Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mass Effect 3 ~ Offisiell tråd ~


Jeg skjønner ikke hvordan folk kan kreve pengene tilbake eller en DLC som endrer slutten fordi den reiser spørsmål eller skaper mye debatt. Det er mye ved slutten som ikke er forklart offisielt og hva om dette er meningen?

BioWare har uttalt at de ønsket å skape slutten slik fordi de viste den vill polarisere med meningene til folk. Det er lett for dere å si at "BioWare sier det nå i etterkant fordi mange er uenige", men bare det faktum at teorien med indoktrinering, alle disse naturalistiske tendensene og andre slike filosofiske spørsmål reiser seg, viser vel at slutten enstemmig ikke kan være dårlig fordi folk tolker den så åpenbart forskjellig - slik de omtrent alltid gjør.

BioWare har utviklet et produkt som dere velvillig kjøper selv. Dere betaler for det innholdet som er på disken, ikke for det innholdet dere forventer at dere skal få av disken. På lik måte krever ikke jeg penger i refusjon fordi et album har en sang jeg ikke liker. Jeg vil heller ikke ha pengene til kinobilletten tilbake fordi jeg ikke likte slutten på filmen jeg nettopp så.

Det verste er sikkert at flere av de som klager har lastet ned spillet ulovlig og vil ha en ny DLC eller slutt som de igjen kan laste ned ulovlig.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Var sarkastisk da jeg sa at jeg ville kreve pengene tilbake men slutten var skuffende på nesten alle måter, spessielt siden alle sluttene er så og si identiske. Det er også kjipt at man ikke får se hvordan galaksen blir etter at man har kvittet seg med reapersen på en av de 3 måtene.
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer The Heretic:
BioWare har utviklet et produkt som dere velvillig kjøper selv. Dere betaler for det innholdet som er på disken, ikke for det innholdet dere forventer at dere skal få av disken. På lik måte krever ikke jeg penger i refusjon fordi et album har en sang jeg ikke liker. Jeg vil heller ikke ha pengene til kinobilletten tilbake fordi jeg ikke likte slutten på filmen jeg nettopp så.


De sa også flere ganger før spillet at slutten ville være lett å forstå, bygget på valg tatt gjennom alle 3 spillene og gi en god avslutting på alle sidehistoriene i spillene.

Uansett slipper de noe nytt om slutten snart:

http://ps3.ign.com/articles/122/1221273p1.html

Siterer The Heretic:
Det verste er sikkert at flere av de som klager har lastet ned spillet ulovlig og vil ha en ny DLC eller slutt som de igjen kan laste ned ulovlig.


Finner du et bevis/kilde på det - 1/en/one/uno - skal jeg lage en hat av granitt og spise den.
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Siterer Magga360:
Finner du et bevis/kilde på det - 1/en/one/uno - skal jeg lage en hat av granitt og spise den.


Er det da ikke ganske legitim deduktiv slutning at ihvertfall noen av de som laster ned ulovlig ikke likte slutten i og med at såpass mange ser seg misfornøyd med den? Jeg trakk den konklusjonen noe åpenbart på et resonnement, for hvem fører statistikk over hvor mange av de som laster ned ulovlig som ikke likte slutten? Om det hadde vært naturlig å føre statistikk over det kunne jeg altså spurt deg om det motsatte, en kilde på hvorfor det eventuelt ikke er slik, men da ser du rimelig raskt at jeg setter deg i samme posisjon som du forsøker å sette meg i.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Er det ikke mer sannsynlig at de som har brukt 360 - 600 kr på spillet er litt mer irriterte over å ikke ha fått det de trodde de betalte for.

Se starten av denne videoen for noen av tingene Bioware sa om slutten:
http://angryjoeshow.com/2012/03/top-10-reasons-we-hate-mass-e
ffect-3s-ending/
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Jeg rundet spillet nettopp, å jeg har aldri vært så dilla på ME som nå.. Me3 sin slutt ( den jeg fikk iallfall ) syntes jeg var ganske så awesome.. ikke noe feil med den syntes jeg ;P Jeg syntes Me3 topper de andre spilla ganske så hardt etter min mening.. M3-PERFEKT M2-Meeh, ble kjedelig.. M1-EPISK! Så ja.. jeg digga me3, skjønner virkelig ikke hva dere klager for. Men alle har vær sin mening, right?

