Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Pokémon ~ Offisiell tråd ~


Siterer Grallen:
Siterer Victorfinne:Gleder meg ikke så veldig til Omega Ruby akkurat nå.

Dude, Mega Metagross. Begynn å gled deg.


Altså.. helt kult liksom, men det alene vil ikke få meg til å glede meg noe mer. Dessuten var jeg nok så sikker på at Metagross ville få en megautvikling.

Håper Slaking får en megautvikling. Det er absolutt + i boken.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Mega Metagross kommer jo til å sette meta'en på hodet, og det er jo kjempemessig.

Om Slaking får megautvikling så kommer den til å bli broken som rakkern.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Slaking er et forbanna beist, har knust en del folk med den online på XY.


Ja, men det er grusomt irriterende at den må stå over annenhver runde. Dog, jeg mener å huske at den var god defensivt, og at den hadde gode attack-stats. Jeg har derimot aldri satset på den, noe som er grunnen til at jeg har tenkt til å ta meg bryet av å trene den opp etter 2. gym. Det er også litt av målet med denne saven - at jeg i all hovedsak skal satse på pokémoner jeg aldri har satset ordentlig på tidligere. Slakoth, Seedot, Tropius, Makuhita, Torkoal, Zubat, Zangoose, Corphish og flere andre er pokémon jeg aldri har satset på, så de og de jeg har satset på så langt (Ralts, Wingull, Seedot, Taillow, Zigzagoon og Mudkip) er nok de jeg kommer til å bruke. Enkelte som rene utility-pokémon, andre som fightere.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Grallen:
Om Slaking får megautvikling så kommer den til å bli broken som rakkern.


Herregud..jeg grøsser bare av tanken..
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Ja, men det er grusomt irriterende at den må stå over annenhver runde.


Bare bruk Hyper Beam, for da må du jo vente uansett.

Siterer The Cookiemonster:
Dog, jeg mener å huske at den var god defensivt, og at den hadde gode attack-stats.


God defensivt, et monster offensivt. 160 i attack er ingenting å kimse av, spesielt ikke når du bruker sterke normal-angrep, ala Hyper Beam og Return. Rimelig rask også, med 100 i base.

Siterer The Cookiemonster:
Det er også litt av målet med denne saven - at jeg i all hovedsak skal satse på pokémoner jeg aldri har satset ordentlig på tidligere.


Ser den, det er jo alltid morsomt å prøve nye ting. Har du prøvd Nuzlocke-utfordringen, der du kun får fange den første pokemonen du fanger i hver Route, og du må slette de pokemonene som fainter? Det åpner jo for en del kreativ bruk av pokemon man vanligvis ikke bruker.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Glorfindel:
Herregud..jeg grøsser bare av tanken..


hadde vært king, om du skjønne ka eg meine
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Grallen:
Bare bruk Hyper Beam, for da må du jo vente uansett.


Nice, ikke dumt tenkt. Det skal jeg definitivt gjøre.

Siterer Grallen:
God defensivt, et monster offensivt. 160 i attack er ingenting å kimse av, spesielt ikke når du bruker sterke normal-angrep, ala Hyper Beam og Return. Rimelig rask også, med 100 i base.


Høres bra ut. 100 i speed er vel egentlig ikke så grusomt mye da. Selvfølgelig ikke tregest, men ikke akkurat fartsfantom heller.

Siterer Grallen:
Har du prøvd Nuzlocke-utfordringen, der du kun får fange den første pokemonen du fanger i hver Route, og du må slette de pokemonene som fainter? Det åpner jo for en del kreativ bruk av pokemon man vanligvis ikke bruker.


Nei, det har jeg ikke. Det å slippe fri Pokémon er heller ikke en tanke som appellerer til meg. Må ikke bli helt Ash heller.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Høres bra ut. 100 i speed er vel egentlig ikke så grusomt mye da. Selvfølgelig ikke tregest, men ikke akkurat fartsfantom heller.


På et kompetitivt nivå så er 100 i speed rimelig bra, man outspeeder en god del av metagamet da.

Siterer The Cookiemonster:
Det å slippe fri Pokémon er heller ikke en tanke som appellerer til meg.


Du får putte de i PCen, og aldri ta de frem igjen da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
På et kompetitivt nivå så er 100 i speed rimelig bra, man outspeeder en god del av metagamet da.


