Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

#GRMEETUP 2017


Vi har snakket om å gjenta dette siden Spillexpo for noen år siden, hvor en del av oss møttes. Ettersom årene har gått og aktiviteten har dalt, har det dog blitt med tanken. Interessen for dette virker ikke helt tilstedeværende, men vi prøver likevel, ved å lufte ideen i større grad enn kommentarer i chat eller facebook meldinger.

Det er i hvert fall to anledninger til å gjennomføre dette, så vi satser på de to. Nærmere bestemt nå i sommerferien, og på SpillExpo i november.
Hvis vi går for nå i sommer, så er det naturlig å velge Oslo som et midtpunkt. Mange av oss bor et stykke unna, men det har ikke stoppet de som har vært med tidligere.
Det er også viktig å få satt en dato så fort som mulig, for det er nok flere av oss som må planlegge i forhold til reise og økonomi.

Flere har spørsmål om hva vi kan gjøre hvis vi møtes. Sist ble vi bare stående litt her og der, og da kan det bli rotete, og en får kanskje ikke så mye ut av det hele.
Jeg er ikke veldig kjent i Oslo, men jeg tenker at det i hvert fall går an å finne et sted å sitte, kanskje kjøpe noe mat. Så lenge det ikke koster skjorta og inkluderer de som vil være med uavhengig av alder, så er vi åpne for ideer.

Om det ikke blir noe av, så satser vi på Spillexpo igjen. Da har vi dog mindre muligheter til å gjøre noe større ut av det. Sist samlet vi en middels stor gjeng ved en av utgangene, hvor folk kom og gikk, når de ikke spilte eller kikket på stands. Det er dog ingen garanti for at noe sånt er mulig, eller lov denne gangen, så da må vi eventuelt ta det på sparket, eller planlegge noe i nærheten av messa. Også her er vi åpne for ideer.

Dette blir ikke noe av hvis ingen viser interesse, så fyr løs om du så bare har et hint av lyst til å treffe andre brukere. Mange av oss har vekslet ord i mange år, men har fremdeles ikke et tryne å koble med brukernavnet, så jeg personlig kunne i hvert fall tenke med å hilse på så mange som mulig.

__________________________________________________________________________

Jeg og min bedre halvdel er i Oslo 13-15 juli, så det kunne vært aktuelt å dukke opp på en meetup 13 eller 14 (reiser tidlig 15). Har hotellrom fra kl 15 den 13 juli, så etter det passer. Eventuelt har jeg hele fredag 14 ledig til å surre rundt i Oslo.
For de som er gamle nok til å drikke, er jeg åpen for å være med på det på kvelden, så lenge det er et ålreit sted hvor det fremdeles går an å prate uten å bli overdøvet av musikk.

Hvis det blir meetup utenfor de datoene, så er jeg usikker på om jeg har råd til enda en Oslotur. Da må det i så fall bli mellom 21 juli og 8 august.

Ellers har jeg planer om å dra på SpillExpo, så lenge helsa holder. Det har den ikke gjort de siste tre årene, så vi får se. Veldig lyst til å ha en stand der, med live tegning, orginale bilder og prints, men det er satt opp for 2018 foreløpig, så i år blir det eventuelt en tur for å kikke og, forhåpentligvis, møte folk.
Godt initiativ . Sikkert flere som har lyst å hoppe på dette.
The gavel corrupts
Sign me in.
Jeg har ikke de helt voldsomme planene for sommeren, så jeg kan nok få til noe. I hvert fall i juli. Første uka i August er jeg på fjellet. Oslo har vel nok av muligheter også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Hadde vært stas, men i sommer er jeg rimelig opptatt med jobb så det blir nok vanskelig å komme seg til hovedstaden. Men jeg flytter nærmere Oslo til høsten på grunn av studier, så det er godt mulig jeg blir med på SpillExpo. Eller noe annet på høsten, om det skulle bli aktuelt.
Let the voice of love take you higher
Kommer meg dessverre ikke til Oslo, men jeg håper det blir en bra gjeng som kan møtes og ha det hyggelig sammen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Not bæd, TK! Good job!

