Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


Siterer gnyg:
Glorfindel har ingen planer om å se ut som ronnie coleman for å si det slik.


Det har han ikke. Kan tenke meg han blir andpusten av bare å knyte skolissene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Sånn er det å ha hverdagsvekt på 150kg. Ihvertfall det gymgrossisten bladet sa.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Sånn er det å ha hverdagsvekt på 150kg. Ihvertfall det gymgrossisten bladet sa.


Eller "fedme grad III", som norske helsemyndigheter kaller det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Skuldrene får jo kjørt seg greit under brystøktene også, så du kan jo like gjerne slenge de inn der.


Forsåvidt. Godt poeng.

Siterer Glorfindel:
Jepp. Jeg har alltid sett på den "atletiske" kroppen, som den beste.


Enig med den. For eksempel, så vil jeg heller ha kroppsbygningen til si....Ronaldo enn en bodybuilder.

Siterer Glorfindel:
Om du vil fokusere mest på ren styrke, kan du jo gå ned på 5x5 i noen øvelser. Jeg har gjort det på knebøy i godt og vel et år, fordi jeg ikke har lyst til å bygge ut beina noe særlig mye mer.
Det har gitt voldsom styrkeøkning, samt andre gunstige goder. Jeg har f.eks. aldri vært raskere enn jeg er nå.


Jeg tror skal fokusere litt på bygging enn så lenge, så får jeg kanskje gå over til mer ala. det du beskriver i enkelte øvelser hvis jeg føler at jeg har nådd grensa for hvor "kraftig" jeg vil være.

Siterer Glorfindel:
Bare å lytte til kroppen, så skal det nok gå bra.


Jau.

Siterer Glorfindel:
Know the feel. Selv om jeg egentlig har 1700 sanger å velge mellom på mobilen....


Hah. Jeg har "bare" rundt 300 akkurat nå. Jobber naturligvis med å utvide det. Har slengt inn tre til så langt i natt. Utforsker flere artister jeg ikke har hørt på før, for å se om de har noe av interesse. Akkurat nå hører jeg derfor gjennom den nyeste plata til Tyler, The Creator.

Siterer gnyg:
Glorfindel har ingen planer om å se ut som ronnie coleman for å si det slik.


Hah. Når man når det stadiet, og ser mer ut som et misfoster, da har man gått for langt.

Lagt til 2015-05-22 01:15:
For å si det mildt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Enig med den. For eksempel, så vil jeg heller ha kroppsbygningen til si....Ronaldo enn en bodybuilder.


Indeed, indeed.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg tror skal fokusere litt på bygging enn så lenge, så får jeg kanskje gå over til mer ala. det du beskriver i enkelte øvelser hvis jeg føler at jeg har nådd grensa for hvor "kraftig" jeg vil være.


Jepp, lurt. En kombinasjon kan også funke bra.

Siterer The Cookiemonster:
Hah. Jeg har "bare" rundt 300 akkurat nå.


Skal jo godt gjøres å høre gjennom alt det på en økt også
Ellers er sentermusikken ofte forferdelig ja. Men det verste er når den tidvis overdøver ens egen musikk...

Siterer The Cookiemonster:
Hah. Når man når det stadiet, og ser mer ut som et misfoster, da har man gått for langt.


Ja, altså. All ære for det de har oppnådd (selv om mange av de putter i seg mye rart). Men en slik kropp kan da umulig være helsefremmende.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men det verste er når den tidvis overdøver ens egen musikk...


Jah. Spesielt irriterende når det er en høytaler rett over der dumbellsa er. Må ha så fordømt høy musikk på øret til tider for å overdøve det. Trøsten er at jeg ikke blir plaget av det når jeg benker, eller tar knebøy eller markløft. Er stort sett bare ved dumbell-racken at det er irriterende. Der den andre store høytaleren er går jeg knapt uansett, er bare noen apparater jeg aldri bruker der.

Uansett, jeg overlever. Pleier bare å sette en spilleliste på shuffle, og så justerer jeg volumet etter behov.

Siterer Glorfindel:
Ja, altså. All ære for det de har oppnådd (selv om mange av de putter i seg mye rart). Men en slik kropp kan da umulig være helsefremmende.


Er nok ikke det nei. Klart, de er dritsterke, men tenk hvor vanskelig selv små hverdagslige ting blir for dem. De kan jo umulig være spesielt fleksible, for å nevne noe. Ellers tviler jeg litt på hvor attraktivt folk finner slike kropper.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jah. Spesielt irriterende når det er en høytaler rett over der dumbellsa er. Må ha så fordømt høy musikk på øret til tider for å overdøve det. Trøsten er at jeg ikke blir plaget av det når jeg benker, eller tar knebøy eller markløft. Er stort sett bare ved dumbell-racken at det er irriterende. Der den andre store høytaleren er går jeg knapt uansett, er bare noen apparater jeg aldri bruker der.


