Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Horizon: Zero Dawn

Ble endelig ferdig med det! Med tretti timer på uret har jeg fremdeles plenty med ting å samle før platinumen er i boks.

Er det bra? D'uh ja. Det er bra, ikke fantastisk. Det er mye som kunne vært gjort for å gjøre spillet helt utrolig. Først og fremst er det settingen jeg elsker. Det er kreativt, unikt og utrolig spennende å utforske. Over to dusin forskjellige maskin dinosaurer å sloss mot er plenty med spenning. Mange av dem er ekstremt kreative og når storyen utfolder seg forstår du deres del av jordens nye økosystem. Genialt. Det er epic å gå face-to-face med en massiv maskin man må bruke tid på å ta ned. Noe spillet gjør eksemplarisk er mulighetene for å planlegge og lage en taktikk. Man har tau, snubleminer, feller og forskjellige typer piler man kan pare maskinens svakheter med. For min egen del fikk jeg en såpass kraftig jaktbue at jeg gikk guns blazing nesten hele min gjennomspilling. Det jeg prøver å si er at mulighetene er der for alle spillere. Utenom de flygende maskinene da.. Fuck dem. Alt av combat funker og er hektisk, når du bruker våpnene dine. Når det blir close and personal er nærkampen utrolig sloppy med merkelige slåretninger og slag som er tregere enn fiendens uansett type. Mennesker i dette spillet er utrolig kjipe å gå imot. Som oftest ubrukelige og fritt for å slakte i hopetall. Stealth segmenter med dem gikk som smurt hver bidige gang uten en eneste utfordring noensinne.

Storyen er helt grei, og problemet jeg har med den er stadfestet i gameplayet. Min teori for hvordan verdenen i dette spillet ble til stemte på en prikk. Det er ganske åpenbart. Måten dette blir fortalt på er dessverre latskap. Eksposisjon på eksposisjon gjennom hologrammer du finner ved å vandre gjennom store vrak blir kjedelig. Det er åpenbart etterhvert at det er slik de fleste oppdragene utføres. Karakterene er greie og etableringen i starten er det mest genuine spillet gjør. Med noen klisjè vendinger og en latterlig underbrukt skruk så er man fri til å utforske verdenen. Ikke stor fan av slutten heller. Verdenen er helt fantastisk med et sinnsvakt øye for detaljer. Klima, maskiner, oppdrag, samleobjekter og andre aktiviteter er skreddersydd for områdene sine. Grafikken og lyden er fantastisk og viser virkelig hva moderne maskinvare kan gjøre. Dialog og cutscenes er utrolig merkelig utført med clunky dialog og bevegelser (ansiktene er milevis bedre enn Andromeda). De var som oftest utrolig uinteressante også.

Sideoppdragene er repeterende med Witcher 3-aktige sekvenser der du følger magiske fotspor til et sted der du dreper noen. Repeterende. Til tider må du helt uvirkelig langt for å gjøre noe minimalt. Kjedelig med belønninger og resources man ikke får brukt 90% av. Skillsa er også smått skuffende der de mest nødvendige er tilgjengelige fra starten av.

Hadde jeg det gøy med Horizon? Ja absolutt. Det er et ufattelig underholdende spill med plenty å oppdage og gjøre. Det er mye innenfor spillets rammer som hindrer det i å bli en klassiker, men nye og kreative IPer tas imot varmt. Et must om du har en PS4.

7/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Da har jeg fullført link to the past. Bunnsolid spill, veldig morsomt. Spilte med en venn som var med gjennom hele spillet å ga støtte/tips når det trengs, fordi han også hadde lyst å se slutta Vanskelig å finne noen regne feil.
God of War III Remastered.

Et veldig godt spill i serien. Fullførte det på hard mode, og da var det en ordentlig utfordring.
Siterer IranianNosebone:
God of War III Remastered.

Et veldig godt spill i serien. Fullførte det på hard mode, og da var det en ordentlig utfordring.

Hmm... har runnet god of war 1 og chain of olympus har vel hele serien hjemme vet unntak av Ascension, kanskje jeg burde få prøvd å runne to og tre snart , i løpet av året
@Xtord: Det sies at 1, 2 og 3 er de beste i serien. Jeg har ikkje prøvd de andre selv, men jeg har Ascension gjennom PS Plus.
Siterer IranianNosebone:
@Xtord: Det sies at 1, 2 og 3 er de beste i serien. Jeg har ikkje prøvd de andre selv, men jeg har Ascension gjennom PS Plus.

