Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


  • gnyg
  • gnyg
Siterer The Cookiemonster:
Gratulerer! Måtte dette være starten på mer trening for deg.

Jeg har generell vært flink til å gå ut av døra og gå i lysløypa 5minutter unna der jeg bor eller å gå 20min for å komme til en svær skog med mange ulike stier som ender overalt her..

Siterer Glorfindel:
Was it... liberating?

Så da ja jeg gikk så ble det plutselig til høyere fart fordi jeg trodde at søstra mi kom snart hjem så jeg måtte få opp farten. It was very liberating yes indeed.

Siterer remote:
Bra jobba!


Takk Den vanskeligste utfordringen med det hele er kontuinitet.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Trenger noen tips.

Jeg trente i hele 2013 med en streng diett. Mye styrke og lett kardio i helgene.
Ble totalt hekta og treninga ble en del av hverdagen. Levde bare på Vann, kylling, laks, salat, egg og ris i omtrent 11 måneder.

Men så dro jeg på en ukes ferie før jul i fjor, og etter at jeg kom hjem forsvant all motivasjon.
Har bare trent et dusin ganger i hele år, klarer bare ikke å komme tilbake til den "rytmen" jeg hadde i fjor.

Så... Har dere noen tips til å få tilbake motivasjonen ?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer kokiri:
Så... Har dere noen tips til å få tilbake motivasjonen ?


Prøv å se på trening som noe du vil og ikke noe du må.
Sett deg mindre, oppnåelige mål og ikke bare disse hårete: "gå opp eller ned 10 kg" målene. Finn noe ny treningsmusikk og eventuelt alternative treningsformer.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer kokiri:
Så... Har dere noen tips til å få tilbake motivasjonen ?


For å supplere Glorfindel, så vil jeg heller legge til noen flere rutiner etter hvert. Det er ikke på død og liv at man skal gå ned 50 kg på noen måneder og begynne på et strengt regime. Gjør det du synes er morsomt og ha et mål om å ha det gøy, ikke noe annet. Indre motivasjon varer, mens ytre motivasjon ikke gjør det. Derfor bør ikke vekt eller noe lignende være et mål. Treningen i seg selv må være det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
fikk inn en 1 time med trening i dag, får se hvordan det går videre.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Under forrige løpetur fikk jeg sting for første gang på lenge. Det kan ha noe å gjøre med at jeg spiste middag ikke lenge før og at det bare var nedoverbakken (og stor fart) de første kilometerne. Jeg kaller det sting, men det heter vel også hold og sikkert mye annet. Kjært barn har mange navn.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg kaller det sting, men det heter vel også hold og sikkert mye annet. Kjært barn har mange navn.


Sting høres mye mer smertefullt ut enn hold. Jeg pleier å få det om jeg har drukket mye vann rett før jeg løper.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hva er riktig pusteteknikk ved jogging?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Merkelig å være tilbake på fotballtrening etter flere år borte fra fotballen. Merket virkelig at jeg ikke er i toppform.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer gnyg:
Hva er riktig pusteteknikk ved jogging?


Bare følg den rytmen her :^)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Sting høres mye mer smertefullt ut enn hold. Jeg pleier å få det om jeg har drukket mye vann rett før jeg løper.


Hold høres jo ingenting ut i forhold, men det er faktisk det samme.

Siterer gnyg:
Hva er riktig pusteteknikk ved jogging?


Bare pust inn og ut med magen, den lufta du trenger. Jeg ville heller brydd med om løpeteknikken enn pustinga, da.

Siterer The Cookiemonster:
Merkelig å være tilbake på fotballtrening etter flere år borte fra fotballen. Merket virkelig at jeg ikke er i toppform.


Mangelen på den spesifikke treningen gir nok slike utslag uansett. Men som regel kan man komme raskt tilbake igjen om man setter seg noen mål. Ofte blir man motivert når man finner ut at man ikke er der man selv mener at man bør være.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Mangelen på den spesifikke treningen gir nok slike utslag uansett. Men som regel kan man komme raskt tilbake igjen om man setter seg noen mål. Ofte blir man motivert når man finner ut at man ikke er der man selv mener at man bør være.


Ja, det var tross alt første treningen på evigheter, så det er naturlig at jeg ikke ville være helt pigg. Ikke var dagsformen helt enormt god heller.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer remote:
Bare pust inn og ut med magen, den lufta du trenger. Jeg ville heller brydd med om løpeteknikken enn pustinga, da.


Og hvordan skal den liksom være?

Glorfindel. I see what you did there. And I approve.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Måtte utnytte det fine høstværet så da tok jeg meg en joggetur. Selv om man står opp med feil bein så er det liksom umulig å være sur på joggetur i skog og mark. Alt blir liksom så mye bedre! skulle ønske jeg kunne jogget en mil om dagen. Oh well... Jaja, får være glad for at jeg klarer det jeg klarer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer gnyg:
Og hvordan skal den liksom være?


Den skal være sånn her: https://www.youtube.com/watch?v=mTMgIViinuQ&spfreload=10%2
0Message%3A%20JSON%20Parse%20error%3A%20Unexpected%
20EOF%20(url%3A%20https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwa
tch%3Fv%3DmTMgIViinuQ)


Det kan lettest oppnås ved å løpe litt barfot. Der er det i høy fart og det vil se annerledes ut når man løper saktere, men prinsippene er de samme: land på forfot under kroppens tyngepunkt. Stegfrekvens er dermed viktig. Rundt 180 steg i minuttet er riktig. Da er det umulig å lande foran tyngepunktet. Det finnes metronom-apper på telefonen. Løp litt barfot, fiks frekvensen i vanlige sko og løp mer.