Finn en dato, for meg passer det best 14, 15, 21 og 22 juli, men dere må finne en dato soon pga familien min skal arrangere noe familieselskap jeg "må" være med på enten den 15 eller 22 så jeg får sagt ifra at de ikke kan arrangere det den ene datoen.

Og hallo, lett Oslo. Jeg tenker vi drar på peppes, alle liker jo pizza? Så går vi å spiller laser tag etterpå (høhøhø), får vi se hvor gode gamere er på skyting irl. Eller noe sånn her house of secrets eller noe, jeg er kjent i Ozlo så dette er np.

Får se om jeg joiner, kommer an på hvor mange det blir ofc.
  • 0
Siterer Quinzel:
Får se om jeg joiner, kommer an på hvor mange det blir ofc.


Når jeg er der trenger du ingen flere.
Det går an å ha meetup andre steder i landet også da, for de som har lyst og mulighet til det. Bruk gjerne denne tråden.
Jeg har bare så mange ledige datoer fremover, så selv om jeg laget tråden, betyr det ikke at mine datoer er de endelige.
Mange vi har pratet med hittil, som ikke kan i juli. Hvis flertallet har mulighet på et annet tidspunkt, så velger dere det. Får vi til et meetup, så kan vi få til flere.

Spillexpo er nesten garantert for min del hvertfall, ettersom det ikke skjer stort annet i november.
Siterer TK Art:
Spillexpo er nesten garantert for min del hvertfall, ettersom det ikke skjer stort annet i november.



Spillexpo er 100% garantert.
  • 0
Damn, midten av juli er garantert om det blir i Oslo?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Damn, midten av juli er garantert om det blir i Oslo?


Det blir Oslo ja.

Tanken er vel 14 eller 15 juli i Oslo, enige?
Må nesten fastsette datoen snart.
  • 0
Da går vi for Fredag 14 Juli.
Klokkeslett og møtested?

Kan ikke være med hele dagen, men noen timer kan jeg avse.

De som ikke har mulighet den dagen, er velkommen til å sette opp en annen dato og samle folk da ;)
  • 0
Siterer TK Art:
Da går vi for Fredag 14 Juli.
Klokkeslett og møtested?

Kan ikke være med hele dagen, men noen timer kan jeg avse.

De som ikke har mulighet den dagen, er velkommen til å sette opp en annen dato og samle folk da ;)


Hvorfor kan du ikke være med hele dagen?

Kl 14:00 eller 15:00, Oslo S...?
  • 0
Siterer Quinzel:
Hvorfor kan du ikke være med hele dagen?


Fordi det er de 2,5 dagene jeg og min bedre halvdel har av ferie utenfor hjembyen i år, for å få litt variasjon mens vi har barnefri. Da er det naturlig at mesteparten av tiden blir med henne (og nei, hun kjenner ingen fra GR, så det var ikke interessant å være med).
Må dessverre melde pass, men godt insj folkens. Selv kommer jeg til å være opptatt med mitt i hele sommer.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Vi er nødt til å planlegge dette altså :p

Men okei, fredag 14 juli er datoen.

Klokkeslett, skal vi ta 14 eller 15? Ikke at det er så stor forskjell, men greit å ha ett tidspunkt å forholde oss til mtp transport.

Skal vi da stikke å spise pizza eller bedre mat på.typ egon? Haha xD

Og skal vi finne på aktiviteter etterpå? Forslag anyone? Jeg stemmer for lasertag xD kan bestille gruppetime jeg liksom.

Virker som vi blir rundt 8-10 stykker, så det er bra!
  • 0
Siterer Quinzel:
Skal vi da stikke å spise pizza eller bedre mat på.typ egon? Haha xD


Egon er et av de kjipeste stedene jeg noen gang har spist, både med tanke på miljø og mat, så nei takk
Forferdelig rotete, trangt og stressende sted.

Siterer Quinzel:
Og skal vi finne på aktiviteter etterpå? Forslag anyone? Jeg stemmer for lasertag xD


Lasertag har jeg hverken rygg eller kondis til, men dere andre må gjerne finne på noe sånt.

Siterer Quinzel:
Virker som vi blir rundt 8-10 stykker, så det er bra!


