Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Zombie survival guide!


Jeg kan en del om zombier . Du har rett angående sykler, men teoretisk sett hvis det hadde vært oss mot 2000000 zombier, hadde ikke vi hatt et stort problem da? Jeg skjønner at helikoptre tiltrekker seg lyder, men fordelen er at vi kan fly til en hytte langt oppå et fjell, og eneste måten og komme seg over ditt er med bru! Som vi selvfølgelig ødelegger. Dermed har zombiene ingen sjangse for og ta oss iogmed at dem har ingen måte og komme seg opp på. De vi må tenke på med dette er at vi må skaffe rikelig med alt vi trenger for gjerne år framover. Drivstoff skal og skaffes plenty av. Helikoptret kan vi bruke til og hente ting når det er livsnødvendig som medisiner f.eks

Og gjerne til og få taki flere overlevende. Men ja, vi burde bruke sykler. Men vi må ha et sikkert tillfluksted, kjøpesenter holder ikke lenge. Og eventuelt vil andre ikke infiserte prøve og komme seg inn for ly,mat osv. Det er et problem.

Så vi må ha et kjempesikkert tillfluktsted, som på et fjell.
  • 0
det perfekte skjulested må jo være en annen planet... Så til dere som planlgger å slippe ut en farlig virus.. Vent til vi har kolonisert oss på en annen planet
  • 0
quakecry:
Det første bud når det gjelder å overleve et zombieutbrudd er å ikke bli oppdaget. Zombier fokuserer mye mer av hjernebruken til hørselen og derfor vil helikopter være upraktisk uansett. De vil alltid følge oss og vil alltid være der når vi lander, for å hente mat eller drivstoff, uansett. Et kjøpesenter holder lenge om vi holder en lav profil og ekspederer alle plagsomme zombier stille, som f. eks. med bue (noe XXL også har ett fint utvalg av).
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Joda, men tilslutt vil vi gå tom for ammunisjon og eventuelle forsyninger. Så vi må ha en god backup gjemmeplass. En bunker inni et fjell hadde jo vært ideelt.
  • 0
Det beste om det skulle bryte ut i zombie alarm er det best å holde seg i små grupper. Blir gruppen for store, blir organiseringen dårlig, og dersom noen skulle bli infisert blir det kaos. Jeg vil reise til Stavanger i en lastebil med masse provianter og våpen fra butikkene, mens viruset fortsatt er i USA (Alle zombie virus blir utbredt i USA).
Jeg skal montere på stikkvåpen og skarpe gjenstander på den, slik at den blir idèell som en nødløsning på en rømmeplan hvis vi trenger det. Jeg skal passe på å fylle opp tanken på full tank og legge igjen flere kanner med mange liter i lasteplanet. Slik at vi slipper å falle i klisjèkrisene som er i film.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Men så vet vi ikke hvordan "ekte" zombier er da.

Men vi lever oss heller inn i en teoretisk sett diskusjon her.

Du har rett i det. Men hvor skulle vi ha gjemt oss det er spørsmålet. Må være et sted der du er trygg fra zombier i mange år.

Lagt til 2008-08-04 22:34:
Vi kan trossalt ikke drive og forflytte på oss hele tiden.
  • 0
Vi må også planlegge godt i fremtiden og være klar. Du bør tenke deg om to ganger om å bygge Arken når det allerede regner..
Vi må også holde et visst nummer med beregnelige mennesker med seg. Ikke for mange, ikek for få. Vi må også huske på at vår største fiende ikke er zombiene, men andre mennesker. Det er iallefall min mening.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Jepp, du har helt rett . Men la oss si at vi skulle overleve i et år. Da ville jo verden vært et helvete, butikker ville vært ødelagt. For ikke og snakke om maten som ville vært råtnet, derfor må vi skaffe oss plenty forsyninger av tørrfor! Og annen mat som har lang holdbarhetsdato.
  • 0
Siterer quakecry:
Men så vet vi ikke hvordan "ekte" zombier er da.

