Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

SpillExpo 2016


Nå er det knappe 3 uker igjen til spillmessen, og selv om aktiviteten på forumet er som den er, tenkte jeg det kunne være greit med en tråd også i år for de som planlegger å reise dit, eller vurderer å gå. Siden jeg elsker å utsette ting, har jeg nettopp bestilt togbillettene til Oslo.

Sted
Lillestrøm

Dato
11. - 13. november

Åpningstider
Fredag 15.00 - 21.00
Lørdag 11:00 - 20:00
Søndag 11:00 - 18:00

Info:
SpillExpo.no og Facebookarrangementet

Noen av dere som tenker seg dit - og i så fall, hvilke dager?
_______________________________________

Det er nå 3 år siden sist jeg var på SpillExpo, så takket være god planlegging ser jeg frem til å returnere denne gangen. Spillmessen i Lillestrøm stod igjen som en av de sterkeste opplevelsene jeg har hatt, så jeg ville reise tilbake både i 2014 og 2015, men omstendighetene ville det annerledes.

Fikk truffet mange GR-brukere for første gang sist jeg var der, og atmosfæren var all over the place - for ikke å snakke om alle bloggene som dukket opp i etterkant - til og med fra Jeppzki, som aldri var der. Det bidro til (såvidt jeg vet) det første store sosiale eventet blant oss brukere i Gamereactor Norge, og ga følelsen av at vi som møtte hverandre var en sammensveiset og god gjeng som ble mer enn bare internettpersonligheter bak en skjerm.

I år stiller meg og HeXy opp som frivillige, så vi blir å finne alle dagene på messen - og det hadde vært awesome å møte de som er interesserte.
Vandrer rundt fra kl 11 og utover, lørdag 12.
Blir nok ikke noen giveaway i år, ettersom jeg har hatt mitt minst kreative år siden ungdomstiden.
Det hadde likevel vært ålreit å treffe GR folk igjen (eller for første gang).
  • 0
Siden jeg sto over i fjor, får jeg prøve og få tatt turen igjen i år. I hvert fall når det er så kort vei.

Litt usikker på hvilken dag det blir enda, men regner med jeg ender opp med lørdag.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det begynner å bli mange år siden sist for min del, men jeg hadde egentlig ikke tenkt til å ta turen i år heller.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Sett at jeg ikke ender opp med å jobbe hele helgen, så tar jeg vel turen. Må se ann hvordan vaktlistene blir seendes ut før jeg får bestemt en dag.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Idag er dagen, folkens! sir-thomas er snappen min hvis noen vil ha tak i meg på messen i løpet av dagen.
  • 0
Kos dere folkens!
  • 0
Dukker opp i morra. Find Waldo.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hadde vært kult å dratt (aldri vært på messe før) men er dessverre umulig for min del på grunn av studier og bosted
Veni, Vidi, Dormivi
Tror jeg kommer en tur i morra!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Bah, jobber hele helga. Kom innom McDonald's på Kjeller (like utenfor Lillestrøm) så skal jeg lage cheesburgere med ekstra kjærlighet.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Tror jeg kommer en tur i morra!


Håper du tar deg en tur ja!

Siterer AcH Clawed:
Bah, jobber hele helga. Kom innom McDonald's på Kjeller (like utenfor Lillestrøm) så skal jeg lage cheesburgere med ekstra kjærlighet.


Haha, jobber du sent idag da?
  • 0
Er'e noen her elleeee?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer SirThomas:
Haha, jobber du sent idag da?


Nah, holdt bare på til 16:00.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Glorifindel: var du waldo på spillexpo? :o
  • 0
Siterer Quinzel:
Glorifindel: var du waldo på spillexpo? :o


Hehe, nei det var ment som en spøk. Men ironisk nok møtte jeg på han. Godt mulig jeg så deg også, om du var utkledd som Harley Quinn.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Quinzel:Glorifindel: var du waldo på spillexpo? :o

Hehe, nei det var ment som en spøk. Men ironisk nok møtte jeg på han. Godt mulig jeg så deg også, om du var utkledd som Harley Quinn.


