Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

League of Legends (LoL) ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Vel'Koz fungerer greit som support synes jeg. Han har vilt med CC og ultien er helt sinnssyk i teamfights. Tror jeg skal prøve å spille han litt mer. Begynner å bli temmelig lei både Leona og Sona.


Sona blir jeg alltid lei av ganske raskt. Med mindre man lander en god crescendo er det nesten bare stressende å løpe rundt og spamme Q og W en hel kamp. Leona blir jeg derimot aldri lei av. Spesielt om jeg spiller med en Graves ved min side. #Burstpotential #FreeELO

Bortsett fra at han mangler litt utility er Vel'Koz en over gjennomsnittlig support. En slow, en knockup, noe damage fra W og en ult som er perfekt for å damage fra avstand om man blir low. Han fungerer veldig greit med Rylais for ekstra health og siden han er så long-range er det lett å være ganske squishy og fortsatt være trygg i teamfights.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
hvilken rank er dere da giutta? er selv bronze 2, er vanskelig, elohell hehe
vis jeg skriver rart er det fordi jeg har dyslekis
  • 0
Jeg spiller ikke ranked.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer GisleHavstein:
hvilken rank er dere da giutta? er selv bronze 2, er vanskelig, elohell hehe


Ble plasser i Silver 4 for denne sesongen nå, men får ikke spilt mye og var veldig ute av trening under placements, skal prøve å jobbe meg opp på Gold denne sesongen, som ikke burde være såå vanskelig.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
skal prøve å jobbe meg opp på Gold denne sesongen, som ikke burde være såå vanskelig.


Det sier jeg og, men matchmakingen de siste dagene har vært helt pestfremkallende. Nå trenger jeg noen dagers pause merker jeg...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Etter at jeg begynte å maine Vel'Koz mid har ranked-plasseringen min skutt til himmels. Det tok en del kamper før jeg kom inn i spillestilen hans, men nå sitter jeg med 43 wins og 15 losses med ham i ranked. Har klatret fra Gold V til Gold III rimelig kjapt, og satser på å nå Platinum V i løpet av en måned eller to.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Etter at jeg begynte å maine Vel'Koz mid har ranked-plasseringen min skutt til himmels. Det tok en del kamper før jeg kom inn i spillestilen hans, men nå sitter jeg med 43 wins og 15 losses med ham i ranked. Har klatret fra Gold V til Gold III rimelig kjapt, og satser på å nå Platinum V i løpet av en måned eller to.


Dayum son. Hvordan klarer du deg mot de mer mobile mid-lanerene? Vel'Koz er vel ganske statisk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Dayum son. Hvordan klarer du deg mot de mer mobile mid-lanerene? Vel'Koz er vel ganske statisk.


Skal innrømme at det er lettere å spille mot klassiske mages på mid som Vel'Koz, men jeg har vært heldig. Assassins er populære å spille nå, og det fører til at værstingene blir bannet hver kamp, spesielt Katarina og Leblanc, og noen ganger Zed. Så det har ikke vært super stor utfordring. Når det er sagt har jo Vel'Koz veldig lang range, samt lave mana-kostnader og en helt sinnsyk waveclear. Så hvis lanen er vanskelig kan jeg bare afk-farme på avstand.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Var gull i sesong 4, må jobbe meg tilbake opp fordi dem senker deg ner på starten av hver sesong.

Hjelper ikke at jeg alltid filler, support er ikke ofte carry-materiale.

Siterer The Heretic:
værstingene blir bannet hver kamp, spesielt Katarina og Leblanc

Elsker å spille LePouf, ikke noe bedre enå være et sted men nei nå er du ikke der lenger.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Siterer MationMac:
Var gull i sesong 4, må jobbe meg tilbake opp fordi dem senker deg ner på starten av hver sesong.


Rart. Det opplevde ikke jeg. Ble plassert i Gold V, samme som jeg var forrige season. Jeg vant 6 kamper og tapte 4. Regnet med at man ble plassert i samme divisjon som forrige sesong hvis man vinner og taper like mye i placements.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Folk på det spillet her slutter aldri å nå nye idiotiske høyder. Leona jungle .... her...re...guuud...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Er ikke nødvendigvis noe galt med det. En fyr i Master er AD Malzahar jungle main. Er man dyktig med en champion i en rolle, så ser jeg ikke problemet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Er ikke nødvendigvis noe galt med det. En fyr i Master er AD Malzahar jungle main. Er man dyktig med en champion i en rolle, så ser jeg ikke problemet.


Det er godt mulig det kan fungere i høyere divisjoner, men i Silver fungerer det så absolutt ikke.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er godt mulig det kan fungere i høyere divisjoner, men i Silver fungerer det så absolutt ikke.


Det er der problemet ligger som regel. "Sett det på stream, funker sikkert i min ELO også."
"They'll not expect a gank the Eight Time! FAKK!" General OddOne
  • 0
Siterer Andooh:
Det er der problemet ligger som regel. "Sett det på stream, funker sikkert i min ELO også."


Ganske mange som tror de er i LCS på det spillet der.

https://www.facebook.com/9gag/photos/a.109041001839.105995.2
1785951839/10153475334781840/?type=1&theater
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Heretic:
Rart. Det opplevde ikke jeg. Ble plassert i Gold V, samme som jeg var forrige season. Jeg vant 6 kamper og tapte 4. Regnet med at man ble plassert i samme divisjon som forrige sesong hvis man vinner og taper like mye i placements.


