Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


The Novelist

Et avslappende og til tider rørende indie-spill som handler om en familie som flytter til et hus i løpet av sommerferien. Mannen i huset er forfatter, kona er maler, og de har en sønn. Konseptet går ut på at man spiller et slags spøkelse eller entitet som følger med på familiens tanker og ser på minnene deres. Etter hvert skal man velge mellom en av de tre familiemedlemmenes ønsker, og eventuelt et kompromiss med en av de andre.

Jeg følte at dette kom til å bli noe spesielt i løpet av den første timen, men det blir litt for monotont i lengden. Jeg likte slutten av spillet, som på rørende vis forteller hvordan livene deres fortsetter og hvordan valgene du tok i løpet av spillet påvirket dem. Gameplayet blir mer som å lese en bok enn å spille et spill, selv om det finnes en modus der du kan bli lagt merke til av familien. The Novelist kunne vært mye mer. Historien blir litt for forutsigbar, og følelsene som er innblandet er ikke komplekse nok.

7/10
  • 0
Call of Booty: Advanced Warfare

Kampanjedelen var faktisk mer fornøyelig enn på lenge. Nå har ikke jeg spilt CoD siden Black Ops, så det kan for all del være pausen som gjorde at det føltes mer forfriskende, men de moderne elementene gjør det hele mer interesssant. Jeg savnet kanskje en mer klimatisk avslutning, men generelt sett funket det bra. Den kunstige intelligensen er til tider på bærtur da, med fiender som blir ignorert og løper rett forbi lagkameratene mine.

Multiplayeren er jeg todelt på. Exodraktene gjør det allerede raske gameplayet enda mer raskere og det medfører at folk er overalt hele tiden. Det nytter ikke å spille som en gjorde tidligere, da jeg ble drept mer bakfra enn av direkte konfrontasjoner.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Bayonetta. Wii U

Jeg ble positivt overrasket, tenkte jeg måtte spille gjennom det før jeg begynte på splll nummer 2. Interessant historie. Flotte karakterer. Gameplay som fungerer overraskende godt til å være buttonmashing. Gleder meg til å begynne på spill nummer 2 allerede.
  • 0
Shovel Knight

Vi europeere får spillene sent igjen. Jeg har aldri vært en stor fan av de gamle NES-spillene, men dette var bra saker. Shovel Knight er vanskelig, men aldri i nærheten av f. eks. Mega Man spillene hva gjelder frustrasjon. Lite mer å si om det. Spillet er definitivt et kjærlighetsbrev til fans av old school Castlevania, Mega Man og Ducktales
  • 0
  • Los
  • Los
Alien Isolation


Ble ferdig i går. Jeg likte dette spillet før det var gitt ut, litt fordi jeg før det ble annonsert tenkte for meg selv at et first-person survivalspill horror spill med bare en Alien på en romstasjonen ville vært perfekt for Alien-universet, og så ble tankene mine annonsert! Men jeg likte spillet veldig godt! I de øyeblikkene jeg lå under et bord eller inne i et skap med en Xenomorph like i nærheten var intense, og når jeg endelig så min sjangs til å løpe visere var det alltid like spennende å se om resultatet ble en halepigg gjennom brystet. Oppbygging av stemning og følelsen av å være i Alien universet var perfekt lagt opp. Jeg kan si meg enig i at det på steder var unødvendig padding, og at spillet i noen perioder føltes for langt. Men mot slutten igjen tok det seg opp betraktelig.

8/10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
AC: Unity: 8/10 - Morsomt mens det varer, likte storyen men kort spill.
Halo: CE: 7/10 - Gøy i coop, men fy så repeterende det ble.
Sunset Overdrive: 9.3/10 - Morsomt som faen.
COD: AW: 8.5/10 - Faktisk overraskende bra story.

Next up: Far Cry 4 og GTA V
The D' is silent.
  • 0
Assassin's Creed: Unity

Likte spillet forholdsvis godt, men nå får det være nok for en stund fremover. AC-serien burde legges på hylla for en stund, og heller få et par år mellom hver utgave og da gjennomførte spill som ikke lider av bugs og rush-problemer. For nå er det på tide å dra AC ut av gjørma den har blitt kjørt ned i.

