Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Zombie survival guide!


Pus er da ikke stygg?;O

Uansett, var det i Stavanger vi skulle møtes?
  • 0
Jeg har Trilogy of the Dead og 28 Days/Weeks Later på DVD, som vi kunne sett på ved briefingmøtet ved et zombieutbrudd, hvis jeg var med i den zombieslakte-gruppa deres.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Alle som ikke har sett 28 Days Later er umiddelbart diskvalifisert som kandidat. Det er rett og slett uakseptabelt. Men du kan godt ta med, om du kommer inn i gruppen. Kan ikke se den filmen for mye
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Nå må man vurdere hvilke filmer en skal se etter hvordan type zombier det er. Om de er rammet av rage-viruset fra 28 days later eller de er blitt levende gåstoler fra "... of the Dead"-serien.
Jeg ville definitivt håpt på det siste alternativet.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Triology of the Dead.. Snakker du om de nye filmene da? For de er ikke spesielt bra.
Dessuten baserer vi meste av våre zombiekunnskaper fra boka som så fint er trådtittelen, og 28 Days Later går ikke veldig utifra den, men overlevesesteknikken er veldig god uansett.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Nei, jeg snakker om de 3 eldste. Night of the Living Dead, Dawn of the Dead og Day of the Dead.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Kan ikke uttale meg om de, har desverre ikke sett dem. Men det kan vi bøte på om du tar dem med til hovedkvarteret.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Er det en sånn innvielsessermoni først eller?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
It's a work-in-progress.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Har sett alle zombiefilmene som er ute nesten, alle dead filmene og 28 dager senere + 28 uker senere, har og spillt Dead rising og sett mange videoer.

Men i Dead rising kommer zombiene inn i kjøpesentret pga at en dum dame ser hunden sin bak barikaden. Og skal "redde" den. Men nok om det, la oss ta følgende teoretiske situasjon, og la oss diskutere hva vi ville gjort da:

Du våkner opp en morgen! Du står opp, spiser frokost du vet gjør det normale. Foreldrene dine er allerede dratt på jobb tenker du siden du er alene hjemme. Så går du ut døren men synet så slår deg er forlatte biler med bildørene stående oppe. Du begynner selvfølgelig og lure på hva i allverden er det som har skjedd,

derfor tenker du at kanskje de på skolen din (eller jobben din) vet noe om hva som har skjedd, men når du ankommer skolen/jobb er det ingen der. Men det er derimot knuste ruter og blodlignende farger rundt vinduene. Så slår tanken deg, kanskje jeg finner folk på det lokale kjøpesentret.

Derfor springer du hjem, henter sykkelen din. Men plutselig ser du en person stående helt stille foran deg med ansiktet vekk fra deg. Du roper hallo, men får ikke svar. Du tenker kanskje at personen ikke hører deg pga dårlig hørsel. Men du er nødt til og spørre noen om hva i allverden som har skjedd. Derfor går du mot personen, og tar han på skulderen og sier !hallo. Plutselig snur han seg mot deg, du finner fort ut at det ikke er noen normal person. Ansiktet er full av blod. Og det ser ut som han har blitt malktraktert ved bruk av en slegge eller lignende.

Plutselig angriper han deg. Men siden du har snare reflekser klarer du og dukke unna. Så angriper han deg igjen, men denne gangen klarer han og kaste seg over deg, og prøver og bite deg!. Men du tenker kjapt at du har ikke tenkt og la deg skade av hva enn den skaptningen er. Derfor tar du og ruller deg så hardt du kan til høyre slik at denne personen faller av. Og gir ham et kjapt spark i hodet. Så hiver du deg på sykkelen igjen, men denne personen reiser seg opp igjen. Da kommer tanken at han vil tydeligvis ikke la seg stoppe av noenting.

