Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dragon Age: Origins ~ Offisiell tråd ~


Siterer F0xHunter:
FYFY
Du må jo ikke loade en gammel save bare for å oppgradere.


Slutten kom så brått at jeg ikke rakk å oppgradere helt,
jeg gadd ikke starte helt på nytt bare for å finne en ting.

Jeg syns slutten uansett var ganske tam, så hvordan det kunne endt med alle oppgraderinger eller andre valg, bryr meg langt inne i skauen.
  • 0
SPOILER
Siste bossen var helt for jævlig til og med på easy. Vel, jeg har jo bare tre health packs da. Det gikk jo rett til ************, men det er når alle darkspawn folkene kommer jeg sliter. Noen tips?

SPOILER OVER
  • 0
Tror jeg må skru vanskelighetsgraden opp litt, er ikke artig å gå å drepe alt og alle uten å dø i det hele tatt. Spillt 5-6 timer på casual i strekk nå iløpet av de to siste dagene og ingen flere har dødd en hovedpersonen min, og det var bare 1 gang. Synd at Bioware har så stor forskjell mellom levela. Easy er for enkelt og Normal er av og til litt for vanskelig...
  • 0
Helt enig!
  • 0
  • Los
  • Los
Faen at den buggen skulle dukke opp! Jeg har jævelig lyst å spille videre nå, men jeg kommer ikke videre.. Aaaaaaaaaaaaaa! Har sendt inn spørsmål til support, men har enda ikke fått svar. Får bare krysse fingrene, og åpe det blir Dragon Age i påsken.

Vis ikke får jeg spille The Witcher, vis jeg finner cden
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Faen at den buggen skulle dukke opp! Jeg har jævelig lyst å spille videre nå, men jeg kommer ikke videre.. Aaaaaaaaaaaaaa! Har sendt inn spørsmål til support, men har enda ikke fått svar. Får bare krysse fingrene, og åpe det blir Dragon Age i påsken.


Hvilken bug?

Siterer Los:
Vis ikke får jeg spille The Witcher, vis jeg finner cden


Litt off topic, men men: Installerer du den seneste patchen kan du spille spillet uten CD
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Los:
Ok.. Jeg holder på med Urn of Sacred Ashes, og kisten der jeg liksom skulle finne notatenen er tom, men jeg kan fortsatt ikke dra videre.. Noen med samme problem som kan hjelpe?


Den bugen

Fant foresten The Witcher Cden! Hadde det ikke installert på pcen, det var problemet
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Ok.. Jeg holder på med Urn of Sacred Ashes, og kisten der jeg liksom skulle finne notatenen er tom, men jeg kan fortsatt ikke dra videre.. Noen med samme problem som kan hjelpe?


Den bugen


Hm, tenker du på den kista inne i rommet før du åpner den døren som er lukket?
  • 0
  • Los
  • Los
Det er den kisten i samme rommet som liket..

Har fått svar med EA etter min henvendelse om problemet. De sier at de vet at det er et problem, men at det ikke foreligger noen plan for å fikse det. Så jeg får ta kontakt å høre med dem igjen. Føler det er et dårlig svar. Fordi jeg har betalt for spillet, men jeg kan ikke gjennomføre det. Så vil gjerne at de fikser det, slik at jeg kan spille spillet slik som alle andre som har betalt for det
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Det er den kisten i samme rommet som liket..

Har fått svar med EA etter min henvendelse om problemet. De sier at de vet at det er et problem, men at det ikke foreligger noen plan for å fikse det. Så jeg får ta kontakt å høre med dem igjen. Føler det er et dårlig svar. Fordi jeg har betalt for spillet, men jeg kan ikke gjennomføre det. Så vil gjerne at de fikser det, slik at jeg kan spille spillet slik som alle andre som har betalt for det


Er fremdeles usikker på hvilken bug du mener her, men jeg anbefaler deg å poste ut problemet i technical support forumene til dragon age/bioware. Der vil du kunne få respons fra utviklerne selv eller kanskje få tilbakemeldinger på mulig fiks
  • 0
Fullførte Dragon Age: Awakening i natt, det varte jo ikke 25 timer + akkurat. Synes ikke det var verdt 350 kr, 200 hadde jeg vært mer enig i! Fortsatt kjempegøy tilleggspakke da! Return to Ostagar er btw på psn, trodde den skulle være lengre enn den ordinære 40kr-tilleggspakken
  • 0
Veit, DAOA var kjempe-bra, men litt for kort.
  • 0
Flere enn meg som syes det er flott at vi europeere får de to festival pakkene gratis (Vet ikke om europeiske 360 brukere får de gratis, men europeiske PS3 brukere gjør det iallefall)
  • 0
Så jeg har nettopp fått lånt Dragon Age av en venn og er en del timer inn. Jeg har akkurat blitt en Arcane Warrior. Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan spillet egentlig skal spilles. For det meste sender jeg bare folk hit og dit og lar dem hakke løs, og jeg føler det blir litt feil. Noen kamper går lett som en plett, mens andre kamper er så vansklige og jeg blir rumpekjørt så fort at jeg kan ikke unslippe følesen av at jeg gjør noe fryktelig feil. Et av de største problemene mine er at healeren min, Wynne eller no, går alt for fort tom for mana og da står jeg plutselig igjen med en udugelig bestemor ute av stand til noe som helst. Noen som har noen gode tips og taktikker så takker jeg for hjelpen.
  • 0
Skru spillet på Casual, da pwner du alt og alle. Om du spiller på normal vil du få et problem med health pots osv.
  • 0
Problemet med casual er at det noen ganger blir for lett :/
  • 0
Det var jo egentlig ikke det jeg lurte på. Jeg søkte vel egentlig noen tips og taktikker som ikke innebærer å skru ned vansklighetsgraden til casual.
  • 0
Siterer F0xHunter:
Problemet med casual er at det noen ganger blir for lett :/


Vet, men jeg er ikke den typen som liker å slite med spill pga. idiotiske ting som mangel på healing potions og lignende så derfor spiller jeg heller på casual, skulle vært noe mellom casual og normal igrunn.

