Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mass Effect 2 ~ Offisiell tråd ~


Siterer AcH Clawed:
Har forresten tenkt å laste ned "Overlord". Er den verdt det?


Jepp! Jeg synes den var veldig underholdende.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Glem det jeg sa tidligere. Vanguard er laget av win og badass.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Vanguard er tha shit! <3

Runna nettop Mass Effect 2 for andre gang, maken til bra spill skal man lete lenge etter. Gleder meg infernalsk til 3'ern kommer. Tenker jeg kommer til å starte en ny playthrough right now, meget fristende.

Forresten, er det andre enn meg som har merket at Mass Effect er på grensen til latterlig dårlig etter å ha spilt oppfølgeren? Okey, latterlig dårlig er kanskje å ta i litt, men det er ikke på langt nær så kult som 2'ern er. Det er helt utrolig at BioWare har klart å forbedre f.eks kampsystemet i så stor grad som det de har, samtidig som de har beholdt tingene som gjorde eneren til et kult spill. Kudos til BioWare!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
  • 0
Jeg syns slutten på ME2 var noe av det mest episke noensinne innen spille. Føltes som en slags film, og jeg elsker filmer.
Carpe Noctem
  • 0
Siterer Morkex:
Forresten, er det andre enn meg som har merket at Mass Effect er på grensen til latterlig dårlig etter å ha spilt oppfølgeren? Okey, latterlig dårlig er kanskje å ta i litt, men det er ikke på langt nær så kult som 2'ern er. Det er helt utrolig at BioWare har klart å forbedre f.eks kampsystemet i så stor grad som det de har, samtidig som de har beholdt tingene som gjorde eneren til et kult spill. Kudos til BioWare!
Storyen i 2'ern er i alle fall en god del dårligere... pluss at strukturen i eneren er mye bedre. Der visste du liksom ikke hva som ventet deg etterhvert som storyen utviklet seg og du kunne dra til nye planeter, mens nesten hele ME2 går ut på å rekruttere folk (ikke ulikt Dragon Age, når jeg tenker meg om) mens Collectors dukket opp her og der for å skape LITT variasjon. I tillegg sliter jo spillet med mangelen på en konkret skurk a la Saren. Og jeg foretrekker kampsystemet i eneren, mye pga. et bedre cooldown-system som åpner for massakrer på slagmarken.
Ting som er bedre i toeren:
- Brukervennlige menyer (hatet maksgrensen på items i eneren, slik at jeg måtte sitte i evigheter og tukle med fiendtlige menyer for å gjøre ting om til omni-gel)
- Mordin
- Thane
- Det at du kan avbryte folk med sånne handlinger i dialoger
- At de kuttet ut Makoen
- At hovedpersonen kan fysisk DØ i slutten hvis du suger

Ellers er Mass Effect > Mass Effect 2. Jeg digger begge spillene, da.
Siterer Arawos:
Jeg syns slutten på ME2 var noe av det mest episke noensinne innen spille. Føltes som en slags film, og jeg elsker filmer.
Jeg elsker også filmer, men slutten var litt antiklimatisk. Så egentlig ut som om utviklerene hadde glemt ut Reaperne helt, og forventet at vi hadde gjort det samme, og bare kastet inn en liten påminnelse i siste liten. Egentlig er jeg usikker på om spillet i det hele tatt var nødvendig for storyen - men det gav dem jo ekstra spillerom til å introdusere nye karakterer.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Citerer Arawos:Jeg syns slutten på ME2 var noe av det mest episke noensinne innen spille. Føltes som en slags film, og jeg elsker filmer.Jeg elsker også filmer, men slutten var litt antiklimatisk. Så egentlig ut som om utviklerene hadde glemt ut Reaperne helt, og forventet at vi hadde gjort det samme, og bare kastet inn en liten påminnelse i siste liten. Egentlig er jeg usikker på om spillet i det hele tatt var nødvendig for storyen - men det gav dem jo ekstra spillerom til å introdusere nye karakterer.