Ja, det gjør det, hvor de fleste har vel 2 ern som top punkt. Mitt inntrykk er som du sier at 1-3 er de beste i serien , men at også chain of olympus er ganske så solid, noe jeg syns den var. Har dog ghost of sparta også hjemme som også skal være ganske så greit.
Men, ja jeg tror du har rett at jeg har noe å se frem til der. Blir nok ikke med det første da.
  • 0
Katamari Forever

Sjarmerende spill med gøyalt gameplay. Fantastisk soundtrack.
Let the voice of love take you higher
Rock of Ages (PS3)

Tidenes beste spill.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Cave story + på steam
Både bad ending og normal ending. Meget utfordrende, solid bosser og fiende design , rett og slett et bunnsolid platform eventyr, med nok av kreativitet.
Horizon: Zero Dawn

Jeg skal være så ærlig og si at jeg egentlig ikke var sånn super-hypet for det spillet her før det kom ut. Synes konseptet virket litt corny, og var aldri superbegeistret for Killzone, serien som gjorde Guerrilla kjent. Derfor holdt jeg igjen med å kjøpe det, men når jeg endelig suset meg til å kjøpe det etter noen uker....wow. Det spillet her er strålende. Jeg elsker gameplayet i det, rett og slett. Bare det å traske rundt i verdenen for å ta tusen screenshots mens jeg dreper diverse maskiner er nok til at jeg kan spille i flere timer i strekk.

Ja, spillet har tidvis stive ansiktsanimasjoner og en noe sær vinkling på samtalene, men det kan jeg gladelig overse. Gameplayet er som sagt fantastisk, og Aloy har en særegen sjarm og humor som gjør det å traske rundt i den vakre verdenen enda bedre.

Nei, gi meg mer Horizon, Guerrilla. Ta pengene mine, gi meg DLCs, oppfølger, whatever. Jeg vil ha mer. Om ikke RDR2 blir fullstendig fantastisk så er det her GOTY 2017 i min bok.

9.9/10

Men nå får dere ha meg unnskyldt, jeg skal fylle opp harddisken min med flere screenshots.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Resident Evil 7: Biohazard

Jævlig fett, og det kommer fra en som ikke er så glad i skrekkspill. Stemningsfulle og gjennomførte miljøer, og det er intenst når man løper rundt i huset og gjør puzzles, imens du har fiender som jakter på deg.

Skal sikkert gjennomføres flere ganger.
Let the voice of love take you higher
Assassin's Creed: Black Flag

Så jævlig frustrerende.. En rå verden med fantastiske mekanikker for bruken av båt, kun for å bli ødelagt av en latterlig story og ensidige oppdrag. Ubisoft hadde denne fetisjen om å gi ut en hvert år, noe dette spillet er sterkt preget av. Oppdrag er konstant kjedelige og man gjør det samme igjen og igjen og igjen. Storyen her er.. hæ? Hæ? Hæ? Hvem skrev dette? Man går fra oppdrag til oppdrag uten en eneste indikasjon på hvor man skal, hovedkarakteren bare vet. Slutten er latterlig der de samme områdene blir resirkulert så ofte at man kan bare frese gjennom. AIen er hjernedød, varierer aldri og utfordrer aldri. Ubisofts visjon for ekspansjon er å la deg gjøre det samme oppdraget kontinuerlig. Det er nesten null tanke lagt i det, noe som er synd siden locations, båtene og utfordringene på havet er mye mer interessante. Jeg grindet skip for å få den beste mortaren og bau. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte med oppdragene som er satt i nåtid.. Holy for no møkk.

Kenway er den beste karakteren AC har hatt, og han er bortkastet til dels. Han har drivet til å gjøre pirat for å få tilbake sin store kjærlighet. Nesten helt glemt utenom noen flashbacks. Karakterene er nesten ubrukelige der noen dør her og der. Gjorde det til en grei slutt.

83 på metacritic? Et av de beste spillene fra 2013? Hva i...? Spilte folk det gjennom? Fulgte noen med på storyen i det hele tatt?? Kjenner jeg ble maks forbanna på denne. Nesten bortkastet tid.

