Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Pokémon HeartGold og SoulSilver


Som noen kanskje vet, skal det komme nye versjoner av spillene Gold og Silver til Game Boy Color. De skal hete HeartGold og SoulSilver, og skal være omtrent som Diamond og Pearl-versjoner av Gold og Silver(Se på Fire Red og Leaf Green/Red og Blue).

Så, hvilke forventninger har dere til de nye spillene? Tror dere de kommer til å bli bedre enn 2. generasjon(Gold, Silver, Crystal)? Hva med onlinedelen, kommer den til å bli mer åpen, slik at du kan skrive inn navnet på Pokémonen du søker på istedenfor å velge fra en liste over de du har sett før? Vil du kunne overføre fra Fire Red, Leaf Green, Ruby, Sapphire og Elmerald slik som med Diamond/Pearl? Vil det være mulig å fange Pokémoner fra 3. og 4. generasjon før du eventuelt får en National Pokédex? Og sist men ikke minst, hva vil bli beholdt, hva vil fjernes og hva vil bli lagt til?

Disse spørsmålene får vi nok ikke svar på før om lenge, men man kan alltids gjette og håpe! (Det jeg håper mest er nok at de lanserer en remake av Crystal også....)
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Kødder du rompa mi? Kommer det et Silver/Gold spill til DS'en?? Silver er det beste pokemon spillet ever!!
Blander du det med DP... da... da får du jo kanskje det beste pokemon spillet noensinne! Gleder meg!!

Et slikt spill kan ikke bli ødelagt av online og hvilke pokemon du kan fange!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand... you fail. Epic pwnage
  • 0
Jeg og noen klassekamerater har akkurat sitti og nørda Pokémon Silver på telefonen.
Konkuranse om å først slå Red.
Jeg kom som nr 2...

Synd at jeg ikke har en DS eller planer om å kjøpe det, for Silver var det beste Pokémon spillet jeg har spilt.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg gleder meg skikkelig! 2. generasjonen er den jeg kjenner minst, så det skal bli gøy! Tror jeg skal ha SoulSilver, Lugia er jo mega-super-duper-awesome.
Love is our resistance!
  • 0
Kjenner du 2.generasjon minst? Det er den jeg kjenner og liker best!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Jeg kjenner den minst fordi jeg mista Crystal før jeg tok 3. eller 4. gym. Og det er lenge siden jeg har spilt det. Derfor kjenner jeg den minst, men den er kanskje den kuleste generasjonen.
Love is our resistance!
  • 0
Jeg synes ekstremt synd på deg som mistet Crystal, the best game ever!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Ja, det er ikke noe gøy i det hele tatt. Det er derfor jeg har lengtet etter en ny versjon av disse 3 spillene i FLERE år. Og endelig skal det komme! Klarer ikke å beskrive hvor mye jeg ønsker meg det, men jeg kan jo bare si at jeg har MEGA-SUPER-ULTRA lyst på det!
Love is our resistance!
  • 0
Jeg skal få en DS bare for å få meg disse spillene!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Jeg synes at det er verdt å kjøpe en DS på grunn av SoulSilver og HeartGold!
Love is our resistance!
  • 0
Jeg har selv sett noen klipp av disse spillene på youtube, men jeg trodde at dette bare var tull, og spillene het Shiny Gold & Shiny Silver. Begge spillene hadde samme design som Pokèmon Firered og Leafgreen.
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
Gleder meg enormt!

Tror prinsippet og "historie" og alle pokemonene blir det samme som i orginalen. Men tror kanskje det kommer inn pokemoner fra andre regioner. Håper værtfall det. Tror også at onlinedel, tekniske ting og egenskaper fra Diamond/Pearl/Platinium vil være der. Bare forbedret.
Men utenom det så håper jeg bare. Det jeg håper mest på er at alle 498 pokemonene er der, noe som er høyst usannsynelig.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg vil tro at man bare kan få tak i pokemon fra 1. og 2. generasjon.
Love is our resistance!
  • 0
Jeg tror at man bare kan fange Pokémoner fra 1. og 2. generasjon, men at man får en National Pokédex etter sistebossen, og at man da kan trade med Diamond/Pearl og importere fra Ruby/Sapphire/Fire Red/Leaf Green. Dette gir også endelig en mulighet for å få noen gen. 2 Pokémoner på Diamond!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
2 generasjons pokemon har man allerede mulighet til å få på Pearl/Diamond, i alle fall noen. Det går jo for eksempel an å fange noen 2 generasjons pokemon på Fire Red og Leaf Green. Blant annet kan man der fange Larvitar og Hopip. I tilegg har du jo Pokemon Colluseum og XD Gale of Darkness der man kan få enda flere 2 generasjons pokemoner. For å ta enda et eksempel, så kan man fange Lugia på XD Gale of Darkness.

