Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


  • gnyg
  • gnyg
Siterer kokiri:
Middle Earth: Shadow of Mordor.

Et velpolert lisensspill satt i Tolkien universet. Gameplay er ganske smooth, men Story'n er veldig forhastet. Det er også en smule for kort med tanke på hvilken type spill det er her. (17 timer for 100% completion)

7.5/10


Viss det er så kort så kan man fint vente mye lenger ja.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ble nettopp ferdig med Metal Gear Solid! Fantastisk opplevelse. Vet ikke om jeg likte det like godt som nr. 3 men det kan være fordi jeg ikke spilte det når det var helt nytt. En ting er det ikke tvil om ihvetfall, og det er at det er det beste spillet på PS1! 8,5/10
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Ble nettopp ferdig med Metal Gear Solid! Fantastisk opplevelse. Vet ikke om jeg likte det like godt som nr. 3 men det kan være fordi jeg ikke spilte det når det var helt nytt. En ting er det ikke tvil om ihvetfall, og det er at det er det beste spillet på PS1! 8,5/10


#Approved!

(Except its 10/10 though).
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Victorfinne:
Ble nettopp ferdig med Metal Gear Solid! Fantastisk opplevelse. Vet ikke om jeg likte det like godt som nr. 3 men det kan være fordi jeg ikke spilte det når det var helt nytt. En ting er det ikke tvil om ihvetfall, og det er at det er det beste spillet på PS1! 8,5/10



Se her skal du få 1,5 poeng av meg*, ser ut som du mangler litt.


Men alvor, hvis du ikke har prøvd det, så må du få tak i MGS1 remaken på Gamecube! Det er helt klart den beste måten å gå gjennom spillet på.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer kokiri:
Se her skal du få 1,5 poeng av meg*, ser ut som du mangler litt.


Tror egentlig bare det er jeg som spiller det alt for sent. Spille et PS1 spill i 2014 liksom. Jeg likte spillet veldig godt. Listen min ser sånn ut av spillene jeg har spilt i serien:

3. Metal Gear Solid
2. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
1. Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Altså er Snake Eater favoritten.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Shadow of Mordor:

En av årets største overraskelser. Utrolig moro spill med et nemesis-system som får verdenen mye mer dynamisk og interessant. Dessverre er egentlig alt annet copy and paste gameplay-messig, så kan nesten ikke applaudere den for noe der. Storyen er kul, men slutten var aaaaltfor rushed og jeg satt igjen med en ganske skuffet følelse etter å ha slått mørkets herre selv. Ellers et godt spill man kose seg med i 17+ timer.

7/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Shadow of Mordor:

En av årets største overraskelser. Utrolig moro spill med et nemesis-system som får verdenen mye mer dynamisk og interessant. Dessverre er egentlig alt annet copy and paste gameplay-messig, så kan nesten ikke applaudere den for noe der. Storyen er kul, men slutten var aaaaltfor rushed og jeg satt igjen med en ganske skuffet følelse etter å ha slått mørkets herre selv. Ellers et godt spill man kose seg med i 17+ timer.

7/10


This.
The D' is silent.
  • 0
Metro Redux 2033, ganske så bra!
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Cave Story (3DS) , helt fantastisk
Tror jeg skal kjøpe Wii og PC-versjonene også.
  • 0
Middle Earth: Shadow of Mordor

Etter drøyt 30 timer, og et sted mellom 50-60% completion, så er storyen gjennomført. Og for meg, så er dette per nå og ut i fra hva jeg har spilt i år, GOTY. Greit nok at en del av dette er hentet fra andre spill, men det sitter som et skudd og gjør hele gjennomspillingen verdt det. Men den virkelig store stjerna i spillet er Nemesis systemet. Aldri før har jeg hatt det så gøy med å la fienden vinne for å bli sterkere, for så å faile når jeg prøver å drepe han senere. Noe som bare gjør han enda sterkere. Noe som gjorde en verden som kunne til tider virke litt "død" og enkel til et levende sted for maktkampen spilte seg uansett hvor en dro.

Men alt er ikke like bra. Og kanskje det som ødelegger aller mest i forhold til å gi spillet en 10/10 for min del, er slutten. For slutten er rusha til 1000, noe som ødelegger mye av det en har ventet på. Og når de siste boss-figthene er til å le av, så sank gleden noe ekstremt på slutten når spillet var ferdig.

Alt i alt, så er Middle Earth: Shadow of Mordor et solid spill som en hver Ringenes Herre entusiast vil like. Så jeg ser i alle fall frem til å fortsette å utforske Nemesis-systemet videre for å se nøyaktig hvor mye jeg kan utnytte alt sammen for å skaffe den ultimate Orke-hær eller kjøre alle sammen til helvete uten at de vet hva som skjer.

