Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Frustrerende spill


Alle har vel blitt frustrert over et spill enkelte ganger, men hva når man blir frustrert hver gang man spiller det? Alle spill som blir tatt seriøst kan bli frustrerende.

Call of Duty er et prakteksemplar av et frustrerende spill. Jeg har rett og slett fått nok nå. Jeg har det ikke gøy når jeg spiller det lengre. Det er bare frustrasjon etter frustrasjon. Det er ikke bare meg; ofte hører jeg illsinte briter og tyskere skrike inn i mikrofonen sin når de blir drept eller når det lagger til de grader. Nå har jeg bestemt meg for å selge alle Call of Duty spillene mine og bli ferdig med dem en gang for alle.

På denne tråden vil jeg at dere skal dele deres historier, hvilke spill dere finner frustrerende og kanskje til og med tips til hvordan man slipper å bli så frustrert? Bare fantasien setter grenser, så sett i gang og diskuter!
Veni, vidi, avicii
  • 0
Det er frustrerende å stadig støte inn i usynlige vegger i Arcania: Gothic 4.

Det er også frustrerende å bli kastet ut av servere pga ping. Punkbuster er frustrerende fordi det ikke gir noen feilmelding når du kastes ut av en server.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer Strategist:
Punkbuster er frustrerende fordi det ikke gir noen feilmelding når du kastes ut av en server.


Seconded.

Sjeldent at selve spillene gjør meg frustrert, men det er gjerne andre ting... F.eks. NAT-problemer over Xbox Live, at man ikke finner online-matcher generelt osv. PC-spill har en tendens til ikke alltid å fungere optimalt.

Ellers er "I Wanna Be the Guy" i høy grad frustrerende, samt Super Meat Boy (prøvde demoen i stad ), Street Fighter IV og spill som krever manuell lagring.
Riddle me this
  • 0
Siterer Strategist:
Det er frustrerende å stadig støte inn i usynlige vegger i Arcania: Gothic 4.

Det er også frustrerende å bli kastet ut av servere pga ping. Punkbuster er frustrerende fordi det ikke gir noen feilmelding når du kastes ut av en server.




Aldri prøvd Arcania: Gothic 4, men å støte på usynlige vegger har aldri vært kjekt. Å bli kastet ut av servere er også ufattelig irriterende, i alle fall når alt går din vei.

Siterer Ine:
Seconded.

Sjeldent at selve spillene gjør meg frustrert, men det er gjerne andre ting... F.eks. NAT-problemer over Xbox Live, at man ikke finner online-matcher generelt osv. PC-spill har en tendens til ikke alltid å fungere optimalt.

Ellers er "I Wanna Be the Guy" i høy grad frustrerende, samt Super Meat Boy (prøvde demoen i stad ), Street Fighter IV og spill som krever manuell lagring.


De fleste platform spill finner jeg også frustrerende, en god del av dem er vanvittig vanskelige.
Veni, vidi, avicii
  • 0
Solgte faktisk alle Cod-spilla mine for et år siden, pga det

Det er ikke bra å bli så sur hele tiden, har ødelagt en xbox kontroll en gang i tiden

Jeg er fryktelig dårlig taper når det gjelder spill da.
Jeg kan også bli irritert på bugs som gjør at man må gjøre masse på nytt, eller at spiller crasher...
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Ine:
Street Fighter IV


På hvilken måte? Ikke meningen å kverulere eller noe, men det er omtrent det eneste jeg har spilt de siste tre ukene, og jeg har enda ikke blitt særlig frustrert. Og for ordens skyld, så suger jeg i spillet.

Racingspill er det som frustrerer meg. Kommer "alltid" noen hundredeler for sent i mål til å få neste medalje
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Det er ikke bra å bli så sur hele tiden, har ødelagt en xbox kontroll en gang i tiden.


