Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Zombie survival guide!


  • Missing Avatar
  • M
Det virker som om boken handler mest om zombier som blir til av et virus(som har det samme navnet som en plantefamilie, som blandt annet kan skryte av å inneholde tomater og poteter).

Men hva med zombier som blir skapt via okkulte seremonier og ritualer, slik som i feks. Eternal Darkness?
  • 0
her er noen geniale filmer om hyvordan du kan overleve og sånn

først, hvordan nærangrep våpen du må ha:
http://youtube.com/watch?v=-zH-DTw9hU8

her er hvordan skytevåpen/rifle du bør ha
http://youtube.com/watch?v=aOD9uDg5uYc&feature=related

en film om hvordan rustning/armor du bør ha
http://youtube.com/watch?v=X9IfIZRwxpw&feature=related

hvordan du skal jakte og drepe zombiene med sniper
http://youtube.com/watch?v=YC-gF1pf9Y0&feature=related

hvordan kjøretøy du bør bruke
http://youtube.com/watch?v=659vCCnprI4&feature=related

og til slutt hvor du bør gjemme deg
http://youtube.com/watch?v=SFk5W3743a8&feature=related
"OH FUCK IT'S A SPIDER!" "Calm down, it's just a spi... OH SHIT, THAT BITCH IS HUGE!"
  • 0
Leste hele denne her i ferien. Utrolig bra lesestoff. Ikke bare lærerikt, men spennende som f. Jeg satt og lurte på om "hendelsene" virkelig tok sted og at myndighetene lurer oss alle
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Dette er jo ren fiksjon da.-., ingen vet hvordan zombier ville oppføre seg i virkeligheten, så i mitt syn er slike bøker uinteressante. Kanskje zombier ville være supermennesker som aldri kan dø, men dem kan fremdeles kommunisere,ha følelser osv.
  • 0
Jeg må ha denna boken.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Jeg synes ikke zombier er så interessant at jeg føler trangen til å lese en bok om det (ninjaer er bare såå mye kulere) men det er da vitterlig et kult emne å skrive om.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer quakecry:
Dette er jo ren fiksjon da.-., ingen vet hvordan zombier ville oppføre seg i virkeligheten, så i mitt syn er slike bøker uinteressante. Kanskje zombier ville være supermennesker som aldri kan dø, men dem kan fremdeles kommunisere,ha følelser osv.

Du er medlem av konspirasjonen!

Siterer Daniel Guanio:
Jeg synes ikke zombier er så interessant at jeg føler trangen til å lese en bok om det (ninjaer er bare såå mye kulere) men det er da vitterlig et kult emne å skrive om.

Pfft. Zombier er teh shit. Men jeg skal kjøpe den boka av Robert Hamburger så snart så mulig. Outland har bestilt den for meg ^^
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Pfft. Zombier er teh shit. Men jeg skal kjøpe den boka av Robert Hamburger så snart så mulig. Outland har bestilt den for meg ^^

Han forfatteren er ikke tilfeldigvis veldig tjukk?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Pfft. Zombier er teh shit.


Yup, they're shit.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer Daniel Guanio:
Citerer Levaiathan fft. Zombier er teh shit.

Yup, they're shit.

Det var ikke jeg som sa det.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Åjoda!
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Hva gjør du, dersom du møter på muterte ninja-zombier som brenner og skyter laser med øynene?
  • 0
Siterer RDB:
Hva gjør du, dersom du møter på muterte ninja-zombier som brenner og skyter laser med øynene?

Skyter dem i hodet med en sawn-off shotgun.
Uansett har jeg og L-P planen klar om Zombiene skulle angripe.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Skyter dem i hodet med en sawn-off shotgun.
Uansett har jeg og L-P planen klar om Zombiene skulle angripe.


Spytt ut!
  • 0
Vi skal møte på storsenteret som er på Sandvika i Bærum. Siden det er såpass stort, og har mange butikker, så er det masse redskaper der
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • RDB
  • RDB
Dersom du ser LuXe sine tidligere poster på tråden så vil du forstå at det ikke er en god idè.

Lagt til 2008-08-04 19:11:
Siterer LuXe:
Ifølge boken er dette noe som potensiellt kan holde deg der i årevis, men som det viser seg, er ikke de fleste storsenter bygd for å tåle ett stort angrep av zombier. (Da snakker vi over 50) De har som oftest store glassvinduer som dekker store veggareal, og disse (selv om det kan ta uker å ødelegge dem) vil til slutt tas ned av zombier som vil komme seg inn. Det er ikke også bare dette, men folk vil generellt antageligvis prøve å komme seg til disse sentrene, og butikkeiere samt sikkerhetsvakter vil være der. Disse vil i begynnelsen uten planer være et enkelt bytte for zombier, så når du måtte møte zombier i potansiellt alle kriker og kroker som finnes i kjøpesenteret, samt masse ødelagt fasade.

Med andre ord; Unngå kjøpesentrene. Boken sier at du heller burde lete etter lagerhus, da disse er mye enklere å forsvare og barrikadere, samt at en kan (om en klarer) lagre vann og mat der. (Bra forsvar, store, åpne og som oftest bare en inngang) Men til slutt om alt varer lenge vil en drives bort og sjansene for overlevelse synker drastisk.
  • 0
Vi må researche litt ført Heretic. Jeg har også et bra kjøpesenter i nærheten, men Coop Mega (mat), Play.com (underholdning) og XXL (trening og våpen). Tror også vi kunne forsterket "defence"-et ganske godt derfra også. Det finnes også en slags bro over til ett annet matsenter, som vi lett kunne gjort til 2nd base.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Vi må researche litt ført Heretic. Jeg har også et bra kjøpesenter i nærheten, men Coop Mega (mat), Play.com (underholdning) og XXL (trening og våpen). Tror også vi kunne forsterket "defence"-et ganske godt derfra også. Det finnes også en slags bro over til ett annet matsenter, som vi lett kunne gjort til 2nd base.

