Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Total War: Shogun 2


Shogun 2: Total War er det nye spillet i Creative Assemblys Total War-serie, og ble annonsert like før E3. Det er foreløpig på et tidlig stadium i utviklingen og vil ikke komme før i 2011.

Helt siden Medieval II: Total War dukket opp har fansen av serien etterspurt et nytt Shogun-spill. Nå, ti år etter at Shogun: Total War gjorde braksuksess og startet serien, har altså folkene i Creative Assembly lyttet og begynnt å jobbe med spillet.

Shogun 2: Total War

Format: PC

Sjanger: Strategi, RTS (Turbasert strategi med slag i real-tid)

Utvikler: Creative Assembly

Utgiver: SEGA

Utgis: 2011

Setting: 1600-tallets Japan i etterkant av Onin-krigene.

Detaljer:
Shogun 2 vil ifølge CA gå tilbake til røttene og være mer simplistisk enn de mest nylige forgjengerne. Spillet vil ha en mye tydeligere historie og spilleren vil få et tettere bånd til generalene ved å måtte gjøre valg i utviklingen erfaringsbyggingen av disse.

For første gang introduseres heltekarakterer i et Total War-spill. Dessuten vil nå slag ved kysten kunne inkludere både skip og infanterister.

For å rette på det tidvis frynsete ryktet som AIen i Total War-spill har hatt, har CA nå tatt en nøye titt på Sun Tzus berømte verk Art of War og programmert bokens meget presise taktiske instruksjoner inn i spillets AI.

Hvilke forventninger har dere til Shogun 2: Total War?

Og hva er deres mening om denne historiske epoken som CA nå har valgt å vende tilbake til?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
er det noen som har peiling på om det er beleiringsvåpen i spillet. Må ikke være katapulter og sånt, men kansje primitive fyrverkeri kanoner eller lignende
  • 0
Det har alltid vært beleiringsutstyr i de tidligere spillene, og også i det første Shogun-spillet, så jeg er ganske sikker på at det er det også denne gangen. Det vil nok være stiger, entrehaker, rambukker og katapulter iallefall. Muligens noen flere godbiter. Uten beleiringsvåpen kan man ikke erobre byer.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
hva mener du egentlig med heltekarakterer?
men jeg gleder meg noe sykt til dette spillet og tror det er lurt å lage en oppfølger
i'm the servant of the secret fire
  • 0
Siterer raybalong:
hva mener du egentlig med heltekarakterer?
men jeg gleder meg noe sykt til dette spillet og tror det er lurt å lage en oppfølger
Heltekarakterer er enheter som skal representere store historiske figurer og som langt overgår de vanlige enhetenes styrker. Det blir litt slik som man i LOTR: Battle for Middle Earth kan sende heksekongen eller Aragorn mot fiendens hær. Men samtidig antakelig ikke like utpreget som i LotR: BfME
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
å ja
takk for svaret å det høres jo bare drit kult ut!
i'm the servant of the secret fire
  • 0
Så en trailer av Ninja snikmorder som dreper en General i S:TW og tenkte at hadde det ikke vært kult om man kunne styre snikmorderne i samtid. Du for kunne eksempel fått tre ninja sende dem inn fiende læiren og så styre dem. for hver gang du lyktes med sånne spesial oppdrag kunne Ninjaene øke i level. Det f.eks vært slik at Ninjaen ikke kunne skade andre enn leder figurer og hvis noen så dem ble oppdraget vanskeligere eller myslikka.
  • 0
Det hadde vært kult, og jeg har flere ganger tenkt det samme selv ved de foregående spillene. Men det hadde blitt ekstremt repetitivt. Det ville også bety lange lastetider og at de måtte utvikle et helt spill inne i det andre. Hadde blitt en kombinasjon av et simpelt Assassin's Creed 1 og Total War.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Så det kommer altså til å være rollespillellementer i spillet, eller?
  • 0
Siterer dwarf24:
Så det kommer altså til å være rollespillellementer i spillet, eller?
Hvorfra avleder du det?