9/10
  • 0
Siterer ElGamer:
Etter drøyt 30 timer, og et sted mellom 50-60% completion, så er storyen gjennomført


Hva i helvete har du brukt tiden din på??? Hahah

Sleeping Dogs: Definitive Edition

Hadde ikke spilt Sleeping Dogs før så tenkte dette kunne være saker. Og det er det til en viss grad. Storyen er klassisk, asiatisk undercover cop-story som i Infernal Affairs og i Woos filmer. Den fanget den stemningen perfekt og jeg koste meg mye med det aspektet ved storyen. Karakterene og cutscenene er utført med briljanse; både stemmeskuespill og regi er top-notch. Men dessverre er gameplayet utrolig ensidig til tider. Hong-Kong er en by som ber deg om å utforske den, men fristelsen er der ikke. Alle side-aktivitetene er repetive og lykke til med å samle alle shrinesene uten å kjede deg i hjel. Slåssingen funker fett, men det endte mer opp som en buttonmasher med lite finesse. Skytingen var underholdende nok med slow-mo Hard Boiled-style, og biljaktene var utrolig kule til tider. Slutten var så-så, men oppdragene som ledet opp til finalen var virkelig gode. En ting jeg virkelig hatet var den cop-scoren som trakasserte meg bare jeg kom borti en annen bil under et oppdrag men å gunne ned en haug folk er rettferdiggjort i politiets øyne, hvor er vi? I Ferguson? Uansett, en kul opplevelse, men ingenting å hoppe i taket for.

6/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Hva i helvete har du brukt tiden din på??? Hahah


Hehe, vel. De første 20 timene brukte jeg mest på orkeslakt og leke med/teste ut nemesis systemet. Noe som tilsa at jeg plutselig hadde en hel haug med kapteiner makset ut i power-nivå. Noe som gjorde det til tider vanskelig å komme seg videre, siden de ofte jobbet i lag. Ellers har jeg brukt mye tid på å sette orker mot orker og lage store slag for å underholde meg. Det har jeg brukt mye tid på.
  • 0
The Walking Dead: Season 2:

Litt sen med denne siden jeg gikk glipp av de to siste episodene siden jeg skaffet Ps4. Men jeg børsta støvet av PS3en og gikk gjennom de to siste, og goddamn det var en opplevelse. Episode 3 og 4 var det litt lite substans i, men jeg så på det hele som en massiv build-up til siste episoden som leverte så mye i de grader. Siste episoden var så full av utrolig vanskelige valg og massiv karakterutvikling. Scenen der de sitter rundt bålet og prater var bare ren glede, og finalen var intens. En scene i finalen er et flashback der tårene presset på (de som har spilt det vet hva jeg prater om) En solid sesong, men ikke i nærheten av første. Håper telltale dropper alt Borderlands- og Game of Thrones-tullet sitt og får ræva i gir med sesong 3 av dette og sesong 2 av Wolf Among Us.

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Trine 2 coop!
Har spilt Trine 1 og disse spillene er jo bare helt nydelige.
Spilte gjennom Trine 2 sammen med en kamerat, og det var fantastisk moro! Veldig annerledes coop enn hva jeg er vant til. (Borderlands 2, Left 4 Dead 2, Killing Floor, Warface etc)
Vurderer å spille igjennom Trine 1 med coop også
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
The Evil Within

Denne har jeg ventet lenge på, og den var verd hvert sekund av ventetiden. Det er et skikkelig survival horror spill av det sjeldne slaget, og strekker seg godt tilbake til røttene av sjangeren. Det er ikke noe typisk kort story-mode som det er meningen man skal spille i gjennom tjue ganger for å få noe ut av spillet. Det er utfordrende og langt, og presser deg til å rasjonere ressurser så godt du kan. Man må alltid planlegge fremover, uansett hvor tøff den nærmeste utfordringen ser ut.

Spillet blander godt nye og klassiske gameplay-elementer fra survival horror sjangeren. Universet spillet tar deg med inn i er akkurat slik jeg liker det, grafikken er vel over god nok og historien er merkverdig nok. Det eneste jeg bekymrer meg for, er hvor mye innhold de har "fjernet" eller holdt utenfor for å lage DLC senere.

Skulle jeg sagt alt jeg ville om dette spillet, bør jeg heller skrive en anmeldelse. Jeg runder heller av med å si at jeg anbefaler denne tittelen på det høyeste.

9/10

Watch Dogs

Lånte spillet av en kompis, og forventet et forferdelig kjedelig og teit spill. Det var ikke så gale som jeg trodde, men allikvel ikke verd pengene for min del. Som et åpen verden spill er det helt greit. Det tilføyer lite nytt til sjangeren, og er egentlig ganske forglemmelig. Hadde ikke Ubisoft sprøytet ut så mye forhåndsskrøyt for det, hadde jeg kanskje hatt en litt annen holdning, men allikvel er ikke dette noen merkverdig tittel.

