Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

360 DVD Drives (Samsung-Hitachi-BenQ)


  • LuXe
  • LuXe
Greit, jeg påtar meg å skrive en liten seksjon her om DVD-drives i 360'ene, da dette hjelper folk med loading-problemer i Mass Effect o.l.

Xbox 360 har siden den orginale "problem-release"-versjonen hatt ulike DVD-drives i selve maskinen, og disse drevene har en del ulike feil og egenskaper. Den tideligste Samsung driven slår blant annet ut i Mass Effect, der det viser seg ganske grove loading-problemer med teksturene når du går ut i oppdrag på land eller loader nye områder. Hva dette faktisk er er jeg litt uklar over, men jeg antar det har noe med hastigheten å gjøre.

Det er tre (antar jeg) hoved-drev som har vært i 360'en. Samsung, Hitachi og den nyeste; BenQ. BenQ og Hitachi skal vistnok ikke få loading-problemer i Mass Effect, men rett meg gjerne her.


Nå, hvordan kan du vite hvilken drive som er i din 360? Jo, du må først åpne DVD driven og deretter sammenligne din drive med følgende bilder;

360 Drive Comparison

Toshiba drevet kommer med en HD-DVD enhet, som vises på siden jeg linker til nedenfor. Der kan du og lese mer om disse drevene, og se bildene samlet.

360 Drive Comparison

Du kan visstnok skifte disse drivene selv, og de kan kjøpes over internettsider som eBay og lignende.

Samsung
Hitachi
BenQ
  • 0
interesant. har NR.2 Hitachi.
har den BenQ nettopp kommet ut?

BTW: de 3 linkene funker ikke. står bare forbidden
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer Master_bandit:
har den BenQ nettopp kommet ut?

Det antar jeg, siden artikkelen som fikk meg til å ta initiativet til dette kom ganske nylig, og omtalte BenQ som et drev som visstnok skulle være mye stillere enn Hitachi drevet.

Opplever du textur-buggene i Mass Effect med Hitachi drevet Master-bandit?
  • 0
Siterer LuXe:
Opplever du textur-buggene i Mass Effect med Hitachi drevet Master-bandit?


hva mener du? det hender da at det tar noen sekunder for at teksturene komme opp ja, men det er vell spillet eller?

Lagt til 2008-02-04 13:06:
Spillet loader en god del og, og spillet stopper også veldig mye i store kampscener. F**n, har to spørsmål her.

1. Hvor mye koster BenQ?

2. Mister jeg alt som heter for garanti hvis jeg skifter?
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
http://www.engadget.com/2007/02/06/xbox-360-finally-quiets-dow
n-with-brand-new-internal-dvd-drive/


Her er artikkelen om BenQ. Les den for info om BenQ.

BenQ gjør slik at xboxen ikke låter som en støvsuger. Kan ikke si noe om pris og swapping, men antar at dette voider garanti. Ville hørt med MS om mulig.
  • 0
Egentlig litt gammelt nytt, men kjekt for den som vil ha Xbox 360 med driven som har best egenskaper
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Gikk ikke an å se bildene. Sto bare forbidden.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Er Samsungen den første?
  • 0
De tre første bildene virket ikke her heller.
Flere bilder:
http://www.xboxversions.com/images/360drives.jpg

http://microsoft.blognewschannel.com/wp-content/uploads/2007/02
/xbox-360-dvd-drive.jpg


http://www.biline.ca/X-Box/360/allthreedvdsf360.jpg

Hitachi-LG skal vist lage mest lyd etterfulgt av Toshiba-Samsung deretter den nyeste BenQ driven som lager minst lyd
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer The Heretic:
De tre første bildene virket ikke her heller.

De er på linken nedenfor, men skal fikse det.
  • 0
Er det positivt eller negativt å ha Hitachi?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer Filimonki:
Er det positivt eller negativt å ha Hitachi?

Du skal visstnok unngå loading-problemer, men vil fortsatt han mye støy ulikt de nyeste. (BenQ)
  • 0
Hey, LuXe, hva mener du med loading problemer?
at loadinger i spill henger opp? eller at det tar lengere tid å loade?

jeg har et problem at xbox'en bråker noe inni H***** (av og til) når jeg putter inn et spill, og det gjør sånn at spillet hakker. Venter jeg i ca. 10 min så stopper det
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer Master_bandit:
Hey, LuXe, hva mener du med loading problemer?
at loadinger i spill henger opp? eller at det tar lengere tid å loade?

Det er i Mass Effect, der du vil se at texturene bruker litt tid på å loade når du tar frem characters på squad-screen eller når du ankommer en ny verden.
  • 0
  • JOOP
  • JOOP
Man merker det egentlig i flere spill. Feks i cut scenes eller lignende!
Chillbill
  • 0
  • Trym
  • Trym
Hastverk er lastverk...
Upassende.
  • 0
Siterer NorwayBM:
Hastverk er lastverk...

Tenkte du ville skrive noe sånn med en gang jeg så at du skrev på denne tråden... At du ikke har gitt deg med din plagiering av MS enda. Føler du deg som et berde menneske etter å ha skrevet slik eller noe?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!