Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Zombie survival guide!


Du trenger mer enn mat for å overleve. Kjøpesenter er store og rike på mange av tingene som trengs.

Siterer Rampage Jackson:
.... som en tanks?

ikke effektivt på urbane veier. sorry.

Urbane veier er dødsfelle når det kommer til zombieutbrudd. Tard
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Du trenger mer enn mat for å overleve. Kjøpesenter er store og rike på mange av tingene som trengs.


Citerer Rampage Jackson:
.... som en tanks?

ikke effektivt på urbane veier. sorry.

Urbane veier er dødsfelle når det kommer til zombieutbrudd. Tard


ikke med denne kjønnheten.. dessuten. tror du at du vil være på stryne fjellet når helvete bryter løs??

i så fall så kan du bare ha det så godt. men er du som 70 %av verden i et urbant strøk vil du trenge en getaway bil. da er denne den ultimate doningen.

dessuten så er den bedre en noen annen bil i ulendt terreng også (med panser). og slår tanks i lite bensin forbruk. så du vil komme lenger unna the dead zone... plusss muligheten til og kjøre i 100 kilometer i timen. det er det så vidt jeg vet ingen tanks som gjør.

hvem er tard nå?
  • 0
DU. Alle biler er dødsfeller i et utbrudd. Sykkel er tingen å satse på.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Første gang jeg leste den "novellen" din quakecry. Skal ikke kommentere den. Jeg ville reagert annerledes enn hovedpersonen gjorde, på flere punkter i historien, så jeg kan egentlig ikke svare hva jeg hadde gjort.
Siterer Love-PlayStation:
Første gang jeg leste den "novellen" din quakecry. Skal ikke kommentere den. Jeg ville reagert annerledes enn hovedpersonen gjorde, på flere punkter i historien, så jeg kan egentlig ikke svare hva jeg hadde gjort.


Ja, men meningen er at dere bestemmer selv hvordan dere vil redigere på hvordan hovedpersonen reagerte. Og fortsette ut fra handlingen. Men så er dette bare teoretisk sett da
  • 0
Jeg ville jo selvsagt skjønt at det var zombieutbrudd på gang. Første jeg ville gjort ville vært å tatt opp lyssverdet mitt, for beskyttelse.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Baah! Fikk lyst å bumpe denne tråden, den er jo tross alt en av mine favoritter på forumet. Kan begynne med å svare på et par poster og komme med innspill.

Siterer Love-PlayStation:
DU. Alle biler er dødsfeller i et utbrudd. Sykkel er tingen å satse på.

Vel, om du skal reise over lange geografiske områder på jakt etter plasser med bedre mat/rasjons-forhold, så kan du faktisk bruke bil om et par faktorer ligger til rette. For det første må du kun kjøre over veier som ikke er sperret eller fyllt med andre kjøretøy, og for det andre må du har rikelig med drivstoff. Til slutt må du forsikre deg om at forflytningen er hensiktsmessig med din overlevelse; En kjører feks ikke direkte inn i infiserte urbane strøk da en bil lager relativt mye lyd og vil tiltrekke deg infiserte mennesker. En må parkere utenfor disse og oprette base(r) med oversikt.

En bruker selfvølgelig ikke bilen under utbruddet, dette er nærmest selvmord. En må bare benytte seg av sine egne ben og sykkel evt moped under et utbrudd. Mopeder er forresten en av de beste måtene å flykte fra et lokalt utbrudd på om en bare er en/to person(er). Det å forflytte seg over lange avstander ved sykkel er ikke mulig om vinteren for eksempel, og det kan av og til rett og slett være for langt. Om jeg feks i mitt tilfelle vil reise fra Vestlandet helt ned til Østlandet. Da er det bedre å ha en bil.

En må dog umiddelbart forlate bilen når en har brukt den, og komme seg så langt unna den som mulig. Bilen kan muligens ha tiltrukket seg zombier som tilefdigvis oppholdte seg i den umiddelbare omgivelsen, og da må du sørge for at du er minst 1 km i omkrets unna når de zombiene evt ankommer. Forhold som vann og matrasjoner må avklares på forhånd, da du må reise med rasjoner og rikelig med vann. Reisen burde ikke ta mer enn 3 dager. Reis helst langs elver og plasser du vet at det befinner seg vann i geografisk nærhet.
  • 0
Jeg tror Forsvaret nok ville satt i gang en hel del operasjoner for å sikre sivile i tilfelle Zombieapokalypse, men hva da med Norge? Forsvaret vårt er (slik jeg ser det) alt for lite til å kunne trygge en stor del av Norges befolkning. Ka dokke trur?
  • 0
Dette er teoretisk sett: De fleste av oss er eller skal eller har vært i heimevernet. Derfor i et eventuelt utbrudd ville vi fått våpen og en god overlevelsdrakt!
  • 0
Jeg ønker meg denne boken til konf jeg.

Care to give it to me?

