Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Minecraft ~ Offisiell tråd ~


Minecraft er et åpent sandkassespill som lar spillerne bygge sin egen verden ved hjelp av å sammle inn klosser å sette disse sammen. Det blir utviklet av èn person, Markus Persson. Spillet har gjennomgått mange forskjellige faser og er i skrivende stund i "Alpha" fasen, men går snart over til beta. Selv om spillet ikke er helt ferdig kan det fortsatt kjøpes og om du er kjapp får du kjøpt det for snaue 81 kroner istedenfor rundt 162 kroner som er det spillet vil koste når den går over i beta fasen.
Det er også en liten prøveversjon for de som er nysgjerrige.

http://www.minecraft.net/index.jsp

Når du begynner har du ingenting, du må selv sammle inn ressurser og bygge ditt eget fort og egne våpen så du skal klare å overleve Zombier og skjellet som kommer fram når natten kommer. Man kan utforske grotter å sammle inn bedre materialer som tåler mer og kan brukes til å lage kraftigere rustning og våpen samt mer solide vegger til byginger.
Man har også en multiplayer del hvor man kan sammle inn og bygge bygninger sammens med venner, på denne delen er det dog ingen natt og dag syklus og derfor ingen fiender.
Hver eneste gang du starter på en ny verden/save genererer spillet en helt ny oppbygning på landskapet noe som gjør at man vil alltid få et nytt landskap.

Dette er nok et spill som vil overraske en god del spillere når man prøver det for første gang, det kan defineres som et skaperspill som lar deg forme landskapet etter ditt eget ønske.

Dette er noe fleste spillere vil finne nyttig:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting
  • 0
Har hatt alpha i noen uker nå. Er sykt avhengighetsskapende!
Liker å lage meg ett fyrtårn som går til toppen av banen, og dundre på med fakler der ^^,
Dette spillet har potensialet, og tviler ikke på at det blir en storsuksess når beta-versjonen er forbigått og ferdig
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
Enig der, selv spillte jeg i rundt 4 timer med noen venner på multiplayer, vi var 3 stk. tilsammen og bygde en borg og vi hadde planer om å lage en voldgrav rundt den
Føler at dette er et spill hvor man enkelt kan lage ting uten noen fanzy menyer og overkompliserte saker. Håper at vi får se en online støtte for Survival mode etterhvert.
  • 0
Jeg har lest om spillet, men ikke prøvd det. Det virker interessant, og er et spill jeg kommer til å vurdere.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Dette spillet er rått, har fått laga meg et lite tre hus for natta. Skal gjøre den større i dag
  • 0
Nå har det kommet en ny "Secret Friday update". Så langt på multiplayern har det blitt funnet kyllinger som er udødelige (mest trolig en bug, men det hinter fram til creeps), dørene er patchet, natt/dag og gjerder
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
Dette spillet er virkelig avhengighetsskapende.
Liker hvordan et så enkelt konsept kan være så utrolig morsomt.
Gleder meg til hele spillet er ferdig.

Er også verdt å nevne musikken. Enkel, men fantastisk.
Hei.
  • 0
Er verdt å nevne avhengighetsfaktoren ja. Tenkte jeg skulle bare sjekke minecraften litt.. så skulle jeg bygge ferdig.. så fant jeg en gigantisk gruve.. så fikk jeg masse material.. så bygde jeg litt ekstra.. så var klokka halv 3 på natta
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
Man spiller alltid lengre enn planlagt
  • 0
Så dette spillet for litt siden pga. Seananners snakket om det, ser sykt kult ut, men jeg er sykt dårlig på å kjøpe ting online...
http://www.youtube.com/watch?v=Jxz04gqxH1M
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Hvis du har planer om å kjøpe Minecraft, bør du i såfall gjøre det før spillet går over til "beta" fasen. Prisen vil da gå fra 81kr, til rundt 162kr (er nevnt i førsteposten).
Hei.
  • 0
Det er enkelt, du lager en paypal konto, slår inn informasjonen på ungdomskortet ditt (om du har fra Nordea) eller fra det "vanlige" kortet ditt om du skulle ha det også går du inn på http://www.minecraft.net/index.jsp , oppretter bruker og betaler med paypal.
  • 0
Minecraft is some creative shit ,ey?
Nei men anbefaler det på det sterkeste

BTW Grisene er skumle
Zenbyu
  • 0
Prøvd å ri på dem?
  • 0
nei har sett på filmer på youtube
ekke det en glitch?
Zenbyu
  • 0
Nope, er noe man kan finne i spillet, feste på en gris og da kan man ri på den grisen, man får dog ikke styre den, bare sitte på.
  • 0
PayPal har nå fryst kontoen til Notch hvor alle pengene han tjente på spillet lå, dette vil si at han ikke får investert i å starte sitt "studio" og heller ikke fokusert på å få spillet over i betafasen
  • 0
Siterer Zyrocz:
PayPal har nå fryst kontoen til Notch hvor alle pengene han tjente på spillet lå, dette vil si at han ikke får investert i å starte sitt "studio" og heller ikke fokusert på å få spillet over i betafasen


Hvorfor gjorde de det?
Hei.
  • 0
Det er jo litt suspekt når en indie-utvikler får 600 000 euro inn på PayPal-kontoen sin.
  • 0
Og det var bare i løpet av tre uker.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Nope, er noe man kan finne i spillet, feste på en gris og da kan man ri på den grisen, man får dog ikke styre den, bare sitte på.


Har en slik saddle selv. Klarte å jage grisen inn i et hjemmelaget bur, så nå kan jeg ri den når det passer meg.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Har kommet en ny secret friday update nå (vel, for 3-4 timer siden, men jaja)

Har fikset mange dritt-ting som vi har sett i multiplayer, som server-side inventory, furnaces osv
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
Riket mitt vokser seg stadig større.
Kunne tenke meg å se noen bilder fra dere andre, for å se hvordan deres imperium utvikler seg.

Har ikke tatt noen bilder selv, men kommer til å gjøre det i nærmeste framtid.
Hei.
  • 0
Siterer Babalu:
Riket mitt vokser seg stadig større.

Kunne tenke meg å se noen bilder fra dere andre, for å se hvordan deres imperium utvikler seg.



Har ikke tatt noen bilder selv, men kommer til å gjøre det i nærmeste framtid.


Jeg har snart tatt over hele øya mi og gjordt det om til gøy på alle mulige plasser...

Når jeg er helt ferdig med overflaten til denne øya tror jeg jeg skal filme det...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!