Vi baserer oss mye på Zombie Survival Guide, siden det er det mest logiske løsningen til dags dato.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer quakecry:
Men så vet vi ikke hvordan "ekte" zombier er da.

En zombie burde stort sett kunne utgjøre like mye som ett menneske, fysisk. Når det gjelder IQ vil de sannsynligvis ikke være noe smartere enn dyr, noe som vil gjøre det rimelig enkelt å holde de utenfor et kjøpesenter inntil videre.
Siterer quakecry:
Du har rett i det. Men hvor skulle vi ha gjemt oss det er spørsmålet. Må være et sted der du er trygg fra zombier i mange år.

Zombier vil etterhvert dø av sult, noe som gjør at vi ikke trenger en haug med mat.
Zombier vil ikke angripe dyr heller, eller spise hverandre, de vil bare angripe mennesker som de kan infisere.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Vet det. Men det tar lang tid før dem dør av slutt, må dere huske.
  • 0
Nåja, her er vi litt uenige Heretic. Zombier "spiser" ikke, det er uvisst hvorfor de eter mennesker. Men de fortærer også dyr, men mennesker er favorisert som bytte, dette er også uvisst.
Dyr sanser zombier raskere enn mennesker og er derfor vanskeligere byttedyr. Dyr blir derimot ikke zombier, siden hjernen dør ut før viruset får etablert seg.
Men zombier "dør" ikke av sult, siden de ikke trenger føde. Derimot råtner de gradvis, men mye senere enn mennesker, siden ekstermt få nedbrytere vil spise på zombier. Det er antatt at det vil ta 4-5 år for en zombie å råtne helt.

Siterer quakecry:
Vet det. Men det tar lang tid før dem dør av slutt, må dere huske.

Enda en god grunn til å ha en liten gruppe mennesker.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Nåja, her er vi litt uenige Heretic. Zombier "spiser" ikke, det er uvisst hvorfor de eter mennesker. Men de fortærer også dyr, men mennesker er favorisert som bytte, dette er også uvisst.
Dyr sanser zombier raskere enn mennesker og er derfor vanskeligere byttedyr. Dyr blir derimot ikke zombier, siden hjernen dør ut før viruset får etablert seg.
Men zombier "dør" ikke av sult, siden de ikke trenger føde. Derimot råtner de gradvis, men mye senere enn mennesker, siden ekstermt få nedbrytere vil spise på zombier. Det er antatt at det vil ta 4-5 år for en zombie å råtne helt.

Det forklarer saken. Vi burde egentlig gå til anskafning av dyr vi kan hente på Kristiansand dyrepark, vi kan hente de med helikoptre hvis zombiene allerede har oppdaget oss på kjøpesenteret. Det vil i såfall gi oss klare fordeler da de er villige til angripe zombiene uten frykt for å dø, og heller ikke bli infisert og bli til zombie dyr. Det vil bremse ned angrepet til zombiene, men ikke drepe dem med mindre dyrene går til angrep på hodet. Vi burde også sette opp noen feller, kanskje noen booby-traps, eller skarpe gjenstander vi kan montere i taket av bygget.

Vi skal danne en gruppe på 8 personer har jeg og L-P bestemt. Dvs. at vi trenger 4 gutter til og minst 2 jenter så vi kan sikre planetens fremtid.
Vi har ikke satt opp noen krav enda, noe vi skal gjøre. Men et krav har vi og det er at jentene og guttene må være kjønnsmodne. Vi vil derfor ikke ta inn personer i aldren 14 år og nedover for å være på den sikre siden.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Helt korrekt. Jeg ville eventuelt slått tillflukt på taket av en høy bygning, bevepnet med en 55. Dette gjør det enkelt og "snipe" zombier etterhvert som dem kommer. Vi må og ha rikelig med ammo, men jeg beregner et skudd for hver zombie.
Men vi kan ikke holde oss på tak lenge, for det vil jo være uvær osv og. Vi må ha et godt tilfluksted, derfor er en militærbunkers inni et fjell et godt alternativ, gjerne på en minicruise skip. Da vil vi være godt sikret. Sålenge vi har drivstoff nok, mat nok osv. Kanskje slå tillflukt på en liten øy.

