Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Og siden det skulle gå minst like fort med Shadow's Edge, så hvorfor da ikke bare lese ferdig siste bok i trilogien når du først er i gang. Så da var også Beyond The Shadows gjennomført og trilogien ferdiglest. Da var det bare å finne noe som kan fylle tomrommet denne herlig trilogien nå har etterlatt.
  • 0
Leser for tiden Colourless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage av Haruki Murakami. Begynte på den rett etter 1Q84 og denne er litt mindre, litt nærmere personen. Som vanlig fascinerende å se hvordan Murakami beskriver menneskets indre.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Pløyer for øyeblikket gjennom Kongedreperkrønikken Bok 2: En vis manns frykt. Et herlig stykke fantasy for den som liker sånt.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Leser Du er menneske nå av Eirin Gundersen. Skal senere anmelde boka. Virker som en ok debut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Leser In cold blood av Capote.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Nettopp fullført den andre boken i A Broken Empire triologien. Virkelig noe helt for seg selv og et virkelig godt stykke moderne fantasy denne triologien så langt.
  • 0
  • Los
  • Los
Leser Neonomicon av Alan Moore. Ikke for den med svakt hjerte..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer bent_a:
Leser In cold blood av Capote.


Leste den for en del år siden. Synes den var bra. Husker ennå den sublime følelsen jeg fikk av de siste linjene. Det kan hende det bare var meg også da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Går i siste boka i Broken Empire triologien.
  • 0
Og der var en ferdig med Broken Empire triologien.
  • 0
Noen som har lest Wheel of time-serien?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Noen som har lest Wheel of time-serien?


Nei. Jeg er veldig glad i fantasy, men den serien virker bare drøyt lang.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer bent_a:
Noen som har lest Wheel of time-serien?


Har ikke lest den, men har lyst til å lese den.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg er veldig glad i fantasy, men den serien virker bare drøyt lang.


Er ikke det bare positivt da? Har du noe å lese i laaaaang tid. Og siden du er glad i fantasy, har du noen heftige serier å anbefale en som også er veldig glad i fantasy?
  • 0
Siterer ElGamer:
Er ikke det bare positivt da? Har du noe å lese i laaaaang tid.


Nja, kanskje. Men da blir det fort veldig overveldende og da gir jeg nesten opp. Det er sånn jeg er med Anime og vanlige TV-serier også. Liker de korte seriene best for de føler jeg at jeg kan kommer meg igjennom.

Siterer ElGamer:
Og siden du er glad i fantasy, har du noen heftige serier å anbefale en som også er veldig glad i fantasy?


Sikkert ikke noe du ikke har lest, men The first Law trilogien (som starter med The Blade Itself) er veldig bra, Mistborn trilogien er veldig bra, og så leser jeg The Name of the Wind nå (som starter litt tregt, men begynner å bli veldig bra).

Hva med deg, har du noe å anbefale?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer bent_a:
Noen som har lest Wheel of time-serien?

Ga opp etter at jeg kom til slutten av bok 11 eller 12, er håpløst å måtte lese alt om igjen når neste bok kommer ut for å friske opp alle subhistoriene og det uendelige antallet karakterer.

Siterer Crazy Kraken:
så leser jeg The Name of the Wind

Likte de bøkene veldig godt, artig vri på fantasy sjangeren, liker det at helten føles litt mer normal og ikke helt ufeilbarlig og udødelig som mange andre fantasybøker ofte gjør.

Har nylig begynt å lese Lockwood & Co som er en bok om tenåringer som i korte trekk er ghostbusters bare med kårder. De er skrevet av samme forfatter som Bartimeus-trilogien og har noe av den samme humoren om enn noe mindre sarkastiske karakterer. Helt grei foreløpig, har lest drøyt halvannen bok nå
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Takk for mange gode svar. Jeg kommer nok til å sjekke ut de første bøkene, for å se om det er noe for meg.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nja, kanskje. Men da blir det fort veldig overveldende og da gir jeg nesten opp. Det er sånn jeg er med Anime og vanlige TV-serier også. Liker de korte seriene best for de føler jeg at jeg kan kommer meg igjennom.


Haha, sant nok. Bøker, om de er gode kan jeg gjerne vare evig for meg, mens er mer lik deg når det gjelder Animer/Serier, men er jo i humør for lange ting, så ser jeg de og.

Siterer Crazy Kraken:
Sikkert ikke noe du ikke har lest, men The first Law trilogien (som starter med The Blade Itself) er veldig bra, Mistborn trilogien er veldig bra, og så leser jeg The Name of the Wind nå (som starter litt tregt, men begynner å bli veldig bra).


Hmm, Mistborn og The First Law skal jeg sjekke ut når jeg er ferdig med de jeg nettopp har fått og kjøpt meg. Og morsomt nok kjøpte jeg meg The Name of the Wind og oppfølgern i dag. Så de skal sjekkes ut når jeg er ferdig med boka jeg leser nå.

Siterer Crazy Kraken:
Hva med deg, har du noe å anbefale?


Av nylige leste serier, så må jeg si Broken Empire er noe for seg selv og anbefales. Elsket de tre bøkene der. Også må The Night Angel triologien nevnes, som også er klasse bøker. Også har jeg nå skaffet en helg haug med bøker som skal leses fremover, så kan komme med flere anbefalinger da kan jeg tenke meg.
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg holder dor tiden på med en lesning av Volum 2 og 3 av Sandman. Jeg har lest dem en gang, men følte jeg ikke fikk helt tak på dem. På vei gjennom Vol.2 nå ble jeg så solgt at jeg bestilte to volum til
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Leser En lang historie av Günter Grass. Pensumbok. Synes ikke noe særlig om den, så les noe annet av ham, foreslår jeg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Speaker for the dead av Orson Scott Card.

Fikk også en pakke i posten, her forleden dag med følgende bøker Use of weapons Iain M. Banks, Dune av Frank Herbert og Shadow & claw av Gene Wolfe.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Sist jeg leste en bok var vel i 4 klasse. Fikk i oppgave å skrive referat så jeg hadde ikke noe valg.. Teknisk sett hadde jeg det, kunne nok bare skippet det og gidd læreren en middle finger som jeg vanligvis gjorde.. Men så likte jeg faktisk denne boken, så jeg fullførte den like gjerne.

Kom vel aldri langt nok til å se filmen, men bøkene om Knerten og Lillebror er sjef!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
  • Los
  • Los
Mens jeg venter på nye Sandman Volum i posten plukket jeg opp "La den rette komme inn" for en rimelig penge. Har hatt lyst å lese den siden jeg så den fantastiske filmen. Og boken har ikke skuffet på de få jeg sidene jeg har lest.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Har begynt og kommet et godt stykke i Kill Your Boss/The Intern's Handbook av Shane Kuhn. Et fint avbrekk fra lange og "tunge" fantasy-bøker med et flott stykke leiemorder thriller.
  • 0
Leser 16.07.41 av Dag Solstad. Veldig interessant bok, kanskje for spesielt interesserte. Er en fordel å ha vært i Berlin. Men den anbefales fra meg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Leser for tiden mye i Quantitative Methods for Business, Management and Finance av Swift, L.


På fritiden har jeg så smått begynt på 'The Colour of Magic' av Terry Pratchett da jeg har hørt mye bra om Discworld-serien men aldri har lest noe av det selv.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!