Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate Resident Evil 5 tråden


Mulig spoiler



For en panikkfølelse jeg fikk da motorsag mannen plutselig våknet opp igjen på veteran vanskelighetsgrad. Han fulgte etter meg sakte, men han var helt desperat Kan ikke huske at det skjedde på normal.
  • 0
Nå har jeg netopp spilt igjennom demoen en gang til, jeg forstår nå at det er kontrollsystemet som gjør dette til et RE spill. Nå står bare valget mellom RE5 og Motorstorm 2, jeg klarer ikke bestemme meg. Derfor lurer jeg veldig på om det er mye man kan gjør etter man har klart selve champaignen?
  • 0
Zyrocz: RE5 har utrolig bra holdbarhet. Du får en ny modus med navn Mercenaries, hvor det er mange baner du kan spille igjennom for å få bra score, med eller uten venn. Jeg kommer nok også til å runde RE5 en gang til med en kamerat. RE5 er virkelig verdt alle pengene.
Chill hard, man!
  • 0
Enig der as! Mercenaries er utrolig fett! i hvertfall på Duo!
MGS4 FTW =)
  • 0
Ja, holdbarheten holder i massevis. Tredje walktrough på meg nå.. Er på chapter 3-2 på veteran.
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Siterer Zyrocz:
Nå har jeg netopp spilt igjennom demoen en gang til, jeg forstår nå at det er kontrollsystemet som gjør dette til et RE spill. Nå står bare valget mellom RE5 og Motorstorm 2, jeg klarer ikke bestemme meg. Derfor lurer jeg veldig på om det er mye man kan gjør etter man har klart selve champaignen?


Som sagt så er dette ett av de spillene med best holdbarhet! Du har mange ting tu kan unlocke som er morsome å bruke i story moden. Samtidig har jo også spillet coop i både i mercenaries og campain, og dette gjør at det blir veldig gøy å spille spillet om igjen flere ganger. Mercenaries er kjempekult og avhengighetsdannende.

Ikke hør på GRs anmeldelse av dette spillet. Jeg og alle jeg kjenner står mellom 9/10 og 10/10 fordi dette spillet er så fantastisk bra. Det har en ganske god lengde også, og her varierte miljøer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg lengter fortsatt etter et spill hvor jeg spiller gjennom historie delen mer enn 2 ganger, pleier som oftest å være 1-2, så derfor tenkte jeg kanskje dette kunne bli spilt gjennom mange ganger.

Siterer Crazy Kraken:
Samtidig har jo også spillet coop i både i mercenaries og campain


Hva er egentelig denne Mercenaries?
  • 0
Jeg og Martin spilte gjennom Chapter 1 i dag på veteran!
Det var awesome, første banen med øksejævelen viste seg og være en tøff utfordring. Skal ærlig innrømme at jeg var en del skeptisk etter X antall forsøk på den banen haha.

Men det løsnet seg etter det og ting ble fra frustrerende vanskelig til fun as hell!
Vi hadde et par moments hvor ting ble stressende, feks på første bossen som kom ut etter å bli flambert en gang, og når motorsagduden tilta helt haha!
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Siterer Zyrocz:
Jeg lengter fortsatt etter et spill hvor jeg spiller gjennom historie delen mer enn 2 ganger, pleier som oftest å være 1-2, så derfor tenkte jeg kanskje dette kunne bli spilt gjennom mange ganger.


Citerer Crazy Kraken:
Samtidig har jo også spillet coop i både i mercenaries og campain


Hva er egentelig denne Mercenaries?


Mercanaries går ut på å drepe flest zombier som mulig til tiden går ut, ganske funny. Får snart gatling gun!
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ikke hør på GRs anmeldelse av dette spillet. Jeg og alle jeg kjenner står mellom 9/10 og 10/10 fordi dette spillet er så fantastisk bra. Det har en ganske god lengde også, og her varierte miljøer.


Spillet er vel egentlig ikke noe 9/10 - 10/10. Jeg syntes faktisk det er det svakeste RE-spillet hittil, men det betyr ikke det er dårlig. Jeg ville nok gitt det en 8/10. Savner en del av atmosfæren som man fikk i de tidligere spillene.