7/10
  • 0
Far Cry 4:

Er i samme klemme som med Shadow of Mordor her.. Kan man prise et spill for å være identisk med andre? Om du basically har spilt Far Cry 3 og Uncharted 2 så er det ingenting nytt her. Gameplay-messig er dette prikk likt med Far Cry 3. Radiotårn og utposter er tilbake med samme oppsett og hele pakka, våpnene er like og oppdragenes forløp er og ganske like med noen moralske valg og acid-trips. Likevel er dette så utrolig moro. 20 timer med gameplay tok det å fullføre greia, og jeg koste meg hvert minutt. Selv om det begynte å bli litt monotont å frigjøre baser så var det helt innafor på et underholdningsnivå. Et sted som halter er narrativet. Storyen er noen ganger ganske anonym og det er ikke før på slutten og et par ganger ila storyen at man blir mint på hvorfor man faktisk er i Kyrat med det første. Spillet slenger noen valg mellom to av frontfigurene i opprørsgruppa der agendaen deres er forskjellig og hver av dem har sine intensjoner om framtiden til Kyrat. Spillet legger godt ut om deres forskjellige syn, men når valgene angår å redde liv etc gir det fint lite mening moralsk sett når man har drept x-antall tusen mennesker rett før. Mesteparten av tiden da jeg skulle velge mellom de to føltes det mer ut mamma og pappa som plagde livskiten ut av meg.

Troy Baker hadde store sko å fylle etter Vaas og Hoyte med sin antagonist: den grusomme diktatoren Pagan Min. Han er helt fantastisk når han faktisk er på skjermen.. Det er altfor lite av han, og det føltes som at utviklerne visste dette og satte på noen radiomeldinger her og der for å holde han relevant. Noe Vaas og Hoyte hadde var interessante henchmen som måtte elimineres før man kunne komme seg til dem. Det har ikke Pagan. De er der så vidt og en kamp og de er døde. Andre NPCer er ganske livløse og ikke i nærheten så underholdende som de i forgjengerne (Buck, tyskeren etc). Protagonisten Ajay er bedre enn Jason, men herregud så irriterende de kommentarene hans til alt er. Han har mer personlighet, men likevel en døll og uinteressant karakter. Det er et par unntak som f.eks den nyfrelste våpen-handleren som er hysterisk og radiotårn-fyren. Sluttkampen mot Pagan var og ganske så antiklimatisk der jeg satt nesten og lo av dens bråe slutt. Wtf, liksom.

FC4 har sine feil men likevel er det kjempemoro å spille og grafikken er ytterst nydelig. Et solid spill fra ende til annen som er pakket med ting å gjøre.

Svak 7/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Far Cry 4:

Sluttkampen mot Pagan var og ganske så antiklimatisk der jeg satt nesten og lo av dens bråe slutt. Wtf, liksom.


Funfact: Du kan runde spillet på 20 min. Dette får du vite åssen i slutten.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Funfact: Du kan runde spillet på 20 min. Dette får du vite åssen i slutten.


Så det online haha. Jævlig bra, egentlig.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Game of Thrones: From Iron to Ice:

Fanger essensen av programmet med en gang ved å dele opp i flere perspektiver og med vanskelige valg etc. Likevel følte jeg opplevelsen var mye mer begrenset enn tidligere Telltale-utgivelser med lite utforskning og ikke altfor spennende valg. Spillet gjorde og en ganske dårlig jobb på å introdusere enkelte karakter der jeg ikke visste hvem som var hvem. Gledelig å se karakterer komme tilbake spilt av de originale skuespillerne. Har dog på følelsen av at denne har mer gjenspillingsverdi siden enkelte utfall følte jeg kunne vært mye mer annerledes. Av en eller annen grunn trodde skaperne at det var en god ide å putte inn fokus som gjør at alt annet rundt blir blurry, hva faen? Animasjonene hang litt etter og dette er ikke et teknisk monster så de lastetidene på PS4en er utilgivelige. En småskuffende start på en lovende serie.

6/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Pokemon Omega Ruby. Et utrolig spill, ikke stort mer å si. God avslutning, utmerket soundtrack, og utrolig mye innhold. Post game content here i come!
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det eneste spillet på ps3 som jeg er ferdig med er watch dogs og watch dogs bad blood x) er snart ferdig med GTA hoved oppdragene , så etter det skal jeg gjøre side oppdragene x3
You are being watched_
  • 0
Assassin's Creed Unity

Tror det var smart å vente til de hadde sluppet den store patchen. Forutenom litt tekstur pop-ins opplevde jeg ingen feil i spillet. Eneste jeg har å klage på er den idiotiske kontrollen som fører Arno hit og dit, men sjelden dit man vil.

