Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Child of Light

Enkel historie kombinert med nydelig visuell stil og vanedannende gameplay. Meget bra.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Child of Light

Enkel historie kombinert med nydelig visuell stil og vanedannende gameplay. Meget bra.


Glorfindel likes this.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
The Lord of The Rings: War in The North

Dark Souls 2 NG+
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
MGS Ground Zeroes
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Det har blitt en del tid siden sist jeg skrev her... Jeg kommer i hvert fall på et par i farten:

Far Cry 4 (PS4)

Wolfenstein: The New Order (PS4)
  • 0
Outlast og Outlast: Whistleblower

Så store deler av en Outlast let's play når spillet kom, så det ødela nok opplevelsen en del.
Stemningen er der, men det fungerer ikke på samme måte som det antakelig ville gjort om jeg opplevde det for første gang. Noe jeg baserer på min yngre søsters reaksjoner underveis i spillet (gud veit hvorfor hun ville se på).

Whistleblower er så og si mer av det samme, så selv om jeg ikke hadde sett den delen før, ble det bare til at jeg skvatt et par ganger og det var det. En av spillets mer nasty scener mistet også litt av effekten, fordi vi har blitt servert lignende og mer til via film og internett i mange år. Mer forstyrrende enn den faktiske scenen, var det altså at jeg ikke reagerte på det.

Jeg vil dog si at de er et friskt pust i sjangeren, ser frem til oppfølgeren og skal passe på at jeg styrer unna alt av info og let's plays.
  • 0
Never Alone

En fin liten fortelling. Det passer sikkert ypperlig å spille i gjennom med dama.
  • 0
The Crew - Xbox One

Det var litt bra, mye å utforske. Detaljert, mye valgmuligheter, god holdbarhet. Men det er noen ganger irriterende og ikke fult så bra som eg håpte.

7.5/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Life Is Strange - Episode 1

Bortkastet potensial deluxe.. Selve kraften som blir introdusert er kul nok, men i første episode får man ikke brukt den i nærheten så kreativt som man vil der mange av "puzzelsene" føles direkte lazy. Lazy er og stikkordet her ettersom det hele er skrevet så utrolig dølt og latterlig at man ikke kan motstå å si "hva faen?" opptil flere ganger. Konflikter blir introduserte uten noen form for mening eller sammenheng og karakterene er så dølle der dialogen er direkte pinlig fra ende til annen. Og lip-syncinga... HAHAHAH! Trodde de virkelig at de kunne komme seg unna med det der? Det er så distraherende i scener der det skal være noe seriøst som skjer at man egentlig synes det hele er mer hysterisk enn noe annet. Glad jeg kun kjøpte den første episoden og ikke hele sesongen (som jeg idiotisk nok gjorde med Game of Thrones..). Hvis dette ikke tar seg opp dropper jeg det. Potensialet er der og slutten banet vei for en god opplevelse.

4/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Resistance Burning Skies

Ikke et av de peneste spillene på konsollen, men de gjorde en god jobb med å overføre Resistance-universet til Vita. Våpnene føles like bra som i de andre spillene og det er kult med en skikkelig FPS on the go. Har hørt Killzone Mercenary er mye bedre, men det er ikke en spillserie jeg har fulgt slik som Resistance.

Burning Skies har også en veldig enkel platinum =D
Long live the Vita!
  • 0
Jeg på en annen side synes Game of Thrones - Episode 2 var mye bedre enn forrige episode. Her får man skikkelig ordentlige valg, nye gameplaymuligheter og et mye mer interessant handlingsforløp. Slutten ga meg og gåsehud.. Rooster Bolton, I'm coming for you!

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Life is Strange - Episode 1. Ikke så verst,håper tempoet tar seg opp i de neste episodene.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
GTA V (PS4) etter rundt 40 timer.

Er ikke vits i å si noe, alt har blitt sagt.

10/10, det er fascinerende hvor jævla dyktige Rockstar er.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Order: 1886

Jeg kunne virkelig ikke tro mine egne øyne da jeg så GR ga denne en 9. En 9?! Hvordan kan man gi en 9'er til en sen tech-demo? Fordi det er det dette er. Først og fremst er spillet ytterst nydelig visuelt og astetisk. Alt er top-notch på det tekniske nivået der karakterene ser helt fantastiske ut og lip-syncingen var bare herlig. Måten og cutscenene er regissert på får spillet til å få den "cinematiske følelsen" som utviklerne har preika om siden E3 for to år sia. Men.. Men! Når spillet ditt er så syltynt både gameplaymessig og storymessig blir ikke fullpris for noe så monotont og døllt rettferdiggjort uansett om grafikken er noe av det beste. Banene er lineære, repeterende og kjedelige. Banene blir og dratt ut der en enkel, liten port noen lett kunne klatret over blir en unnskyldning for at karakterene må gå rundt der et hav av fiender venter på oss og det hele blir strukket ut med en halv time. Vet dere hvilket spill jeg spilte sist som hadde en så fattig banestruktur? RIDE TO HELL! Jeg runna dette på fem timer, alt i èn sitting. Det er ingenting som vil at du skal gå tilbake, spesielt ikke for trophy-hunteren som lett kan samle alle sammen på èn gjennomspilling om du går inn for det (det er ingen trophy for å runne det på en bestemt vanskelighetsgrad FYI).