Dessuten er Me3 det eneste spillet jeg har gjort alle sideoppdrag osv på.. Det må jo si litt, eneste spillet i serien jeg tok meg god tid til å fullføre.. Enjoyd it Brukte omlag 30 timer.. også ca 15 online..

Spoiler poiler poiler:Slutten jeg tok var høyreveien, suicide ved å sprenge heile shiten, for å drepe alle reapers.. Også visste dem at joker, liara og en dame til landa på en planet etter normady kræsjet, også visste de helt til slutt, meg, Shepard bevege meg.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Magga360:
Er det ikke mer sannsynlig at de som har brukt 360 - 600 kr på spillet er litt mer irriterte over å ikke ha fått det de trodde de betalte for.


Jeg har da aldri utelukket de som har kjøpt det, har jeg vel?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Nettopp runnet spillet, 9-10/10 frem til slutten, etter det vet jeg ikke helt hva jeg skal si..

Kult når utviklere prøver å være litt kunstneriske og filosofiske, men dette ble alt for mye. Sett fra en realist sitt standpunkt, så gir slutten (det jeg fikk, i alle fall) NULL mening. Rett og slett for uortodokst. Meget unødvendig å, i praksis, ødelegge hele spilluniverset vi har blitt så glad i..
Selvfølgelig også litt kjipt, som de fleste andre nevner, at valgene dine ikke teller så mye, og så mye blir etterlatt uforklart, men det er ikke dette som er mitt største problem..

Mass Effect-serien er nå kongen av trippy endings, toucé Assassins Creed!
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg ble ferdig i går. Som folk har sagt før 10/10, helt til slutten. Jeg var fornøyd med slutten jeg når jeg satt der og spilte. Den var ok, det var litt kult med måten de hadde gjort historien til noe større på en måte. Men etterhvert som dagen gikk ble jeg missfornøyd. Jeg prøvde å like den, fordi jeg ikke liker å være en på den siden som syter over unødvendige ting. Men her må jeg si meg enig i enkelte ting. Jeg driter i om sluttene er lik. Det gjør meg ingenting. Men

Spoiler:Slutten glemmer helt hva jeg som spiller har investert tiden min i. Karakterene som jeg er blitt så glad i, settingen som har trollbundet meg. Og ikke bare får vi se alt for lite av hva som skjer med karakterene, men de effektivt ødelegger universet jeg ble glad i. Med å ødelegge Mass Relayene vil jo ingen ha kontakt med hverandre og alt det vi har investert i de forskjelligst rasene og planetene vil ikke gjelde. Og det er det som irriterer med. Jeg ville heller hatt en kort film som viste hva som skjedde rundt om i universet, med rasene, forholdene, karakterene..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Faen. Investert så mange timer i et spill, og tatt så mange valg uten at det har en dritt å si
  • 0
Lurer på en ting:

Spoiler:Det oppdraget man møter Grunt igjen, og man finner ut at the reapers har blandet seg med insektene. Når man møter "dronningen", jeg frigjorde henne fordi hun lovt å slåss med meg, hvor var hun siste kampen?

Starta andre run nå, på insanity
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Har nettopp rundet spillet, og jeg har aldri vært så skuffet på en slutt noen gang!
Jeg likte alt med spillet, ALT!
Helt til den forbandet slutten kom...jeg har til og med bestilt alle ME bøkene!
Jeg fikk samme slutt som deg ser jeg Finalfantasyfrelst.
Det var en elendig slutt!

Siterer Cherno:
Lurer på en ting:


Spør akkurat om det samme...
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Det som er rart er at poiler:Joker plutselig rømmer fra den bølgen i universet, så det betyr at han har "chickened out" og bare har stukket etter å ha ført deg til jorda da? Og Liara som kjempet med meg helt til vi skulle løpe til den teleportgreia for å komme til citadel ho var plutselig i samma fly med joker? WOOT! Har joker altså rukket og hente ho inni denne krigen og stikket langt til helvete? Deretter krasjlander de, overlever og er nye Adam og Eva? Liara som t.o.m var min "romance" i spillet.. Og joker som likte EDI? Utrolig rart. Det som også er rart er at i ME2 så nevnte de noe med at visst alle mass relaysa blir ødelagt så vil ikke sivilasjonen overleve osv, men det skjer jo? WEIRD. Og hva i helvete skjedde med den der "kjemp til siste slutt sammen" som var så stort? De fleste feiget jo ut for faen..
The D' is silent.
  • 0
Helt enig Finalfantasyfrelst!

