Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Sortering Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?

Cherno
Cherno
Horizon: Zero Dawn

Ble endelig ferdig med det! Med tretti timer på uret har jeg fremdeles plenty med ting å samle før platinumen er i boks.

Er det bra? D'uh ja. Det er bra, ikke fantastisk. Det er mye som kunne vært gjort for å gjøre spillet helt utrolig. Først og fremst er det settingen jeg elsker. Det er kreativt, unikt og utrolig spennende å utforske. Over to dusin forskjellige maskin dinosaurer å sloss mot er plenty med spenning. Mange av dem er ekstremt kreative og når storyen utfolder seg forstår du deres del av jordens nye økosystem. Genialt. Det er epic å gå face-to-face med en massiv maskin man må bruke tid på å ta ned. Noe spillet gjør eksemplarisk er mulighetene for å planlegge og lage en taktikk. Man har tau, snubleminer, feller og forskjellige typer piler man kan pare maskinens svakheter med. For min egen del fikk jeg en såpass kraftig jaktbue at jeg gikk guns blazing nesten hele min gjennomspilling. Det jeg prøver å si er at mulighetene er der for alle spillere. Utenom de flygende maskinene da.. Fuck dem. Alt av combat funker og er hektisk, når du bruker våpnene dine. Når det blir close and personal er nærkampen utrolig sloppy med merkelige slåretninger og slag som er tregere enn fiendens uansett type. Mennesker i dette spillet er utrolig kjipe å gå imot. Som oftest ubrukelige og fritt for å slakte i hopetall. Stealth segmenter med dem gikk som smurt hver bidige gang uten en eneste utfordring noensinne.

Storyen er helt grei, og problemet jeg har med den er stadfestet i gameplayet. Min teori for hvordan verdenen i dette spillet ble til stemte på en prikk. Det er ganske åpenbart. Måten dette blir fortalt på er dessverre latskap. Eksposisjon på eksposisjon gjennom hologrammer du finner ved å vandre gjennom store vrak blir kjedelig. Det er åpenbart etterhvert at det er slik de fleste oppdragene utføres. Karakterene er greie og etableringen i starten er det mest genuine spillet gjør. Med noen klisjè vendinger og en latterlig underbrukt skruk så er man fri til å utforske verdenen. Ikke stor fan av slutten heller. Verdenen er helt fantastisk med et sinnsvakt øye for detaljer. Klima, maskiner, oppdrag, samleobjekter og andre aktiviteter er skreddersydd for områdene sine. Grafikken og lyden er fantastisk og viser virkelig hva moderne maskinvare kan gjøre. Dialog og cutscenes er utrolig merkelig utført med clunky dialog og bevegelser (ansiktene er milevis bedre enn Andromeda). De var som oftest utrolig uinteressante også.

Sideoppdragene er repeterende med Witcher 3-aktige sekvenser der du følger magiske fotspor til et sted der du dreper noen. Repeterende. Til tider må du helt uvirkelig langt for å gjøre noe minimalt. Kjedelig med belønninger og resources man ikke får brukt 90% av. Skillsa er også smått skuffende der de mest nødvendige er tilgjengelige fra starten av.

Hadde jeg det gøy med Horizon? Ja absolutt. Det er et ufattelig underholdende spill med plenty å oppdage og gjøre. Det er mye innenfor spillets rammer som hindrer det i å bli en klassiker, men nye og kreative IPer tas imot varmt. Et must om du har en PS4.

7/10

"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Xtord
Xtord
Da har jeg fullført link to the past. Bunnsolid spill, veldig morsomt. Spilte med en venn som var med gjennom hele spillet å ga støtte/tips når det trengs, fordi han også hadde lyst å se slutta Vanskelig å finne noen regne feil.

IranianNosebone
IranianNosebone
God of War III Remastered.

Et veldig godt spill i serien. Fullførte det på hard mode, og da var det en ordentlig utfordring.

Xtord
Xtord
Siterer IranianNosebone:
God of War III Remastered.

Et veldig godt spill i serien. Fullførte det på hard mode, og da var det en ordentlig utfordring.

Hmm... har runnet god of war 1 og chain of olympus har vel hele serien hjemme vet unntak av Ascension, kanskje jeg burde få prøvd å runne to og tre snart , i løpet av året

IranianNosebone
IranianNosebone
@Xtord: Det sies at 1, 2 og 3 er de beste i serien. Jeg har ikkje prøvd de andre selv, men jeg har Ascension gjennom PS Plus.

Xtord
Xtord
Siterer IranianNosebone:
@Xtord: Det sies at 1, 2 og 3 er de beste i serien. Jeg har ikkje prøvd de andre selv, men jeg har Ascension gjennom PS Plus.

Ja, det gjør det, hvor de fleste har vel 2 ern som top punkt. Mitt inntrykk er som du sier at 1-3 er de beste i serien , men at også chain of olympus er ganske så solid, noe jeg syns den var. Har dog ghost of sparta også hjemme som også skal være ganske så greit.
Men, ja jeg tror du har rett at jeg har noe å se frem til der. Blir nok ikke med det første da.

Grallen
Grallen
Katamari Forever

Sjarmerende spill med gøyalt gameplay. Fantastisk soundtrack.

Let the voice of love take you higher
The Cookiemonster
The Cookiemonster
Rock of Ages (PS3)

Tidenes beste spill.

• Veni, Vidi, Cessi •
Xtord
Xtord
Cave story + på steam
Både bad ending og normal ending. Meget utfordrende, solid bosser og fiende design , rett og slett et bunnsolid platform eventyr, med nok av kreativitet.

The Cookiemonster
The Cookiemonster
Horizon: Zero Dawn

Jeg skal være så ærlig og si at jeg egentlig ikke var sånn super-hypet for det spillet her før det kom ut. Synes konseptet virket litt corny, og var aldri superbegeistret for Killzone, serien som gjorde Guerrilla kjent. Derfor holdt jeg igjen med å kjøpe det, men når jeg endelig suset meg til å kjøpe det etter noen uker....wow. Det spillet her er strålende. Jeg elsker gameplayet i det, rett og slett. Bare det å traske rundt i verdenen for å ta tusen screenshots mens jeg dreper diverse maskiner er nok til at jeg kan spille i flere timer i strekk.

Ja, spillet har tidvis stive ansiktsanimasjoner og en noe sær vinkling på samtalene, men det kan jeg gladelig overse. Gameplayet er som sagt fantastisk, og Aloy har en særegen sjarm og humor som gjør det å traske rundt i den vakre verdenen enda bedre.

Nei, gi meg mer Horizon, Guerrilla. Ta pengene mine, gi meg DLCs, oppfølger, whatever. Jeg vil ha mer. Om ikke RDR2 blir fullstendig fantastisk så er det her GOTY 2017 i min bok.

9.9/10

Men nå får dere ha meg unnskyldt, jeg skal fylle opp harddisken min med flere screenshots.

• Veni, Vidi, Cessi •
Grallen
Grallen
Resident Evil 7: Biohazard

Jævlig fett, og det kommer fra en som ikke er så glad i skrekkspill. Stemningsfulle og gjennomførte miljøer, og det er intenst når man løper rundt i huset og gjør puzzles, imens du har fiender som jakter på deg.

Skal sikkert gjennomføres flere ganger.

Let the voice of love take you higher

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!