Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Prøvde meg på en halvslækk speed-run etter å ikke ha spilt på en stund.

Asylum Demon - Taurus Demon - Gargoyles - Quelaag - Ceaseless Discharge - Sif - Iron Golem - Ornstein & Smough - Pinwheel - Nito - Four Kings - Seath - Demon Firesage - Centipede Demon - Bed of Chaos - Gwyn.

Brukte litt under tre timer fra start til slutt.
Døde syv ganger. Mer på grunn av teit feilberegning under hopp, enn fordi det var vanskelig. Blir liksom aldri samme utfordringen igjen etter man har fullført det en del ganger og kjenner angrepsmønsteret til samtlige bosser.

Ble mye løping og dodging gjennom resten av spillet. Drepte veldig få normale fiender.
  • 0
Noen som får PS3-kontrollen til å virke med dette spillet? Har PC-versjonen og det er vanskelig nok som det er uten å måtte bruke tastatur.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Noen som får PS3-kontrollen til å virke med dette spillet? Har PC-versjonen og det er vanskelig nok som det er uten å måtte bruke tastatur.
Du må jo ha drivere til ps3 kontrollen, da er det bare plug'n'play. Vil anbefale deg og laste ned dsfix også.
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Siterer toiletgamerduck:
Citerer Subject 17:Noen som får PS3-kontrollen til å virke med dette spillet? Har PC-versjonen og det er vanskelig nok som det er uten å måtte bruke tastatur. Du må jo ha drivere til ps3 kontrollen, da er det bare plug'n'play. Vil anbefale deg og laste ned dsfix også.


Takk for svar. Hvis dsfix hjelper er jeg reddet.
''eh'' - Link
  • 0
Har planer om ta frem spillet igjen snart, begynner å bli lei av GTA V, og det føles nesten som om jeg savner Dark Souls litt. Har lyst til å gjøre noe annerledes enn før, kanskje spille gjennom som en mage.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Har akkurat gjennomført singelplayeren på gta nå. Vurderte også å spille gjennom dark soul på en annen måte. Men så kom jeg på at jeg hadde metal gear solid 4 liggende uprøvd. Dermed instaleres det nå, as we speak..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Jack the Lack of Crack:
Har planer om ta frem spillet igjen snart, begynner å bli lei av GTA V, og det føles nesten som om jeg savner Dark Souls litt. Har lyst til å gjøre noe annerledes enn før, kanskje spille gjennom som en mage.


Har akkurat samme følelsen! Jeg savner Dark Souls. Tror jeg skal prøve å komme gjennom GTA først, tror ikke jeg har så sykt mye igjen
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer bent_a:
Men så kom jeg på at jeg hadde metal gear solid 4 liggende uprøvd. Dermed instaleres det nå, as we speak..


Wise choice.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Los:
Har akkurat samme følelsen! Jeg savner Dark Souls. Tror jeg skal prøve å komme gjennom GTA først, tror ikke jeg har så sykt mye igjen


Høres lurt ut, det føles liksom ikke helt riktig å ikke fullføre et spill. Samboeren reiser hjem om et par uker, og da får jeg en uke helt alene i leiligheten, og da skal jeg spille Dark Souls til den store gullmedalje! Ønsker å spille gjennom en gang som mage.

Har også lyst til å spille med strength-build, men også ha noen magiske triks i ermet. Ah, dette skal bli gøy!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Los
  • Los
Klarte ikke la være! Så jeg plukket opp min gode gamle karrakter som sto vel plassert i Chasam of the Abyss..Og, som det viste seg, rett foran vossfighten med Manus. Fuck.. Ute av trening og gamet så ble jeg regelrett most! Hver gang. Ingen sjangs..

