Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Battlefield 3 ~ Offisiell tråd ~


Siterer Smæ:
De var stengt for alle uansett, vel nesten alle. Noen få heldige har fått koden av EA for å teste mappen, så den var ikke ment for oss uansett!


Du har rett, men det var lett å få tak i passordet. Folk har skrevet det både her og på Gamer.no
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • 192
  • 192
Laster ned betaen til PC nå! Gleder meg til å se forskjellene fra PS3.
Get ready for a better you
  • 0
Siterer The Lost Boy:
Men ærlig, classene var mye mye bedre på BC2 Nå er medkit og sånt på assault rifle og ammo boks i machine gunner class. Burde være helt motsatt :/



Uenig, synes dette var bedre.
  • 0
Nå som jeg er 110% inni BF3, så er det råbra! Kommer til å knuse alt i sin vei!

Lagt til 2011-09-30 20:46:
Siterer RockFuzzEleven:
Det er litt trist egentlig

Snart 100 sider btw!


Det klarer vi! Folk burde komme med litt provoserende meninger!
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer simidude:
Det klarer vi! Folk burde komme med litt provoserende meninger!


Jeg tar da et utdrag fra en Facebook diskusjon vi har gående, dette er skrevet av meg selv:

Okey, så siden jeg skal la være å prate for mye om de X-antallene småfeielene det er i betaen som sikkert kommer til å bli fikset til spillet kommer ut, så kan man jo heller nevne selve gameplayet, banedesignet, og hvor utrolig merkelig markedsføring og presentering av spillet sitt de har.

Okey. Da er vi i gang. Det aller første jeg tenker på når jeg spiller det (har enda ikke testet PC-versjonen) er hvor utrolig merkelig grafikkstil de har valgt. Alt virker så glatt hollywoodifisert at jeg synes det er merkelig. Alt på banene er liksom så statisk. For å ta et eksempel: I Bad Company 1&2 så finner du en trekasse. Du kniver den og det flyr splinter fra den og det kommer en lyd som kan minne om at du knakker på et tre, og ikke minst, den ser faktisk ut som en trekasse. I BF3 betaen glinser dem, og ikke at jeg har fått prøve det enda fordi jeg er opptatt av å dø av et skudd tvers over banene hele tiden, så virker det heller ikke som de har noen spesiell fysikk eller lyd eller. Ødeleggelsene som de har reklamert så utrolig mye for er nesten ikke-eksisterende, og jeg ble nesten lei meg da vi kom inn til by-delen og folk begynte å skyte etter byggningene med eksplosivene sine. Ødeleggelsene er like kjedelige og statiske som resten av alt som er på banene, og hvordan de kan reklamere med "full destruction" etter at de tonet den ned i forhold til BC2 er for meg bare helt merkelig.

Når jeg er inne på det med å bli skutt til døde av et skudd over hele banen så er det vel det som irriterer meg mest med hele greia. For DICE/EA har brukt nesten all tiden sin siden de annonserte spillet på å mobbe Call of Duty og kalle det en drittserie. Da finner jeg det meget underholdene at Battlefield 3 (i hvertfall det vi har fått prøve hittil) er det spillet som minner mest om CoD på hele markedet. Våpnene er altfor treffsikkre over lange avstander, gjør altfor høy skade, og det ender opp med å gjøre spillet altfor camper-vennlig, og ikke mer taktisk som så mange skal ha det til. Jeg tok selv og utnyttet dette i et par runder nå i stad og endte lett opp med K/Der på 20-4 og 30-4, selv som attacker i Rush, før jeg løp ned og sprengte kassene. Det går rett og slett bare ut på at de to lagene skal campe hverandre i senk. Det med livsystemet er vel bare en av tingene de har gjort for å gjøre spillet mer tilgjengelig for de større massene, noe som irriterer meg noe grådig. Jeg tror de glemte et sted på veien at Battlefield 2 så absolutt ikke var et spill som ble dummet ned for de større massene, og jaggu meg så står det vel igjen som et av de mest spilte spillene noensinne hos utrolig mange.

