Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate Resident Evil 5 tråden


Yo.
Fant ingen "ekte" ultimat tråd om Resident evil 5, så jeg laga en.

Som sagt så er det kun 2 usle dager til dette storspillet kommer ut på markedet. Gjett hvem som tar seg fri fra skolen fredag den 13?
Spillet har fått store karakterforskjeller fra ulike internettsider, og har vært lenge lengtet for fans av RE-serien. Dette blir mitt første Resident Evil spill, så jeg gleder meg til dette ettersom jeg elsket demoen!

Har merket folk ikke liker dårlige førsteposter helt, så jeg tenkte jeg kunne slenge på noen tips hvordan man dreper Chainsawman og Axe man fra demoen ganske lett (for å ikke gjøre førsteposten helt elendig iallefall).

Axe man:

Det er to granater i det første huset til høyre når axe man stormer ned porten og 3 granater på taket på det første huset må entreer. Hver granat vil stunne han, så da er det bare å bruke en melee combo på han. Når granatene dine går tom, så holder du deg en liten meters avstand unna han hvis han bruker det trikset der han slår rett ned. Flytt deg unna, gå helt inntil han og fyr av ett shotgun skudd og du vil stunne han, også slå han med enda en melee combo. Han vil nok dø etter 2 melee comboer etter at de 5 granatene er ferdige.

Chainsaw:

Denne er egentlig veldig lett synes jeg. Du har sikkert samlet opp 3-5 granater når du møter han. Det første du gjør er å kaste en granat rett foran deg, fordi han blir ikke stunna om du kaster foran eller bak han, og med det han er rett fordan deg sprenges granaten din, så da er det bare å dra til med melee combo etter det. Gjør dette til granatene dine er tomme, så kan du bruke barrelsene mot han om du vil. Eller, så kan Sheva passe på trappene så det ikke kommer noen opp mens Chris tar seg av Chainsaw. 2 skudd med pistol stunner han, eller ett skudd med rifla i hodet. Skyt, melee, skyt, melee og han er dau før du aner det.
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Hrmpf.. Sitter fast. Gidder ikke å spoile noe, men chapter 5-3
Fantastisk bra spill så langt og jeg har stor tro på at replay-value-en er bra. Mye å samle, hente, oppgrader osv osv.
  • 0
har fått mine feite fingre på ps3 versjonen, BB GONE PLAYING BRB

EDIT: Spilte litt, mens Mamma og Pappa så på, og de bare sa "Nei huff, for et blodig spill", og "Det er sånn slaktespill det der, du bare slakter folk". Men er litt enig, hittil er spillet bare ganske ensformig.
Blue letters goes here
  • 0
Siterer Master_bandit:
Hrmpf.. Sitter fast. Gidder ikke å spoile noe, men chapter 5-3
Fantastisk bra spill så langt og jeg har stor tro på at replay-value-en er bra. Mye å samle, hente, oppgrader osv osv.


Hehe, fullførte chapter 5-3 tidligere idag.. Sinnsykt vanskelig slutten der med de *SPOILER* lickerne.. Hater det. De tar for mye liv ass.
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Har klart den nå, men nå sitter jeg fast på 6-3.

SPOILER

Når disse krabatene som dreper deg med ett slag. Jeg klarer å drepe de med bare 17 skudd fra pistolen, men etterpå kommer disse mini-gun jævlene og slakter meg til døde. Har prøvet ca. 20 ganger, men skal nok finne ut av dette

SPOILER
  • 0
Hehe, skjønner Master-bandit. Slet der jeg og.

Lurer på om det er mulig å kjøpe ammo i spillet? Har ikke opplevd noen muligheter til det enda, eller så er jeg bare dum..?
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Vesker ser übersexy ut^^
Hasta la-vista baby!
  • 0
Siterer Anti2k:
Lurer på om det er mulig å kjøpe ammo i spillet? Har ikke opplevd noen muligheter til det enda, eller så er jeg bare dum..?