Hørtes ut som en ufattelig god idè! Vi kan også regne med at det finnes store mengder ammunisjon på XXL også. Det beste ville imidlertidig være å boltre seg på taket av kjøpesenteret, på den måten kan ikke zombiene komme opp branntrapper eller heiser i kjøpesenteret og opp til taket, slik at vi kan sove trygt, så kan vi gå ned i kjøpesenteret når vi trenger noe. Vi burde også finne oss en fluktplan, noen idèer?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Men ingen vet hvordan ekte "zombier" er, så den boken ville ikke vært til hjelp uansett . Er mer oss selv vi bør være redde for, vi sitter jo og gamer som noen hjernedøde zombier
  • 0
Siterer quakecry:
Men ingen vet hvordan ekte "zombier" er, så den boken ville ikke vært til hjelp uansett . Er mer oss selv vi bør være redde for, vi sitter jo og gamer som noen hjernedøde zombier

Jeg gamer ikke, jeg spiller FPS spill og trener meg opp til et zombie-apocalypse scenario.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ja, ammunisjonen var liksom synonymt med våpen trodde jeg Og ja, å sove på taket er en god ide, men vi må likevel ha kanskje to vakter som går og kontrollerer hele tiden. Det får vi ta på skift. Men XXL hjelper oss også med å sove på taket, siden vi kan få gode soveposer og telt der som gir god ly og varme.
Men det er også en møbelbutikk der, som kan gi oss masse materialer til forsterkning av forsvaret. Men jeg tror alle vinduene der har slike metall-"vegger" som man drar ned foran for å stoppe tyver.
Når det gjelder fluktplan så må det planlegges nøye. Om vi klarer å rive ned rulletrappene (jeg ser problemet i dette, både høylytt og tungt) og stopper heisene i nabobygningen så kan vi rømme der og ha en fluktplan derfra. I det bygget finnes det også en lekebutikk og matbutikk, som vi kan plyndre i begynnelsen av utbruddet, før zombie-trusselen er for stor.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Ja, når zombie-angrepene starter, er det viktig å være tidlig ute i posisjon og skaffe masse forsyninger. Vi kan bruke teltene på XXL og slå sammen til nærmest et stort bygg i stoff, hvor vi kan hente inn senger og sånn fra møbelbutikker. XXL vil stortsett dekke for våpenutvalget, med skytevåpen og gode close combat våpen som balltre og spader. Hvis kjøpesenteret har Jernia eller noe sånt noe, vil vi også finne mye utstyer som motorsager og hekksakser.
Vi burde også ha på tyverialarm slik at vi hører når zombiene komme inn, selv om det tiltrekker seg masse oppmerksom, men da vet zombiene at vi er der allerede. Om zombiene har oppdaget oss før de kommer inn, kan vi evt. lage molotov cocktails eller andre bomber. Vi burde også destruere alle veier opp til taket bortsett fra veien inn til kjøpesenteret som vi må stenge med jernstenger og kombinasjonslåser i kvalitet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg joiner teamet deres, jeg kan lære meg og fly helicopter så har vi en sikker rømingsmulighet.

Lagt til 2008-08-04 21:33:
Men hvis zombiene kommer seg inn, hva skal vi gjøre da?
  • 0
Heretic:
Ja, det er mye som må gjøres. Det ligger en Jernia bortimot 2-300 meter fra kjøpesenteret så der kan vi også hente saker og ting vi trenger. Eller vil det være tungt og krevende og ødelegge trapper, siden de er av stein/metall, og vi må også flytte maten opp i andre etasje da. Molotover kan vi lage av det vi måtte finne i matbutikkene. Men forhåpentligvis vil vi klare å holde en lav profil.
Jeg foreslår vi holder oss i andre etasje mest mulig til å begynne med, og få opp alt vi trenger der. Jeg skal ta kan ta en liten runde i morgen og sjekke litt for å få ett reelt bilde av hva som må gjøres. Vi må få laget en liste over ting vi prioriterer mest og hvordan ting skal bli gjort.

Men ellers er området ganske bra, det ligger på Forus, så det er folksomt (det er et minus) men akkurat der denne bygningen ligger er det ingen umiddelbar beboelse, det er mest butikker og lagere. Et annet minus er at det finnes en brannstasjon ikke langt unna, som kanskje vil bli ett samlingspunkt, men sjansene er små, med tankte på størrelsen på stasjonen.

quakecry: Om du skal bli med så må du lese boken og oppdatere deg litt Helikopter er ikke et alternativ. For det første er det vanskelig å styre og flere personer måtte kunne lære det, om f. eks. du, som eneste sjåfør, døde. For det andre trengs det bensin og noe vi ikke vil er å gå tom for nettopp det og bli tvungne til å nødlande i ukjent territorium. For det tredje så vil lyden tiltrekke seg zombier fra øst og vest, noe som er spesielt uheldig om vi skal lande noe sted.
Nei, fluktplanen består av klargjorte sekker med proviant, våpen og medisiner og mountain-bikes som vi kan få fra XXL. Sykler er ideelle, pga. nesten ingen lyd, at det er uavhenging av annet drivstoff enn muskelkraft og at den når frem de fleste steder.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!