Men jeg hadde forventet meg: Spoiler:At det skullle bli en epic boss fight med Harbringer det største Reaper skipet, men han var faktisk ikke med i spillet. I The art of Mass Effect 3 boken jeg fikk med i CE av ME3, står det at de la plan for en fight med The illusive man som en stor reaper, men det ble det ingen ting av bare en patetisk slutt. Med den samme ungen fra starten av spillet, nå får jeg bare tanken av at det er en spøkelse gutt som vandrer rundt i the Citidal. Beklager for dårlig engelsk ord..
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Ja creteck.. Det blir annerledes nå når du kmr til å spille ME1 igjen, uten tvil.. Og jeg forventet også det du sier.. Rart det ikke kom noe :/
The D' is silent.
  • 0
Hadde forventet at det var mer enn 6 baner i multiplayer. Og kanskje 1 som var litt større enn den minste banen på et Halo spill.
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Det som jeg liker og irriterer meg med multiplayerern er det at du må kjøpe kasser med random loot. det jeg ikke liker er at det så og si er umulig å få weapon mods. Har kjøpt sånn 20 kasser og har bare fått 2 mods til SMG og jeg bruker ikke SMG engang. Men det er alltids spennende å åpne en kase for du vet jo ikke hva som er innil, nesten som på julaften Kunne godt ha vert flere og mer orginale baner, dette er jo nesten slik som Reach hvor de bare resirkulerte banene fra enspileren.
Per aspera ad astra
  • 0
Spoiler:En ting jeg la merke til, var at når jeg skulle storme the citadel så forsvant squad membersene mine. Squaden min var Tali og Garrus som hadde lovet å bli der til siste stund. Hyklere...
What is dead may never die
  • 0
Mass Effect får en utvidet (ikke helt ny) slutt som gratis DLC i sommer.

http://www.xbox360achievements.org/news/news-11371-Mass-Effe
ct-3--Extended-Cut-Announced-By-BioWare.html


Det kan jeg like.
For det var i utgangspunktet det jeg ville ha.
Ikke en helt ny slutt, men en med mer kjøtt på som en ikke flyr igjennom i hyperfart uten å få de svarene en ser etter.
  • 0
Var selv litt skuffa over slutten, mest fordi eg virkelig følte at noe var galt.
Kordan kunne en spillserie som har brukt så mye tanke bak alt det de gjør ende så underlig?

SPOILEEEEEER!!!!!!

At de som du har hatt med på laget bare forlater deg og drar bort?
Kordan kom de som var med deg på jorda plutselig inn i Normandy og på vei bort?

Så fant eg denne bloggen, og synes egentlig at mye av det gir litt mening...

http://uninhibitedandunrepentant.tumblr.com/post/19344938387/mi
nd-holy-fuck


Men uansett, om dette er tilfelle... Så vil eg ha flere spill med Shepard. Eg vil redde universet fra Reapers! MED Shepard!
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Fant akkurat en utrolig bra fanskrevet slutt på Mass Effect 3!

http://arkis.deviantart.com/art/Mass-Effect-3-Alternate-Endings-SP
OILERS-289902125


Den mangler litt kjøtt på bena, men fyller ut bedre enn hva Bioware gjør selv på enkelte punkter, samtidig som den vil gi oss akkurat det en stor porsjon av oss ville ha; en slutt basert på våre valg gjennom hele serien.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Uansett om slutten skuffa litt var det likevel et fantastisk spill
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer YouHaveAProblem:
Ny DLC annonsert til 29. mai:

http://social.bioware.com/forum/1/topic/343/index/12216768/1

Enda en grunn til at jeg utsetter spillinga av Mass Effect 3,alltid gøy med mer innhold til spillet.
Men jeg venter enda på at den utvidende slutten skal komme før jeg starter opp spillet.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!