På senteret her, hører man det nesten like godt overalt.

Dog pleier jeg å forsøke å trene de tidene musikken er på. Det er stort sett utover ettermiddagen og kvelden de skrur opp anlegget som et helvete.

Siterer The Cookiemonster:
Er nok ikke det nei. Klart, de er dritsterke, men tenk hvor vanskelig selv små hverdagslige ting blir for dem. De kan jo umulig være spesielt fleksible, for å nevne noe. Ellers tviler jeg litt på hvor attraktivt folk finner slike kropper.


Yeah og som nevnt: at de mest sannsynlig får makspuls av å knyte skolissene. Eller å gå opp en trapp. Sikkert deilig det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
På senteret her, hører man det nesten like godt overalt.


Her er det litt variabelt, som du sikkert skjønte. Greit sånn.

Siterer Glorfindel:
Dog pleier jeg å forsøke å trene de tidene musikken er på. Det er stort sett utover ettermiddagen og kvelden de skrur opp anlegget som et helvete.


Jeg pleier å trene på kvelden selv, ettersom jeg sjelden har mulighet tidlig på dagen, og ikke gidder å trene rett etter skolen.

Siterer Glorfindel:
Yeah og som nevnt: at de mest sannsynlig får makspuls av å knyte skolissene.


Du tror virkelig at de er fingenemme nok til å knyte lissene sine, og fleksible nok til å i det hele tatt nå ned til skoa mens de har de på seg?

Siterer Glorfindel:
Eller å gå opp en trapp. Sikkert deilig det.


Digg. Og tenk så mye de belaster leddene sine med tyngden sin. Damn.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg pleier å trene på kvelden selv, ettersom jeg sjelden har mulighet tidlig på dagen, og ikke gidder å trene rett etter skolen.


Det skulle naturligvis stått "trene de tidene musikken ikke er på." Har jeg muligheten, trener jeg tidlig. Dårlig med energi, men samtidig greit å være tidlig ferdig. Lite folk og.

Siterer The Cookiemonster:
Du tror virkelig at de er fingenemme nok til å knyte lissene sine, og fleksible nok til å i det hele tatt nå ned til skoa mens de har de på seg?


Nei, det har vel helt sikkert egne personer som gjør alt fra å knyte sko til å skifte underbuksene deres.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det skulle naturligvis stått "trene de tidene musikken ikke er på." Har jeg muligheten, trener jeg tidlig. Dårlig med energi, men samtidig greit å være tidlig ferdig. Lite folk og.


Regnet med at det var det du mente. Altså, jeg hadde sikkert trent tidligere hvis jeg hadde hatt muligheten til det jeg også. Har hendt at jeg har trent i en og annen fritime, men har ikke så alt for mange av de. I helgene er jeg flink til å sove lenge, ettersom jeg både pleier å være litt sliten etter en uke med skole og ikke alltid så mye søvn, i tillegg til at jeg er flink til å snu døgnet. Er egentlig noe jeg bør jobbe med.

Siterer Glorfindel:
Nei, det har vel helt sikkert egne personer som gjør alt fra å knyte sko til å skifte underbuksene deres.


Må nesten det, kan jo ikke risikere hjertestans daglig heller. Verste er jo at sånne ikke akkurat kan løpe eller jogge for å bygge opp en utholdenhet heller, det ville jo drept samtlige ledd de har i beina.

Snakker om det med ledd og sånt, jeg har virkelig sluppet billig unna på morsiden av familien min når det kommer til det. Både moren, broren og kusinen min har fått et eller annen revmatiker-greier som gjør at de har masse problemer med ledd og slikt. Akkurat det har jeg sluppet unna, heldigvis.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Adressa har skrevet om en seks unge folk som har blitt sendt på sykehus etter akutt overtrening. Muskelfibrene har rett og slett sprengtes og sendt muskelstoffer ut i blodet som har ført til nyresvikt. Alle er unge og kommer fra crossfit-miljøet ... Dette sier noe om treningen deres?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Adressa har skrevet om en seks unge folk som har blitt sendt på sykehus etter akutt overtrening. Muskelfibrene har rett og slett sprengtes og sendt muskelstoffer ut i blodet som har ført til nyresvikt. Alle er unge og kommer fra crossfit-miljøet ... Dette sier noe om treningen deres?