Har ødelagt LB og venstre analogen på den ene Xbox fjernkontrollen min. Da jeg var mindre lånte jeg et Hugo spill på pc fra kusinen min. Da jeg satt meg fast og ikke kom videre, tok jeg disken ut, kasta det i bakken og hoppet på det ( ). Det endte opp med at jeg måtte kjøpe et nytt til hun. Så du har helt rett i at det ikke er sundt.

Siterer hansibanzi:
Racingspill er det som frustrerer meg. Kommer "alltid" noen hundredeler for sent i mål til å få neste medalje


Har aldri funnet racing spill frustrerende
Veni, vidi, avicii
  • 0
Forza 3 er ikke frustrerende, men NFS Hot Pursuit er SYKT frustrerendes!

Det kommer litt ann på spillet, ikke sjangeren
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Forza 3 er ikke frustrerende, men NFS Hot Pursuit er SYKT frustrerendes!

Det kommer litt ann på spillet, ikke sjangeren


Uenig, jeg syns samtlige racingsimulatorer er dritfrustrerende. Omtrent alle arkadebilspill er enkel moro og dermed ikke frustrerende. Har ikke prøvd Forza 3, og om det ligner på Forza 1 i mer enn bare navnet kommer jeg aldri til å gjøre det heller, nettopp fordi Forza 1 frustrerte meg helt grenseløst.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Super Meat Boy, i alle fall de siste to banene. Ende med å kjefte på lil' bror når han gikk forbi.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Til tross for at jeg digger GTA IV er det nok et av de mer frustrerende spillene jeg vet om. Altså, vanskelige oppdrag på opptil en halvtime uten noen som helst checkpoints? Det er bare slemt.
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg kan ikke komme på noen spesifikke eksempel. Men en feil som mange spill har som gjør meg utrolig frustrert er å legge inn cutscenes som ikke kan skippes. Jeg bruker som oftest å få med meg alle cutscenes, men når du f.eks får en vanskelig boss rett etter en lang cutscene på 4-5 minutter er det lett å bli frustrert. Som oftes greier jeg ikke bossen på første førsøk, men trenger noen ganger. Da er det enormt frustrerende å måtte se samme cutscenes opp igjen og opp igjen. Jeg forstår bare ikke hvorfor det må gjøres. Det må være den enkleste sak i verden å få til.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer Zook:
Til tross for at jeg digger GTA IV er det nok et av de mer frustrerende spillene jeg vet om. Altså, vanskelige oppdrag på opptil en halvtime uten noen som helst checkpoints? Det er bare slemt.


Spillene man setter seg mest inn i, er de man blir mest frustrert av

Siterer heljar:
Jeg kan ikke komme på noen spesifikke eksempel. Men en feil som mange spill har som gjør meg utrolig frustrert er å legge inn cutscenes som ikke kan skippes. Jeg bruker som oftest å få med meg alle cutscenes, men når du f.eks får en vanskelig boss rett etter en lang cutscene på 4-5 minutter er det lett å bli frustrert. Som oftes greier jeg ikke bossen på første førsøk, men trenger noen ganger. Da er det enormt frustrerende å måtte se samme cutscenes opp igjen og opp igjen. Jeg forstår bare ikke hvorfor det må gjøres. Det må være den enkleste sak i verden å få til.


Usj, du kan få sakt det! Noe av det mest frustrerende jeg vet om i et spill
Veni, vidi, avicii
  • 0
Siterer hansibanzi:
Citerer RockFuzzEleven:Forza 3 er ikke frustrerende, men NFS Hot Pursuit er SYKT frustrerendes!

Det kommer litt ann på spillet, ikke sjangeren

Uenig, jeg syns samtlige racingsimulatorer er dritfrustrerende. Omtrent alle arkadebilspill er enkel moro og dermed ikke frustrerende. Har ikke prøvd Forza 3, og om det ligner på Forza 1 i mer enn bare navnet kommer jeg aldri til å gjøre det heller, nettopp fordi Forza 1 frustrerte meg helt grenseløst.