ja litt sånn på tampen det med reaperne kanskje..., men musikken var så episk
Carpe Noctem
  • 0
Skal begynne på ny playthrough når jeg får den nye 360en. Må bare oppleve det igjen

Elsker å være Vanguard!
  • 0
Akkuratt begynt på Mass effect 2 nå, har redda mordin og han blå sniper duden

Spiller som vanguard, Jævlig rått men lurte på om noen hadde et par tips til vanguard ? : )
Bring it next time!
  • 0
Siterer adrii 117:
Akkuratt begynt på Mass effect 2 nå, har redda mordin og han blå sniper duden

Spiller som vanguard, Jævlig rått men lurte på om noen hadde et par tips til vanguard ? : )


Oppgrader Charge til Heavy Charge, og Shockwave til Improved Shockwave, så har du to av de beste biotic abilities i spillet. Etter min mening da. (tips: hvis du spiller på PC, hotkey shockwave til 2 og charge til 3)

Når du er på... Spoiler:... det forlatte Collector skipet, velg M-300 Claymore når du finner bunken med våpen. Sammen med biotic charge instant-voldtar den omtrent alt som fins av vanlige fiender med ett skudd.

Lagt til 2010-07-23 09:39:
Åja, og uansett hva du spiller som, ikke kast bort platinum på medbay oppgraderingen, men mindre du har kjøpt alt annet og av en eller annen grunn føler en trang til å kaste bort ressurser på en fullstendig tilbakestående oppgradering. Det beste med å være renegade er jo helt klart de überfete arrene Shepard får, hvorfor i huleste skal jeg liksom ha lyst til å fjerne dem?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
forde jeg er dame, LOL : P
Bring it next time!
  • 0
Det kommer en ny DLC til Mass Effect 2 snart.

Copy/paste:

The latest Mass Effect 2 DLC has been revealed, Lair of the Shadow Broker!
Two years ago, Commander Shepard died and Liara T'Soni fought in a desperate struggle against the Shadow Broker to recover her former Commander. Now that Shepard is back, it's time to even the score.

Team up with Liara and confront the mysterious and sinister Shadow Broker in the latest expansion to Mass Effect 2, coming soon! In the mean time check out three new screenshots here:

http://masseffect.bioware.com/media/screenshots/

and stay tuned for more info on Lair of the Shadow Broker.
___________________

Utfra bildene kommer det også nye våpen.
  • 0
Siterer adrii 117:
forde jeg er dame, LOL


Amen. Arrene til Shepard ser helt fucka ut på kvinnelige versjoner, spiller som det selv. Men da er det bare å være snill og hyggelig person så ordner jo det seg

Siterer Yuggothian:
Oppgrader Charge til Heavy Charge, og Shockwave til Improved Shockwave, så har du to av de beste biotic abilities i spillet. Etter min mening da. (tips: hvis du spiller på PC, hotkey shockwave til 2 og charge til 3)


Charge? Det er den som gjør at du flyr fremover og krasjer inn i fienden, ikkesant? Hvis du spiller på noe særlig høyere enn medium vanskelighetsgrad så er jo det bare en metode å rævkjøre deg selv på. Det kan hende den fungerer fint mot en eller to fiender der også, men ellers er den ubrukelig. Jeg har bare spilt spillet på Veteran og Insanity, og brukte mye Charge i begynnelsen, men etter å ha kommet så langt i spillet at jeg hadde Spoiler: reddet Garrus og Mordin så begynte fiendene å bli flere og sterkere, noe som resulterte i at jeg ble automatisk rævkjørt hvis jeg brukte Charge.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Amen. Arrene til Shepard ser helt fucka ut på kvinnelige versjoner, spiller som det selv. Men da er det bare å være snill og hyggelig person så ordner jo det seg


Eller så Spoiler: kjøper man bare medical bay!

Lagt til 2010-07-23 14:35:
Siterer Master_bandit:
Det kommer en ny DLC til Mass Effect 2 snart.