Det kommer litt an på hva du mener med rollespill. Meningen er jo at du skal innta rollen som general og strateg. Men som sagt skal det mye til at de putter et rollespill inn i strategispillet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
takk for svar og en fin diskusjon strategist
  • 0
Ser med spenning fram til dette spillet, håper de inderlig ikke gjør samme feil som de gjorde med Total war Empire& Napoleon. Tror det blir spennede med den epoken de har valgt, vi kan jo altids håpe på en fin miks av Samuraier og vanlige bonde soldater.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Shogun Total War vill bli awsome! Hvilken tid kommer det ut?
  • 0
Det skal komme ut 25. Mars 2011 her i Europa. Men det har også vært snakk om at det kan se ut til at det ikke kommer før i siste kvartal av 2011.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Overlever ikke så lenge..
  • 0
Må si at dette spillet får meg til å glede meg som en liten unge. Spesielt er jeg glad for en forbedring av AI og MYE større antall tropper i kamp. Også skader det ikke at de har gjort beleiringskampene mer komplisert og med flere muligheter. Hvor stor betydning tror dere heltekarakterene kommer til å få?
  • 0
Siterer Khornag:
Hvor stor betydning tror dere heltekarakterene kommer til å få?
Det er jeg også spent på. Jeg regner ikke med at de får like mye å si som i f.eks LotR: Battle for Middle Earth. Jeg tror de først og fremst blir viktige som generaler og for moralen i troppene.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Jeg tror de først og fremst blir viktige som generaler og for moralen i troppene.


Håper det.Min store frykt er at shogun 2 overdriver effekten av disse karakterene i slag. Det er en vanskelig balanse når det gjelder hvor mye makt de skal ha. For mye og vi får ikke det spillet vi vil ha, men et spill stikk i strid med hvordan Total War spillene har lagt opp slagene i tidligere spill, og med små enkeltpersoner i sentrum istedet for de store massene av krigere. For lite og karakterene vil sansynligvis bli lite, eller ikke brukt i det hele tatt.
  • 0
Slik jeg oppfatter det blir de omtrent som generalene har vært tidligere, bare at man kan ha effekten av disse heltene i tillegg til generalene. Også kan man utvikle heltekarakterene omtrent slik som man har utviklet generaler tidligere. En ny vri er at man nå kan gjøre valg på vegne av karakterene og velge å utvikle dem i bestemte retninger.
I videoene de har sluppet ser iallefall slagene godt balanserte ut og minst like bra som tidligere.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Vel det er jo en lettelse. Dette spillet skal jeg nå kjøpe uansett. Har venta alt for lenge på et nytt spill i serien til ikke å gjøre det.
  • 0
Kan gjette på at dette kommer til å kreve en del av maskinen, slik som de fleste nyere spill på PC? Synd. Har virkelig lyst på et RTS spill for tiden, og det er vanskelig å få tak i noe slikt uten en god PC.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg tror det vil bli et ganske krevende spill som forgjengerne ja. Men det er forhåpentligvis verdt å oppgradere PCen for dette spillet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Er vel ikke så lett å oppgradere en laptop? Skal jeg få kjørt noen spill på PC blir jeg nødt til å kjøpe en helt ny, stasjonær, PC. En investering jeg foreløbig ikke har lyst til å gjøre for øyeblikket. Har gått glipp av C&C4, Starcraft 2 og nå dette på grunn av det. Får heller kose meg med Army Men (fra 2002) og Halo Wars...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Kan gjette på at dette kommer til å kreve en del av maskinen, slik som de fleste nyere spill på PC? Synd. Har virkelig lyst på et RTS spill for tiden, og det er vanskelig å få tak i noe slikt uten en god PC.


Aoe 2
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Er vel ikke så lett å oppgradere en laptop?
Vel. Du kan kjøpe ny
Men jeg kan absolutt anbefale å ha en skikkelig kraftig stasjonær. Det er en fantastisk følelse - sålenge det varer...
Jeg er egentlig også typen som oppgraderer PC sjelden og derfor kjøper de virkelig etterlengtede spillene først et par år etter de er kommet ut fordi det først er da jeg får kraftig nok PC. Det er prisen man betaler for å være sparsommelig. Men det er litt ironisk med tanke på hvor opptatt jeg er av hardware i utgangspunktet.
Men jeg skal definitivt ha PCen min klar til Shogun 2. Den må oppgraderes en del, men det får så være.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!