For å fortsette med dette å campe kontra det å spille taktisk spilling så prøvde jeg vel heller å være litt smart og flanke motstanderne mine sammen med blant annet Crazy Kraken, det endte opp med at vi ble skutt ned gang på gang, for den banen vi har fått presentert hittil lider av et problem: Enten så er den helt åpen og gjør det til et camper-paradis, eller så er den en eneste stor, trang gang som gjør det til et camper-paradis. Uansett hvor merkelig dette høres ut så endte det med at vi måtte campe oss fremover med at vi gikk inn i et rom, fjernet mulige campere. Ventet på at de skulle dra med seg hele laget sitt i det de spawnet, drepe alle som kom for å drepe oss, også gå forsiktig videre til neste rom hvor en ny hore ligger perfekt plassert, klar til å blåse oss begge til Gok med en salve. Altså camping: 1, taktiske fremrykkninger og tenking: 0.

Det virker ikke helt som at DICE har skjønt greia med at det er ikke gøy å bare dø gang, på gang, på gang, på gang uten at du egentlig har noe du skulle sagt, eller kan lære noe som helst av det. Jeg har spilt en del Gears of War 3 nå i det siste, og hver gang du dør der, så kan du lett tenke "Oi, der skulle jeg ha gjort sånn, sånn, sånn og sånn for å vinne", mens her ender det ofte opp med at du spawner, og dør. Eller du går rolig ned en gang, ingen i sikte, du går sakte fremover, og dør. Du vet ikke hvor du ble skutt ifra, du kunne ikke se noen, du kan bare se på den merkelige killcammen (som ærlig talt har en merkelig kameravinkel og er bare et dårlig forsøk på å kopiere Call of Duty sitt killcam, med untak av de er for stolte til å kunne blåkopiere noe slik at de heller måtte lage sin egne, fucka versjon) at det ligger en eller annen kar med en rifle på andre siden av banen.

For min del ville det vært mer enn nok å fikse bugsene (noe jeg tror de skal klare frem til utgivelsesdatoen) og øke helsen med kanskje 10-30%, samt å senke treffsikkerheten til våpnene over lengre avstander, så vil det bli en mye bedre flyt. For foreløbig så fremstår dette som er corridor shooter hvor den største lone wolf camperen vinner. Noe som minner meg sterkt om Call of Duty, noe som, igjen, er litt morsomt da de har brukt så mye tid på å drive med sin Anti-CoD kampanje i nærmere et år nå. De presenterer spillet sitt på en så merkelig måte at jeg blir egentlig litt forvirret.

Det skal også nevnes at party-systemet på konsoll er direkte ødelagt. Hvis du først er såpass heldig å få samlet alle de du skal spille med i en gruppe og starte en match (noe som skal godt gjøres da spillet stadig bestemmer seg for å kicke folk fra lobbyen deres og EA sine servere er balle og skal alltid la deg tro at du kommer inn, før skjermen blir svart og du får beskjed om at du ikke kan koble deg til serverne deres, selv om du gjorde det for tre minutter siden), så er det utrolig sjeldent at du og de du går inn med kommer i samme Squad. Når vi var fire stykk som gikk inn sammen ble vi splittet to og to i hver vår squad, og når vi gikk inn tre stykk sammen så ble vi satt inn i hver vår squad, noe jeg ikke helt forstår hvordan spillet får til. Vi endte opp med å bruke mer tid på å prøve å komme sammen i en match enn vi gjorde på å spille, og det endte vel opp med at vi gav opp.

En beta eller en demo skal gjerne inneholde noe som representerer gameplayet og banedesignet i resten av spillet på en god måte, og hvis dette, en kjøretøyløs og statisk bane med null muligheter for alternative ruter er det beste de har å komme med, så blir jeg nesten litt skremt.