Crossfit har et sketchy rykte av en grunn. Intensiteten er grusomt høy, og det er der problemet ligger. Mens man i vanlig styrketrening vil ta seg pauser mellom sett og øvelser for å la musklene få puste litt, så tar man ikke det i crossfit. Da blir det fort til at det før eller siden går til helvete.

Vanligvis så skiller man jo mellom styrketrening og utholdenhetstrening, men Crossfit forsøker å gjøre begge samtidig. Og så slenger de turnøvelser inn i miksen i tillegg. Kan man få fremgang av det? Naturligvis. Kan det fungere for enkelte? Naturligvis. Risikoen er derimot mye høyere enn med vanlig styrketrening (og utholdenhetstrening) (som selvfølgelig kan gå galt det også, for all del).

Like, hvis man anser det jeg skrev opp over med fem-seks treningsøkter på en uke som mye, så har man ikke sett crossfit. Der skal alt inn i en økt. Ikke rart at de kjører seg selv ned i bakken.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer remote:
Adressa har skrevet om en seks unge folk som har blitt sendt på sykehus etter akutt overtrening. Muskelfibrene har rett og slett sprengtes og sendt muskelstoffer ut i blodet som har ført til nyresvikt. Alle er unge og kommer fra crossfit-miljøet ... Dette sier noe om treningen deres?


Ja, de er glupe disse crossfitutøverne. Nå har flere kjente forskere og utøvere, gått ut og advart mot den nevne muskelcelleødeleggelsen (Rabdomyolyse som det så fint heter), men det når visst ikke inn. Lurer egentlig på hva det er de forventer, når målet i øktene deres er å ta 100 pullups, 100 pushups og 100 situps på kortest mulig tid...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Lurer egentlig på hva det er de forventer, når målet i øktene deres er å ta 100 pullups, 100 pushups og 100 situps på kortest mulig tid...


Unlimited power? The great muscle purge?

Vi hadde faktisk crossfit i en gymtime for en stund tilbake. Slitsomme greier. Dog ikke med vekter i det tilfellet. Dog, i det jeg hadde hoppet opp og ned på en boks som var en meter høy 25 ganger på dritkort tid så begynte jeg å lure på hva faen jeg skulle tjene på det, når jeg skulle løpe rett videre for å hoppe tau, ta hangups, kaste en medisinball og leke supermann før jeg skulle hoppe på den fordømte driten flere ganger uten en eneste pause. Virket dødfødt.

Og det var det nok, for jeg tviler på at jeg tjente stort på den timen, for jeg var for sliten til å trene som et normalt menneske etterpå, slik jeg egentlig planla å gjøre.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Nei dette var en bra treningsøkt. Når jeg dukket opp på treningsstudioet var det først og fremst nesten ingen der (hele to stykker), og de spilte faktisk noe annet enn bare masete listepop (de spilte Black Skinhead av Kanye, som er grei nok, selv om det ikke er hans beste).

Økta gikk også bra. Endte med pers i chins (12, fra økning med 2) og bicepscurls (30 kg, økning med 5 kg), og jeg forsøkte meg også på skullcrushers for andre gang i mitt liv, denne gangen med mye bedre hell enn forrige gang.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Dagens "treningsøkt" besto av 90 + 3-4 minutter med blodslit, to misbrukte sjanser, nedklipping innenfor 16 meteren og matchvinner i det 90. minutt. Helt grei "økt".
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Dagens "treningsøkt" besto av 90 + 3-4 minutter med blodslit, to misbrukte sjanser, nedklipping innenfor 16 meteren og matchvinner i det 90. minutt. Helt grei "økt".


Hah, nice.

Min treningsøkt bestod av..ingenting. Tok meg treningsfri i dag, etter at jeg kjente at ting ikke funket helt under gårsdagens økt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Og det var det nok, for jeg tviler på at jeg tjente stort på den timen, for jeg var for sliten til å trene som et normalt menneske etterpå, slik jeg egentlig planla å gjøre.


Ja, nettopp. Hvis man trener hardt hele tiden, kan man ikke trene ofte og til slutt blir man utbrent om man fortsatt holder på. Var på foredrag med Eldar Rønning og de gutta trener 80 prosent i intensitetssone 1. Lurer på hvordan det hadde blitt tatt imot av crossfitterne. Likevel vedder jeg på at de samtidig trener mye hardere enn dem.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, nettopp. Hvis man trener hardt hele tiden, kan man ikke trene ofte og til slutt blir man utbrent om man fortsatt holder på.


