Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

(PS3) Trenger hjelp! Bytte harddisk :]


Hei!
Skal skrive i korte trekk

-Har en 40gb PS3 (Hvilket har blitt for lite)
-Har en 250gb harddisk liggende

Er noob på de greiene her.
Skal altså bytte de to harddiskene. Selve byttingen er null problem, problemet ligger i backupen.
-Blir ID og trophies liggende igjen på PS3 eller må jeg overføre disse også?
-Kan jeg koble PC til PS3 og dermed bruke PC'en som media server?
-Hvordan brukes et harddisk-kabinett?
(Hvordan skal jeg ''backe up'' filene?

Kommer til å bli utrolig takknemlig om noen kan hjelpe meg
''eh'' - Link
  • 0
ID og throphies er lagret online, så dem trenger du ikke gjøre noe med

ja du kan koble pc mot ps3. last ned et program som heter Tversity til pcn. start dette, søk opp mediaserver på ps3, så kan du streame det det skal være til ps3

bruk en usb minnebrikke eller noe sånt for backup, så går du på backup utilities på ps3 og tar backup
  • 0
Tusen takk

Lagt til 2010-02-19 20:26:
Lurer bare på hvordan det er med minnebrikka, de er jo så små. Skal jeg ta litt og litt? (How?)
''eh'' - Link
  • 0
Det er ikke mulig å ta backupen litt og litt såvidt jeg vet. Hvis minnebrikka er liten, kan du prøve å slette unødvendige ting som ligger på harddisken, som demoer, trailere osv. hvis du har noen. Forøvrig kan du bruke Windows Media Player 11 som mediaserver også, noe som er litt enklere å sette opp enn TVersity. Hvis minnebrikka er liten, kan du prøve å slette unødvendige ting som ligger
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Det er ikke mulig å ta backupen litt og litt såvidt jeg vet. Hvis minnebrikka er liten, kan du prøve å slette unødvendige ting som ligger på harddisken, som demoer, trailere osv. hvis du har noen. Forøvrig kan du bruke Windows Media Player 11 som mediaserver også, noe som er litt enklere å sette opp enn TVersity. Hvis minnebrikka er liten, kan du prøve å slette unødvendige ting som ligger



Det er oversaskende hvor mye dritt man kan finne. Som tar mye plass.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Så, det er altså mulig å bruke et slikt program for back-up?
''eh'' - Link
  • 0
Eller så kan du bare kopiere save-files så vidt jeg vet.
I was frozen, today!
  • 0
Sett at jeg tar ut den gamle harddisken, blir alt på den slettet da? Hva om jeg swapper harddisker, setter den gamle i et kabinett og kobler tl ps3 md en usb-kabel???

Lagt til 2010-02-19 23:14:
K_R_I_S:
Hm, ser ingen måte å gjøre det på
''eh'' - Link
  • 0
Gå inn på Lagret Datetjeneste, fin en fil, trykk på trekant og kopier. Tror det var sånn.
I was frozen, today!
  • 0
Har lagret flere save-filer på minnepenn... Så det skulle vel bare vær å ta backup på en sånn...

Funker ikke bærbare hardisker også?
Decyfered!
  • 0
Hm, ser man kan kopiere save-files, så da prøver jeg det.
''eh'' - Link
  • 0
Allright.

Takk skal dere ha
Dette var det jeg gjorde: Brukte minnepinne på 16 gb for back-up, noe som krevde at jeg slettet noen uviktige filer på PS3'en.
- Skiftet harddisk
- Lastet ned update-data fra Sony.com(USA) og lagret det på minnepinnen i samme mappe som backupen (viktig) Satte USB'en i PS3 igjen.
- Formaterte den nye harddisken
- Foretok system update
- Førstegangsinstallasjon (Igjen, siden dette tross alt er en ny harddisk)
- Og endelig, den gode gamle oppstartslyden
- Satte in USB-minnepinne og valgte deretter ''restore backup''

Jippi, 250gb!
''eh'' - Link
  • 0
Vurderer det samme...

Noen som vet omtrent hvor mye det koster for en 250 gb HDD?
Decyfered!
  • 0
Koster ca 400kr hos komplett.no
''eh'' - Link
  • 0
Danke schön!
Decyfered!
  • 0
Faunvik:
Du kan gå inn på www.prisguide.no
Her er en god test av harddisker med 7200rpm. http://www.tomshardware.com/reviews/notebook-hard-drive,2006.
html

Skal selv ha WD Scorpio Black. Den koster 439 for 250GB og 509 for 320GB. Det er kanskje en av de beste harddiskene og den bruker ikke mye strøm heller. Du må passe på å ikke stenge PS3'en inn i en hylle for eksempel, pga varmeutvikling. Det sies at det ikke er lurt å ha 7200rpm disk i den, men går fint om du passer på å holde den kald.
  • 0
hei

trenger litt hjelp angående skifte av hdd til ps3. har harddisken, men brukte den i enn annen ps3 som fikk ylod, og nå vil jeg bruke denne i min nys ps3 slim. men siden det er lagret info på den fra før, hva skal jeg gjøre da? trenger ikke noe av lagringene jeg har på den forresten.

hilsen Robin
  • 0
Du kan formatere den på ny da. Det tror jeg du kan gjør når du setter den nye harddisken i PS3'en. Når du formaterer den, vil du miste all data.
  • 0
når bytte av HDD på en Playstation 3 gjøres privat, ses dette på som et "uautorisert inngrep".
Med mindre du er teknikker og gjør dette på et autorisert verksted vil man miste garanti og reklamasjonsretten ved ett slik inngrep.

Just to let you know
  • 0
Til der som lurer,det går ikke ut over garantien når man skifter hdd. Har sjekket det opp det er derfor sony har laget til luken og byttesystemet så enkelt
  • 0
Hehe, nei, det går ikke ut av garantien. Helt safe. Bytt så mange harddisker du orker!
  • 0
Siterer Leander:
hei

trenger litt hjelp angående skifte av hdd til ps3. har harddisken, men brukte den i enn annen ps3 som fikk ylod, og nå vil jeg bruke denne i min nys ps3 slim. men siden det er lagret info på den fra før, hva skal jeg gjøre da? trenger ikke noe av lagringene jeg har på den forresten.

hilsen Robin


Tror det bare skal være å bytte harddisk uten å gjøre noe først, men du kan jo bare ta en backup for å være sikker
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Var dette en helt random ekstern harddisk?
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Hei Trenger litt hjelp her. Må få ny harddisk til ps3 en min etter at den klikka noen forslag? og bør jeg ha harddisk med 7200 rpm eller 5400?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!