Åja xD haha. Waldo kom å spurte om å ta bilde med meg faktisk, ivrig fyr! Var ikke Harley på Spillexpo, var utkledd som Zelda. Mulig du så meg og en gjeng med andre i cosplay.
  • 0
Kunne tenkt meg å cosplayet en gang, for jeg ble utrolig imponert den gangen jeg var med på Desucon, men for å sitere en random person: "Cosplay looks fun, being seeing as I'm about as artistic as a limbless turtle it's a no go." Dette gjelder nok meg også. Dessverre.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Quinzel:
Var ikke Harley på Spillexpo, var utkledd som Zelda. Mulig du så meg og en gjeng med andre i cosplay.


Meg og Duck Song stod i hvert fall og så på at Link og Link spilte mot hverandre, mens vi ventet på vår tur til å ta en runde Airhockey. Litt mer usikker på hvordan Zelda ser ut, hahahah.
Siterer Quinzel:
Var ikke Harley på Spillexpo, var utkledd som Zelda. Mulig du så meg og en gjeng med andre i cosplay.


I see. Ja, jeg gjorde nok det. Imponerende kostyme

Siterer SirThomas:
Litt mer usikker på hvordan Zelda ser ut, hahahah.


http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/princess_zelda_twilight_princess_hd.png
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Crazy Kraken:
Kunne tenkt meg å cosplayet en gang, for jeg ble utrolig imponert den gangen jeg var med på Desucon, men for å sitere en random person: "Cosplay looks fun, being seeing as I'm about as artistic as a limbless turtle it's a no go." Dette gjelder nok meg også. Dessverre.


Jeg anbefaler virkelig å cosplaye, det er noe av det beste jeg har gjort i mitt liv, haha. Høres overdrevet ut, men det er sant. Vært på Desucon én gang uten kostyme, men etter at jeg fikk laget ferdig mitt eget og gikk i det på Desucon, så blir det en helt annen opplevelse. Endte med å få to nye bestevenner der som jeg nå drar på alt mulig med! Og på hvert con jeg drar på nå så møter jeg nye venner, og folk jeg har hilst på før. Blir som en kjempestor samling hvor man prater med alle, veldig gøy. Og kjempegøy da folk kommer for å ta bilde med meg, filme meg og vil ha klem og alt som er, haha!
Hvilket Desucon var du på?
Hvis du skal på Desucon nå i februar så kom gjerne bort å hils på meg, det er bare hyggelig! Du kan jo bare kjøpe et kostyme på nett, mange som gjør det.

Lagt til 2016-11-17 14:44:
Siterer SirThomas:
Meg og Duck Song stod i hvert fall og så på at Link og Link spilte mot hverandre, mens vi ventet på vår tur til å ta en runde Airhockey. Litt mer usikker på hvordan Zelda ser ut, hahahah.


Haha, stemmer! Var vel den eneste Zelda'en der, gikk med noen som cosplayet fra league of legends og overwatch? Mulig du kjente igjen de?

Lagt til 2016-11-17 14:46:
Siterer Glorfindel:
I see. Ja, jeg gjorde nok det. Imponerende kostyme

Siterer SirThomas:Litt mer usikker på hvordan Zelda ser ut, hahahah.

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/princess_zelda_twilight_princess_hd.png


Tusen takk, det var hyggelig å høre! Er veldig fornøyd med kostymet, men jobber med mange andre prosjekter nå, så blir en stund til jeg bruker Zelda igjen. Du skulle kommet bort å prate med oss, vet du!^^
  • 0
Siterer Quinzel:
Jeg anbefaler virkelig å cosplaye, det er noe av det beste jeg har gjort i mitt liv, haha. Høres overdrevet ut, men det er sant. Vært på Desucon én gang uten kostyme, men etter at jeg fikk laget ferdig mitt eget og gikk i det på Desucon, så blir det en helt annen opplevelse. Endte med å få to nye bestevenner der som jeg nå drar på alt mulig med! Og på hvert con jeg drar på nå så møter jeg nye venner, og folk jeg har hilst på før. Blir som en kjempestor samling hvor man prater med alle, veldig gøy. Og kjempegøy da folk kommer for å ta bilde med meg, filme meg og vil ha klem og alt som er, haha!