Copy/paste:

The latest Mass Effect 2 DLC has been revealed, Lair of the Shadow Broker!
Two years ago, Commander Shepard died and Liara T'Soni fought in a desperate struggle against the Shadow Broker to recover her former Commander. Now that Shepard is back, it's time to even the score.

Team up with Liara and confront the mysterious and sinister Shadow Broker in the latest expansion to Mass Effect 2, coming soon! In the mean time check out three new screenshots here:

http://masseffect.bioware.com/media/screenshots/

and stay tuned for more info on Lair of the Shadow Broker.
___________________

Utfra bildene kommer det også nye våpen.


ENDELIG. Savna Liara <33
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Charge? Det er den som gjør at du flyr fremover og krasjer inn i fienden, ikkesant? Hvis du spiller på noe særlig høyere enn medium vanskelighetsgrad så er jo det bare en metode å rævkjøre deg selv på. Det kan hende den fungerer fint mot en eller to fiender der også, men ellers er den ubrukelig. Jeg har bare spilt spillet på Veteran og Insanity, og brukte mye Charge i begynnelsen, men etter å ha kommet så langt i spillet at jeg hadde Spoiler: reddet Garrus og Mordin så begynte fiendene å bli flere og sterkere, noe som resulterte i at jeg ble automatisk rævkjørt hvis jeg brukte Charge.


Nåja. Kommer vel ann på spillestil. Personlig synes jeg at den funker utrolig flott på både veteran og insanity, så lenge du ikke charger midt inn i en dritsvær flokk med fiender uten noe tilgjengelig cover i nærheten, men så finnes det sikkert bedre abilites der ute. Bruker for det meste charge for badass-faktoren uansett.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
lol, heavy charge + et shotgun skudd + beat = uber powneg, bruker det på fiender som står litt allene, og husk du kan bruke de nesten rett etter ær andre og fly rundt!!
Bring it next time!
  • 0
Annonsert til PS3 på Gamescom
  • 0
Me would like linkz!

Lagt til 2010-08-17 17:12:
Fant det.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Uten 1'ern så får jo alle på ps3 den samme forhistorien... Det er kjedelig...
Trying to be reasonable
  • 0
Lurer på hvordan det vil virke. PS3-en er ikke akkurat en "port"-vennlig maskin.
  • 0
Furon, skulle ikke forundre meg om de la til en mulighet for å velge en av x antall forhistorier.
  • 0
Lair of the Shadobroker kommer ut i dag, men jeg regner med å ikke kjøpe det på ganske så lenge. Med Halo Reach, Rock Band 3 og Call of Duty: Black Ops rundt hjørnet så blir det nok ikke noe tid til det før nærmere jul. Synd egentlig...

http://www.gamesradar.com/xbox360/mass-effect-2/preview/mass
-effect-2-lair-of-the-shadow-broker-hands-on-and-mini-review/a-20
10090217155933002/g-2009022015324633054


Damn, det kan jo faktisk se ut til å bli skikkelig bra i tillegg!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg skal såå ha Lair of the Shadow Broker idag. Og spille det når jeg får grafikkkortet mitt. Liara var lissom 'the girl' i ME1, og jeg skal gjøre alt i min makt for å få henne tilbake i teamet mitt. Og jeg vil ikke ha NOEN spoilere i denne tråden før jeg sier at det er greit. M'kai?
  • 0
Okey. Jeg ville vært veldig glad om folk kunne unngå spoilere uten å sette spoilertags i det heletatt jeg da
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
FOLKENS!

Ny DLC:

ALTERNATE APPEARACE PACK #2
"The Alternate Appearance Pack features new outfits for your favorite squad members, including Tali, Miranda, and Grunt."

Tihi:
http://na.llnet.bioware.cdn.ea.com/u/f/eagames/bioware/masseffec
t2/resources/assets/info/dlc/alternate_appearance2-01-o.jpg


Lagt til 2011-02-03 18:49:
Likte Miranda sin
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!