Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


The Legend of Korra

Neify, dette var middelmådige greier, eneste som er bra her er at kampsystemet er ganske alright, og animasjonene er ganske gode. Ellers så er historien helt forferdelig, den får sesong 2 av serien til å fremstå som et mesterverk. Det er alt for mye gjenbruk av fiender, og mesteparten av spillet består egentlig bare av en type fiende, med forskjellige farger. Og hva faen var meningen med de minispill-greiene? Pro-bendingen kan jeg forstå, men den hunderidingen var bare en glorifisert utgave av Subway Surfers, og det spiller jeg heller på mobilen, ikke på PS4. Heldigvis tar det ikke mange timene å spille igjennom spillet.

Se animasjonsserien i stedet, den er good shit.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Assassin's Creed: Syndicate

Løser mange av problemene fra de forrige spillene, men introduserer noen nye. Starten; pang! Rett på! Ingen to timers åpninger før man får frie tøyler eller kommer i kjernen av gameplayet. Det i tillegg til at følge-oppdrag nesten er helt borte er en massiv bonus. Bedre og mer spennende kontroller innenfor combat. Stor og flott by med mye å gjøre. Faktisk progresjon på våpen er nyttig. Bra med skills å unlocke. Det er noe som fikk meg til å ha lyst til å spille det mer.

Storyen gir mer mening her, men faller fremdeles kort. Jeg skjønner fremdeles nesten ikke hva som foregår. Ikke at spillet gidder å fortelle meg det heller. Hele opplegget med Templars og Assassins begynner å bli litt komisk overdrevent. Slutten er crap og antiklimatisk til de grader. Oppdragene er veldig repeterende og føles som en grind før man kommer til det store oppdraget på slutten. Interessant med forskjellige måter å ta målet på, men flere av dem virker som en ettertanke. AIen blir smart når den vil, noe som var irriterende å bli oppdaget konstant selv om samtlige av stealth skills var oppgradert. Hovedkarakterene er uutnyttet potensiale. De har lite forskjell i gameplay utenom enkelte skills som ikke er banebrytende. Eneste grunnen til at jeg valgte å spille som dama var fordi hun hadde ekstra kniver. That's it. De har noe vittig banter her og der. Oppdragene der man spiller dem samtidig var de mest interessante. Synd Ubisoft ikke gadd å lage så mange av dem. Sideoppdragene er en evig grind. Kidnapping er helt idiotiske og gir ingen mening rent fysisk. Hest og kjerre er ok på sitt beste. Spillet har alltid en kontroll over gameplayet som gjør det hele mer frustrerende; Det er komisk å se at en karakter man skal takle plutselig blir the flash fordi du begynner å nærme deg før spillet lar deg. Kontrollene er wonky til tider og ziplinen er kul, men ikke effektiv nok. MYE bugs der spillet frika ut til tider. Klassisk ubisoft.

Mer sammenhengende enn Black Flag og gøy å spille, men hele opplevelsen ender opp som medioker med øyeblikk av briljanse.

5/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Saints Row The Third co-op

Spillet jeg liker minst i serien, men det ble hakket mer underholdende med en partner.
Det var dog betydelig flere feil og bugs i co-op enn jeg noen gang har opplevd i singleplayer.
F.eks. sideoppdrag som åpenbart ikke er designet for to, men likevel er tilgjengelig. Opplevde flere ganger at vi feilet, fordi en av oss ble glitchet ut av biler, ikke ble gjenkjent som follower og kastet ut av spillet, at vi falt gjennom bakken, osv.
Det gir ikke mersmak for co-op akkurat, men vi kom oss nå gjennom til slutt.
  • 0
Yakuza 0

Yakuza er en serie jeg ikke hadde noen erfaring med før 0 utenom at jeg har hørt om det. Aldri fått spilt noen av spillene, og ingen av dem har virkelig falt i interesse hos meg før nå. Da jeg fant ut at Yakuza 0 var en prequel til resten av serien , og først i timelinen fant jeg ut at det var verdt et forsøk. Nå kommer det tross alt en fullstendig (from the ground up) remake av eneren til PS4 i August eller noe, så dette var nok et perfekt tidspunkt å spille Yakuza 0 på. Etter 47,5 timer ble jeg omsider ferdig med historien, og for en historie det var.. tror aldri jeg har vært så investert og interessert i en historie! Helt fantastisk! Karakterene er og veldig bra, og hele spillet var en fryd å spille igjennom! Spillet består av utrolig mye dialog da, og i blant slåsskamper i skikkelig brawler stil der du banker dritten ut av motstanderene med ulike fightingstiler som du kan oppgradere og alt mulig. Det er utrolig mye å gjøre i dette spillet, så tror nok ikke jeg er ferdig med det første, men fullførte i hvertfall main storyen! Har en del minigames og sidequest jeg kan bryne meg på.
Fullførte nettopp Heavy Rain på PS4. Som en spillbar film med en av de mørkeste historiene jeg har sett..
Final fantasy tactics war of the lion, å hvorfor i huleste har jeg ventet så lenge på spille dette, dette var rett og slett fantastisk. Meget, meget solid spill, kan hende jeg skriver mer om det i en blogg ide jeg fikk av noen.
Edit : Tactics er blant noen av det vanskeligste jeg har spilt
Kom meg gjennom Uncharted 4 på crushing.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Kom meg gjennom Uncharted 4 på crushing.

