Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

9 hemmeligheter til Xbox 360


Denne gangen er jeg i gang med en ny tråd. Den vil være 90% inspirert av Techradar sin artikkel: 10 Xbox 360 tricks Microsoft won't tell you. Altså er det 10 tips, triks og hemmeligheter som gir deg noen fete effekter. Den siste er utelatt, pågrunn av at den kanskje vil være litt unødvendig for de fleste, men den står i artikkelen til dere som er interesserte.

1. Koble Xbox 360 til to skjermer samtidig

Ganske enkelt triks. Som de fleste vet består komponentkabel til Xbox 360 av to deler. En del med komponentkablene(Rød, Blå og Grønn kabel), og en med gul videokabel og rød og hvit lydkabler. Sett komponentkablene i en TV, og den gule med lydkablene i en annen og vips kan dere spille Halo 3 på to skjermer. Husk også på å sette knappen på kabelen som skal inn i AV-inngangen på Xboxen til SD (Standard Definition).

2. Spill egen musikk i orginale Xbox spill

De som spiller orginale Xbox spill på Xbox 360 har kanskje irritert seg over dette en stund - å ikke kunne høre på egen musikk mens man spiller f. eks. Halo 2. Vel det er en måte å lure seg unna dette på - starte opp musikken før spillet starter. Desverre vil ikke musikken i spillet mutes, og den vil spille over, men det går an å skru av musikken i spillet i de fleste spill.

3. Den kan skrive sin egen blogg

"Hva, kan Xboxen din blogge?!" Tenker du. På sett og vis er det riktig. Du kan bruke en side som heter http://360voice.com/. Registrer deg enkelt og greit og Xboxen din blogger om hva du gjorde sist du var på Xbox 360 din.

4. Spill Xbox 360 online gratis - uten Live account

Du har kanskje gått å irritert deg lenge over å måtte betale hele 500 kroner i året for å spille online med Xbox 360? Vel, problem solved, last ned en liten app. til PCen din som er koblet på det samme nettverket som Xbox 360 og den lurer Xbox 360 din til å tro at du spiller på et lokalt nettverk(LAN), mens du i realiteten spiller på nettet.
Programmet er gratis og kan bli lastet ned her:
http://www.teamxlink.co.uk/
Vær obs på at MS har begrenset pingen hos local til 30 ms, så du må det blir litt begrensninger i hvem du kan spille med. Unngå spesielt folk fra Asia.

5. Interaktiv musikk

Et lite triks de fleste kanskje allerede kjenner til. Mens du spiller av musikk på Xbox 360, trykk på "X" og en skjerm fylt med visuelle effekter dukker opp. Koble til flere kontrollere også kan du og vennene dine gå bananas på stikkene og knappene for å sette effektene i konstant endring.

6. Koble til Xbox 360 til et trådløst nettverk uten det offisielle adapteret

Den gode nyheten med dette er at du slipper å kjøpe MS sin overprisede trådløse adapter. Den dårlige nyheten er at du trenger en laptop med Wi-Fi tilgjengelig. Gå til Control Panel - Network Connections (i Windows XP) eller Network & Sharing Center - Manage Network Connections (i Vista). Velg Local Area Connection og det Wireless Network Connection samtidig, så høyreklikker du og velger 'bridge connections'.

Koble fra og gjennopprett koblingen med det trådløse nettverket ditt, og koble en ethernettkabel mellom Xbox 360 og laptoppen. Uheldigvis må du muligens skru av 'broen' når du skal på nettet med laptoppen.

7. Spill musikk fra iPoden

Ikke akkurat noen hemmelighet, da Microsoft har laget en liten application som gjør at dette fungerer. Den ligger ute på Marketplace. De ligger godt gjemt og er kalt "optional iPod support". Last det ned og du skal være god for å spille av musikk med iPoden.

8. Reset Xbox 360 videoinstillingene

Har du noengang tatt med Xbox 360 til en kompis, koblet den til TVen og til din store skrekk opplevd at bildet er helt på trynet? Vel istedenfor å gjette seg frem til hvor instillingene er på Xbox 360 Dashboardet, kan du enkelt og greit gjøre dette:
Ta ut disken, om det er en i Xboxen. Skru av Xboxen og skru den på igjen med kontrolleren. Hold nede "Y", og mens du gjør det trykk og hold nede RT (Right Trigger). Da vil videoinstillingene blir satt til default.

9. Spill av hvilken som helst fil på Xbox 360

For å gjøre dette trenger du et program som skal lastes ned på en PC som er koblet til det samme nettverket som Xboxen: TVersity. Last ned programmet og få det til å skanne gjennom PCen etter filer du vil den skal streame. Her slipper du restriksjoner pga. filformatene fordi TVersity konverter filene til riktig type.

Det var det. Ni hemmeligheter for denne gang, også håper jeg disse blir til nytte for dere Xbox 360 eiere der ute.