Men siden du ikke vil drepe noen begynner du og sykle så fort du kan, du ser bak deg og får vite at han går veldig tregt. Nesten som zombier du har lest om i bøker. Bare at denne gangen skjer det tydeligvis på ordentlig. Men så kommer du på at to venner av deg bor i et hus ikke så langt unna fra hvor du befinner deg nå! Du vet at du tar en risiko sjanse ved og gå til huset til de to vennene dine og se om dem befinner seg der, siden du vil nødig møte på en slik zombie eller hva enn det var du møtte på i stad. Heldigvis befinner vennene dine seg inni huset (sett selv navn etter dine kompiser på dem om du vil). Du sier at dem må komme seg vekk for det er ikke trygt her, derfor forklarer du dem alt du har opplevd, og spør hvor foreldrene til dem er, men de er og på jobb, og dere blir enige om og komme dere til nærmeste kjøpesenter i håp om og finne folk som kan svare på hva som har skjedd.

Men så kommer du på at den <zombien> du møtte istad ikke lot seg stoppe av et slag mot hodet, derfor sier du at dere må samle alt skarp i huset. For har zombiebøkene du har lest sier at dem kan kun stoppes ved at hjernen stoppes, så kommer kompisene dine på at de har noen macheter hengende på veggen. Etter en halvtimes tid er dere på vei til kjøpesentret da plutselig et helikopter svever over dere og gir følgende beskjed: Hvis det er noen som kan høre dette, så kom dere til kjøpesentret, der kan vi provide Mat,ly,og du vil finne leger,og bevæpnet politi, som vil provide sikkerhet for dere.

Så kommer dere til kjøpesentret. Men det er omringet av zombier. Dere kommer på at det er en sikker ingang bak kjøpesentret. Så dere går av syklene, men bevepnet med skarpe macheter. Så angriper en zombie dere. Og kaster seg over den ene kompisen din. Du tenker kjapt og planter macheten dypt inni hodet på zombien. Den dør atter en gang, så kommer dere, dere inn i kjøpesentret. Der blir dere møtt av bevepnet politi. En stund etter blir dere fortalt følgende: Dere husker for noen dager siden at det føltes som hele byen var infisert av et slags influensavirus?. Ja svarer dere, vell det var ingen influensavirus som dere sikkert skjer. På et vis ble disse zombiene eller hva enn det er skapt, og intill nå er dette kjøpesentret den eneste trygge plassen. Siden dere er 18 år gamle får dere utdelt et våpen hver til rådighet, en 9mm kaliber beretta. Med et magasin som inneholder 16 skudd.

Dette burde beskytte dere intill videre. Plutselig hører dere et skrik nedenfra. Og dere ser at zombiene har brutt seg gjennom barikaden, og dere finner ut at grunnen til at dem kom seg gjennom barikaden er pågrunn av at en gammel dame lette etter hunden sin.

Flere zombier er på vei inn til kjøpesentret. Og uheldigvis er det nede politi og legene er. De blir selvfølgelig tatt av zombiene. Men dere vet at det finnes fremdeles flere siville og politifolk i flere deler av kjøpesentret, uvitende om hva som har skjedd nå, dere bestemmer dere for og få taki dem. Men zombiene strømmer fortsatt inn.

HVA VILLE DERE HA GJORT? (Ikke fortsett på denne novellen, bare kom med forslag eller tanker om hva dere ville gjort, ville dere prøvd og drept alle zombiene som kom seg igjennom, og siden ha styrket barikaden igjen.. LA oss lage en diskusjon og gjerne en eventuell fortsettelse av dette, (spør meg hvis det er noe dere lurer på angående kortnovellen min!
  • 0
eg ville ha spunge opp til andre etasje og gjort trappa umogleg å komme opp, evt. barrikadert den. Ettersom zombiane er for dumme til å klatre ville dei ikkje komen seg opp.
Eg ville ikkje ha prøvt å drepe alle zombiane som kom inn ettersom eg berre hadde 16 skudd til rådighet..
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
eg ville ha spunge opp til andre etasje og gjort trappa umogleg å komme opp, evt. barrikadert den. Ettersom zombiane er for dumme til å klatre ville dei ikkje komen seg opp.
Eg ville ikkje ha prøvt å drepe alle zombiane som kom inn ettersom eg berre hadde 16 skudd til rådighet..