Joa, man gjør jo det. Jeg er derimot vant til å ha et relativt kjapt lag.

Dog, jeg må si at måten jeg spiller Pokémon har forandret seg med årene. Før var jeg mer all out attack, nå er jeg mer taktisk. Før angrep jeg nesten bare, og satset på at jeg vant. Nå, i alle fall mot god motstand, pleier jeg å bruker mer taktiske angrep (altså litt mer enn bare type-fordel, noe jeg også før brukte) som toxic, double team og andre ting som kan gi meg en fordel. Slike angrep er også lette å få tak i. Dog, de aller fleste pokémonene mine er mest offensive. Det er f.eks. helvetes mye slagkraft i lagene mine i Sapphire og Pearl. Så mye at jeg ofte ikke trenger å være spesielt taktisk frem til motstanderne blir virkelig gode.

Siterer Grallen:
Du får putte de i PCen, og aldri ta de frem igjen da.


Nah. Jeg liker egentlig best det å lage et godt og variert lag. Hyppige endringer har jeg aldri gjort, og kommer jeg neppe til å gjøre heller. Laget jeg etterhvert danner pleier som regel alltid å være med meg. Unntakene er når jeg skal trene opp 2-3 andre, da må jeg selvfølgelig gjøre plass til de slik at jeg kan ha de med meg.

Lagt til 2014-07-16 02:31:
Damn, jeg digger soundtracket i spillene i generasjon 3. Musikken i fightene mot May f.eks. Herlige greier.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Damn, jeg digger soundtracket i spillene i generasjon 3. Musikken i fightene mot May f.eks. Herlige greier.


Jepp. Grugleder meg til å høre hvordan det blir i Omega Ruby og Alpha Sapphire.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
...har nettopp valset over tredje gymleder i Pokémon Emerald. Wattson havnet på etterskudd allerede fra start av, da Marshtomp utklasset hans Voltorb. Deretter ble Electrike, Magneton og Manectric beseiret av henholdsvis Nuzleef, Hariyama og Mashtomp uten problemer. Seieren var å overlegen at de tre som var i aksjon knapt mistet HP overhode. I tillegg var det tre stykker i backup som rett og slett ikke ble nødvendige.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Grallen:
Mega Metagross kommer jo til å sette meta'en på hodet, og det er jo kjempemessig.

Om Slaking får megautvikling så kommer den til å bli broken som rakkern.


Ville definitivt vært broken. Hva Mega Metagross angår (Prøver å unngå spoilers, så vet lite), så er jeg relativt fornøyd med den. Kommer sikkert til å mikse opp metagamet og Metagross er en kul Pokemon generelt sett. Trenger sikkert enn når ORAS kommer ut.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Fant ingen egen tråd for spillene, så jeg spør her. Har de nye versjonene av Ruby og Sapphire samme type "exp share" som i X og Y og får man den like tidlig?
Ble litt avhengig av det i sistnevnte og det er ganske avgjørende for om jeg skaffer et av de nye.
  • 0
Siterer TK Art:
ar de nye versjonene av Ruby og Sapphire samme type "exp share" som i X og Y og får man den like tidlig?
Ble litt avhengig av det i sistnevnte og det er ganske avgjørende for om jeg skaffer et av de nye


Yup. Du får den ganske tidlig, rett før den første gymmen i spillet. Personlig endte jeg opp med å sku den av, spillet mistet all form for utfordring.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Personlig endte jeg opp med å sku den av, spillet mistet all form for utfordring.


Føler generelt at Pokemon ikke byr på den store utfordringen lenger. Men der kan jo noe ligge i det hele med at jeg nå trener og bygger lag på en helt annen måte enn før. Men ja, exp-share ble skrudd av til Poke League var ferdig her, for nå trengs den for å trene opp competitive pokes.
  • 0
Siterer ElGamer:
Føler generelt at Pokemon ikke byr på den store utfordringen lenger.


Nja, Elite Four med ett ekstremt underlevla team var ikke bare-bare det heller. Tror ikke jeg har slitt så mye med en liga siden LeafGreen eller noe sånt.

Siterer ElGamer:
Men der kan jo noe ligge i det hele med at jeg nå trener og bygger lag på en helt annen måte enn før.


