Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


Her var det stille gitt. Skulle tro at vi hadde noen flere nyttårsforsett-folk i den tråden her.

Uansett, jeg skal aldri kjøre en hard bryst- og arm-økt på tom mage igjen. Holdt bare en halvtime før jeg var nære å kaste opp. Måtte bare dra hjem, for hadde jeg presset meg videre ville jeg trolig ha klappet sammen. Spesielt irriterende når jeg kjente at jeg hadde energi til å gjøre øvelsene, mens magen min og halsen min holdt på å drepe meg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Her var det stille gitt. Skulle tro at vi hadde noen flere nyttårsforsett-folk i den tråden her.


Har aldri hatt noen nyttårsforsetter i forhold til trening. Det går på autopilot.

Siterer The Cookiemonster:
Uansett, jeg skal aldri kjøre en hard bryst- og arm-økt på tom mage igjen.


Sjeldent lurt å trene på tom mage ja. Jeg har gjort det en gang tidligere og da var det nummeret før jeg svimte av.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Sjeldent lurt å trene på tom mage ja. Jeg har gjort det en gang tidligere og da var det nummeret før jeg svimte av.


Forrige gang jeg gjorde det hadde vi sirkeltrening i en gymtime. Til slutt kastet jeg opp. Jeg kastet opp fuckings vann med syresmak. Heldigvis skjønte jeg hva som kom til å skje, så jeg fikk kommet meg ned til garderobene.

Siterer Glorfindel:
Har aldri hatt noen nyttårsforsetter i forhold til trening. Det går på autopilot.


Regnet ikke med at du hadde det, men det er jo vanligvis noen som lover seg selv at de skal begynne å trene. Og så er de borte fra treningsstudioet innen slutten av januar, naturligvis.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Forrige gang jeg gjorde det hadde vi sirkeltrening i en gymtime. Til slutt kastet jeg opp. Jeg kastet opp fuckings vann med syresmak. Heldigvis skjønte jeg hva som kom til å skje, så jeg fikk kommet meg ned til garderobene.


Hørtes digg ut.

Siterer The Cookiemonster:
Regnet ikke med at du hadde det, men det er jo vanligvis noen som lover seg selv at de skal begynne å trene. Og så er de borte fra treningsstudioet innen slutten av januar, naturligvis.


Hehe ja. Morsomme folk det der. En del av de sier jo ikke opp abonnementet heller
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hørtes digg ut.


Det var kjempedigg. Ironisk nok fikk jeg vekk syresmaken ved å innta mer vann.

Siterer Glorfindel:
Hehe ja. Morsomme folk det der. En del av de sier jo ikke opp abonnementet heller


Hah, ja. Det gjør de først til sommeren, og så melder de seg inn igjen et halvt år senere.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Uansett, jeg skal aldri kjøre en hard bryst- og arm-økt på tom mage igjen. Holdt bare en halvtime før jeg var nære å kaste opp. Måtte bare dra hjem, for hadde jeg presset meg videre ville jeg trolig ha klappet sammen. Spesielt irriterende når jeg kjente at jeg hadde energi til å gjøre øvelsene, mens magen min og halsen min holdt på å drepe meg.


Noen ganger må jeg trene om morgenen før frokost. Det går som regel bra hvis jeg har fått i meg nok vann på forhånd. Men ofte føler jeg meg litt uvel under treninga hvis jeg har drukket for lite. Noe veldig illebefinnende har jeg aldri hatt, som jeg kan komme på, men det er ikke gøy når det er akkurat dét som stopper en.

Selv har jeg ingen nyttårsforsetter. Man kan jo gjøre endringer ved seg selv når som helst. Dessuten er nyttårsforsett veldig selvopptatte, som regel.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hah, ja. Det gjør de først til sommeren, og så melder de seg inn igjen et halvt år senere.


Fetteren min har visst vært medlem av et treningssenter i to år, uten knapt å ha gått innenfor dørene der. Men pengene går ihvertfall til en "god sak" >:^)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Fetteren min har visst vært medlem av et treningssenter i to år, uten knapt å ha gått innenfor dørene der. Men pengene går ihvertfall til en "god sak" >:^)


Det er nok det treningssentrene overlever på. Jeg har selv betalt for et år på studentgymmen, men tror jeg bare skal betale for andre semester, siden det er i det semesteret at det er lengst vinter. Jeg trener stort sett bare på tredemølla, og bare når det er snø. I november og desember får jeg klare meg med pigger.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det er nok det treningssentrene overlever på. Jeg har selv betalt for et år på studentgymmen, men tror jeg bare skal betale for andre semester, siden det er i det semesteret at det er lengst vinter. Jeg trener stort sett bare på tredemølla, og bare når det er snø. I november og desember får jeg klare meg med pigger.


Jeg betaler en rimelig stiv sum på 550 kr. i måneden selv. Men jeg bruker nå ihvertfall senteret minst 3 dager i uka
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Noen ganger må jeg trene om morgenen før frokost. Det går som regel bra hvis jeg har fått i meg nok vann på forhånd. Men ofte føler jeg meg litt uvel under treninga hvis jeg har drukket for lite. Noe veldig illebefinnende har jeg aldri hatt, som jeg kan komme på, men det er ikke gøy når det er akkurat dét som stopper en.

