Red Ring of Death-tråden 
Antall innlegg: 218![]() ![]() ![]() | Hva er det som gjør sånn at RROD dukker opp egentlig? Siden hvis xboxen blir for varm dukker det opp 2 røde lys, men hva er årsaken til at det kommer 3 røde lys da? Merkelig konsoll | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer KIKKOKI: Hva er det som gjør sånn at RROD dukker opp egentlig? Hvis den blir for varm og overoppheter midlertidlig kan du få to røde lys. Hvis den blir for varm, og loddingen rundt prossessoren smelter, vil du få tre røde lys. Altså RROD. Og hvis noen av kablene bak i xboxen ikke står skikkelig i, vil du få fire røde lys, men dette er ikke noe farlig. De nyere konsollene med nytt chipsett, kjøling og hdmi, har veldig liten sjansen til å få RROD i det heletatt. MW2 bitchies | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() | Ok det var fint å høre | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Nantukoi: Hvis den blir for varm, og loddingen rundt prossessoren smelter, RROD ble etter hva jeg visste vel foresaket av at varmen førte til at materialer i GPU/CPU ekspanderte slik at det ble skapt spenninger i loddingen mot basen til chipen og at det da løsnet eller sprakk og foresaket RROD? Det skal vel en hel god del til før loddingen fysisk smelter. snill og grei | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer LuXe: Citerer Nantukoi: Ja det var akuratt det jeg sa, bare litt .. enklere. Hehe. MW2 bitchies | |
| ||
![]() ![]() | Jeg har hatt RROD èn gang før, men nå har det oppstått et lite problem. Når jeg skrur på Xboxen pleiern å ha RROD, men noen ganger har den det ikke. F. eks. 1 av 7 ganger jeg prøver funker den. Hva er det som er f**ka med Xboxen? The wisdom of Homer J. "If something's hard to do, then it's not worth doing." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer MrPondus: Jeg har hatt RROD èn gang før, men nå har det oppstått et lite problem. Når jeg skrur på Xboxen pleiern å ha RROD, men noen ganger har den det ikke. F. eks. 1 av 7 ganger jeg prøver funker den. Hva er det som er f**ka med Xboxen? Når du fikk RROD før, sendte du den da inn til MS for reprasjon / bytte ? Om du ikke gjorde det, og håpte den skulle klare seg så er nok rett og slett bare tiden inne, og du har "jukset" deg unna det uungåelige lenge nok. Ring MS sin kundeservice og få den reparert / byttet ut med en ny. MW2 bitchies | |
| ||
| Wi-Fi-player | jeg har hatt RROD ca: 2-3, men det var fordi jeg merka at jeg ikke hadde puttet in HDTV kablen riktig inn i stay in dark side... With dark sonic | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Jeg har to 360-er (en hos mor og en hos far) Den hos mor har fått de 4 røde lys 2 ganger (altså noe galt med kablene) Men den hos far fikk en gang tre røde blinkene lys. Da fikk jeg panikk og skrudde av med en gang. De neste 5-10 minuttene turde jeg ikke skru den på igjen, fordi jeg klarte bare ikke å tro at det hadde skjedd med meg også. Da jeg til slutt skrudde den på igjen gikk alt som normalt og det har det gjort siden... Dette skjedde for ca 1 år siden, da den var ca 1 år gammel. "Live life, get paid, get laid" -Finchmeister | |
| ||
![]() ![]() | Den funker igjen! The wisdom of Homer J. "If something's hard to do, then it's not worth doing." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Wi-Fi-player: jeg har hatt RROD ca: 2-3, men det var fordi jeg merka at jeg ikke hadde puttet in HDTV kablen riktig inn , men nå funker xboxen fint , men som de andre sier prøv å ring microsoft. Ble litt nysgjerrig, hvordan satte du inn kabelen feil? Såvidt jeg kan se er det bare én måte å sette den inn på, hvis du snur den gal vei vil du jo ikke få den inn i sporet. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Nantukoi: Citerer KIKKOKI:Hva er det som gjør sånn at RROD dukker opp egentlig? Yes! Bra jeg kjøpte min i fjor. 360 Elite= No RROD. Fikk jeg det rett da? Smil til verden og verden smiler til deg. Hat verden og verden prøver desperat på å få deg til å smile. | |
| ||
![]() ![]() | Nå er den f**ka opp igjen. The wisdom of Homer J. "If something's hard to do, then it's not worth doing." | |
| ||
![]() ![]() | Jeg har RROD men jeg bare slår den av og på og så virker den en stund Er det normalt ? Og bør jeg sende xboxen inn ? Vist jeg sender den inn så ska det faen me ikkje ta 1 måned ! Fordi det er jo snart jul I Newer Die, I Just Respawn :D | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Fikk det plutselig i dag tidlig Feet first into Hell! A.K.A Madz | |
| ||
jeg klarte det kunststykket med å bikke 360 fra vertikal stilling sånn at hovedkortet inni ble bristet. ringt ms og det tok 3 timer så sto fyrn fra dhl på døra mi. etter 3-4 uker kom 360 tebake og har funka fjell siden. så mitt råd, ring ms. dem hjelpe uannsett. angående rrod....sørg for at xboxn står luftig til. ikke stapp den inn i et allerdede overfylt tv bord. den trenger tro det eller ei en viss mengde luft for å klare å kjøle ned prossesorn.. om prossesorn ikke får nok kjøling vil den etterhvert "brenne" seg og voila! rrod. | ||
| ||
![]() ![]() ![]() | Fikk RROD da jeg lastet ned NXE, er dette normalt? (sendte nettopp mail til ms) "Live life, get paid, get laid" -Finchmeister | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Nantukoi: Og hvis noen av kablene bak i xboxen ikke står skikkelig i, vil du få fire røde lys, men dette er ikke noe farlig. Takk for at du oppklarte den. Det har skjedd noen ganger før og jeg har alltid blitt litt engstelig. Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Det hadde vært fint om de som skriver at de har fått RROD også tar med hvor gammel modellen deres er, så kunne vi fått en slags statistikk på om det er mest de eldre modellene det gjelder. Med tanke på de nye chipsettene og muligheten til å spille fra HD så burde det her snart bli et minimalt problem. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg fikk den for andre gang i sommer :B Lolololo og Kengro som skrøyt over at Xbox 360 var så jævla bra og holdbar når 50% av alle konsollene blir røde (les: døde). PS-maskinene er det mindre tull med :/ You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~ | |
| ||
![]() ![]() | Jeg har hatt RRoD en gang, og ett lignende problem med min gamle xbox. Sendte den inn til reprasjon, fikk tilbake nesten 2 måneder seinere og det var ikke den samme boxen en gang. Nå beggyner den nye boksen å få hikke og, broren min rapporterte noen røde lys, men usikker på hva det var. | |
| ||
Altair69![]() ![]() | Har ikke eliten mye mindre feil % enn de andre? Im sorry, i can`t hear you over the sound of how awesome i am | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Det kan godt ende Altair69, men jeg har i alle fall en gammel versjon. Suger hardt, i tillegg greide den å ødelegge hele 3 spill :/ You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~ | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg har heldigvis en versjon som er produsert for 4-5 måneder siden circa | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Det virker som at har man fått RROD en gang på en maskin så dukker det opp på nytt før eller siden, som at problemet er så grunnleggende at det går ikke an å fikse det, bare skyve det inn i fremtiden. Med mindre de sender en ny maskin så klart. | |
| ||