Siterer Whiskey Papa:
Jeg tror Forsvaret nok ville satt i gang en hel del operasjoner for å sikre sivile i tilfelle Zombieapokalypse, men hva da med Norge? Forsvaret vårt er (slik jeg ser det) alt for lite til å kunne trygge en stor del av Norges befolkning. Ka dokke trur?


100 meter oppafor oss er det noen bunkere.
Førstemann til mølla!
  • 0
Jeg vet ikke hva dere ville fortrekke, å være i et lagerbygg, eller gjøre som meg; å dra til bygda(mormor og morfar) for der er det som regel en del rifler, hagler, motorsager og snøskutere(for de som har sett død snø)

men om jeg absolutt må bli hjemme burde det ikke være et altfor stort problem, pappa jakter og han har kuler og rifle hjemme
War is a cowardly escape from the problems of peace. -Thomas Mann
  • 0
Siterer Whiskey Papa:
Forsvaret vårt er (slik jeg ser det) alt for lite til å kunne trygge en stor del av Norges befolkning. Ka dokke trur?


Egentlig ikke. Slik det er nå ville det muligens vært for lite med forsvaret, vi har jo bare ca. 9000 som rekrutteres vært år. Det er bare 35% av de tjenestedyktige som kommer inn i heimevernet, luftfartsforsvaret, hæren osv. Om det skulle bryte ut i krig, eller i dette tilfellet, apokalypse, så vil forsvaret rekruttere flere som er tjenestedyktige.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har lest boka, utrolig bra faktisk xD

Det beste er jo at den forholder seg DØNN seriøs, og det er på ingen måte en bok som utgir seg for å være morsom. Alikvel satt jeg og smålo gjennom nesten hele boka
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer The Heretic:
Egentlig ikke. Slik det er nå ville det muligens vært for lite med forsvaret, vi har jo bare ca. 9000 som rekrutteres vært år. Det er bare 35% av de tjenestedyktige som kommer inn i heimevernet, luftfartsforsvaret, hæren osv. Om det skulle bryte ut i krig, eller i dette tilfellet, apokalypse, så vil forsvaret rekruttere flere som er tjenestedyktige.


Les denne:
www.oslomilsamfund.no/oms_arkiv/2008/2008-01-28_Mood.pdf

Her sier Robert Mood at Hæren kun vil være i stand til å forsvare et område mellom Sinsen og Røa. Og det er et forferdelig lite område!
  • 0
Hehe, da gjelder det å skvise inn så mange folk som mulig da!
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Uhh hvis det kommer et slikt utbrudd stikker jeg langt, langt til havs. Tar båten til stefaren min og seiler til Jan Mayen eller noe i den duren, tar også med med alt av våpen og nadre nyttige ting jeg kan få mine hender på. Men hvis man er på en båt er vell man trygg? Siden Zombier ikke kan svømme eller kan de det?
Tungur Knivur
  • 0
Tror det, men du kan jo ikke leve på en båt forevah?
Eller kan du?
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Siterer F0xHunter:
Tror det, men du kan jo ikke leve på en båt forevah?
Eller kan du


Fisking ftw og lage sjøvann om til drikkevann går ann, Og Jan Mayen er en øy med null befolkning så skulle kanskje klart meg, Men hadde sikkert blitt lei ja. Men det er bedre enn altrenativet da..... Uhhhhh Brain Brain
Tungur Knivur
  • 0
hva om zombiene pisser i vannet? da får vi zombie-fisker, og så spiser vi dem, og blir zombies!
  • 0
zombier kan ikke pisse heller ikke drite.
  • 0
Siterer ISAF:
Citerer F0xHunter:
Tror det, men du kan jo ikke leve på en båt forevah?
Eller kan du


Fisking ftw og lage sjøvann om til drikkevann går ann, Og Jan Mayen er en øy med null befolkning så skulle kanskje klart meg, Men hadde sikkert blitt lei ja. Men det er bedre enn altrenativet da..... Uhhhhh Brain Brain


Sjø bukk a? Med mindre du finner en del tare osv da.
  • 0
Siterer quakecry:
zombier kan ikke pisse heller ikke drite.


Faen. Må være kjiipt å være zombie da...
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Siterer F0xHunter:
Sjø bukk a? Med mindre du finner en del tare osv da.

aww crap, får ta med noen kilo med C vitamin tableter da
Tungur Knivur
  • 0
Fikk boka i konf, og jeg elsker den! Anbefales til alle!
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Siterer F0xHunter:
Fikk boka i konf, og jeg elsker den! Anbefales til alle!


Wohoo gratzs
Tungur Knivur
  • 0
  • Missing Avatar
  • vegz
Siterer Whiskey Papa:
Citerer The Heretic:
Les denne:
www.oslomilsamfund.no/oms_arkiv/2008/2008-01-28_Mood.pdf

Her sier Robert Mood at Hæren kun vil være i stand til å forsvare et område mellom Sinsen og Røa. Og det er et forferdelig lite område!


I tilfelle krig med en væpnet makt ja, zombier er nok lettere match
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!