Hva med når du blir sulten?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Citerer torleif:
eg ville ha spunge opp til andre etasje og gjort trappa umogleg å komme opp, evt. barrikadert den. Ettersom zombiane er for dumme til å klatre ville dei ikkje komen seg opp.
Eg ville ikkje ha prøvt å drepe alle zombiane som kom inn ettersom eg berre hadde 16 skudd til rådighet..

Hva med når du blir sulten?


, we'll eat the zombies neida...
Då satsar me på at det er ein matvarebutikk oppi andre etasje .. også sjølvsagt ein våpenbutikk til når me skal angripe zombiane
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
jeg hadde gjort som torleif å barrikere meg i andre etasje eller kjelleren kanskje hmm. kjelleren den var ikke så dom men der er det jo mørkt
så kanskje lageret på kjøpesenteret og overlevd der
"OH FUCK IT'S A SPIDER!" "Calm down, it's just a spi... OH SHIT, THAT BITCH IS HUGE!"
  • 0
Det første jeg hadde gjort var å klatre til et høyt sted, ta med meg den provianten jeg trenger, kommunikasjonsmidler(walkietalkie,mobil etc) og ammunisjon.

Så ville jeg lage en slags base der......
Musikk > Film > Spill
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Siterer serious_gamer:
jeg hadde gjort som torleif å barrikere meg i andre etasje eller kjelleren kanskje hmm. kjelleren den var ikke så dom men der er det jo mørkt
så kanskje lageret på kjøpesenteret og overlevd der


Kjeller er nok ikke å anbefale. Ofte har kjellere bare én utgang, og om man skulle være så uheldig at zombier kommer seg inn der, er man død. Om man er i andre etasje derimot, vil man kunne hoppe/klatre ut vinduer.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Siterer HHH:
Citerer serious_gamer:jeg hadde gjort som torleif å barrikere meg i andre etasje eller kjelleren kanskje hmm. kjelleren den var ikke så dom men der er det jo mørkt
så kanskje lageret på kjøpesenteret og overlevd der

Kjeller er nok ikke å anbefale. Ofte har kjellere bare én utgang, og om man skulle være så uheldig at zombier kommer seg inn der, er man død. Om man er i andre etasje derimot, vil man kunne hoppe/klatre ut vinduer.


men lageret da det er jo genialt der er det sikkert noen firmabiler og til å slippe unna
"OH FUCK IT'S A SPIDER!" "Calm down, it's just a spi... OH SHIT, THAT BITCH IS HUGE!"
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Fikk boken i går. Det er en lærerik, nyttig og i tillegg ganske underholdende bok. Det er tydelig at forfatteren er over gjennomsnittlig smart. Leser i skrivende stund kapittelet om våpen.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Første gang jeg leste den "novellen" din quakecry. Skal ikke kommentere den. Jeg ville reagert annerledes enn hovedpersonen gjorde, på flere punkter i historien, så jeg kan egentlig ikke svare hva jeg hadde gjort.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
I think not. Gi meg heller noe med belter.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
.... som en tanks?

ikke effektivt på urbane veier. sorry.
  • 0
Siterer quakecry:
Har sett alle zombiefilmene som er ute nesten, alle dead filmene og 28 dager senere + 28 uker senere, har og spillt Dead rising og sett mange videoer.

Du har med andre ord sett omtrent alle filmene i den listen her?:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_films
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
jeg ser at dere ofte snakker om kjøpesentre så jeg tenkte, hvorfor ikke ta med masse mat på boks (det varer veldig lenge) og barikadere dere inn i en leilighet med lite vinduer i 2. etasje
(med en slik dør http://www.montkov.eu/img/foto/celokovove-dvere-2.jpg )
og bare bli der, for med en slik en bør de fleste zombier slite med å får opp.
R`n B get the hell away from me...
  • 0
Jeg har kjøpt The Zombie Survival Guide nå.

Har ikke kommet langt, da boka er på engelsk, og jeg må bruke litt tid på å oversette. Men det jeg har lest er veldig lovende og underholdende.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!