Så si at man først kan få 2 generasjons pokemon på Pearl/Diamond når HeartGold og SoulSilver kommer ut blir litt feil, men ja du kan sikkert få flere 2 generasjons pokemoner derfra
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg har pokemon rød til GBC. Hva er forskjellen på disse rød, grønn, blå, gul, diamond, silver, blå, pearl, osv. osv. ?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Jeg har pokemon rød til GBC. Hva er forskjellen på disse rød, grønn, blå, gul, diamond, silver, blå, pearl, osv. osv. ?


Forskjellige spill.. Forskjellige pokemons.. Forskjellige steder.. Pluss fornyet utgave! That's it!

Håper man kan fange fra både første og andre genrasjon, alle fra første og alle fra andre. Alle(99% av dem) fra andre er jo sikkert, men første er ikke sikkert. Hvis dette er rett kan vi ha alle pokemonene fra 1., 2., 3. og 4. gjenrasjonen

Men det er ikke sikkert da
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Det blir nok ikke mulig å fange alle fra første og andre, selv om du kan fange de legendariske. Grunn: Mew og Celebi.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Gleder meg sinnsykt!
Håper det fortsatt er mulig og dra til Kanto (Regionen fra pokemon Red, Blue og Yellow) slik som i orginalen, det hadde vært jævlig fett
  • 0
De kan ikke fjerne den, det er jo 1/4 av spillet! Og da hadde de også måttet fjerne sistebossen, og det er ikke kult!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Den store styrken i Gold/silver var muligheten til å besøke Kanto på nytt. muligheten for å ta 16 gymbadges i stedet for 8, og det å se hvordan regionen hadde utviklet seg var ubeskrivelig forfriskende. Et håp fra min side er at de legger til flere områder igjen. Kanskje sevii islands, Hoenn, Sinnoh (okay, ikke sinnoh, da blir hele poenget med å eie D/P/P borte.

så, ønskeliste fra meg:

- Kanto once more. denne gangen litt bedre gjennomført enn i de originale spillene.
- Nye "battle cries" på pokémonene fra generasjon 1-3 (g4 var faktisk veldig gode)
- Mulighet for å endre på trenerens utseende (klær, accessories o.l.)
- litt hurtigere gameplay. Platinum-kampene kan gå litt sakte.
- en "fortsettelse" på Pokétchen. nye apps og sånt.
masse nedlatbare "events" som nye trenere/utfordringer. spesielle Pokémoner og items.
- en ny måte å utføre HMs på. Det er litt dumt å må ta opp verdifull angrepsplass for å lære noen cut, rock smash og strength. Surf, waterfall og fly er helt OK angrep. flash ble heldigvis omgjort til et TM, så den er allerede fikset... nesten
- en metode som korter ned klekketid -_-'
- forbedret GTS
- og selvfølgelig masse god pokémonstemning og mange hundre timers kos, kos og mer kos.

det blir bra uansett. Det er tross alt er remake av Pokémon Gold og Silver det er snak om
"How do you pronounce fish without eyes?" "Fsh!" - Abbot Fransisco - Dragon Quest VIII
  • 0
Hvordan kan du få et hurtigere gameplay i kampene uten å fjerne essensen i alle kampene i Pokémon?

Dessuten er ikke eggklekking begrenset av tid, men av antall skritt. I D/P f.eks kan du suse opp og ned en lang strekning i gir 4 på sykkelen, og vips klekker egget etter 5-10 minutter. Funker godt å se på TV mens du holder inne styrekorset.

Håper ikke at Pokétch vender tilbake, men den orginale pokegear. Den inneholdt en ting jeg ikke skjønner at de har kuttet fra oppfølgerne: Mobiltelefon! Genialt!

Enig i det du sier med HM-ene.

Også enig i at det hadde vært sykt kult å kunne reise til Hoenn, og kanskje Sinnoh. Hva er Sevii Islands?

Vil også kunne fange Zapdos, Articuno, Moltres og Mewtwo på samme måte som i R/B/Y/FR/LF.

En annen ting hadde vært om det var mulig å se kanto-badges-ene på Trainer Info, og ikke bare de fra Jotho. Det var litt irriterende i Crystal å bare kunne se de fra Jotho, og ikke der fra kanto.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Hadde vært kult om de beholdt alle de forskjellige PokeBallene fra D/P og R/S
  • 0
Dette har jeg skikkelig lyst på, men fant ut for ikke lenge siden at DS'en til broren min ikke funker lenger
Ære være Naughty Dog!
  • 0
For alle som har elsket orginalspillene tror jeg ikke at de nye kommer til å bli like bra, men for alle andre tror jeg de blir bedre. Grunnen er at vi som har veldig gode og nolstagiske minner rett og slett ikke klarer å like en remake like godt som orginalen, rett og slett på grunn av alle minnene. Jeg håper jeg tar feil, og at jeg komemr til å like HG/SS like godt som Crystal(tvilsomt, siden Crystal er mitt beste spillminne og i følge meg det beste spillet gjennom tidene).
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!