Sack Boy, da er det eneste tipset å stunne fienden, muligens få alle til å angripe den sterkeste/svakeste først osv. Også kjøpe så mye healing potions du kan og så mange items du trenger til å lage de selv.
  • 0
Wynne. Om du velger specialization: arcane warrior (skaffes gjennom tomes eller en stein du finner i brelician ruins). Da kan du velge første skill i rekken til aw. Da krever rustninger og sverd magic istedenfor strength. Gi hun en heavy rustning så hun tåler mer. Du kan gå innpå statsene til Wynne. Velge taben "Tactics" og sette følgende:

Self - mana or stamina level - under 50 (eller hvilken % du foretrekker, 50 anbefalt) og use lyrium potion (smallest/largest).

jeg foretrekker under 50 % og smallest. Samme kan gjøres med health potions. På tactis kan du for eksempel også gjøre at Alistair bruker "Shield Bash" på en fiende som har deg nede i bakken. Mulighetene er der, grip dem!

Leliana bør bruke bue. Fyller du ut rekke nr 2 i bueskillsene kan du til slutt på "arrow of slaying" som tar opp til 1000 liv, min max er 764. Du kan i tactics få henne til å bytte til bue og bruke det angrepet mot bosser og ellers ha melee.

Morrigan bør du fylle ut lightning, ice og fire rekkene. Masse gode gruppeformler på rekkeendene.

Hunden, Orghren og Sten er tanks: spam på constitution og strength. Husk å skaffe best mulig gear til folkene dine!

Håper denne hjalp Sack Boy!
  • 0
Du er arcane warrior. Da skal du kunne drepe alle alene, t.o.m med på nightmare.
Men ok, her er litt tips:

-Skal du ha en healer så fjern alle spells som sluker mana. Som f.eks glyph'ene. Ha bare på healing spells (Mana drain er en god spell å ha også). Sett oppførselen til "ranged".

-ALLTID ha med deg en warrior med skjold. Og ALLTID la han ha taunt. Dette vil gjøre kapmene mye lettere på vanskeligere vanskelighetsgrader. Også la han taunt'e når du møter en elite og når han har 2 eller mer fiender rundt seg, og ha de øverst på taktikk-treet. Merk at taunt er en arial skill. Når du finner "reaver" skillene så lar du han bruke de.

Annet tips er å huske å lage potions før kampene. Kjøp inn flere flasks, så lager du healing og mana potions. Dette er kanskje en av grunnene til at folk dør hele tiden: Du mangler potions.

Men for all del, spill spillet på casual hvis du synes det blir for hardt. Lær deg taktikker og alltid ha et hestehode foran fiendene. Når det blir lett så skrur du bare opp vanskelighetsgraden.

Nøkkelen til suksess er taktikk-treet.
  • 0
Tusen takk for nyttige tips Master Bandit og Reinsdyret
  • 0
SPOILER ALERT!

Jeg har nå netopp vært i den skogen hvor man skal hjelpe alvene og jeg fikk selvfølgelig tak i "arcane warrior" greiene. Jeg spiller som Rogue og siden denne skillen bare er til mages (eller er den det?) så lurer jeg på hvordan jeg får mages til å lære denne skillen?

Spoiler End!
  • 0
Siterer Zyrocz:
SPOILER ALERT!

Jeg har nå netopp vært i den skogen hvor man skal hjelpe alvene og jeg fikk selvfølgelig tak i "arcane warrior" greiene. Jeg spiller som Rogue og siden denne skillen bare er til mages (eller er den det?) så lurer jeg på hvordan jeg får mages til å lære denne skillen?

Spoiler End!


Er da ingen spoiler, nevnte den for to kommentarer siden. Etter x antall levler med en karakter kan man velge attributes og specializations. Du får ikke beskjed om det, men over attributesene i levlingmenyen er det fire ruter med låser. Når du unlocker dem får de et bilde, når du har spec-points (kommer etter x levler) kan du unlocke dem.
  • 0
Jeg har nå kommet til orzomaar men når jag skal snakke til harrawonth så sier han jeg skal snakke til bhelen, og når jeg snakker til bhelen så skal jeg snakke med harrawonth? WTF.
what happened to sex,drugs,and rock and roll now its just aids,crack and techno
  • 0
Har funnet hele Juggernaut Armor'en. Er det en god armor for en Arcane Warrior?

Og hvor finner jeg egentlig Blood Mage spec'en? Jeg vet at man kan få den i The Fade i Redcliffe, men der har jeg allerede vært og jeg ville ikke ofre noen og slik så jeg fikk det ikke. Noen andre steder?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!