Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Bioshock


Jeg lasta nylig ned demo til Bioshock, pga det var fra 2K games.. Å jeg fant ut at..Jeg hadde gått glipp av NOE STORT !

Jeg har tenkt til å kjøpe bioshock etter dette demoet, å jeg har søkt litt rundt..

Er det sant at 1'ern har bedre story
Men 2'ern bedre gameplay ?

Q: hvilket spill syns DU er best..

Har spillene noen sammenheng ?
Pga i 2'ern er vi en big daddy ..

Svar meg ! :)

SquadFrog Squacky !
The D' is silent.
  • 0
Eneren er definitivt det beste spillet av disse to. Selv om oppfølgeren har ett par ting med seg som er bedre innen gameplay, som for eksempel at en kan bruke plasmider og våpen samtidig, så er eneren ennå ett bedre spill på grunn av måten det trekker deg inn på. Så jeg anbefaler å spille gjennom eneren først vertfall før du vurderer å spille gjennom toeren

Og btw, historiene i disse to har ikke så veldig mye sammenheng egentlig. Men uten å ha spilt det første så virker historien svakere i toeren på grunn av at det er ting som skjer i eneren som ofte blir nevnt eller refferert i toeren.
"Lag's a bitch, then you die"
  • 0
Ok, Det hjalp veldig , Takk for du tok deg tid
The D' is silent.
  • 0
Eventuelle spørsmål skal postes som en tråd eller i relaterte tråder på forumet. Blogger hører hjemme i bloggdelen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
I stedet for å lage ny tråd så spør jeg like så greit her .

Noen som har kjørt Bioshock med Windows 7? Slik som jeg har forstått det er minimumskravene Windows XP eller Windows Vista. Men det står ingenting om Windows 7. Er litt usikker på om jeg tørr å kjøpe det, i hvertfall om det ikke funker.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg kjører Bioshock perfect på win 7. Tviler på at det skal være noe problem fra xp og vista. Hvis du AKKURAT har minimumskravene på vista eller xp er det kanskje ikke så lett å få det til å gå Men alt som er litt over burde ikke være store problemet hvis du ikke bryr det og å kjøre det på high ;)

Edit: Må si meg enig med Predators post under meg
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Originalen er bedre på alle punkter. Kjøp det du.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Originalen er ikke bedre på ALLE punkter, liker ganske godt "dual wield" tingen i toeren. Gjorde det mye raskere å bruke plasmids lizzm.
  • 0
Originalen er definitivt bedre enn 2'eren, men 2'eren er ekstremt bra det og.


Har faktisk sett 2'eren billigere enn originalen i butikken
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Zyrocz:
Originalen er ikke bedre på ALLE punkter, liker ganske godt "dual wield" tingen i toeren. Gjorde det mye raskere å bruke plasmids lizzm.


Det var et godt tilskudd til gameplayet, ja. Sier meg enig der.

Siterer RockFuzzEleven:
Har faktisk sett 2'eren billigere enn originalen i butikken


Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Los
  • Los
Vel eneren er et mesterverk om du spør meg, og 2ern er bare et bra spill.. Historien er slappere, og jeg skjønte ikke helt hvorfor folk gjorde det de gjorde. Litt enig med Zero Punctuation her, Bioshock trengte aldri en oppfølger på denne måten. BioShock var liksom perfekt helt alene.

Dog jeg har veldig tro på Bioshock Infinite, fordi det er en annen historie
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Predator:
Originalen er bedre på alle punkter. Kjøp det du.


Det er liksom det jeg har tenkt til. Er ganske sikker på at jeg skrev Bioshock og ikke Bioshock 2 . Foressten, er det altså samme historie i en'eren som i to'eren?

Siterer Warwigan1:
Jeg kjører Bioshock perfect på win 7.


Takker, da blir det nok et kjøp antar jeg!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Takker, da blir det nok et kjøp antar jeg!


Noe du ikke kommer til å angre på
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Har bestemt meg for å kjøpe det inn så snart jeg har rundet Metro 2033 og Homefront. Blir nok i starten av April tenker jeg.