Siterer Crazy Kraken:
Måtte utnytte det fine høstværet så da tok jeg meg en joggetur. Selv om man står opp med feil bein så er det liksom umulig å være sur på joggetur i skog og mark. Alt blir liksom så mye bedre! skulle ønske jeg kunne jogget en mil om dagen. Oh well... Jaja, får være glad for at jeg klarer det jeg klarer.


Det er morsomt å løpe i skog og mark, mest fordi man er alene. Da slapper i alle fall jeg av mer.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Rundt 180 steg i minuttet er riktig. Da er det umulig å lande foran tyngepunktet. Det finnes metronom-apper på telefonen.


Smart! Lastet ned en sånn app nå, så skal jeg teste å bruke det på neste joggetur.

Siterer remote:
Det er morsomt å løpe i skog og mark, mest fordi man er alene. Da slapper i alle fall jeg av mer.


Det er deilig å ta seg litt fri fra sosiale medier og mas, men jeg syns det bare er fint å se masse folk i skauen. Hyggelig å se at folk kommer seg ut, med unger og det hele. Syns også det er hyggelig å jogge sammen med folk, men helt klart deilig å gjøre det alene også. Det eneste jeg ikke liker er "tøffe typer på sykkel". Det finnes så mange dustehuer på to hjul som ikke tar hensyn og som skaper ubehagelige situasjoner for andre. Sier ikke at det ikke skal være lov til å sykle i skogen men man har et ansvar syns nå jeg. Man er ikke like tøff i trynet etter at man har kjørt på en 80 år gammel dame fordi hun ikke rakk å flytte seg...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Smart! Lastet ned en sånn app nå, så skal jeg teste å bruke det på neste joggetur.


Bra! Egentlig finnes det ingen hemmelig stegfrekvens, så ikke bry deg om det er akkurat 180 steg i minuttet. Men som en regel bør det være mellom 170-195.

Siterer Crazy Kraken:
Det er deilig å ta seg litt fri fra sosiale medier og mas, men jeg syns det bare er fint å se masse folk i skauen. Hyggelig å se at folk kommer seg ut, med unger og det hele. Syns også det er hyggelig å jogge sammen med folk, men helt klart deilig å gjøre det alene også. Det eneste jeg ikke liker er "tøffe typer på sykkel". Det finnes så mange dustehuer på to hjul som ikke tar hensyn og som skaper ubehagelige situasjoner for andre. Sier ikke at det ikke skal være lov til å sykle i skogen men man har et ansvar syns nå jeg. Man er ikke like tøff i trynet etter at man har kjørt på en 80 år gammel dame fordi hun ikke rakk å flytte seg...


I marka på hjemplassen er det veldig lite folk ute, så jeg er vant til akkurat det. Men det kommer litt an på hva man føler er best. Jeg synes det er hyggelig å se andre folk gå eller løpe en tur. Her er det heldigvis ingen råkjørere på sykkel, mye fordi det også er uframkommelig, men jeg har sett spor etter sykler.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Mangelen på den spesifikke treningen gir nok slike utslag uansett. Men som regel kan man komme raskt tilbake igjen om man setter seg noen mål. Ofte blir man motivert når man finner ut at man ikke er der man selv mener at man bør være.


...det stemte rimelig bra. I dag stemte det meste bedre. Jeg følte meg langt lettere i kroppen, og endte til slutt opp med å score en grei mengde mål i en 8 v 8 på 40 min.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
...det stemte rimelig bra. I dag stemte det meste bedre. Jeg følte meg langt lettere i kroppen, og endte til slutt opp med å score en grei mengde mål i en 8 v 8 på 40 min.


Og hvordan stemmer det nå?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Og hvordan stemmer det nå?


Har ikke vært stort med treninger nylig. Har vært kamper, og ettersom jeg har vært på så få treninger og en del på a-laget fortsatt er tilgjengelige for junior, så har jeg ikke vært involvert enda.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg har syklet med familien på Mallorca. For de som ikke vet det, utgjør syklister 41 % av økonomien til Mallorca, så det er mildt sagt godt tilrettelagt for det. Jeg har en far som er ivrig syklist, så jeg sier ikke nei til en gratis tur. Ble litt sår i baken etter alle milene da.

Ble litt syk da jeg kom hjem, men skal ta opp løpingen igjen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har noen her prøvd FF Bikila EVO? Har enda veldig lyst til å kjøpe dem. Oh well, nå er det vinter snart og det blir for kaldt å løpe i dem nå uansett.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
http://www.youtube.com/watch?v=gFlUWo7B48I&feature=youtu.be


Snakk om å ha rakett i ræva.

Siterer Crazy Kraken:
Har noen her prøvd FF Bikila EVO? Har enda veldig lyst til å kjøpe dem. Oh well, nå er det vinter snart og det blir for kaldt å løpe i dem nå uansett.


Nei, har et par eldre Bikila, som forsåvidt er veldig gode. Så det frister å prøve de nye.

Har forsåvidt testet de på vinteren før og det fungerer så lenge det er bart nok. Å løpe på glatta er derimot dødsdømt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Snakk om å ha rakett i ræva.


Jeg er så utrolig misunnelig.

Siterer Glorfindel:
Har forsåvidt testet de på vinteren før og det fungerer så lenge det er bart nok.


Ja, men jeg har hørt at de nye er mye tynnere så det kan fort bli kaldt.

Siterer Glorfindel:
Å løpe på glatta er derimot dødsdømt.


Haha, ja det kan jeg tro på.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!