På Forza 3 har man muligheten til å spole tilbake, så hvis jeg failer i en sving, gjør det ingenting. Har faktisk aldri tapt et race før tror jeg Spiller kanskje på litt lav vanskelighetsgrad
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer hansibanzi:
Citerer Ine treet Fighter IV

På hvilken måte? Ikke meningen å kverulere eller noe, men det er omtrent det eneste jeg har spilt de siste tre ukene, og jeg har enda ikke blitt særlig frustrert. Og for ordens skyld, så suger jeg i spillet.


Tja, når du bestemmer deg for å ta spillet på hard uten å dø, og du dør på Seth (som vanligvis ikke er den verste, etter min mening), er det ikke alt for kjekt.
Riddle me this
  • 0
Dragon Age: Origins. Jeg vil drepe det spillet.

Og Demon's Souls. Jeg vil drepe det også.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Og Demon's Souls. Jeg vil drepe det også.


Kjipt at det er umulig
Veni, vidi, avicii
  • 0
Det er en ulempe, enig i det ja.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg spiller alltid på letteste setting første gang for å få med 100% av storyen uten avbrudd, så det dukker aldri opp noen frustrerende øyeblikk eller sitausjoner.
Men når jeg trapper opp et par hakk for gjennomspilling to og tre,
så blir det fort for mye.

Jeg hater å gjøre ting om igjen, så istede for å bli sint hvis jeg dør gang på gang, så har jeg en tendens til å bare gi opp og legge spillet i hylla for å støve ned.

Tror ikke jeg har kommet igjennom mer enn fire-fem spill på høyere enn normal, på mine seksten år som gamer

Men det som er mer frustrerende enn vanskelige spill, er når spill fryser.
DA bli jeg lettere forbannet.
Også skjer det som regel når man har glemt å save på en stund.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Men det som er mer frustrerende enn vanskelige spill, er når spill fryser.
DA bli jeg lettere forbannet.
Også skjer det som regel når man har glemt å save på en stund.


Vi har slikt et ustabilt nettverkt at det ofte kobler seg ut når jeg spiller online på f.eks. Call of Duty. Det som gjør meg forbanna er at det har en tendens til å koble seg ut de kampene jeg gjør det bra og jeg gjerne skulle ha spilt ferdig
Veni, vidi, avicii
  • 0
Siterer Polen Shot v3:
Vi har slikt et ustabilt nettverkt at det ofte kobler seg ut når jeg spiller online på f.eks. Call of Duty. Det som gjør meg forbanna er at det har en tendens til å koble seg ut de kampene jeg gjør det bra og jeg gjerne skulle ha spilt ferdig


Hadde det en periode, men så ble jeg lei og oppgraderte nettet for egen lommebok.
Har ikke disconnectet en eneste gang det siste året
  • 0
Arrh heldig, har ikke penger til no' slikt
Veni, vidi, avicii
  • 0
Frustrasjonen selv er Star Wars: The Force Unleashed.

Høyere vanskelighetsgrad betyr at du tåler mindre, fiendene tåler mer og tar mye mer liv en hva de normalt gjorde. Bare bullshit.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Der minnet du meg på noe som virkelig gjør meg forbanna! Når utviklere ikke kommer på andre metoder for å gjøre et spill vanskelig enn å la fiende spawne i det unedelige helt til du begynner å bevege deg fremmover. *kremt*call of duty*kremt*veteran*kremt*
Veni, vidi, avicii
  • 0
Siterer Polen Shot v3:
Der minnet du meg på noe som virkelig gjør meg forbanna! Når utviklere ikke kommer på andre metoder for å gjøre et spill vanskelig enn å la fiende spawne i det unedelige helt til du begynner å bevege deg fremmover. *kremt*call of duty*kremt*veteran*kremt*


*kremt* første vietnam banen som jeg ikke husker navnet på *kremt* har aldri blitt så sint i hele mitt liv
"OH FUCK IT'S A SPIDER!" "Calm down, it's just a spi... OH SHIT, THAT BITCH IS HUGE!"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!