Så for å more meg litt, laget jeg en ny karrakter! Jeg holdt meg litt til det jeg er kjent med og valgte en dex build, men jobber inn litt int også. Til nå har jeg derimot spilt uten skjold, men med en catalyst. Det er uvant og ikke ha noe å blokke med, men jeg syntes at magien er litt OP i starten. Ett klikk og de dør. Veldig gøy da
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Huff, ja, jeg er heller ikke så glad i int, fordi selv om magi fungerer veldig godt i starten får jeg alltid så lyst til å bruke poeng på strength, endurance, vitality og lignende for å gjøre figuren god med sverd.

Jeg er også veldig glad i å bygge en figur etter den kjente og kjære formelen, og i motsetning til deg, Los, liker jeg best å bygge strength-builds. Jeg er veldig glad i Zweihander. Hvilke våpen, skjold og utstyr pleier du å bruke på din dex-build?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Los
  • Los
YES YES YES!

Tok Manus i går! Og Nito fikk jeg tatt også. Så nå har jeg Seath og Gwyn igjen i NG+. Deilig! Jeg har ikke tatt Kalameet heller da.. Så må kanskje prøve meg på ham?

For å svare på spørsmålet ditt JtLoC så bruker jeg en +14 Iato, med Quelaag's Furysword +5 som backup. Som rustning har jeg Black Knight Armour med Elite Knight Helm og Dragon Crest Shield. Ringer har jeg Ring of Favor and Protection og Havels (må ha dem for å fastrolle med det utstyret der). I bunn og grunn er hovedkarrakteren min mer en Quality-build, fordi når jeg begynte å spille med ham viste ikke jeg hvordan jeg ville spille. Derfor har ham litt av alt, men mot slutten av NG og hele NG+ har jeg fokusert Dex og Vit.

Og jeg har forresten bumpet opp Dark Souls til #1 favoritt spill på listen min. Etter det Manus showdown som jeg hadde så måtte jeg bare gjøre det
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Gratulerer, og jeg kjenner jeg er misunnelig - har ikke AotA. Men jeg vurderer virkelig å kjøpe det!

Ah, ser at det ikke er så store forskjeller på oss. Jeg bruker Paladin Armor og Leggings, Mask of the Child og Zweihander +15, og gjerne Silver Knight Shield. Bruker også Ring of Favor and Protection og Havel's, og har i tillegg 19 attunement (og dermed 4 pyromancy spells (en av dem tar opp to slots)) og bruker en Pyromancy Glove når jeg finner det nødvendig. Med denne brukeren er jeg nå i NG+3.

Nå har jeg dog begynt på nytt av, og har lyst til å prøve en faith-build. Så jeg planlegger å få 14 eller 16 attunement, og så pumpe en del poeng inn på faith og dex og ikke bruke så tung rustning.

Siterer Los:
Og jeg har forresten bumpet opp Dark Souls til #1 favoritt spill på listen min.


Enig, jeg går aldri lei, det er rett og slett et fantastisk spill. Men som sagt kunne jeg tenkt meg å kjøpe AotA for å få flere bosser og noen nye områder.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Play
  • Play
Siterer Jack the Lack of Crack:
har ikke AotA


Dude, legg vekk alt og kjøp det nå med en gang! Alle boss'ene var utrolig underholdene å kjempe mot, spesielt Artorias og Manus.
  • 0
  • Los
  • Los
Artorias og Manus er blant mine favoritt kamper i spillet! Også får du møte Gough! Som bare er badass!

Jeg tok Seath i sted, men kom også på at jeg har ikke tatt Bed of Chaos så jeg har litt igjen på NG+. Jeg har tenkt å ta Bed of Chaos og åpne Kiln of the first flame. Etter det så tror jeg at jeg skal prøve Kalameet og Vally of the Drakes og litt slikt. For da vet jeg at om jeg vil kan jeg ta Gwyn, også kan jeg bruke så mye tid jeg orker på grinding og teste nye ting med karakteren
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Samboeren reiser vekk en langhelg om et par uker, så jeg tror jeg nesten blir nødt til å feire "frihelgen" - jeg mener.. nei, fuck it, jeg innrømmer at det skal bli deilig - med å kjøpe det. Med tanke på hvor mye jeg spiller Dark Souls er det mer valuta for pengene å kjøpe en DLC til 100,- som jeg kommer til å spille i hundrevis av timer til, i motsetning til et nytt spill jeg kanskje nyter én eller to gjennomspillinger av og legger bak meg.