Dersom jeg ikke husker feil, så deler de ELOen din på to, plusser på et bestemt tall, og legger til det du tjener opp i placement når de plasserer deg. Mener å huske at det fungerer sånn fordi da er det ingen som starter i noe høyere enn Platinum I etter placement, og dermed blir det ikke noen som kommer gratis inn i Diamond/Master/Challenger bare fordi de lå høyt forrige season.
Blei selv satt ned fra Silver I til Silver III etter en placement series hvor jeg vant 6/10 matcher.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Omsider:
http://oi61.tinypic.com/52alty.jpg

Det var en litt deilig følelse.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Omsider:
http://oi61.tinypic.com/52alty.jpg

Det var en litt deilig følelse.


Gratulerer! Hvilke champs bruker du mest for tiden?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har gått fra Vel'Koz mid til Tryndamere top for å stige i rank. Har funnet ut at han er et monster for å stige i ranks i solo queue, hvis man har riktig taktikk. I hvert fall fra bronze og frem til diamond. Greia når man spiller solo queue er at ingen er flinke på å koordinere fem spillere. Tryndamere er et split push-monster, og det gjør at du skaper kaos med ham om du konstant legger trykk på i lanes. Da spiller det ofte ikke noen rolle om du gjør det dårlig i lane som Trynda og ender opp med å ligge bak, fordi du uansett skal pushe lanes. Det er viktig å pushe til de riktige tidene da, og vite når du skal trekke deg ut. Koordinerer du riktig, kan du for eksempel få et tårn mens fiendene samler seg for å ta drake. Og et tårn er alltid mer verdt enn drake, med mindre det er snakk om den femte dragen. Ellers er det bare å ta ghost/tp og kjøpe distortion boost og upgraded trinket, så kan du pushe hele dagen med masse vision. Da vet ikke motstanderne hva de skal gjøre.

I tillegg er Trynda et monster 1v1, noe som gjør at motstanderne må sende to for å stoppe deg. Da har andre lanes muligheten til å pushe og ta tårn mens de forsøker å chase deg ned.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Tryndamere er et split push-monster


Helt klart! Spilles han riktig så er han helt vill!

Selv er jeg sånn passe stuck med å (fremdeles) spill Annie, Sona, Leona og litt Nami. Det blir litt lite variasjon, men jeg klarer ikke motivere meg for å lære noen nye champs. Planen er likevel å lære Morgana og kanskje lux. Jeg klarer virkelig ikke spille noe annet enn mid eller sup.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer The Heretic:
"Splitpushing = Freelo".


Det å splitpushe top fungerer generelt godt med alle AD baserte top-lanere. For å nevne noen, så har jeg hatt mye hell med Jax, Garen, Trundle, Nasus og Gnar i tillegg til Tryndamere. En lærer dog ikke så mye om selve spillet på den måten, men det gjør man kanskje ikke av Solo Queue i Bronze - Gold uansett.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Jax, Garen, Trundle, Nasus og Gnar


Det fungerer greit å split-pushe med de, men de er ikke på samme nivå som Trynda. Det er tre ting som er viktige faktorer når det kommer til å split-pushing, og det å bruke det som en taktikk hele spillet:
1. Wave clear
2. Mobility/survivability
3. Tower damage
Trynda har alle disse komponentene på plass. Han bygger ren AD med fokus på attack speed og crits, pluss at han har AOE damage spells, slik at waves forsvinner raskt. Han har escape og survivability med E + R, i tillegg til ghost som har lav cooldown, og items som ghostblade og botrk. Også spiser han tårn raskt pågrunn av attack speeden han bygger.

Jax er god på alle disse tre tingene, men klarer ikke cleare waves og ta ned tårn like raskt som Trynda, men har også god escape og survive med A, E og R. Garen har litt tregere wave clear igjen, dårlig mobilitet (ingen over-the-wall escapes, og bare en liten movement boost), og bruker lengre tid på towers. Trundle har mye sustain og steroid til å booste attack speed, noe som gjør at han potensielt kan ta ned waves og tårn raskt. Ulempen er at det er en ability, og det betyr at det er mindre safe fordi den ikke er konstant. Har også gode muligheter for escapes gjennom W + E, men mangler, som Garen, en over-the-wall ability. Nasus er jo generelt kjent for å være et split-push monster, men har har i mine øyne noen store ulemper. Først og fremst er at han er dårlig til å pushe raskt, siden han mangler god wave clear, og det andre er at han mangler gode escapes. På den andre siden er jo tårn og inhibs tilintetgjort så fort han kommer bort til de.

De beste split-pusherne å spille etter Trynda er i mine øyne Aatrox, Master Yi, Jax og Tristana.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har rett og slett gått dritt lei av LoL. Dessverre, da det er gøy når man har greie games. Men spiller så ræva for tiden at det bare er frustrerende.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Har rett og slett gått dritt lei av LoL. Dessverre, da det er gøy når man har greie games. Men spiller så ræva for tiden at det bare er frustrerende.


Enig, enig og enig...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Har rett og slett gått dritt lei av LoL. Dessverre, da det er gøy når man har greie games. Men spiller så ræva for tiden at det bare er frustrerende.


Har det ofte sånn selv. LoL for meg er et tvegget sverd. Spillet er blant de mest underholdende som finnes når ting går bra og jeg vinner games. Samtidig er jeg så dårlig taper, at så fort jeg begynner å tape mange kamper på rad, så kan jeg fort finne på å legge fra meg spillet over en lengre periode igjen...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!