Selv har jeg ingen nyttårsforsetter. Man kan jo gjøre endringer ved seg selv når som helst. Dessuten er nyttårsforsett veldig selvopptatte, som regel.


Jeg har gjort det selv, men det har vært joggeturer. Denne gangen trente jeg styrke. Det var i alle fall ikke noe vits i å pushe meg selv noe mer. Etter jeg kom hjem lå jeg jo rett ut i senga i 20 min før jeg gikk ned for å lage litt mat til meg selv. Godt det var kort vei hjem i alle fall.

Jeg har noen få nyttårsforsetter selv.

Siterer Glorfindel:
Fetteren min har visst vært medlem av et treningssenter i to år, uten knapt å ha gått innenfor dørene der. Men pengene går ihvertfall til en "god sak" >:^)


Haha, smart.

Siterer Glorfindel:
Jeg betaler en rimelig stiv sum på 550 kr. i måneden selv. Men jeg bruker nå ihvertfall senteret minst 3 dager i uka


Jeg betaler 250 kr måneden selv, men jeg trener jo i det minste når jeg har tid og mulighet til det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg betaler en rimelig stiv sum på 550 kr. i måneden selv. Men jeg bruker nå ihvertfall senteret minst 3 dager i uka


Siterer The Cookiemonster:
Jeg betaler 250 kr måneden selv, men jeg trener jo i det minste når jeg har tid og mulighet til det.


Gjennom Ntnu betaler jeg 1600 kr for et helt år. Billigere får man det ikke. Men jeg bruker ikke treningssentre så mye, bare for å løpe på tredemølle om vinteren.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Gjennom Ntnu betaler jeg 1600 kr for et helt år. Billigere får man det ikke. Men jeg bruker ikke treningssentre så mye, bare for å løpe på tredemølle om vinteren.


Ja, det finnes semesterkort på 600 kr. på Høgskolen her også. Men Family senteret hjemme er kanskje et av kjedens største i hele landet. Så jeg er blitt ganske bortskjemt
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Noen som har erfaringer med løpebrodder som fungerer på snø og is? Eller løpesko med pigger for den saks skyld?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Noen som har erfaringer med løpebrodder som fungerer på snø og is? Eller løpesko med pigger for den saks skyld?


Spør på ditt nærmeste apotek. Så kan du også være med på å finansiere det norske apotekvesen.
  • 0
Siterer remote:
Noen som har erfaringer med løpebrodder som fungerer på snø og is? Eller løpesko med pigger for den saks skyld?


Har bedre erfaringer med piggsko en brodder.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Spør på ditt nærmeste apotek. Så kan du også være med på å finansiere det norske apotekvesen.


Har på følesen at de kommer til å foreslå noe som kommer til å gjøre dem rik på smertestillende.

Siterer Taktikkeren:
Har bedre erfaringer med piggsko en brodder.


Er det bedre enn brodder?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Noen som har erfaringer med løpebrodder som fungerer på snø og is? Eller løpesko med pigger for den saks skyld?


Jeg har et par enkle brodder til å ha under alle typer sko. De fungerer forsåvidt ganske greit, men jeg er fremdeles litt ustø på de aller glatteste områdene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg har et par enkle brodder til å ha under alle typer sko. De fungerer forsåvidt ganske greit, men jeg er fremdeles litt ustø på de aller glatteste områdene.


Jeg har også noen brodder, men jeg lurer på om pigger er bedre. Belastninger er mye større med brodder etter min mening, så jeg lurer bare på om den er mindre med pigger siden de sitter på skoa og ikke gir den ekstra høyde.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siden det er så lite liv her så slenger jeg like så godt inn treningsøkten min fra i stad, i håp om at tråden kanskje våkner opp i noen dager.

500 meter roing over ca. 2 min
2x15 crossover cables
2x15 22,5 kg + 1x15 20 kg bicepscurls
1x15 + 1x20 12 kg militærpress
1x20 20 kg + 1x25 kg sittende flies-apparat
1x10 8 kg + 1x15 10 kg enarms bicepscurls
1x20 stående nedtrekk, foran
1x20 flies 6 kg
1x20 8 kg brystpress
1x25 25 kg sittende nedtrekk bak
1x10 20 kg + 1x10 30 kg + 2x10 35 kg markløft

Ble en relativt hard økt uten noe fokus på et spesielt område av kroppen, heller mer generelt på bryst, rygg, skuldre, biceps og triceps.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Ble en relativt hard økt uten noe fokus på et spesielt område av kroppen, heller mer generelt på bryst, rygg, skuldre, biceps og triceps.


Haha, jeg skjønner ikke hva halvparten av øvelsene er for noe. Synes det bare er morsomt! Jeg driver ikke med så mye styrke på treningssenter, men jeg har begynt å løpe en del på mølla der.

Har du god kontinuitet i treninga?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg er her fortsatt, men er ikke aktiv på GR. Her er likevel mitt bidrag for å holde tråden ved like!

