. Men av og til blir P2 og NRK alltid nyheter litt døllt.
Politisk korekthet i for store doser er ikke min greie heller.

Jeg vil derfor anbefale denne linken til alle: http://smodcast.com/sir/
The gavel corrupts
  • 0
Telles Radioresepsjonen som podcast? Isåfall anbefaler jeg de. Jeg er ingen aktiv lytter, men flere forskjellige lydvideoer på Youtube har gitt meg mang en god latter.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Radioresepsjonen som podcast


RR er en utmerket podcast som jeg selv lytter til ofte. Da vil jeg også trekke fram Misjonen på P4, som jeg kanskje liker enda bedre en Radioresepsjonen.
Felles for disse er jo at begge egentlig er radioprogrammer som er klippet til.
The gavel corrupts
  • 0
Radioresepsjonen har jeg hørt på podkast i en del år nå. Finnes svært få som er bedre enn dem. Ellers har jeg hørt en del på andre podkaster fra NRK, som Språkteigen og Verdibørsen. Når det gjelder renspikkede podkaster så er det eneste jeg har hørt Tore og Einars podkast om Norge i anledningen grunnlovsjubileet 1814-2014. Den kan jeg virkelig anbefale alle. En litt annen Tore Sagen enn hva man kanskje er vant til fra RR, men forsatt hysterisk bra.
  • 0
Liker Level Up sin podcast.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Et godt initiativ til en tråd!

Jeg hører en god del på podcaster, og de gjør hverdagslige ting litt morsommere eller mer intressante. Husarbeid eller bussturer blir mye bedre med livlig prat på øret

Jeg har blitt mer og mer fan av LOL-Bua podcasten: http://endboss.no/ hvor blant annet Jon Cato Lorentzen er med. Det er en spillpodcast først og fremst, og medlemmene virker veldig upartiske iforhold til spillindustrien generelt, noe som er befriende da det virker som om spilljournalister ofte passer på å ikke snakke for mye dritt om det ene eller andre selskapet.

Ellers er the comedy button podcasten http://www.thecomedybutton.com/ et must, den er morsom. Brian Altano fra IGN er med i podcasten, så om du liker humoren hans, så er det stor sannsynlighet for at the comedy button vil falle i smak.
  • 0
Ok. Skal sjekke ut LOL-Bua. Høres kult ut og jeg er ikke så bevandret i norske podcaster.
The gavel corrupts
  • 0
Hvis du er interessert i Nintendo-spill er Nintendo Voice Chat et must. Det er en IGN podcast som er veldig underholdende, informativ og interessant. De snakker for det meste om hva som skjer for tiden angående Nintendo, men inneholder også prat om Nintendo generelt, fortid og fremtid.

The Geekbox er en bra podcast som handler om tegneserier, spill, filmer og slikt.

Siterer Marlboro Red:
Da vil jeg også trekke fram Misjonen på P4, som jeg kanskje liker enda bedre en Radioresepsjonen.

Enig med dette.
  • 0
Siterer Jurginator:
Hvis du er interessert i Nintendo-spill er Nintendo Voice Chat et must. Det er en IGN podcast som er veldig underholdende, informativ og interessant. De snakker for det meste om hva som skjer for tiden angående Nintendo,


Har aldri vært noe Nitendo mann, men dette er sikkert kult for de mange som jo er det
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Har aldri vært noe Nitendo mann, men dette er sikkert kult for de mange som jo er det

Det må nevnes at Podcast Beyond er IGNs Playstation podcast. Den er også veldig morsom og inneholder mye informasjon om nyheter relatert til Playstation. Denne podcasten er litt mer "off-topic" og legger mer vekt på underholdning enn spill.
  • 0
RR <3, nuff said

Ellers så vil jeg anbefale to podcaster:

1) The Infinite Monkey Cage. Britisk vitenskapsorgie med Brian Cox Robin Ince som faste programledere, og et utvalg nerds som gjestepaneldeltakere som varierer med temaene de tar opp. Mye humor, mye artig kunnskap. De snakker om ting som livet etter døden, det paranormale, evolusjon, hva var the big bang, er filosofi egentlig en vitenskap osv osv...

Anbefales til søndagsturen! http://www.bbc.co.uk/podcasts/series/timc

2) Exhillosen. NTNU sin studentradio, Radio Revolt, har laget en podcast i seks deler for de som ønsker litt bedre innsikt i faget Exphil, altså filosofi, dette nødvendige ondet de fleste (alle?) som studerer på universitet må gjennom. Den hjalp meg veldig i oppkjøringen til eksamen, og den er ganske interessant også, om man liker store spørsmål som "hva er det rette å gjøre", "hvordan kan vi være sikre på at det vi ser faktisk eksisterer", og "finnes det en gud"?