Forsto i følge GR sine anmeldelser at Bioshock spillene har forskjellig historie. Derfor lurer jeg på om hvorfor jeg ble frarådet 2'eren? Dersom jeg liker 1'eren blir vell også 2'eren et kjøp? Uansett, takk for hjelpen .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Ikke nødvendigvis, fordi 2'ern er en høyst unødvendig oppfølger som bare spiller på de samme strengene som originalen, og klarer ikke å levere en såpass gripende historie og den skumle stemningen du finner i eneren.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Predator:
Ikke nødvendigvis, fordi 2'ern er en høyst unødvendig oppfølger som bare spiller på de samme strengene som originalen, og klarer ikke å levere en såpass gripende historie og den skumle stemningen du finner i eneren.


Jeg har 2-ern. Men har ikke giddet å åpne den enda... Er vel pga mye negativ omtale om 2-ern og at jeg vil bli ferdig med 1-ern 100% først
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Hmm... er det sånn at alle Big Daddys beskytter en Little Sister? I så fall, er jeg nødt til å drepe hver Big Daddy?

Drepte nemlig min første Big Daddy nå netopp, og jeg harvesta Little Sister. Men nå så er det enda en Big Daddy der, men denne gangen så ser jeg ikke Little Sister noe sted.

Foressten, lønner det seg å harveste eller å save Little Sistersene?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Ash Ketchum:
Hmm... er det sånn at alle Big Daddys beskytter en Little Sister? I så fall, er jeg nødt til å drepe hver Big Daddy?

Drepte nemlig min første Big Daddy nå netopp, og jeg harvesta Little Sister. Men nå så er det enda en Big Daddy der, men denne gangen så ser jeg ikke Little Sister noe sted.

Foressten, lønner det seg å harveste eller å save Little Sistersene?


Noen Big Daddyer er uten Little Sister. De henter den ved ventilasjons lukene, og noen ganger går de rundt uten før de henter en. Så ikke ta det for gitt at der er en Little Sister når du ser en Big Daddy.

Når det gjelder å redde eller høste jentene er dette vanskelig å si noe særlig om uten å spoile litt, men det å høste dem gir jo mer adam, så slik sett lønner det seg vel.. Men så er jo det mest lagt inn som et moralsk valg. Vil du drepe dem eller befri dem? Men om jeg husker rett så er det hva du gjør med den første søsteren som avgjør det i BioShock 1 så da er vel valget ditt gjordt
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Okay. Skjønner den .

Har heller ikke helt forstått hva Adam er for noe. Er det det man trenger for å bruke venstre armen? Noen anelse om hvor lang tid man trenger for å fullføre spillet foressten?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Adam er det du kan kjøpe plasmids, tonics og slikt. Alt av genting da

Angående tid. Tid avhenger av hvor god du er, og vanskelighetsgread. Brukte en mellom 10-15timer på normal tenker jeg.
Nå spiller jeg på lett for å trophy-hunte på vei til platina. Har kommet til en sentral del av spillet (no spoiling så skal ikke beskrive) på en 3 timer.
Når jeg så spilte survivor før jeg begynte på lett med søstra mi så hadde jeg ikke kommet noe langt på en 2 timer..

Så oppsummert: Alt er opp til deg og vanskelighetsgraden.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Så oppsummert: Alt er opp til deg og vanskelighetsgraden.


Roger.

Siterer gnyg:
Adam er det du kan kjøpe plasmids, tonics og slikt. Alt av genting da


Jeg har fått med meg hva plasmids er, men hva med tonics da?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Tonics er nesten det samme som plasmids. Tonics er ting som gjør hacking lettere, eller som gjør at du slår hardere med skrujernet. Dette er bare eksempler
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Okay!

Tok nettopp opp spillet igjen, og fortsatte på min Survivorgjennomspilling. Har akkurat knerta nettopp min første Big Daddy, og så langt har det gått rimelig greit, men jeg frykter det kan bli vanskeligere ganske snart. Er det da noen som har tips til tonics som er bra å ha når man spiller på survivor?
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Tja, har ingen tips men utifra de hva de fleste sier på "ps3trophies.org" så blir det lettere etterhvert.

Telekinesis, Electro Bolt og Hypnotize Big Daddy tror jeg er sikre valg. Har ikke spilt det på lenge.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Tenkte mer på Tonics som feks Wrench Jokey og Eve Link jeg da, og ikke Plasmids. Men takk likevel.
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!