Som SirEld nevnte så spilte vi igjennom Chapter 1, og det var litt av en opplevelse. Vi merket en del lagg, noe som gjorde at vi fikk noen utfortjente død. Litt rart at vi fikk en slik lagg når vi ikke merket noe slikt under demoen. For satse på at dette var et engangstilfelle. Jeg gruer meg litt til vi kommer til 5-3 på Veteran : o
Chill hard, man!
  • 0
5-3 licker delen er egentlig ikke så vanskelig med de rette våpena. Sniper + headshot om og om igjen. Lickern stopper opp når du treffer hodet.

Jeg lurer på hvordan man får tak i nye personer i mercenaries?
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Siterer heljar:
Citerer Waste:Hinter deg til å kjøpe Resident Evil istedet. Silent Hill var litt skuffende. Er man hardcore Silent Hill fan, vil man nok spille igjennom det for å oppleve det samme som man gjorde med det andre spillet, men det er en del av feelingen som er blitt borte. Blant annet at Alex er altfor god til å slåss!. Det er ikke skummelt lenger med tanke på de andre spillene det hvor vært våpen du har tatt tak i, er vært et redselsvåpen iforhold!. Annet enn dette syntes jeg det er for mange fiender, i Silent Hill pleier det mange ganger være sånn at fienden lusker rundt, og du bare hører det i radioen, men her møter du fiender rundt hvert jævla hjørne omtrent. Anbefaler Resident Evil over Silent Hill da jeg har begge!

Bare så det er sagt så har Resident Evil hatt litt samme utviklinga. De første spilla var mer skumle ved at du hadde begrensa med våpen og det var færre fiender så når de først dukka opp ga det mer trøkk. På siste spillet nå så måtte du jo kjempe deg gjennom horder av fiender uansett hvor du gikk. Synes det skumle elementet nærmest forsvant.


Jepp, Ich weiss, men jeg selv føler det er blitt en litt mer naturlig utvikling hos Capcom og Resident Evil da. Da de ikke har lagt spillet i henda på noen andre, mens det har Silent Hill, som gjorde egentlig at spillet ble totalt annerledes. Det er min mening , alle har sin personlige mening om ett spill ;)

Lagt til 2009-03-18 09:28:
Siterer Anti2k:
5-3 licker delen er egentlig ikke så vanskelig med de rette våpena. Sniper + headshot om og om igjen. Lickern stopper opp når du treffer hodet.

Jeg lurer på hvordan man får tak i nye personer i mercenaries?


Du får tak i nye folk ved å få rank A (som jeg tror vil si 80 000 poeng? i co-op og 40 000 i single?). Får du rank A på alle brettene har du også alle figurene
I am not destroying the world, I'm saving it!" - Albert Wesker
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer SirEld:
Det var awesome, første banen med øksejævelen viste seg og være en tøff utfordring. Skal ærlig innrømme at jeg var en del skeptisk etter X antall forsøk på den banen haha.

Huff, spillte gjennom Chapter en på veteran selv alene. Ganske frustrerende å måtte dra på Sheva da, som følgelig oppsøkte øksene til Majini'ene. Døde en gang, takket være en heldig Majini som økset meg i hodet, hehe. Har ikke forsøkt meg lengre enn det, men det er mulig jeg plukker opp øksen snart og fortsetter.
  • 0
Siterer Anti2k:
Citerer Zyrocz:
Jeg lengter fortsatt etter et spill hvor jeg spiller gjennom historie delen mer enn 2 ganger, pleier som oftest å være 1-2, så derfor tenkte jeg kanskje dette kunne bli spilt gjennom mange ganger.


Citerer Crazy Kraken:
Samtidig har jo også spillet coop i både i mercenaries og campain


Hva er egentelig denne Mercenaries?


Mercanaries går ut på å drepe flest zombier som mulig til tiden går ut, ganske funny. Får snart gatling gun!


Hva er Gatling gun? Og hvordan får jeg den?
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Siterer LuXe:
Huff, spillte gjennom Chapter en på veteran selv alene. Ganske frustrerende å måtte dra på Sheva da, som følgelig oppsøkte øksene til Majini'ene. Døde en gang, takket være en heldig Majini som økset meg i hodet, hehe. Har ikke forsøkt meg lengre enn det, men det er mulig jeg plukker opp øksen snart og fortsetter.