Anbefales til oppvasken! http://dusken.no/radio/exphillosen/
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
En podcast jeg prøver å få med meg fra tid til annen er Tekzilla det er en podcast for tech elskere, de tester, svarer på spørsmål og gir råd og tips om ting som pc ,tv, kamera.. egentlig alt av duppeditter. De har et bra team bestående av Patrick Norton, Robert Heron og Shannon Morse. Anbefales
All i want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
  • 0
Serial har tydligvis blitt en svær greie i det siste. Er strengt tatt et slags radioteater om ei dame som undersøker en femten år gammel drapssak. Har hørt to episoder i dag, og synes det er ganske så spennende. Noen andre som har fått det med seg?
  • 0
Jeg anbefaler Diktafon. Det er det eneste nasjonale radioprogrammet for poesi i Norge. Jeg hører aldri på når det går, men som podcast kan man jo få dem med seg. På nettsiden ligger ikke alle programmene ute, men de gjør det som podcast.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Fra og med idag slo det meg at jeg kanskje burde vært flinkere når det kommer til å holde meg oppdatert på Podcast's innenfor min interesse - idag tidlig tok jeg meg nemlig i å høre min første episode av Assassin's Den, som åpenbart nok er en podcast relatert til AC.

Én time med utelukkende løst prat syntes jeg virket mye i starten, men jeg er glad jeg endte opp med å høre gjennom alt.

Det slo meg at hvem som er fullt involvert i prosjektet har utrolig mye å si for hvor bra det ferdige produktet ender opp med å bli, som vi får klare indikasjoner på i denne podcasten når det kommer til Unity.

Link til podcasten med Jeffrey Yohalem (Scriptwriter and designer for AC2 - Glyphs and Animus Database - Lead Writer for Brotherhood, The Lost Archive, the Revelations Multiplayer, the AC3 Multiplayer, Lead Writer for Far Cry 3 and Child of Light) finner du her.
  • 0
Hos meg går det mest i Giant Bombcast som er den offisielle podcasten til Giant Bomb gjengen i San Franscisco (Som jeg har vært så heldig å få besøke)

Men jeg hører også på 8-4 Play som er en podcast fra gjengen som driver å oversetter japanske spill til engelsk og engelske spill til japansk. De er ganske morsomme å høre på. Japan er et rart land.

Podcast Beyond, IGN sin Playsation Podcast, Nå etter Greg Miller og Colin Moriarty har startet sin egen greie med Kinda Funny Games, hra Max Scoville (tidligere fra Destructoid og Rev 3 games) tatt over, og han er en fantastisk host.

Før i tiden gikk det i alle podcastene til 1UP før den siden så tragisk ble lagt ned

Lagt til 2015-04-26 21:50:
Og hvordan kunne jeg glemme våre egne norske i Rad Crew. Jostein og gjengen gjør en fantastisk jobb hver uke
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
Anbefaler å sjekke ut Player FM appen. Den hjelper deg å finne tusenvis av podcaster fra fjern og nær. Her har jeg funnet mange nye favoritter de siste månedene.
Bla. F ! this movie og TBU (the batman univers)
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
The Infinite Monkey Cage


Henger meg på denne.

Joe Rogan Experience (komikeren, UFC-kommentatoren og fyren fra Fear Factor) er verdt å høre på en gang iblant. Han har alle mulige typer gjester. MMA-utøvere, professorer, komikere, filosofer, jegere, psykiatere osv. Særlig gjestene med betydelig faglig tyngde er ofte svært interessante.

Sjekket for øvrig ut Staavi og Valebrokk på VG nå som de hadde Yngve Slyngstad som gjest. Interessant å høre fra Slyngstad, og podcasten virker generelt som en grei økonomidiskusjon. De er ikke de mest karismatiske podcasterne der ute, men temaene veier gjerne litt opp for det. Har ikke sjekket ut noen av de andre episodene ennå, men tenker å gjøre det.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Jeg hører mye på podcast, flere av de som er nevnt allerede av andre
Gamer.no og IGN sine caster har mye bra

Jeg har også startet min egen podcast om spill og spillkultur hvor jeg og min kollega prater om både nyheter og gamle spill

Best av alt: vi snakker kun norsk
Særdeles vanskelig, men vi prøver så godt vi kan.
Vi kaller det ikke for en podcast, men en kringkasting:

Facebook: https://www.facebook.com/Super-TEK-1682057475347076/

Itunes: https://itunes.apple.com/no/podcast/super-tek/id1057766605?l=nb
&mt=2
jirisan

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!