Trener vanligvis tre ganger i uka nå (er tobarnspappa nå) to på pull-øvelser og en på push, og så omvendt uka etter. Øker bra nå igjen, etter en lang periode med skader og problemer (som jeg fortsatt sliter med). Spiser godt og kjenner styrken ta seg opp.

I dag blir det:
3-4 sett med pull-ups. Rundt seks reps. og 20-40 kg ekstravekt i beltet avhengig av dagsform.
Sittende roing med kabel 110 kg. Åtte-ti reps, tre serier.
Sittende roing med håndtak og vektskiver (annet apparat). Ca. 200 kg, rundt seks reps, tre serier.
Nedtrekk med smalt grep: 100-130 kg avhengig av dagsform, tre til seks reps, tre serier.
Biceps med manualer 30-35 kg, fire-seks reps, tre serier.

Pluss noen støtteøvelser som rygghev, mulig noe eksentrisk magetrening.

Trener som dere nok ser mest for styrke nå, ikke så mye volum, men vokser noe likavel. Liker å elte ryggen godt en-to ganger i uka

Kroppsvekta ligger på 110-111 kg nå.

Formbilde av ryggen: http://bildr.no/view/anBkbmpP
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Ble en relativt hard økt uten noe fokus på et spesielt område av kroppen, heller mer generelt på bryst, rygg, skuldre, biceps og triceps.


Hvorfor så mange reps?

Siterer Suppeelsker:
Trener vanligvis tre ganger i uka nå (er tobarnspappa nå) to på pull-øvelser og en på push, og så omvendt uka etter. Øker bra nå igjen, etter en lang periode med skader og problemer (som jeg fortsatt sliter med). Spiser godt og kjenner styrken ta seg opp.


Not bad. Trener styrke 3 dager i uka selv og føler i grunn det er nok slik som tilstanden er nå. Er kommet til et punkt hvor jeg ikke har særlig lyst til å gå opp mer i vekt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvorfor så mange reps?


Kompenserte for en uke uten trening ved å presse meg ekstra hardt. Samtidig er jeg fortsatt usikker på hva maksnivået mitt ligger på i de forskjellige øvelsene.

Hadde det ikke vært for at noen jenter brukte benken i rundt en halvtime ville jeg trolig ha kuttet ut fliesa og brystpress tho, til fordel for tyngre og færre reps i benkpress.

Siterer remote:
Haha, jeg skjønner ikke hva halvparten av øvelsene er for noe. Synes det bare er morsomt! Jeg driver ikke med så mye styrke på treningssenter, men jeg har begynt å løpe en del på mølla der.


Haha. Blir vant til en del av navna etterhvert. Må derimot presisere at jeg loggførte i forbindelse med at vi fikk slippe første time i dag hvis vi drev med egentrening med logg. Kommer neppe til å bli en jevnlig greie.

Siterer remote:
Har du god kontinuitet i treninga?


Njæ. Har vært litt ujevnt. Forrige uke ble det med økta i går pga. stadige ting som dukket opp. Mandag var jeg stuck med øving til ikke mindre enn to prøver og en fremføring jeg skulle ha på tirsdag, mens jeg på tirsdag endte opp med å måtte hjelpe faren min med noe surr akkurat når jeg skulle dra på trening. Onsdag klarte jeg å forstrekke noe i høyrearmen (trolig bicepsen), og iom. at det gjorde fysisk vondt å løfte ting med høyrearmen så endte jeg opp med å ikke trene resten av uka.

Sett bort fra torsdag så er det derimot ikke noen dager jeg ikke kan denne uka, så skal jeg forsøkte å få trent noen økter denne uka.

Uansett glad for at innlegget mitt vekket litt liv i tråden.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Jeg er her fortsatt, men er ikke aktiv på GR. Her er likevel mitt bidrag for å holde tråden ved like!


Hehe! Mye har skjedd siden sist, ser jeg!

Siterer The Cookiemonster:
Haha. Blir vant til en del av navna etterhvert.


Ja, det er slik med ulike disipliner og sine navn. Det er vanskelig å være uinnvidd.

Siterer The Cookiemonster:
Njæ. Har vært litt ujevnt. Forrige uke ble det med økta i går pga. stadige ting som dukket opp. Mandag var jeg stuck med øving til ikke mindre enn to prøver og en fremføring jeg skulle ha på tirsdag, mens jeg på tirsdag endte opp med å måtte hjelpe faren min med noe surr akkurat når jeg skulle dra på trening. Onsdag klarte jeg å forstrekke noe i høyrearmen (trolig bicepsen), og iom. at det gjorde fysisk vondt å løfte ting med høyrearmen så endte jeg opp med å ikke trene resten av uka.


Det er kjipt å ikke kunne trene av så mange grunner, men det må vel gå over tre uker før kroppen begynner å dale drastisk.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det er kjipt å ikke kunne trene av så mange grunner, men det må vel gå over tre uker før kroppen begynner å dale drastisk.


Hehe. Denne uka skal det derimot være lettere å få trent. Utenom torsdag da jeg må øve til matteprøven jeg skal ha på fredag. Satser på at jeg ikke får tid på lørdag.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!