Historien ble ganske uinteressant etterhvert (noe jeg har blitt vandt til i disse spillene), og gameplayet er stort sett likt det vi kjenner fra tidligere. Hørte det skulle vært mer utfordrende, men den utfordringen forsvant helt så fort to spesielle skills kom inn i bildet.

Grei underholdning, men ikke stort mer.

6/10
  • 0
Pokemon Omega Ruby

Siterer sonic og link:
Et utrolig spill, ikke stort mer å si. God avslutning, utmerket soundtrack, og utrolig mye innhold


Må sitere SoL på denne. Et utrolig spill!

Sterk 8/10
  • 0
Dead Rising 3

Ålreit med en større verden, men det ble også unødvendig mye frem og tilbake, spesielt i siste del av historien.
Liker at man har betydelig lenger tid til å surre rundt. Rakk å utforske 90% av byen, komme til lvl 50 og så gjøre historien etterpå. Det hadde ikke vært mulig i de forrige spillene.
Plenty med våpen og comboer, men 95% av de forblir ubrukt, fordi man kan finne noen av de beste våpnene i spillet så fort byen er åpen for utforskning, og siden man har tilgang på dem hele tiden, så holder de til spillet er ferdig.
Skippet nesten alt av sideoppdrag, så jeg må nok ta en gjennomspilling til på et senere tidspunkt.

Alt i alt var det fin underholdning. Vet ikke om det er det beste i serien, men det er definitivt bedre på flere punkter enn de andre. Nevneverdig tidsfrister og savesystemet.
Karakter: svak 7/10
  • 0
Forza Horizon 2

Det gøyeste bilspillet eg har spilt på ein stund, overraskende bra. Men ein kan bli irritert noen ganger...

7/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Child of Light
Rett og slett et vakkert eventyr brakt til liv med nydelig musikk og en unik grafikkstil. Noe som er litt urovekkende er at jeg fullførte spillet på rundt 6 og en halv time, mens folk sier at det vanligvis tar 12 timer. Dette skjer ganske ofte, men jeg føler aldri at jeg stresser når jeg spiller. Uansett, Child of Light er en fantastisk spillopplevelse som virkelig anbefales
8/10

Mirror's Edge
Frustrerende når man ikke får det til, fantastisk når man får det til å flyte. Mirror's Edge er en førstepersonsplatformer med parkour som fokus. Historien og combaten er ikke all verden, men hvis du klarer å trikse og komme deg fort fram er det veldig kult. Desverre har jeg ikke tålmodighet til å bli skikkelig god
6/10
  • 0
Far Cry 4

Brukte cirka 30 timer, og storkoste meg. Gjennomgående fantastisk og alltid noe og gjøre - ambisiøst med tanke på setting og mengden med forskjellige oppdrag, men Ubisoft takler det hele på flott vis. Likevel synes jeg protagonisten Ajay var helt latterlig dårlig, og historien var generelt veldig lite interessant. Pagan Min var konge, men fikk for lite tid til å vise seg frem. Grunnen til at jeg gir Far Cry 3 en 10/10 er fordi jeg syntes historien, hovedkarakteren Jason Brody i tillegg til Vaas var gjennomgående briljant, og løftet spillet opp fra "bare" et åpen-verden spill med mye innhold. Utviklingen til Jason var hva som fikk meg til å spille, i Far Cry 4 kunne jeg ikke brydd meg mindre. På den andre siden av balanseskåla har vi verdenen i seg selv, Kyrat, og den er løst på briljant vis. Den er levende, uforutsigbar, og det er alltid noe å gjøre, enten det er å jakte, gjøre aktiviteter, jakte på en seriemorder, besøke Shangri-La, også videre også videre. Fantastisk.

Slutten var patetisk, og sementerte Far Cry 4 som fantastisk fra et underholdningsmessig standpunkt, men særdeles svakt fra et historiemessig perspektiv. Men siden jeg var så utrolig underholdt hele tiden, klarer jeg ikke å trekke spillet så mye i karakter, siden det vet hva det er, og legger fokuset deretter. Likevel lurer jeg på hvordan de klarte å gå fra så bra manus i 3'ern, til et så svakt et her. Vi får se om de klarer å implementere historiestyrken fra 3 og 4 sitt gameplay, til neste spill.