Høres utrolig koselig ut! Kusinen min, som jeg var der med, hadde kostyme så hun gled rett inn men jeg følte meg nesten som en outsider, haha! Folk var veldig hyggelige osv og jeg gikk på noen kule foredrag der, men det å kle seg "normalt" blir liksom utrolig unormalt.

Siterer Quinzel:
Hvilket Desucon var du på?


Husker ikke helt, men tror det var Desucon 9? Var der på søndagen.

Siterer Quinzel:
Hvis du skal på Desucon nå i februar så kom gjerne bort å hils på meg, det er bare hyggelig! Du kan jo bare kjøpe et kostyme på nett, mange som gjør det.


Jeg visste ikke at det var i februar engang! Kanskje jeg kan ta meg en tur hvis kusinen min skal? Vi er ganske store nerder begge to. Kommer nok ikke til å kjøpe kostyme på nett, men jeg kunne tenkt meg å lage et kostyme en gang (selv om ferdighetene mangler). Lurer på hvilken karakter jeg skulle valgt...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Quinzel:
Du skulle kommet bort å prate med oss, vet du!^^


Hadde jeg visst det var folk fra forumet, så hadde jeg nok gjort det
Vi var jo i ekstremt undertall i år. I hvert fall av folk jeg på forhånd visste skulle dit.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Crazy Kraken:
Høres utrolig koselig ut! Kusinen min, som jeg var der med, hadde kostyme så hun gled rett inn men jeg følte meg nesten som en outsider, haha! Folk var veldig hyggelige osv og jeg gikk på noen kule foredrag der, men det å kle seg "normalt" blir liksom utrolig unormalt.


Husker ikke helt, men tror det var Desucon 9? Var der på søndagen.


Jeg visste ikke at det var i februar engang! Kanskje jeg kan ta meg en tur hvis kusinen min skal? Vi er ganske store nerder begge to. Kommer nok ikke til å kjøpe kostyme på nett, men jeg kunne tenkt meg å lage et kostyme en gang (selv om ferdighetene mangler). Lurer på hvilken karakter jeg skulle valgt...


Det er kjempekoselig; en stor samling for nerder, og man har noe til felles med alle der Så veldig lett å bli kjent med noen. Haha, ja, man er outsider hvis man ikke har kostyme xD med kostyme så får man også mye mer selvtillitt, og jeg klarer ikke å snakke foran forsamlinger irl, mens i cosplay så bryr jeg meg null og har vært med på flere konkurranser og stått på scenen med mic og alt xD helt ubeskrivelig. Med kostyme er det enklere å starte en samtale med noen, f.eks. Hvordan de har laget det osv.

En stund siden du var med på Desucon da

Japp, 18 februar er det Desucon Pop i Oslo på Oslo Kongressenter. Det er et lite con, ikke helt det samme som det store treffet i juni hvert år, men fortsatt veldig gøy! Det synes jeg du skal, og da er det null problem å møtes der!
Pfff, man må jo starte et sted! Zelda er mitt første ordentlige kostyme, men det tok 8 måneder. Men jeg brukte kun youtube som tutorial på alt.
Du burde kanskje prøve med et lettere kostyme som ikke tar så lang tid først, og ikke minst velge en karakter/et kostyme som du virkelig vil lage, sånn at du ikke mister motivasjonen. Ta en karakter fra ditt favorittspill?

Lagt til 2016-11-17 17:42:
Siterer Glorfindel:
Hadde jeg visst det var folk fra forumet, så hadde jeg nok gjort det
Vi var jo i ekstremt undertall i år. I hvert fall av folk jeg på forhånd visste skulle dit.


Men da fikser vi det på neste spillexpo! Hvis ikke du joiner Desucon også da? ;)
Ja, kjipt, men kanskje møtes flere ganger i løpet av et år, som f.eks. På Desucon eller Geekon
  • 0
Siterer Quinzel:
Hvis ikke du joiner Desucon også da? ;)


Ikke umulig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!