Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Jeg tenkte at siden vi har "Hva hører du på nå" og "hvilken film så du sist"
så kunne vi vel også ha denne?
å jada vi har "beste bok du har lest" men det er jo ikke sikkert den du leser for øyeblikket faller under den kategorien.
Det kan umulig være bare meg som er lesehest her inne?

Jeg kan jo begynne selv...
Leser andre del i en serie på syv.
Serien er basert på et dikt "Childe Roland to the Dark Tower Came" og har det enkle navnet:
"The Dark Tower"

Andre del heter "The Drawing of the Three"

Boken er Engelsk, men kan sikkert finnes på Norsk også

Den har et tydlig western preg over seg.
Jeg er ikke noen fan av western, men her har du så mange elementer av andre ting at du ikke vet hva som kommer på neste side.

Handlingen går rundt en person ved navn Roland Deschain (basert på bla. Clint Eastwood's mange western typer).

Han er en Gunslinger (en vakt av noe slag).
(The Gunslinger, er også tittelen på den første boka i serien)

Roland er blitt sendt ufrivillig inn i en annen tid (beskrevet som en annen verden) av The Man in Black, og må finne The Dark Tower, for å ha noe håp om å komme tilbake.
Underveis møter vi mange rare personligheter og et og annet monster.

Jeg har ikke sunket så dypt inn i boken og informasjonen du får i den første er begrenset men besvarer et par spørsmål.

Har lagt merke til at hver bok er lengre enn den forrige...
Så den siste kan nok bli litt av en prøvelse, men dette er virkelig en bra historie som bør leses.

Sevom den er på engelsk er den lettere enn de fleste engelske bøker jeg har vært borti, klart Stephen King bruker noen fremmed ord, men du kan fint forstå de i en setning.

Ja, jeg er ingen mester i beskrivelser, men jeg kan jo håpe at du vurderer dette mesterverket hvertfall

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Tower_(series)
Står litt her
  • 0
Jeg leser akkurat nå; Emperor the Gates of Rome. Den er skrevet av Conn Igguilden og handler om Julius Caesar. Det er første bok i serien "Emperor". Jeg har lest 373 sider siden lørdag og boken er utrolig spennende.

EDIT: Æsj, jeg holdt akkurat på å skulle lage en sik tråd.
Jaja. Du kom meg i forkjøpet
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
jeg leser en bokserie som heter darren shan.

handlingen: Darren Shan var en helt vanlig gutt fram til han besøker et freakshow.
Der sier kompisen hans at han kjennte igjen en mann som het Mr. Crepsley.
vennen til darren sier at han kjennte igjen mannen fra en bok!
der står det at mannen som lignet prikk lik på Mr.crepsley.
vennen blir igjen..men darren gjemmer seg for å se hva han skal gjøre.
vennen sier til Mr-crepsley at han vil vampyr..darren ser at vampyren lener seg mot han og plutselig sier. "du har ond blod"
vennen blir sint og går sin vei.
men fra showet hadde Mr.crepsley en edderkopp som het maddam octa. og den likte darre godt.
han stjeler den. og lærer den triks. men plutselig en dag tat edderkoppen og biter vennen hans...og den eneste veien for å redde han er og bli vampyr.

jeg bare elsker denne boken
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
teller det å lese donald pocets også
Mods are like bosses if you do a mistake they kick you ass
  • 0
Siterer 333-half-evil:
jeg leser en bokserie som heter darren shan.

handlingen: Darren Shan var en helt vanlig gutt fram til han besøker et freakshow.
Der sier kompisen hans at han kjennte igjen en mann som het Mr. Crepsley.
vennen til darren sier at han kjennte igjen mannen fra en bok!
der står det at mannen som lignet prikk lik på Mr.crepsley.
vennen blir igjen..men darren gjemmer seg for å se hva han skal gjøre.
vennen sier til Mr-crepsley at han vil vampyr..darren ser at vampyren lener seg mot han og plutselig sier. "du har ond blod"
vennen blir sint og går sin vei.
men fra showet hadde Mr.crepsley en edderkopp som het maddam octa. og den likte darre godt.
han stjeler den. og lærer den triks. men plutselig en dag tat edderkoppen og biter vennen hans...og den eneste veien for å redde han er og bli vampyr.

jeg bare elsker denne boken


Når du er ferdig med vampyr bøkene bør du lese den nye serien av Darren Shan: Demonata.


Jeg ble ferdig med Harry potter 6.

Det er en serie på 7 bøker og den handler om en gutt som er en trollmann og som må drepe den onde trollmannen Voldemort.
Harry potter 6 syns jeg er den beste boken i serien. Har ikke lest 7 enda så kanskje jeg skifter mening.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
skal ha leseprosjekt snart; så da blir det nok litt lesing
må finne en bok først
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Leser desverre ingen bok nå, har ikke tid. Det er så mye skit på skolen. Skal nok lese i juleferien. Alle narniabøkene igjen kanskje?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
har omlag 2500 sider å lese innen 8. Januar så jeg må legge alle andre hobbyer til side
  • 0
takk...
Jeg må da kunne klare å lage en tråd jeg også
Og siden alle andre temaer er delt opp i 1000 tråder så tenkte jeg hvorfor ikke.
  • 0
Jeg leser for øyeblikket "Battleaxe", bok 1 i "The Axis Trilogy".

Boken handler om en person, Axis, som er Battleaxe, leder for den beste hærstyrken i Achar, senere omtalt som Tecendor.

Achar er et land som er helt tømt for skoger, som blir sett på som ondskap. Landets ledene religion er å prise Artor, eller "The Way of the Plough", som vil si å fjerne skoger.