8.5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
GTA V(Xbox One)

Første gangen var bra, denne gangen var bedre. Noe som sikkert skyldes at det ble spilt på Xbox One og ikke en 360. Forbedringene, ikke så store i forhold til historien, men mye annet hjelper spillet stort og håper virkelig på mer påfyll til single-player delen i fremtiden. Så i mellom tiden får de virkelig store pengene begynne å tjenes.

Med tanke på at jeg tidligere ga spillet 10/10, men som jeg etter hvert skulle ha satt ned til 9/10. Så får X1 versjonen en 9,5/10
  • 0
Never Alone

Greit lite spill som underholdt et par timer.
Anbefales for de som vil ha en liten gamerscore boost, for de 1000 poengene er veldig lett å få tak i.
  • 0
Far Cry 4

Var fint å se at gameplayet var nærmest identisk med det i forgjengeren, for det fungerer veldig bra. Skulle dog gjerne hatt litt bedre balanse i vanskelighetsgraden, for mens det meste er forholdsvis enkelt, eller i det minste overkommelig, er det visse punkter som er helt på trynet vanskelig og som hvertfall ikke jeg kom meg gjennom uten å bruke heller feige metoder.
Historien ble stadig mindre interessant å følge med på, så jeg endte opp med å bare fortsette for å låse opp flere ting og steder. For få interessante karakterer og en så for lite til de som hadde et snev av personlighet. Fikk også inntrykk av at good/bad rollene var snudd hele veien. Mulig det var meningen, men det var i så fall merkelig utført.

Uansett, det beste med spillet er for meg å bare røre rundt i verden med bue eller noe og jakte litt eller ta over outposts og lignende. Storyen ble mer som et av mange sideoppdrag jeg egentlig ikke hadde lyst til å gjøre.

8/10
Stort pluss for gameplayet, og minus for trøtt story og merkelig balanse i vanskelighetsgrad.
  • 0
The Last of Us: Remastered

Fremdeles 10/10. Mesterverk. Et av de tre beste spillene jeg har spilt.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Saints Row: Gat out of Hell

Før jeg kjøpte utvidelsen, merket jeg meg at det hadde en achievement for å spille i 20 timer.
Stort sett alle spill som har den typen achievement, ender opp med å ikke ha nok innhold til å fylle de timene.
Jeg hadde ikke spilt 4 timer engang før jeg hadde gjort alle oppdrag og sideaktiviteter, og tatt over 100% av "byen", og jeg tok meg god tid til å utforske innimellom.
Etter 7 timer, hadde jeg samlet over 1000 collectibles, uten å bruke en guide.
Når jeg skrudde av etter drøyt 9 timer, var jeg også ferdig med godt over halvparten av ekstrautfordringene.
Det eneste som står igjen er en haug av utfordringer av typen "drep 150 demoner med det og det våpenet". Noe som er ekstremt kjedelig og tidkrevende som fy.

Så Gat out of Hell kan godt ende opp med å vare i 20 timer, men det er da snakk om 9 timer med underholdning og 11 timer med grinding.
Selv om du jobber med alle disse utfordringene underveis i spillet, så er du ikke i nærheten av å klare alle. Jeg syns f.eks. ikke jeg har gjort annet enn å fly hit og dit, over hele byen, men jeg har fremdeles ikke fløyet halvparten så langt som en av utfordringene krever, og det er ingen annen grunn til å fly mer, for jeg har gjort alt som krever at man flyr.
Saints Row IV har den samme typen utfordringer, men du har en større by og mer å gjøre, så det er lettere å ta det litt og litt mens man gjør andre ting. I GooH, går man tom for andre ting å gjøre før 1/3 av de er gjennomført.
Sånt dreper spillgleden for meg, og er et stort minus.

Spillet i seg selv er egentlig bare en rekke sideaktiviter fra hovedserien, og that's it.
Storyen, hvis man kan kalle den det, er så latterlig kort og innholdsløs at du går glipp av det hele om du blunker for lenge.
Mangelen på all form for customization er noe spesielt. Jeg mener, det har jo vært en av seriens sterkeste sider helt siden begynnelsen, og i GooH kan du plutselig ikke fikse på noenting. Ikke karakterer, ikke våpen, ikke biler. Nok et minus.

Jeg vil si at GooH er underholdende de første 8-9 timene, hvis du liker sideaktivitetene fra tidligere i serien, og å surre rundt på jakt etter collectibles.
Hvis du håper på mer, kan du dog styre glatt unna, for det har virkelig ikke noe annet å by på.

4/10
Jeg ville gitt de første timene 7, men resten trekker veldig ned.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!