Settingen er bare så latterlig. Den er fet, men spillet tar seg selv så latterlig seriøst at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å le når en ung Nikola Tesla (?) drar frem en massiv strøm-gunner. Våpnene er kule og til tider kreative, men de er for det meste standard affære der 1800-tallet blir fuela opp med maskingeværer, granatkastere, treløpshagler, bazookaer, semi-automatiske rifler og pistoler! YIIIIIHA! En enkel radio (haha) holder kommunikasjonen mellom alle selv på undergrunnsbanen. Det klarer ikke mobilen min en gang!

Karakterene er fattige, proppa med klisjèer og dårlig konkludert med en slutt som er så krekende og down-right skamfull at jeg skrek mot skjermen. Siste bossfight er bare QTE og prikk lik en boss man hadde slåss mot tidligere.. NEI! NEI! Slik latskap skal faen meg ikke belønnes med en 9'er! Aporopos QTEs.. Fy faen. Har aldri hamra X så mange ganger i hele mitt liv.. Latskap, rett og slett. Om dette er Sonys flaggskip så ligger de dårlig an.

4/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • HeXy
  • HeXy
Battlefield 4 Solo Campaign.. DICE er en skam for historie og solo game play for å si. fikk BF4 av Sirthomas så jeg spilte igjenom. og ble ikke imponert over hvor mange bugs og uferdige landskap jeg fant.

Og det skal jo være så kult med masse explosjoner osv.. men det ble litt i over kant mye for hva jeg syns var spenende. Spillet er vert å spille igjenom for den enkle gleden av å skye folk i hode og se 100 poeng + 25 headshot..
- - - - - - - - - - - - - - Insanity. It's what makes an Artist Unique- - - - - - - - - - - - - - -
  • 0
Ni No Kuni

Et japansk rollespill som føles veldig fresht både i grafikk og gameplay. Studio Ghibli har hjulpet til med animasjoner og cutscenes, noe som er viser seg tydelig. Jeg er en stor Ghibli-fan og Ni No Kuni fanger det som gjør filmene spesielle. Kampsystemet er morsomt og krevende. Det kan bli beskrevet som en mix mellom Pokemon og Tales-serien.

Du som spiller blir på mange måter behandlet som en idiot av spillet, men det er det eneste negative jeg finner. Det er også en haug av tutorials på starten, noe som er ganske forståelig siden det er mye man må lære. Alt i alt et ambisiøst, vakkert og hjertevarmende spill.
  • 0
Tok meg tid til å fullføre Shovel Knight på 3DS i dag. Flott grafikk, tighte kontrollere og et helt fantastisk bra lydspor. Anbefalest.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Fullførte endelig Metal Gear Solid 1, og har med det fullført alle hovedspillene i Metal Gear Solid-serien. Det har holdt seg veldig godt til å være nesten 20 år gammelt. Storyen er meget spennende, godt stemmeskuespill og kule bosskamper. Eneste negative jeg har å si er at kontrollen er meget knotete, spesielt i forhold til senere spill i serien. Om jeg skal rangere spillene, så blir rekkefølgen:

Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

Gidder ikke å rangere Ground Zeroes, siden det er en demo/intro.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siste spill jeg fullførte var vel Far Cry 4 og Trials: Fusion på PS4 for en to ukers tid siden.
  • 0
The Order: 1886
Long live the Vita!
  • 0
Rundet FFX.. Går løs på oppfølgeren om ikke så lenge. Mange påstår at dette er enda bedre, så vi får se.

Likte det første ganske godt, men det var skuffende til tider. De unødvendige gåtene, uengasjerende karakterer, en del trege kamper. Ellers fenget historien, selv om den kan sees på som ganske typisk sammenliknet med de andre spillene i serien.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Mange påstår at dette er enda bedre


I'm sorry, what?! Hvem har noen gang sagt at FFX-2 er bedre enn det første?
FFX er høyt på min personlige favorittliste, men FFX-2 er nesten ikke verdt å spille engang.
  • 0
Haha, vel, smak og behag!

Håper X-2 kan by på litt mer interessant karakterutvikling, et friskere kampsystem og flere sideoppdrag og frihet generelt. FFX ble veldig forutsigbart, men koste meg masse med det. Spillet følger en helt klassisk oppskrift som passer meg bra, men jeg følte på en måte at jeg hadde spilt det før. Kan uansett ikke uttale meg om hvilket jeg liker best før jeg har prøvd det selv.

Så vidt jeg har forstått har FFX-2 variasjon i kampmusikken Halleluja!. Måtte tidvis skru ned lyden under kampene i X. Spiller HD-versjonen.
''eh'' - Link
  • 0
Tales from the Borderlands: Episode 2

Hysterisk, men jeg kan ikke tro at jeg ventet i fire måneder på en så kort episode. Gledelig var det uansett å se Handsome Jack og Scooter. Hail to the king, baby.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!