Haha, selv om jeg tenker på lagsynergi og denslags når jeg mekker onlineteam, så er det den tradisjonelle "Er den kul, så skal den på teamet"-regla som gjelder når jeg spiller igjennom storyen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Nja, Elite Four med ett ekstremt underlevla team var ikke bare-bare det heller. Tror ikke jeg har slitt så mye med en liga siden LeafGreen eller noe sånt.


Ja, du er inne på noe der. Men sleit ikke med det denne gangen, siden jeg brukte drøyt 40 timer med trening før jeg prøvde meg på ligaen, så da var alle i bra Level. Ligaen i FireRed/LeafGreen er jo ekstrem da! Herregud så ille det er å ta den om en ikke trener en halv evighet i forveien.

Siterer Grallen:
Haha, selv om jeg tenker på lagsynergi og denslags når jeg mekker onlineteam, så er det den tradisjonelle "Er den kul, så skal den på teamet"-regla som gjelder når jeg spiller igjennom storyen.


Litt sånn som meg da. Men alle vet jo at jo kulere Pokemonen er, jo bedre er den i storyen.
  • 0
Pokemon har generelt ikke vært særlig vanskelige spill, men med den nye EXP sharen er det blitt helt latterlig. Var sånn 30 level høyere enn ligaen når jeg var kommet så langt og valset over de uten motstand. Eneste som fikk brukt et angrep var Mega Metagross til Steven og den gjorde ikke særlig mye.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Pokemon har generelt ikke vært særlig vanskelige spill, men med den nye EXP sharen er det blitt helt latterlig. Var sånn 30 level høyere enn ligaen når jeg var kommet så langt og valset over de uten motstand. Eneste som fikk brukt et angrep var Mega Metagross til Steven og den gjorde ikke særlig mye.


Sant, så sant. Tiden hvor en måtte trene en liten stund før en kunne begi seg på Ligaen er over, i alle fall frem til neste spill.
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Var sånn 30 level høyere enn ligaen når jeg var kommet så langt og valset over de uten motstand.


Dæven, 30 level over? Når jeg tok ligaen så var Swamperten min sånn 10 level under Metagrossen til Steven, og Swampert var 5-6 level høyere enn de andre på teamet mitt.

Og btw, om man bruker Mystery Gift og skriver inn koden POKEMON497 så kan man laste ned en Serperior i level 50 med Hidden Ability. Dette er den eneste måten man kan få Hidden Ability Serperior utenom å breede.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Og btw, om man bruker Mystery Gift og skriver inn koden POKEMON497 så kan man laste ned en Serperior i level 50 med Hidden Ability. Dette er den eneste måten man kan få Hidden Ability Serperior utenom å breede.


Dæven, takk for å si ifra om det. Da har jeg noe jeg skal få gjort snarest. Samtidig som jeg får begynt å få gjort klart til å sende over Pokemons fra X/Y.
  • 0
Siterer Grallen:
Siterer Kakashi sensei:Var sånn 30 level høyere enn ligaen når jeg var kommet så langt og valset over de uten motstand.

Dæven, 30 level over? Når jeg tok ligaen så var Swamperten min sånn 10 level under Metagrossen til Steven, og Swampert var 5-6 level høyere enn de andre på teamet mitt.


Er verdt å nevne alle Pokemone mine fikk litt ekstra exp (Gained a boosted) men uten det hadde jeg sikkert vært sånn 15 level høyere minst på grunn av EXP share.

Siterer Grallen:
Og btw, om man bruker Mystery Gift og skriver inn koden POKEMON497 så kan man laste ned en Serperior i level 50 med Hidden Ability. Dette er den eneste måten man kan få Hidden Ability Serperior utenom å breede.


Hadde tenkt å hente den i dag. Takker for påminnelsen.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Har endelig fått mekka sammen et UU-team jeg har jobbet på en stund, om noen vil ta en kamp.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har et UU team på Y, men på ORAS har jeg fortsatt bare noen random pokemoner. Skal heller si ifra når jeg har et skikkelig team.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Grallen:
Har endelig fått mekka sammen et UU-team jeg har jobbet på en stund, om noen vil ta en kamp.


Kan godt teste ut en kamp jeg med det jeg har på ORAS. Om du ikke bryr deg så veldig over at det ikke er 100% competitvt. Ting har tatt litt lenger tid enn først forventet med å få fikset over pokemons fra X.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!