Lagt til 2013-11-04 23:38:
Når jeg tenker over det har jeg aldri hoppet ned til bunnen av Sen's Fortress for å drepe alle fiendene og plukke opp eventuelle gjenstander. Kanskje jeg skal gjøre det nå snart..?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Los
  • Los
Sånn. Da var Bed of Chaos tatt og kiln åpnet. Så nå skal jeg bare leke meg litt
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Los
  • Los
Tok Kalameet i sted, han var forholdsvis lett. På forhånd trodde jeg at en av spillets vanskligste bosser ventet, så ble litt skuffet. En kul kamp, virkelig, bare lettere en jeg trodde

Nå er det bare en ting til jeg har lyst å gjøre i NG+ og det er Hellkite. Men damn, det virker jo umulig! Noen som har tatt ham før?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg bare snakker med meg selv jeg

Men nå har jeg tatt Hellkite. Jeg kommer ikke på en eneste ting til jeg burde gjøre. Men jeg skal leke meg litt til før jeg tar Gwyn. Så tror jeg at det blir en pause fra Dark Souls...Kanskje..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Play
  • Play
Dark Souls ligger hjemme sammen med Ps3'en, så har ikke tilgang til min kopi. Men 2'eren er no rett rundt hjørnet så kommer nok ikke til bry meg med eneren stort mer.

Siterer Los:
Nå er det bare en ting til jeg har lyst å gjøre i NG+ og det er Hellkite. Men damn, det virker jo umulig! Noen som har tatt ham før?

Spamme piler på'n? Virker som han ikke ga mye rom for close combat da jeg prøvde meg en gang. Tenker vel du bare må få deg lvlet opp og finne et eller annet med høy fire res.
  • 0
  • Los
  • Los
Tok Gwyn nå i sted. NG+ ferdig

Jeg spilte frem til Taurus Demon, og tok Havel. Men jeg tro jeg gir spillet en pause igjen nå. Må jo gjøre meg ferdig med GTA V også lurer jeg på å kjøpe Metro Last Light.

Dark Souls er definitivt min favoritt spill, og vente tiden på Dark Souls 2 blir bare lengre og lengre, til tross for at den egentlig blir kortere og kortere Vurderer å lage min første brukeranmeldelse på Dark Souls, men vi får se...
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Play
  • Play
Skarve 60,- var nok til å falle for PC-versjonen. Trodde jeg hadde fått nok, men må innrømme at det er helt herlig å kunne spille i 1080/60 med annet visuelt snadder.
  • 0
Der var Platinum i boks. Utrolig kult å jobbe seg fram mot.

Hvem er deres favorittboss? Selv synes jeg Artorias, Manus og Gwyn var veldig kule kamper. Sistnevnte selvfølgelig uten parry-riposte.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Gamezfan:
Der var Platinum i boks. Utrolig kult å jobbe seg fram mot.

Hvem er deres favorittboss? Selv synes jeg Artorias, Manus og Gwyn var veldig kule kamper. Sistnevnte selvfølgelig uten parry-riposte.


Har platina selv, og på Demons Souls. Teknisk sett plattet jeg dark souls 2 ganger. En gang legit og aleene og andre gangen fikk jeg hjelp av Grallen med småting.

Favorittbossene mine må være Gwyn. Satt å tenkte på det i et par sekunder her jeg sitter og det var eneste bossen jeg kom på. DLC-en har jeg desverre ikke spilt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg holder på med NG++ selvom jeg sa jeg ikke skulle... Avhengi!

Favorittbossene må være, i tilfeldig rekkefølge, Gwvyn, Artorias, Manus, Sif, O&S og Quelaag.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!