Angående kjønnsmoden, er jo om ikke så lenge 15 jeg, så jeg håper jeg kan bli en del av det Teamet
  • 0
Noen som kjenner til den restauranten som går over veien, som en bru, på E18? Den har forøvrig Shell og Statoil på hver sin side. Ganske mye mat der. Sikkert mye annet kjekt på bensinstasjonene også. Ganske åpent område. Er nok et av stedene jeg hadde dratt. Eller dratt inn til Sandvika og møtt Heretic og L-P's gjeng.
Tic toc, goes the clock again, beating in my head like a big drum.
  • 0
Siterer Tveiten:
Eller dratt inn til Sandvika og møtt Heretic og L-P's gjeng.

Vi skal til Forus i Stavanger.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg er enig vi trenger dyr, men ikke på kjøpesenteret. Kjøpesenteret er bare en midlertidig stopp, om det blir verdensomspennende utbrudd. Da må vi innta en borg og starte med husdyr og gårdsbruk. Andre bruk av dyr er jeg skeptisk til. De kan lett gi bort posisjonen vår og avsløre oss om de får panikk i nærvær av zombier.

Ellers så trengs ikke alle medlemmene være kjønnsmodne. Vi trenger kanskje noen eldre, og mer erfarne mennesker med på laget, men grunnkunnskaper om gårdsbruk og lignende. Ellers vil individer med førstegangstjenesten unnagjort få pluss i boka, pga. lydighet og gode ferdigheter i våpenbruk og førstehjelp.

I mine øyne er du ikke noen god kandidat til å bli med i ZSS (Zombie Survival Squad, som Heretic så fint døpte gruppen vår). Mest pga. dine urealistiske syn.
Vi kan f. eks. ikke bruke mye håndvåpen, siden de bruker mye lyd. Ellers er skarpskyttervåpen vanskelige å håndtere og trengs mye trening for å mestre. Vi kan heller ikke ha ulovlige gjenstander og våpen til lagring til zombieutbruddet. Det kan gi fengselsstraff, og da blir vi andre som er avhengige av deg handikappet. Dessuten vil du ikke sitte i fengsel når viruset sprer seg. Kuler er også vanskelige å få tak i, siden vi ikke er like åpne i våpensalg og lignende som i USA. Ett skudd per zombie er en dårlig kalkulasjon, du må ta i betraktning at døden puster deg i nakken og blodet pumper vilt i årene dine. Du kommer til å bomme flere ganger. Spesielt på ett lite, begelig mål som et zombiehodet.
Bunker er dårlig ide også. Ingen gode fluktveier.
Den beste fordelen du har mot zombiene er hjernen din, så vil vi ha kun ha de smarteste og lureste med på laget.

Lagt til 2008-08-04 23:23:
Siterer Tveiten:
Noen som kjenner til den restauranten som går over veien, som en bru, på E18? Den har forøvrig Shell og Statoil på hver sin side. Ganske mye mat der. Sikkert mye annet kjekt på bensinstasjonene også. Ganske åpent område. Er nok et av stedene jeg hadde dratt. Eller dratt inn til Sandvika og møtt Heretic og L-P's gjeng.