Vet at dette blir mye klaging, men tro det eller ei, det er vel en del bra ting ved dette også. For nå spillet først fungerer, så er det virkelig gøy. Jeg og Crazy Kraken prøvde som sagt å sammarbeide litt og spille taktisk (som vi desverre fant ut av at ikke fungerte like bra som å campe hver for oss) og når man først merker at taktikkene fungerer så er det skikkelig gøy. Det å være Medic virker også veldig interessant da det er mer hektisk enn i Bad Company 2 fordi folk blant annet dør mye lettere, og du får derimot mer å gjøre. Men med untak av at gameplayet kan være gøy, så har jeg egentlig ikke noe mer positivt å si foreløbig.

Grafikken er ikke så utrolig overraskende på konsoll, i tillegg så kjører den i 30FPS, dropper stadig en frame eller to, lyden bugger seg og hopper ut med jevne mellomrom, gameplayet har en dårlig flyt, banedesignet er bare helt horibelt, og jeg klikke nærmest mentalt for første gang på lenge. Takk for den DICE!

Må bare nevne at dette var førsteinntrykket mitt etter to timer med spilling, er smått mer positiv til det nå, men står fortsatt for det meste av det jeg sier her. Do your worst.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Er faktisk ganske enig. Spillet er gøy nå det "funker" og du får det til. BETA banen er ikke Battlefield litt engang. (men den er litt gøy for meg, siden jeg har vært i Paris og kjenner meg litt igjen noen steder).

Vi får nesten bare håpe at de andre banene er bedre oppsatt, bugsene er borte og at det helt hemma serverne funker.

Er også enig i det du sier om GoW3. Til nå i år, er det GoW3 sin multiplayer som har vært den beste!
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Mange som syns man tåler ekstremt lite? Virker som de prøver å gjøre det mer som CoD elns... Gameplayet inne i tunnel er også helt forferdelig imo.
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
Ooops. Har visst spillt i 3 timer nå, på samme bane. Måtte skru av.
It was hard

Siterer Crack Hitler:
Mange som syns man tåler ekstremt lite? Virker som de prøver å gjøre det mer som CoD elns... Gameplayet inne i tunnel er også helt forferdelig imo.


Whut? Synes man tåler perfekt, uansett er gameplayet i tunnelen veldig bra den og, litt hekisk kanskje.

Lagt til 2011-09-30 22:19:
Siterer simidude:
Nå som jeg er 110% inni BF3, så er det råbra! Kommer til å knuse alt i sin vei!


Totaly agree!

Lagt til 2011-09-30 22:21:
Siterer AcH Clawed:
statisk bane med null muligheter for alternative ruter


Uenig der. I Metro er det veldig mange forskjellige veier. Kanskje ikke så altfor mange, men veldig mange til å ha handlingen utspillt på en togstasjon. Likte banen jeg.
Ikke noen typisk Battlefield bane, men liker den veldig godt for det. Synes den er fin og balansert, osv.
Vet at noen kommer til å si meg imot, men dette er min mening.
  • 0
Begynte å spille som recon i stad, og oppdaget noe DICE bør fikse på. Om man fjerner siktet fra en av de to første sniperne er de alt for bra. Det krever maks to skudd for å drepe noen, og man treffer nesten uansett. Er jo rikitg nok greit å få 63 kills på en match, men den dagen fler finner det ut...

Er det forresten fler som har problemer med at loadingen aldri stopper etter man trykker på "exit" i en kamp? Spiller på xbox 360.
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Jeg har problemer med at spillet klikker midt inni, og starter en evig varig loading.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer Smæ:
Citerer The Lost Boy:
fuck fuck fuck! Faen, skulle ha fulgt bedre på forumet her :/


De var stengt for alle uansett, vel nesten alle. Noen få heldige har fått koden av EA for å teste mappen, så den var ikke ment for oss uansett! Det ryktes uansett at den kommer senere til alle som har betaen, jeg har hørt én uke.