4/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
83 på metacritic? Et av de beste spillene fra 2013? Hva i...? Spilte folk det gjennom? Fulgte noen med på storyen i det hele tatt?? Kjenner jeg ble maks forbanna på denne. Nesten bortkastet tid.


Lyst på enda en brannfakkel? Det er min favoritt i serien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Runnet nettopp Resident evil 1 remaken, Jill historie del. Blir nok en gjennomgang av Chris en eller annen gang. Meget solid remake, har sine små skumle øyeblikk. Men, på normal så hadde jeg så mye skudd og health til slutt at mye av survival elementene forsvant , men bortsett fra det , så storkoste jeg gjennom de nesten 11 timene jeg brukte på spillet. Solid spill.
Nå gjenstår resident evil zero, code veronica x ( som er meget brutalt) , resident evil 3 nemesis og 7 ern hvis jeg kjøper det.
Kommer også til å runne re 2 igjen når remaken kommer ut
The Last of Us: Left Behind

Fin liten DLC, som klarte å trekke paralleller til historien i hovedspillet, fylte et lite hull i hovedspillet, og ga Ellie en mer fyldig bakgrunn. Er som et kort lite spill i seg selv, og dermed rekker den å fortelle nok til at man ikke sitter igjen med masse spørsmål etterpå.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Runnet nettopp deus ex Mankind Divided. Litt kjedelig at jeg ikke fikk foxiest of the hounds trofeet eller pacifist of the soul, må ha bli sett uheldigvis engang tidlig i spill, før jeg virkelig jaktet på trofeet, kan ikke huske å ha drept noen, men så hadde human revelution også noen ganger det problemet ved at brukte tranquilizer rifle å allikevel ble det noen ganger telt som kill, veldig usikker når jeg drepte noen, om ikke trofeet er bugget samme med det å bli sett. Uansett spiller ikke så stor rolle, kommer ikke til å gå får platinum uansett, jakter ikke trofeer like mye nå.
Men, når det er sagt så syns jeg i bunn og grunn spillet er et meget godt stealth spill, med bedre gameplay og level design en human revolution, også bedre side quest, men dog svakere story. Spillet bekrefter jo så og si et tredje spill med Adam Jensen. Får også gjort bosser riktig at de er valgfrie og har en non-lethal way å låses.Praha var relativt bra, men litt unormalt deus ex at du bare er i to steder å ikke gjennom flere steder.
Skulle jeg gitt det en score så får det rundt 8/10 kanskje 8.5. Igjen usikker om jeg foretrekker det over Human revolution eller ikke. Men, bedre en Deus ex 2000 det er det absolutt ikke. Så nå får de se å lage deus ex 5 med en ny historie om Adam Jensen for å avslutte historien, og kanskje også en etterfølger av deus ex 2000 eller remake også av deus ex 2000 hadde ikke gjort noe som helst.

Edit: grunnen til at jeg ikkw fikk pacifist of the souls må ha vært killswitchen på slutta... får ta siste boss non lethal da.
Until Dawn

Først og fremst så var storyen så spennende at jeg sleit med å legge spillet fra meg, derfor endte jeg opp med fullføre det på to spilleøkter. Spillet er veldig stemningsfult, men det er ikke særlig skummelt. Ble bare skremt av et par jump scares tidlig i spillet. Den "Dont move"-mekanikken var veldig kul, og var med på å gjøre et par deler av spillet ekstra nervepirrende. Noe jeg ikke likte med spillet er at kontrollene føltes veldig rare av og til, men det plaget meg ikke mye.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Until Dawn

Først og fremst så var storyen så spennende at jeg sleit med å legge spillet fra meg, derfor endte jeg opp med fullføre det på to spilleøkter. Spillet er veldig stemningsfult, men det er ikke særlig skummelt. Ble bare skremt av et par jump scares tidlig i spillet. Den "Dont move"-mekanikken var veldig kul, og var med på å gjøre et par deler av spillet ekstra nervepirrende. Noe jeg ikke likte med spillet er at kontrollene føltes veldig rare av og til, men det plaget meg ikke mye.