Gratis Tenkt å gjøre det jeg å , stoppet rundt 70% uti før jeg bare stoppet opp av grunner. Vanskelig på slutten?
  • 0
Siterer Xtord:
Gratis


Neiass. Betalte typ 350 kroner for det.

Siterer Xtord:
Vanskelig på slutten?


Det er ganske seigt mot slutten ja.

Spoiler:Først og fremst, kampen ved de heisene før man kommer til New Devon er grusom Man må være utrolig forsiktig, bruke ammoen bra, og man må klare å flakse til seg et nytt våpen når man til slutt går tom for ammo.

Deretter har man mansionen til Avery, som er et helvete. Du trenger mye flaks, litt ferdigheter,
og en god taktikk for å klare den. Kryr av snipere, og man blir flanket konstant, samt at det er snipere som OHKOer deg.

Tunnelen rett etterpå er ikke mye lettere heller, men det er vanskeligere å flanke deg der.
Det viktige der er å ta med deg så mye ammo som mulig fra fighten i mansionen, for det kryr av fiender. Granater er helt fantastiske her, men fiendene er like glade i å kaste granater etter deg.

Når du kommer ut fra tunnelen er det helvete v.2.0. Først sniperhelvete og en drøss med fiender, og så fort du har tatt de kommer flere snipere, flere vanlige fiender, og 3-4 av de mest bulky fiendene i spillet. Stressende, for å si det pent.

Rafe er ikke like aids som Lazarevic i UC2, men han er ikke lett. Det tar en del forsøk,
og du må følge med på bevegelsesmønstrene slik at du trykker riktig hver gang. Han kan OHKOe deg hvis du trykker på feil knapp. Så fort du lærer deg mønsteret og gjenkjenner trekkene hans så kommer man seg gjennom, etter en del forsøk.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Speedrun av Uncharted 4. Målet var 6 timer, og det kom jeg greit under. Endte på 5 timer og 34 minutter, og det etter at jeg så de to siste cutscenene i spillet, vel vitende om hvor god tid jeg hadde.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Wipeout 2048 hd på ps4. Spiller sjelden racers, men dette var ren skjær spillglede . Meget morsomt. Meget utfordrende . Blir ikke overrasket om jeg går tilbake senere får å prøve å ta litt av challengesene på gold ( å ikke bare ta de på bestått). Meget morsomt. Ganske grei musikk å. Nok å fly å ta , grei variasjon av game modes for å være et racing spill. Og sprint eller time trials her er meget morsomt. Står mellom det og generell race for favoritt game mode her, men nok av variasjon syns jeg.
Outlast 2

Ikke like effektiv stemning som i det første, og det burde vært kuttet ned hvertfall 1/3 av lengden. De fleste horrorspill sliter med det samme. Er de for lange, så mister de all effekt.
Historiemessig er det mer komplisert enn det trenger å være. Kunne med fordel kuttet flashbacks. og levert et bedre spill. Hvis hovedstoryen også hadde vært trimmet litt, så kunne det blitt prima.
Jeg liker det mørke, dystre og skitne designet og settingen, men det er omtrent det eneste.
Karakterene er ikke spesielt minneverdige denne gangen.
Dying Light

+ Atmosfære
+ Fantastisk coop-modus
+ God frihetsfølelse

- Zombier tåler alt for mye
- Alle skytevåpen introduseres samtidig. Man kunne f. eks hatt pistol i starten.
- Slutten er ekstremt lite tilfredsstillende

Det er mye loot. Men 99% av gangene du dirker opp en lås som er '''Very hard'' så ligger det nok bare en ubrukelig hyssing der.
''eh'' - Link
Telltale: Batman
Wipeout hd. Etter hvor mange timer så jeg endelig fått klart å fullført hele hd kampanjen på aller vanskeligst. Foretrekker hd versjonen fremfor 2048 , igjen godt med varisjon både i baner, ship/fly og gamemodes, hurtigrunde som det kalles eller turnering er nok min favoritt modus. Veldig morsomt. Dette skal sies dette spillet er virkelig vrient. Relativt god musikk. Anbefalt på det sterkeste hvis man liker racers. Nå blir det fury på aller vanskeligst før jeg evnt går tilbake å prøve å ta alle banen på 2048 også på aller vanskeligst