Så mange? Foreløpig er det vel bare jeg som har vært 100%, og 2-5 som kanskje kommer. Noen hadde ikke mulighet, andre var ikke så interessert likevel.

Foreløpig er vi nærmere å utsette dette til spillexpo, enn å ta det i juli, basert på interesse og tilgjengelighet.
  • 0
Siterer TK Art:
Egon er et av de kjipeste stedene jeg noen gang har spist, både med tanke på miljø og mat, så nei takk
Forferdelig rotete, trangt og stressende sted.


Waaaat. Nei nå :p men neida, må jo finne et sted alle liker.

Siterer TK Art:
Så mange? Foreløpig er det vel bare jeg som har vært 100%, og 2-5 som kanskje kommer. Noen hadde ikke mulighet, andre var ikke så interessert likevel.


Har fått høre fra en del som ikke skriver her at de skal.

Siterer TK Art:
Foreløpig er vi nærmere å utsette dette til spillexpo, enn å ta det i juli, basert på interesse og tilgjengelighet.


Jee, er vi der nå. Virker som man nesten må planlegge dette med én og én.

Men da sier vi, so far, 14 juli kl 15:00. Jeg får vel ta på meg oppdraget å spørre rundt.

Spiser på peppes ogsååååå gjør vi noe artig etterpå. For å gjøre det enklere kan de som er interesserte sende.meg en pm eller noe. Ikke at jeg er sikker på om jeg skal dit, men da har vi da oversikten.
  • 0
Siterer Quinzel:
Har fått høre fra en del som ikke skriver her at de skal.


Da er det jo greit at du skriver det opp her, om de ikke har tenkt å melde interessen sin i denne tråden selv. Blir vrient å skulle forholde seg til noen vi verken har hørt fra eller vet hvem er. Nevnte jo Duck Song til deg, noen flere? Xtord kommer ikke. Vet ikke med sideswipe enda.

Siterer Quinzel:
Jee, er vi der nå. Virker som man nesten må planlegge dette med én og én.


Er vel bare at det virker som det er så mye usikkerhet rundt hvem som skal komme.

Jeg har by far den lengste reiseveien, og jeg bestiller ikke før ting er 100% sikkert. Forrige gang jeg møtte GR-brukere i Oslo kombinerte jeg det med at jeg skulle til min far.
  • 0
I'm in
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Uansett så er det fredag 14 juli kl 15:00, møtes på Oslo S ved den store klokken/ved burgerking. Så stikker vi på peppes og etterpå blir det lasertag. Noen andre aktiviteter som kan være interessante etter lasertag?


Siterer SirThomas:
Da er det jo greit at du skriver det opp her, om de ikke har tenkt å melde interessen sin i denne tråden selv. Blir vrient å skulle forholde seg til noen vi verken har hørt fra eller vet hvem er.


Lol, sier du liksom :p
  • 0
Okei, some moar information!

Greit å ha en oversikt over hvem som er interesserte, men! Har gjort litt research og en runde med escape games etter peppes høres perfekt ut! Istedet for lasertag.

Escape games kan ALLE bli med på! Man blir stengt i et temarom i én time for å løse oppgaver og gåter, skal visst være kjempegøy og supersosialt! Og vi må samarbeide, som er perfekt.

Kan lese mer om det her, har hørt at pirattema er det morsomte, men hvis dere ønsker en av de to andre istedet, let me know.

http://www.escapegames.no

Det må snart bestemmes mtp at vi må bestille på forhånd, alt er ledig fredag 14 so far. Hvis vi blir fem så koster det 335 per person, jo flere jo billigere. De fleste synes dette er innenfor? Bare lik kommentaren hvis du er enig, enkelt og greit.
  • 0
Siterer Quinzel:
Escape games kan ALLE bli med på! Man blir stengt i et temarom i én time for å løse oppgaver og gåter, skal visst være kjempegøy og supersosialt! Og vi må samarbeide, som er perfekt.


Du vet at ingen er interessert i escape games ikke sant.

///har drukket øl og har ikke filter. Hvis jeg tar feil, skriv imot meg anyone.
  • 0
Det blir escape room. Bli med på det, eller hold deg i Bergen
"Don't cross the crooked step"

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!