Husk:
Hovedveier vil bli oversvømt med skremte mennesker, som er et lett mål for sultne zombier. Bensinstasjoner er også samlingspunkt for folk med bensinproblemer. Helst styr unna.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Jeg er da ikke trangsynt angående zombier, kommer bare opp med teorier. Faktisk kunne fengsler vært ekstreme gode tillfluktsteder, du trenger ikke og være inne i en celle. Men hele fengslet er jo godt beskyttet.
  • 0
Jo, men fengsler inneholder store menneskemengder og det medfører store mengder sultne zombier.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Vi burde først og fremst bruke lydløse våpen eller våpen som gir fra seg lite lyd. Jeg vet XXL har et stort utvalg i luftgevær. Tyngre våpen kan vi bruke senere når zombiene angriper. Hvis en haug med zombier har samlet seg utenfor kjøpesenteret og ikke kommer inn, men de vet at vi er på taket kan vi imidlertidlig skyte rimelig fritt ettersom de ikke kommer fortere inn av den grunn, zombiene vil ikke løpe rundt i kaos dersom en av de blir skutt. Hovedfokuset våres burde først og fremst være brannbomber og lydløse geværer. Vi burde også finne noe olje eller bensin inne på kjøpesenteret. Alt fra hårspary til tennvæske brenner.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Branner gir lukt og røyk som kan tiltrekke flere zombier. Håndvåpen med lyddempere er godt, den er jeg enig i, men favoritten er og blir bue. Og det finnes det litt av på XXL, som nevnt i siste post på sist side.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Hvis jeg hadde sittet ved TV'en en kveld og hørt om et zombieutbrudd i nærheten, ville jeg først og fremst sikre dører og vinduer. Deretter ligger jeg en natt på loftet der det bare er en inngang opp til. Ved morgenen kan man forvente zombier i nærheten, men jeg vil sannsynligvis ansé meg som trygg. Jeg bor i "skogen", så en fluktrute er en enkel løsning. Hvis jeg ser noen komme opp veien har jeg som jeger ammunisjon hjemme, sammen med noen våpen. Det varer slett ikke uendelig, så i det kritiske nødstilfellet kan jeg legge sammen noen stiger og planker (på forhånd) som jeg legger over "gapet" mellom huset og bergveggen og stikker til skog med våpen og den siste ammunisjonen.
Siden zombier ikke akkurat er redde for seg selv, vil jeg oppsøke mindre befolkede steder og se etter vinduer og dører som er gjennspikret med planker og "joine crewet". Jeg vil sefølgelig være kritisk, men jeg tviler på at blodtørstige zombier venter på noen i gjennspikrede hus.

Får noia av dette
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Enig, får og noia av dette. Men jeg ville prøvd og rømt til en øy, eller bodd på en båt med nok mat og drikke til og brødfø meg leeenge.
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Branner gir lukt og røyk som kan tiltrekke flere zombier. Håndvåpen med lyddempere er godt, den er jeg enig i, men favoritten er og blir bue. Og det finnes det litt av på XXL, som nevnt i siste post på sist side.
På en annen side så er det begrenset med hvor mange zombier det er i Norge også da, det blir ikke flust med dem slik som i USA.
Norge er et stort land i forhold til innbyggertall. Så si hvis det er rundt 100.000 innb i Stavanger når zombie-angrepet kommer, så vil det være begrenset med hvor mange zombier som vil samle seg i et kjøpesenter med 8 personer. De fleste zombiene vil dra til mer folkefylte områder som millitærbaser, fengsler, boligstrøk osv.
Med et stort kjøpesenter vil vi ha supplering i lang tid fremover, og vi får drept masse zombier.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
remote:
Du må huske på at mat er viktig. Du må alltid ha en nødprovisjon som du kan ha med på flukten.
Og når det gjelder zombieutbrudd på TV vil alltid myndighetene dysse ned på det, så det vil først og fremst bli rapportert som freak accidents eller bisarre mord, med kjennetegn som kannibalisme, hodeskudd og overlevende som vitner om at familien deres angrep dem eller ble forvandlet og lignende.

quakecry:
Men hva hvis maten går tom? Hva da, midt utpå havet?

Heretic:
Ja, og derfor er muligheten å bare forsterke forsvaret på kjøpesenter nok. Men bue er godt også fordi man kan ofte gjenbruke pilene. Bare dra dem ut av skallen og sende den videre
Men du har rett i at ikke mange vil komme til oss. Først og fremst tror jeg NATO-basen vil bli offer for hovedangrepet.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!