Nettopp. Det nytter ikke, rett og slett. Er jo en grunn til at vanlig styrketrening har pauser mellom settene og øvelsene. Hvor lang pause man trenger er litt vanskelig å vite nøyaktig, for det avhenger jo av hva den enkelte trenger der og da. Noen ganger trenger man tre minutter, andre ganger trenger man seks-sju minutter. Uansett så er 0 minutter pause alt for lite, uansett hvem man er.

Siterer remote:
Var på foredrag med Eldar Rønning og de gutta trener 80 prosent i intensitetssone 1. Lurer på hvordan det hadde blitt tatt imot av crossfitterne. Likevel vedder jeg på at de samtidig trener mye hardere enn dem.


Jøss. Kan tenke meg at den tankegangen hadde blitt hudflettet og utskjelt, haha.

Jeg trente ironisk nok tre ganger i går da. En brystøkt på en time på morgenen før skolen (fikk ikke sove, så tenkte bare "what the heck" og dro på trening rundt 07:00), samt to gymtimer på skolen. Gymtimene på skolen var derimot ikke så veldig intense, så det gikk greit nok.

Kjenner derimot at jeg har småvondt i beinet i dag, men det tror jeg ikke har noe med at jeg trente bryst på morgenen. Har nok heller pådratt meg en liten smell av ett eller annet slag.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Nettopp. Det nytter ikke, rett og slett. Er jo en grunn til at vanlig styrketrening har pauser mellom settene og øvelsene. Hvor lang pause man trenger er litt vanskelig å vite nøyaktig, for det avhenger jo av hva den enkelte trenger der og da. Noen ganger trenger man tre minutter, andre ganger trenger man seks-sju minutter. Uansett så er 0 minutter pause alt for lite, uansett hvem man er.


Ja, det stemmer nok. Det eneste jeg kan se for meg slik hardtrening er godt for, er i en kort periode når man skal toppe formen. Aldri ellers, egentlig.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg trente ironisk nok tre ganger i går da. En brystøkt på en time på morgenen før skolen (fikk ikke sove, så tenkte bare "what the heck" og dro på trening rundt 07:00), samt to gymtimer på skolen. Gymtimene på skolen var derimot ikke så veldig intense, så det gikk greit nok.


Ikke noe galt i å trene så mye hvis man kjenner at det går greit.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, det stemmer nok. Det eneste jeg kan se for meg slik hardtrening er godt for, er i en kort periode når man skal toppe formen. Aldri ellers, egentlig.


Ja, men da gjøres den også idrettsspesifikt vil jeg tro, slik at det blir mer fornuftig. For en normal person er det uansett ikke fornuftig å trene like mye som en profesjonell idrettsutøver, da man med diverse andre ting, som jobb, skole og familie ikke vil få tid til å restituere seg like mye som en idrettsutøver gjør.

Siterer remote:
Ikke noe galt i å trene så mye hvis man kjenner at det går greit.


Nei, i tillegg så belastet jeg ikke de samme musklene uansett. Jeg trente bryst på morgenen, mens gymtimene senere var mest småjogging og løping, slik at det gikk greit. Hadde jeg trent bein på morgenen hadde det vært en annen sak.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Ja, men da gjøres den også idrettsspesifikt vil jeg tro, slik at det blir mer fornuftig. For en normal person er det uansett ikke fornuftig å trene like mye som en profesjonell idrettsutøver, da man med diverse andre ting, som jobb, skole og familie ikke vil få tid til å restituere seg like mye som en idrettsutøver gjør.


Idrettsspesifikt, selvsagt. Jeg grinte skikkelig på nesa når jeg hørte ei som sa at hun gjorde hardtreningene i en slik sal på et treningssenter når hun skulle løpe maraton. For øvrig skal det gå an å bli god selv om de har familie og full jobb. Grete Waitz er vel et eksempel på det, sammen med mange andre løpere. Det kommer kanskje an på idretten. Løping er grei sånn sett.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg grinte skikkelig på nesa når jeg hørte ei som sa at hun gjorde hardtreningene i en slik sal på et treningssenter når hun skulle løpe maraton.


Hah. Kan se fornuften med det på vinteren for å holde formen ved like, og ettersom det ikke er så morsomt å løpe rundt på snø og glattføre, men for å toppe formen mot konkurranse virker det svært ulogisk. Da ville jeg heller ha trent styrken i beina på treningsstudio, fremfor å løpe på mølla.