Akkurat samme opplevelse som jeg hadde, spillet er awesome. Og overrasker veldig, men nei, det er ikke skummelt. Nysgjerrig på Spoiler: hvem som overlevde på din playthrough? På min overlevde alle guttene, men tror bare ei jente overlevde. Og de er stygge de monstrene. Jeg var helt sikker på at jeg sto helt stille på den siste delen, men dessverre jorde jeg ikke det. Det var ganske intenst ass.
Siterer Quinzel:
Nysgjerrig på Spoiler:



Spoiler:På min gjennomspilling så overlevde Matt, Chris, Emily, Jessica og Sam. Hadde det ikke vært for at jeg fucka skikkelig opp på slutten, så hadde nok Mike overlevd også.
Let the voice of love take you higher
Ja, slutten er uten tvil meget intens, den avgjør mye..
Persona 5. Totalt 96 timer brukt. Med game overs etc så har jeg sikkert over 100 timer. Å angrer ikke et sekund. Helt fantastisk. Et av mine favoritt soundtrack. Ikke en eneste karakter jeg ikke likte å det inkl side karakterer. Solid historie. Mye bra temaer det går innom. Har hatt en mage følelse nå i to uker som sier at dette er mitt nye favoritt spill, ( på de fleste dager, kan jo varier pga humor og andre faktorer) at dette tar over nr 1 ... og det tror jeg ikke vil forandre seg. Ekstremt still fult, liker grafikk stilen meget godt. Har enkelig svært få ting å utsette spillet på om noe i det hele tatt å hvis jeg i det hele tatt har noe er det veldig lett å ignorer , kan ikke noe annet enn å gi det 10/10. Er også glad for at bossene denne gangen ikke tar nærheten så langt tid å drepe som de gjorde før. Liker spillets tematikk. Turn based rpg på sitt beste. Skal også sies at endingen kanskje ikke er like trist/ og emosjonell som i 3 og 4 , men det trenger den heller ikke nødvendigvis å være og hadde en tåre i øyet allikevel.
Spilte nettopp gjennom Samorost 3 av geniale Amanita Design.
For de som ikke kjenner Samorost, så er det altså en point-and-click serie som går ut på å utforske forskjellige merksnodige verdner. Man kommer seg fra nivå til nivå ved å utføre diverse puzzle aktiviteter. Samorost 1 og 2 er vel henholdsvis 14 og 12 år gamle nå, og Samorost 3 ble sluppet i fjor. For de som kanskje kjenner til pNc-verdenen, så er AD også skaperne bak Machinarium og Botanicula, og mindre kjente, men flotte, The Quest for the Rest.

Jeg elsker brain teaser puzzle games, og Samorost 3 var en utrolig morsom utfordring. Var mange ganger hvor jeg bare hadde lyst å rive av meg håret. Det er også det første spillet innen puzzle sjangeren hvor jeg har sagt "f**k it" og tatt en ragequit. Jeg har spilt puzzle-adventures siden jeg var liten (The Neverhood, 1996), men har altså aldri opplevd å stå så fast og være så frustrert. Likevel vendte jeg alltid tilbake dagen etter, gjerne med en "doh, så enkelt..." opplevelse.
Samorost 3 har helt nydelig visuell utforming. Både musikk og grafikken er så sjukt pen og interessant å se på. Utviklerne bak Samorost serien er uten tvil noen av de mest kreative jeg noensinne har vært borti.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Harry Potter 5 - PS3

Jeg er helt alvorlig når jeg sier at dette spillet er det kjedeligste jeg noen gang har spilt.

2/10

Lagt til 2017-05-24 19:04:
Wow for et drittspill
''eh'' - Link
Siterer Subject 17:
Harry Potter 5 - PS3

Har faktisk runnet det selv engang. Har runnet de 5 først i seriene. Men, 5 er faktisk utrolig dårlig, jeg vet ikke om jeg vil gå så lavt som 2/10 dog . Men, et dårlig spill ja så absolutt, men 4 er jaggu meg ikke langt unna om ikke det faktisk er å være dårlige. Et meget dårlig spill som bare så vidt funker på coop.
  • 0
@Subject 17: Hehehe, jeg som sliter med selv å få fullført spill jeg liker, lurer på hvordan du fikk tid til dette. Satt det ingen godspill i hjørnet og gråt mens du spilte dette?

Noen drittspill kan være så dårlige at man bare må fullføre dem, da. For helheten sin del.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!