Og helt til slutt vil jeg avslutte med dette. Nå synes jeg dere skal finne ut hva i all verden dette har med tråden å gjøre. Den første som gjetter riktig får en kulepenn med blekk inni.

he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
NICE 1 Heretix, takk for tipsa
  • 0
Oi

Veldig bra! Skal prøve 6. med en gang
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Bra tråd!
Ikke noe spesielt jeg får gjort, men det med tp skjermer og gratis Live er noe man kunne testet.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Har du prøvd nr.4 selv fordi jeg vil være sikker på at det du skrev er sant
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
Nummer 1 og 4 skal prøves
  • 0
Punkt nummer 4 burde redigeres for informasjonen er feil og leder folk til å tro at man spiller på samme nettverket som Xbox Live. Xlink Kai er ikke noe annet enn tunneling over systemlink. Xlink Kai spillere kan altså ikke spille mot folk på Xbox Live.Dessuten har ikke spill systemlink støtte. Pluss xlink har langt færre brukere og kan ikke sammenliknes med Xbox Live og alle tjeneste/mulighetene man har tilgjengelig.

Punkt nummer 6 var jeg derimot ikke klar over. Dette var et bra tips
  • 0
Veldig bra. Er dødsklar for å hjem å eksperimentere
"Right man in the wrong place can make all the difference in the world"
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Tja, kan gjette. Det er ni hemmeligheter i denne tråden, og;

Siterer Wikipedia:
Out of the 80 member committee, 9% are (post-apartheid) convicted criminals. Most of these members have been convicted of fraud, while one member, Winnie Madikizela-Mandela, was convicted of the kidnapping of a 14-year old boy (who was also murdered).
  • 0
Siterer LuXe:
Tja, kan gjette. Det er ni hemmeligheter i denne tråden, og;

Citerer Wikipedia ut of the 80 member committee, 9% are (post-apartheid) convicted criminals. Most of these members have been convicted of fraud, while one member, Winnie Madikizela-Mandela, was convicted of the kidnapping of a 14-year old boy (who was also murdered).


the fuck?
"Right man in the wrong place can make all the difference in the world"
  • 0
går det ann å bruke AVG kabel på en skjerm og komponent kabel på en annen skjerm med den samme Xbox'en, istedenfor å bruke den samme kabelen?

Men jeg har også hørt at man kan koble til en egen ekstern HDD, stemmer det?
  • 0
Bra, takk heretic
$$The Brave Xbox'Ers$$
  • 0
Tøft!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Kan gjette jeg og... Det er nok ikke riktig, men jeg prøver: sør afrika er det eneste landet i afrika som kan spille over xbox live. Er det riktig? Hehe, sikkert ikke...
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Brukte tips nr. 4 med den gamle xbox'en.. altså xbox 1. Det fungerer kjempebra


Siterer FIBRIX:
Men jeg har også hørt at man kan koble til en egen ekstern HDD, stemmer det?


Så klart funker det. Jeg bruker en helt vanlig ekstern harddisk på 300GB så jeg bare kjørte rett inn i USB inngangen foran. På den har jeg filmer, serier, musikk osv.
Da får man utnyttet Xbox'en for det multimediesenteret den egentlig er.
Is it wrong to be strong? You be the judge!
  • 0
Siterer FIBRIX:
går det ann å bruke AVG kabel på en skjerm og komponent kabel på en annen skjerm med den samme Xbox'en, istedenfor å bruke den samme kabelen?


Du mener vel en VGA-kabel? Uansett går nok ikke det, da det ikke er VGA-inngang på Xbox 360-en. Man må ha en HD AV-VGA-kabel til Xbox 360, men den må inn der komponentkabelen skal stå. Det er altså bare en inngang på Xbox 360 konsollen for HD-AV-kabler, men det går nok sannsynligvis hvis du tar en HDMI-kabel på en skjerm og en HD-AV kabel på en annen skjerm.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Kan ikke beskrive hvor glad jeg er for at du har lagt ut disse tipsene!
Jeg lover at de kommer til å bli flittig brukt...
"Don't take life to seriously, you'll never get out alive"
  • 0
Yeah!! Takk! Trengte virkelig noen gode tips!
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
Heretic jeg trenger litt hjelp
Jeg har vist om xlink en stund, men etter jeg oppdaterte til 7.4 får jeg bare meldingen detached from engine og da kan jeg ikke spille ''local live''
You got solution?
Trying to be reasonable
  • 0
Siterer Furon:
Heretic jeg trenger litt hjelp
Jeg har vist om xlink en stund, men etter jeg oppdaterte til 7.4 får jeg bare meldingen detached from engine og da kan jeg ikke spille ''local live''
You got solution?


Jeg er ikke sikker da jeg ikke har testet ut Xlink selv, men 7.4 er en beta ikke sant? Kan uansett hende den har noen funksjoner eller ikke har funksjoner som kreves for å bruke dette på Xbox Live, for det er vel egentlig ikke dette Xlink er beregnet til.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Tyveri er det ikke? Online uten Live
Mess with the best. Die like the rest.
  • 0
er litt skeptisk på 4 desverre(er redd for å bli bannet fra XBL) men ellers takk for tipsene
Go ahead, make my day
  • 0
Angående nr. 1, driver å prøver å få til det nå. Men det er jo ikke så mye vits hvis det blir splitscreen på begge skjermene da..! Noe det blir... Sånn at både player 1 og player 2 spiller på begge skjermene.. Skulle helst vært mulig at player 1 spiller på en skjerm, og player 2 på den andre... Noen som vei om det går? Hvis ikke er det et dårlig tips...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!