Eh, passordene har jo vært i denne tråden 3-4 ganger da, så jeg har f.eks prøvd den, og jeg har ikke fått kode. Teksturen på bakken var dessverre helt ødelagt da jeg var innpå serveren, og fikk ikke prøvd mer enn én runde før jeg ble disconnecta.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Siterer kris2ffer:
Om man fjerner siktet fra en av de to første sniperne er de alt for bra.



Men hvordan fjerner man de?
Har prøvd, men finner ikke ut hvordan man tar av kikkertsiktene ...
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Uenig, synes dette var bedre.


Er det ikke mer vanlig at en person med maskin gevær har first aid ettersom personen er lege? Var jo sånn i BC2 og finnes sikkert sånn i filmer
  • 0
Synes det er best som det er nå, siden jeg alltid fikk syykt mye poeng som Medic, men best KD med Assault i BFBC2
  • 0
For meg er det egentlig positivt ettersom jeg får healet meg når jeg blir skadet under kamp, men ellers er det rart at classen har blitt sånn
  • 0
Så en spiller som gikk skrått hele tiden så sinsyke føkka ut merkelig glitch
  • 0
var egnetli skuffet, jeg...hvis alle banene er sånn blir det mer MoH:L og det er lang ifra BF
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0
Caspian Border er nok det brettet vi blant annet skal kose oss med når vi får muligheten. Det er stort, har alt av kjøretøy, fly og helikopter Gleder meg stort til å spille det
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Calhoun:
var egnetli skuffet, jeg...hvis alle banene er sånn blir det mer MoH:L og det er lang ifra BF


De fleste banene er ikke som Metro.
  • 0
Haha, så epic. Hadde en skikkelig god knife only runde. Fikk 4 kill streak med kun kniv, og masse andre knife kills.
  • 0
Caspian Border er EPIC, har spilt sånn ca 5-6 runder minimum!

Du har så mange muligheter, så mange steder å være på, du må følge med på hvor laget flytter seg og følge med laget, det er så sinnsykt kul map!
  • 0
  • Play
  • Play
Eg HATER når folk bruker tactical light! Det e det værste dritet eg har vært borti i Battlefield. Det e verre enn nade-spammingen i BF2...
  • 0
Er det bare jeg som synes at grafikken virker dårlig på konsoll? Eller er grafikken redusert fordi det er en beta? synes ikke spillet så pent ut i det hele tatt
MGS4 FTW =)
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Våpnene er altfor treffsikkre over lange avstander


Skjønner det meste av frustrasjonen din AcH Clawed, men akkurat dette utsagnet må jeg si meg sterkt uenig i. Jeg opplevde våpene mye mer treffsikre i BC2 enn i BF3. I BF3 føles våpene enormt ustødig, og jeg har opplevd at både jeg og motstanderene har store problemer med å treffe hverandre.

Siterer Play:
Eg HATER når folk bruker tactical light! Det e det værste dritet eg har vært borti i Battlefield. Det e verre enn nade-spammingen i BF2...


Sier meg enig i det, dog har bare opplevd det 1 gang. Hvordan er det man slår det av/på?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer coolandcalm:
Caspian Border er EPIC, har spilt sånn ca 5-6 runder minimum!

Du har så mange muligheter, så mange steder å være på, du må følge med på hvor laget flytter seg og følge med laget, det er så sinnsykt kul map!


Er ikke Caspian Border serverne nede?

Lagt til 2011-10-01 11:39:
Siterer AcH Clawed:
Våpnene er altfor treffsikkre over lange avstander



Totalt uenig.

Lagt til 2011-10-01 11:40:
Siterer sonic og link:
Sier meg enig i det, dog har bare opplevd det 1 gang. Hvordan er det man slår det av/på?


Trykk T, hvis det er på PC versjonen. Man skrur også av laser med T.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!