7/10
  • 0
Rayman Origins

For en vanskelighetsgrad. Ble veldig frustrerende for min del. Spillet har sjarm og humor, grafikken og musikken er super, men gameplayet krever stor presisjon og mye tålmodighet.
  • 0
Siterer Superdaniel:
Rayman Origins

For en vanskelighetsgrad. Ble veldig frustrerende for min del. Spillet har sjarm og humor, grafikken og musikken er super, men gameplayet krever stor presisjon og mye tålmodighet.


Bare å gå løs på platinum trofeet. Det er kjekt det
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Fullførte endelig Dragon Age II så nå venter jeg bare på at Inquisition skal dumpe ned i postkassa i November.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Superdaniel:
Rayman Origins

For en vanskelighetsgrad. Ble veldig frustrerende for min del. Spillet har sjarm og humor, grafikken og musikken er super, men gameplayet krever stor presisjon og mye tålmodighet.

Så ille er det vel ikke. Det er jo checkpoints overalt

Siterer Glorfindel:
Bare å gå løs på platinum trofeet. Det er kjekt det

Fun fact, Rayman Origins er det eneste spillet jeg har platinum i.
  • 0
Evil within og shadow of mordor. Jeg synes begge spillene var svært gode spill. 8/10 på begge.
  • 0
Siterer Superdaniel:
Rayman Origins

For en vanskelighetsgrad. Ble veldig frustrerende for min del. Spillet har sjarm og humor, grafikken og musikken er super, men gameplayet krever stor presisjon og mye tålmodighet.


What. Spillet her er jo gørrlett! T.o.m den hemmelige verdenen er gørrlett! Skaff deg legends a gett.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Jurginator:
Så ille er det vel ikke. Det er jo checkpoints overalt


Ja, men det gjør det ikke enklere, bare mer tolererbart.

Siterer Finalfantasyfrelst:
T.o.m den hemmelige verdenen er gørrlett


Du kødder nå? Du brukte vel en del forsøk på den? Ellers er du veldig vant til utfordringer.
  • 0
Call of Duty: Advanced Warfare

Hadde håpet for at dette skulle være spillet i serien som "reddet" det Call of Duty en gang var. Ikke helt der enda. Storyen er faktisk den beste siden Black Ops (som er den beste etter min mening) og det er så utrolig mange fantastiske øyeblikk her som får resten av kampanjen på 6+ timer til å virke som filler mellom disse punktene. Storyen har sine små twister her og der som man ser komme en mil i forveien. Spoiler:Kevin Spacey som skurk er awesome, men følte ikke at han var noe annet enn en grådig businessmann. Vet ikke om Sledgehammer Games prøvde å vri inn et slags samfunnskritisk punkt på hvor langt det kan gå med private bedrifter som blir litt for grådige. Troy Baker ( <3 ) er hovedpersonen, noe man kan se i cutscenene som ser helt fantastiske ut ihvertfall på PS4! Karakterene er utrolig detaljrike og grafikken generelt føles ut som den har fått en finfin overhaling. En mye bedre next-gen port enn Ghosts. Variasjon blir innført i at man gjør visse utfordringer i singelplayer for å få poeng til å oppgradere exoen sin, som fungerer til en viss grad men når det kun er fire forskjellige utfordringer er det litt tynt. Hatet og at spillet valgte hvilke exoer du skulle ha med hver sine spesifikasjoner før et oppdrag for deg. Jeg hatet å måtte bruke en ubrukelig funksjon som gjorde at fiender nærme deg ble forstyrret av en sonisk lyd.

Multiplayeren håndterer jeg ikke. Alle taktikkene jeg brukte før da jeg var en solid spiller i de tidligere cod må jeg bare skrape. Når folk flyr overalt blir man flanka fra høyre og venstre konstant. Virkelig grusomt. Er i level 22 og får bare prøve meg mer fremover! Til nå vil jeg gi spillet en god:

6,5/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Multiplayeren håndterer jeg ikke. Alle taktikkene jeg brukte før da jeg var en solid spiller i de tidligere cod må jeg bare skrape. Når folk flyr overalt blir man flanka fra høyre og venstre konstant. Virkelig grusomt. Er i level 22 og får bare prøve meg mer fremover! Til nå vil jeg gi spillet en god:


Jeg liker at de har tilført spillet noe annet enn det samme gamle som har gått på autopilot i flere år nå og både exojump, exoslide og exododge gir kampene en sårt trengt forandring. Men jeg kan også si meg enig i at kampene kan bli i overkant kaotiske nå, og å campe er nærmest umulig lenger.

(PS: Husk spoilertags).
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!