PS: Har i tillegg fått beat zico trofet som tok godt over 7 timer å ta, ikke pga grind, men , rett og slett pga man må klare en så og si perfekt runde for å få det, tok meg 500 + turns/laps før jeg endelig klarte det ,siste runden rett før jeg fikk det til lo jeg etter "skyggen" din og måtte prøve på noe spesielt altså en barrel roll et sted jeg pleier å slite med når jeg endelig fikk det til å ikke fucker til delen etter så var det så digg
Fullførte hovedhistorien i The Witcher 3: Wild Hunt. Tok meg en god stund, men dæven så bra det var. Kom meg ordentlig inn i det rundt Novigrad, og derfra og ut digget jeg det (muligens med unntak av all båtreisingen på Skellige).
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Da var jeg omsider igjennom Persona 5. Tatt meg relativt god tid (140 timer i følge spillet, men PS4 har nok stått på noe i bakgrunnen mens jeg har drevet med andre ting) og det for en grunn. Dette er en type spill man ikke har lyst til å bli ferdig med.

Spillet har en totalpakke som er helt vanvittig. Flott grafikkstil og usaklig lekkert design ellers. Menyene i spillet er blant de mest stilaktige jeg har sett. Historien er velskrevet og ganske konsistent hele veien. Det kan dog bli noe langtekkelig om du ikke har vært borti spill av denne lengden tidligere. Musikken kommer jeg til å høre på i lang tid fremover og det bør vel si sitt. Persongalleriet er strålende med et hav av festlige interaksjoner gjennom spillets gang. Balansen mellom "social-simulation" og "dungeon-crawling" er ypperlig og da jeg var overbevist om at jeg var lei turbaserte kamper, sier Persona 5 "fuck you" og slenger på et kampsystem i verdensklasse.

Kan si så mye mer, men om du i det hele tatt går og lurer litt på om du skal prøve det, så bare gjør det. Dette er rollespill hentet fra øverste hylle.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
140 timer i følge spillet


Svett.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ble ferdig med wipeout fury her om dagen på aller vanskeligst, dog en del letter en hd versjonen selv om det er bare å si fuck zone battles, det der er noe herk... nå er har jeg sakte men , sikkert prøvde å unngjøre også hele 2048 på aller vanskeligst, å der mangler nå bare 5-6 baner igjen så er det gjort og evnt + slå zico trofet.

Edit klarte endelig zico trofet etter 183 runder på rad, tilsammen har jeg vel gitt det litt over 250 forsøk .
What Remains of Edith Finch

Til walking sim å være, så var det ganske ålreit. Liker sære historier med merkelig design underveis. Pluss for faktisk gameplay her og der, og enda mer så fordi det hadde en smule orginalitet.
Ikke for langt heller.

Verdt å sjekke ut hvis du liker den typen spill.
  • 0
Gjennomførte Witcher 3-DLCene Hearts of Stone og Blood & Wine for en ukes tid siden.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Rise of the tomb raider. Kan jeg i hvertfall si jeg har fullført 7 av 11 hovedspill om man ikke bare sier 10 siden annivasry er en remake av nr 1. Uansett da har jeg fullført TR2, 5 chronicles, annivasry, legends, underworld, 2013 og rotr. Usikker hvor jeg plasser rotr , siden jeg har per nu lyst å gå igjennom legends for 4 gang el noe ( dog lenge siden jeg fullførte det sist) og underworld engang til. Uansett foretrekker det over 2013.

Dog jeg kan gå med på som folk sier at det er relativt lett selv på aller vanskeligst, men jeg syns det generelt var bedre variasjon og puzzles og det krever at du må tenke litt mer, spesielt hvis du ikke konstant bruker survival instinct, likt set piecen bedre, likte å combatet en del, veldig morsomt å klatre å også veldig morsomt å ta en og en fiende ut med buen. Håper de på neste spill fortsetter å utvikler survival elementene, klatringa osv. Har også gått gjennom to av dlc-ene hittil. Babu yetu som er relativt grei, grei nok å gå igjennom . Og Cold Darkness som kan bli meget intens og spesielt på slutten. Uansett så syns jeg dette var et meget bra action - adventure platformer, anbefales.
Etter 110 timer ble jeg omsider ferdig med Persona 5 Fantastisk bra spill! Blir vanskelig for andre spill å toppe dette.
Siterer SirGalahad:
Etter 110 timer ble jeg omsider ferdig med Persona 5 Fantastisk bra spill! Blir vanskelig for andre spill å toppe dette.


Så fort jeg dimmer(desember) skal dette spilles!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Taktikkeren:
Så fort jeg dimmer(desember) skal dette spilles


Støtter den! Må spilles om du eier en PS4

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!