I så fall er jeg også dum siden jeg heller ikke har funnet ut av det.
men jeg tviler egentli
  • 0
Som dere kanskje vet kan man etter å ha fullført spillet kjøpe nye klær til Chris og Sheva. En japansk gamer har låst opp ett av dem. Rather nice, I'd say! (Eller, grrrrr, som jeg egentlig vil si...).


http://bildr.no/view/366685
http://bildr.no/view/366686
http://bildr.no/view/366688
http://bildr.no/view/366690
http://bildr.no/view/366691
http://bildr.no/view/366692

Bare disse gjør jo spillet verdt å spille gjennom på nytt.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Haha, snasene kostymer. Jeg lurer på hvordan veteran er om noen har prøvd det? Tåler fiendene mere, får man mindre ammo osv?
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Går det ikke an å bytte våpen med hverandre når man spiller coop med en kompis? går det bare når man spiller med sheva?

stygt det der as!
MGS4 FTW =)
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Var gøy å spille The Mercenaries i går med kompisen min
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
The king, systemet i RE5 er litt rart, men hvis du feks har spillt halveis gjennom alene og så skal du spille coop så får du valget mellom å bruke alle de våpnene du har samlet opp med Chris og Sheva alene. Han du spiller coop med bruker ikke dine våpen i det heletatt fordi de lagres til profilen.

Det dette gjør er at man starter med egne våpen og ammo sånn at en dårlig spiller slipper å bruke opp all ammoen den gode spilleren har samlet opp. Samtidig kan han velge å gi bort ammo hvis han er gavmild.

Siterer Anti2k:
Haha, snasene kostymer. Jeg lurer på hvordan veteran er om noen har prøvd det? Tåler fiendene mere, får man mindre ammo osv?


Jeg spiller bare på veteran jeg. Jeg mener at RE5 skal være stressende og det blir stressende når døden lurer overalt!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
jeg fikk endelig satt meg ned med demoen i dag og gått igjennom den. likte det såpass at jeg tror det blir et kjøp i dag

skulle ønske jeg fikk prød silent hill først , fordi det står litt mellom disse to
He who makes a beast out of himself gets ridd of the pain of being a man
  • 0
Kraken, har veteran store forandringer fra normal?
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Ikke et særligt godt spil enligt mig.
I hate television. I hate it as much as peanuts. But i can`t stop eating peanuts. // Orsan Wells
  • 0
Ett godt tips til alle som spiller alene....etter dere har oppgradert våpen helt og runder det..gjør så dere får uendelig ammo på de våpenene og gi de til Sheva neste gang dere spiller ;) da slipper dere å tenke på kule regnet hennes

Da blir det litt mer morro og spille alene.
MGS4 FTW =)
  • 0
Siterer Anti2k:
Haha, snasene kostymer. Jeg lurer på hvordan veteran er om noen har prøvd det? Tåler fiendene mere, får man mindre ammo osv?


Jeg spilte igjennom første gangen på Veteran. Forskjellen blir vel at fienden tåler mer, og du får mindre ammo ja.. Slik at du får mer en stress følelse. Bossene tar lengre tid o.s.v. Men for de som har spilt igjennom første gang på normal eller amateur vil nok ikke merke forskjell med tanke på at da er våpnene mye bedre etc.

Men alt i alt!, et strålende spill!, har fått frem alle skins og karakterer på Merc nå i dag!, samt at jeg har runda det snart 3 ganger!. Utrolig morsomt spill!