Ja det var ikke lett når jeg og Martin prøvde... Jeg hadde lag på ca 1 sekund, så hvis noen kom løpende mot meg så tok det ett sekund fra jeg hadde skutt til hodet deres eksploderte... Og det ga dem nok tid til å få enn et angrep på meg, som BTW tar jævlig med liv haha

Og til dem som sier "1 Sekund er jo ingenting..." jo det er det, du aner ikke forskjellen!
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Gatling gun = mini gun. Kan bare brukes av Chris når du får den. Du får den i butikken ved å fullt oppgradere V71...husker ikke navnet. Fleste kjenner våpenet som "scorpion". Det hemmelige våpenet i public assembly banen. Koster 50.000 i butikken etter fullt oppgradert scorpion. Infinitive ammo er det også på den.
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Collectore's Edition(620) eller Standard(470) ?

Lagt til 2009-03-18 17:38:
Bare glem det, så nettopp at europa får en sugbar collector, japan får den beste og amerika får en helt grei en, men europa sin er ikke noe stas, den er bare stygg.
  • 0
Prøvde begge banene som er på demoen sammen med en kompis, fikk helt panikk når de flyvende "lortene" som vi kalte dem kom mot oss

Spillet var utrolig morsomt, og stressende. Kanskje litt FOR intenst noen ganger. Får ikke til å drepe den forbaskede motorsag fyren, det samme gjelder fyren med øksa...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
syns re5 er drit bra, det er kanskje ikke et grøsser spill slik som forgjengerne, men jeg må inrømme at jeg har blitt skremt et par ganger. Og jeg har bare tatt 3 bosser til nå Uroborus, den svære zombien med øks, chainsaw zombien og den muterte flaggermusen. Spiller på veteran og synes det er ganke greit, dør selfølgelig noen ganger, men det gjør ikke noe, må ikke bli altfor lett
Jenter er som busser..Gidder ikke løpe etter de, bare vent på neste!
  • 0
Zombiene med motorsag og øks er ikke boss for å si det sånn. ; )
Chill hard, man!
  • 0
Jeg drepte ikke økse zoombien eller motorsag tulligen, trodde det ikke gikk an så bare gikk videre.

Synes det er veldig positivt at vi får lese litt om historien til de tidligere spilla, det er fint iogmed at jeg ikke har gjennomført noen av de tidligere. Synes også det er flott at man får tak i nye "files" slik at de som vil sette seg inn i historien kan gjøre det. Har bare fått den BBSA eller hva det nå var, men har ikke lest gjennom den. Tror jeg skal lese gjennom alle filene etter jeg har klart spillet, eller kanskje rett før, er det noen som vet om det kan være greit å lese de med engang man får tak i nye?

Litt kjipt at man ikke bare kan gi 15 skudd til medhjelperen, men man må gi alle.
  • 0
har nå spilt til siste kapitel og jeg er strålende fornøyd! spillet har selvsakt ting som kunne vært gjort bedre, men det har vell så og si alle spill.
jeg syns det var fin lengde på spillet og ble oppslukt fra første stund.
He who makes a beast out of himself gets ridd of the pain of being a man
  • 0
Siterer Master_bandit:
Mulig spoiler



For en panikkfølelse jeg fikk da motorsag mannen plutselig våknet opp igjen på veteran vanskelighetsgrad. Han fulgte etter meg sakte, men han var helt desperat Kan ikke huske at det skjedde på normal.


Haha!, stemmer! Tror ikke det skjer på normal!. Han reiser seg jo bare opp igjen og hugger villt rundt seg :p . Blir man truffet da så kan man bare legge seg ned egentlig, fordi du blir truffet med engang du reiser deg igjen da også!
I am not destroying the world, I'm saving it!" - Albert Wesker
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
Første gangen motorsagmannen reiste seg opp igjen for meg var på den der The Mercenaries banen på det skipet... og jeg tenkte bare WTF fordi jeg var stengt inne i et hjørne og greide ikke å få noen headshots
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Jeg og Martin sliter nå med de forbanna stammefolka!
Kommer 2 stk ala motorsagdude + en horde med andre zombier, dritvanskelig
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!