Men når rare ting skjer i nord, en hærstyrke av "the Forbidden", begynner å røre på seg, må menneskene i Achar samle seg i nord for å stå i mot denne fienden. Dette betyr også at Axis må overlate sin kontroll over hans "Axe-Wielders" til sin halvbror, som han hater.

Dette skaper konflikt i seg selv, men det er også andre store oppdagelser Axis finner ut, som vil sette hans tro til sin religion på spill.

Etter at jeg har lest ferdig disse tre bøkene, vet jeg at jeg får en megapack av R.A. Salvatore til jul, som betyr mye lesing. Pakken inneholder hans 5 første serier, eller 18 bøker omsatt til fem svære bøker

Jeg får også the Golden Compass, the Subtle Knife og the Amber Spyglass til jul, så jeg får masse lesestoff fremover
Veni vidi vici
  • 0
Leser "Verdens Beste Kriminalnoveller". En veldig god samling noveller som er spennende og engasjerende.

Har også lest De Fire Og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Frederik Follestad
Det er seriøst de beste fantasy-bøkene som finnes Slår Harry Potter, Eragon, Artemis Fowl ++ Gleder meg noe sykt til slutten(de to første heter "begynnelsen" og "fortsettelsen"^^)
Blå...
  • 0
Siterer Aleksander_M:
Har også lest De Fire Og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Frederik Follestad
Det er seriøst de beste fantasy-bøkene som finnes Slår Harry Potter, Eragon, Artemis Fowl ++ Gleder meg noe sykt til slutten(de to første heter "begynnelsen" og "fortsettelsen"^^)


Da har du lest får fantasy bøker.
Veni vidi vici
  • 0
hmm...har hørt at "De fire og han som gjør galt verre" skal være en veldig bra bok
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
@Exenphon: Må nok skuffe deg der Har lest relativt mange. Overdrev kansje litt, men de er alvorlig gode bøker.
Blå...
  • 0
wow... 14 innlegg på 30 min.
Det er rekord for en av mine tråder

Jeg kom på at jeg også leser Robinson Crusoe av Daniel Defoe
Også på engelsk (gammal engelsk tilogmed) alle kjenner vel til den historien, så en forklaring slipper jeg vel!?
  • 0
Jeg leser den norske versjonen av Harry Potter and the Deathly Hallows, med det geniale navnet Harry Potter og Dødstalismanene!

Boka er ekstremt bra, anbefales!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Lese Ptolemaios Port for tiden, og har den nye Harry Potter boken rett ved siden av meg
  • 0
Siterer Aleksander_M:
Må nok skuffe deg der Har lest relativt mange. Overdrev kansje litt, men de er alvorlig gode bøker.


Jeg kan gi deg en god del bøker som havner foran den der. Jeg anser den som alt for barnslig for min del, men for all del, hvis du liker det sånn, så skal jeg ikke nekte deg det.
Veni vidi vici
  • 0
jeg holder på med å lese bone (en tegneseriebok på over 1000 sider), jeg startet egentlig for mange måneder siden, men jeg har altså ikke kommet lengre enn til s765, ganske spennende tegneserie...
holdt dessuten på å lese Ringenes Herre for, ja... tredje gang, men kom ikke lengre enn til kapittelet rohans ryttere i bok tre (to tårns første halvdel), tror det er kapittel 3.
har også den mørke materien på vent... fikk den billig på mammutsalg xD
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
Siterer Xenphon:
Citerer Aleksander_M:
Må nok skuffe deg der Har lest relativt mange. Overdrev kansje litt, men de er alvorlig gode bøker.


Jeg kan gi deg en god del bøker som havner foran den der. Jeg anser den som alt for barnslig for min del, men for all del, hvis du liker det sånn, så skal jeg ikke nekte deg det.


Jaja. Nå er du litt eldre enn meg og da Men jeg respekterer det selvfølgelig hvis du ikke likte den. Hver sin smak.

Har noen her lest Dypfryst av Roald Dahl? Den er ganske kul
Blå...
  • 0
er det en av grøsser-greiene hans?
mulig jeg har lest det
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
Leser tatt av kvinnen Det er sånn drit på skolen... Lese den, lage referat av den Har aldri vært noe stor leser, men har lest noen sider Virker som en god bok xD Ler av og til av den and stuff Skal være ferdig neste mandag... Har 100 sider igjenn så helt til fredag må jeg lese på 2 prøver -.- Så ønsk meg lykke til
YEEEEAH BUDDY!!!!!!111
  • 0
noen som har lest "Den digitale festning" og "Iskaldt bedrag" av Dan Brown?
Jeg vurderer og lese dem, men lurer på hvordan de er i forhold til Engler og Demoner og DaVinci Koden
  • 0
Siterer dKINGofKALIMDOR:
er det en av grøsser-greiene hans?
mulig jeg har lest det

Ja. Dahl var faktisk ganske flink til å skrive krim virker det som
Blå...
  • 0
Holder på med Det gylne kompasset.
Skule helst ha vært ferdig i kveld, men det får så være..
(Skole prosjekt)
Har også lest De Fire Og Han Som Gjør Galt Værre..
Men dere vet at slutten var planlagt og komme ut for ca 1-2 år siden??

Lagt til 2007-12-11 22:54:
Siterer TommyK:
noen som har lest "Den digitale festning" og "Iskaldt bedrag" av Dan Brown?
Jeg vurderer og lese dem, men lurer på hvordan de er i forhold til Engler og Demoner og DaVinci Koden


De er kjempe bra..
Han beveger seg bort fra kirken er bak allt til.. Mer tror jeg ikke jeg sier..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!