Lagt til 2009-03-16 23:36:
Siterer brutalx:
jeg fikk endelig satt meg ned med demoen i dag og gått igjennom den. likte det såpass at jeg tror det blir et kjøp i dag

skulle ønske jeg fikk prød silent hill først , fordi det står litt mellom disse to


Hinter deg til å kjøpe Resident Evil istedet. Silent Hill var litt skuffende. Er man hardcore Silent Hill fan, vil man nok spille igjennom det for å oppleve det samme som man gjorde med det andre spillet, men det er en del av feelingen som er blitt borte. Blant annet at Alex er altfor god til å slåss!. Det er ikke skummelt lenger med tanke på de andre spillene det hvor vært våpen du har tatt tak i, er vært et redselsvåpen iforhold!. Annet enn dette syntes jeg det er for mange fiender, i Silent Hill pleier det mange ganger være sånn at fienden lusker rundt, og du bare hører det i radioen, men her møter du fiender rundt hvert jævla hjørne omtrent. Anbefaler Resident Evil over Silent Hill da jeg har begge!
I am not destroying the world, I'm saving it!" - Albert Wesker
  • 0
Siterer Waste:
Citerer Anti2k:
Haha, snasene kostymer. Jeg lurer på hvordan veteran er om noen har prøvd det? Tåler fiendene mere, får man mindre ammo osv?


Jeg spilte igjennom første gangen på Veteran. Forskjellen blir vel at fienden tåler mer, og du får mindre ammo ja.. Slik at du får mer en stress følelse. Bossene tar lengre tid o.s.v. Men for de som har spilt igjennom første gang på normal eller amateur vil nok ikke merke forskjell med tanke på at da er våpnene mye bedre etc.


Hos meg er det omvendt. Jeg får like mye skudd nå som på normal. 5-10 handgun skudd rundt omkring. faktisk har jeg mer skudd nå enn da jeg spilte på normal.
Fiendene og bossene tåler mer? igjen, omvendt hos meg. tentakkel Arne drepte jeg 2 ganger i ovnen, samme på veteran og zombiene tåler like mye som de gjorde på normal.
ENESTE forskjellene jeg oppdaget var at jeg tålte mindre, og da mener jeg MYE mindre. + disse knappe/joysticksekvensene er mye vanskeligere å klare.
  • 0
Siterer Waste:
Hinter deg til å kjøpe Resident Evil istedet. Silent Hill var litt skuffende. Er man hardcore Silent Hill fan, vil man nok spille igjennom det for å oppleve det samme som man gjorde med det andre spillet, men det er en del av feelingen som er blitt borte. Blant annet at Alex er altfor god til å slåss!. Det er ikke skummelt lenger med tanke på de andre spillene det hvor vært våpen du har tatt tak i, er vært et redselsvåpen iforhold!. Annet enn dette syntes jeg det er for mange fiender, i Silent Hill pleier det mange ganger være sånn at fienden lusker rundt, og du bare hører det i radioen, men her møter du fiender rundt hvert jævla hjørne omtrent. Anbefaler Resident Evil over Silent Hill da jeg har begge!


Bare så det er sagt så har Resident Evil hatt litt samme utviklinga. De første spilla var mer skumle ved at du hadde begrensa med våpen og det var færre fiender så når de først dukka opp ga det mer trøkk. På siste spillet nå så måtte du jo kjempe deg gjennom horder av fiender uansett hvor du gikk. Synes det skumle elementet nærmest forsvant.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
"ulitimate tråd" hehe bare sånn 20 poster jo.
  • 0
For å si det sånn, så hadde ikke capcom noen mål om å gjøre RE5 skummelt. De ville gi en panikkfølelse. Noe folk burde ha fått meg seg til nå. RE5 skal ikke være skummelt, bare hektisk.

Hmm, da får jeg vel prøve meg på veteran snart da..
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Siterer Anti2k:
For å si det sånn, så hadde ikke capcom noen mål om å gjøre RE5 skummelt. De ville gi en panikkfølelse. Noe folk burde ha fått meg seg til nå. RE5 skal ikke være skummelt, bare hektisk.

Hmm, da får jeg vel prøve meg på veteran snart da..

Hmm, bra sagt

SPOILER
Noen andre som har fått Sheva (Tribal) i The Mercenaries?
Hun ruler og... hun er steike fin
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
må man ikke ha 30 sånne blå dingser da?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Siterer Crazy Kraken:
må man ikke ha 30 sånne blå dingser da?

Nei... kanskje hvis man skal få henne i story-modusen, men ikke i The Mercenaries
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!