Siterer remote:
For øvrig skal det gå an å bli god selv om de har familie og full jobb


Det går jo, men da må du være sykelig god til å sette en plan, for så å gjennomføre den til punkt og prikke. For en som ikke driver med idrett er det derimot ganske poengløst å holde på med det, for det er neppe spesielt fornuftig over tid. Alle trenger muligheten til å bare slappe av litt fra tid til annen. Selv idrettsutøvere. En maratonløper vil jo f.eks. ha flere løp på sommerstid enn på vinterstid, vil jeg tro. Ei heller blir det like intensivt og like sammenhengende som for f.eks. en fotballspiller på høy nivå, som i praksis bare har "treningsfri" én måned per år. Og selv da er han nesten nødt til å trene litt, for ikke å legge på seg for mye og slik.

Ellers kom jo Aksel Lund Svindal med et bra eksempel tidligere i dag. Han sa så fint at han egentlig liker sommertiden bedre enn vinteren, for på sommeren kan han bare trene, og har ikke like mange forpliktelser. Som han sa, eneste han visste at han skulle gjøre i løpet av dagen var at han skulle trene litt, ellers var det ganske fritt frem. På vinteren ble det så mye reising og slikt at alt ble så hektisk, og han fikk lite frihet. Det er jo også ganske klart at en person som ikke lever i konstant stress, og er avslappet mentalt vil kunne prestere bedre enn en som lever i kaos og stress.

Men tilbake til det med trening for folk flest. For en person som både jobber, har familie, et sosialt liv, og ønsker å trene mye, så blir det ganske vanskelig å få 100% utbytte av treningen. For at treningen skal være effektiv trenger man som kjent restitusjon. Man trenger nok med søvn, avslapping, samt nok og riktig mat. Det er vanskelig å få nok hvile hvis man holder på med noe konstant fra 07:00 til 23:00. Man får kanskje åtte timer søvn, hvis man slokner med en gang lyset slås av, men utenom det blir det dårlig med hvile.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hah. Kan se fornuften med det på vinteren for å holde formen ved like, og ettersom det ikke er så morsomt å løpe rundt på snø og glattføre, men for å toppe formen mot konkurranse virker det svært ulogisk. Da ville jeg heller ha trent styrken i beina på treningsstudio, fremfor å løpe på mølla.


Jeg beskrev det ganske dårlig. Hun løp ikke, men gjorde slike Zumba-greier på et treningsstudio.

Siterer The Cookiemonster:
Men tilbake til det med trening for folk flest. For en person som både jobber, har familie, et sosialt liv, og ønsker å trene mye, så blir det ganske vanskelig å få 100% utbytte av treningen. For at treningen skal være effektiv trenger man som kjent restitusjon. Man trenger nok med søvn, avslapping, samt nok og riktig mat. Det er vanskelig å få nok hvile hvis man holder på med noe konstant fra 07:00 til 23:00. Man får kanskje åtte timer søvn, hvis man slokner med en gang lyset slås av, men utenom det blir det dårlig med hvile.


Eliteutøvere i toppen med en familie har vært elite siden de var unge og stifter familie deretter. For vanlige folk som ikke har trent så mye i ungdommen tror jeg ikke finner noe motivasjon til å begynne å trene på denne måten. Men det viser jo at det går an å få til ganske mye. For å gå tilbake til Grete Waitz og Ingrid Kristiansen. Ingen norske løpere har vært i nærheten av tidene deres selv om topputøverne i dag trener på fulltid og har det som jobb. Det sier litt om prestasjonene deres, og kanskje litt om hvordan de trener i dag. Det samme om flere mannlige utøvere på samme tid som løp Maraton på 2,10. I dag er ingen i nærheten.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg beskrev det ganske dårlig. Hun løp ikke, men gjorde slike Zumba-greier på et treningsstudio.


Hah, da er det bare tullete.

Siterer remote:
Eliteutøvere i toppen med en familie har vært elite siden de var unge og stifter familie deretter.


Nettopp, det blir jo ikke helt det samme. I tillegg har de jo gjerne ikke jobb ved siden av.

Siterer remote:
For vanlige folk som ikke har trent så mye i ungdommen tror jeg ikke finner noe motivasjon til å begynne å trene på denne måten.


Man vet aldri. Uansett ikke å anbefale hvis man har mye å gjøre ved siden av.

Siterer remote:
Men det viser jo at det går an å få til ganske mye. For å gå tilbake til Grete Waitz og Ingrid Kristiansen. Ingen norske løpere har vært i nærheten av tidene deres selv om topputøverne i dag trener på fulltid og har det som jobb. Det sier litt om prestasjonene deres, og kanskje litt om hvordan de trener i dag. Det samme om flere mannlige utøvere på samme tid som løp Maraton på 2,10. I dag er ingen i nærheten.


Imponerende, absolutt. Kanskje litt frekt å spekulere om det, men det er nesten litt mistenkelig også, at ingen er i nærheten av det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!